Vakantie stacaravan Kroatie of Italie

09-12-2019 09:26 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zijn op zoek naar een verblijf in een stacaravan (of bij uitzondering een ingerichte tent) in Kroatië of Italië (Slovenie mag ook) met 3 kinderen.

Andere jaren hebben we de combi gemaakt van een week Oostenrijk en dan door naar Italië. Dit is ons goed bevallen.
We zijn al enkele keren bij het Gardameer geweest en daar willen we niet weer naar toe dit jaar. We willen graag een ander gebied ontdekken. Maar we zoeken wel de gezelligheid , mooie camping en de sfeer zoals het daar is. We willen graag wel eens uit eten, met de kids er op uit om watervallen, pretpark of iets anders te bezoeken. Lazise vonden we altijd perfect (lopend naar een stadje, leuke stad, leuke campings en veel te doen in de omgeving).

We hebben al even gekeken naar de adriatische kust of toscane, zuid tirol, istrie. Maar we kunnen de perfect accommodatie nog niet vinden.
We zijn op zoek naar een camping met zwembad (met glijbanen voor de kids 4 en 5 jaar) en animatie. Mag best een grote camping zijn (bij voorkeur niet te groot).

Wie heeft er tips voor ons?
anoniem_111365 wijzigde dit bericht op 09-12-2019 10:16
10.53% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bi village in Fazana Kroatië.

Grote camping maar heb je geen last van en geen erg in. De stacaravans staan voorin.

Zwembaden. Animatie. Heerlijke zee en fazana is op loopafstand en is een heel leuk plaatsje om gezellig in de avond te zijn. De omgeving is ook leuk en genoeg te doen.
Alle reacties Link kopieren
Slovenie, Therme Catez. Grote camping, qua zwembad heel veel keus, groot waterpark. Qua animatie is het vooral op kleinere kinderen gericht. Onze kinderen, toen 7 en 9 hadden er echter geen moeite mee dat er voor hun weinig animatie was. Wij hadden een Bali 2 stacaravan van vacansoleil, een aanrader! In de omgeving moet je er wel verder op uit om iets te bezichtigen.
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
09-12-2019 09:35
Bi village in Fazana Kroatië.

Grote camping maar heb je geen last van en geen erg in. De stacaravans staan voorin.

Zwembaden. Animatie. Heerlijke zee en fazana is op loopafstand en is een heel leuk plaatsje om gezellig in de avond te zijn. De omgeving is ook leuk en genoeg te doen.
Top bedankt voor je reactie, ziet er superleuk uit inderdaad. Pula is ook een leuk stadje om naar toe te gaan? Terrasjes en lekker eten?
Alle reacties Link kopieren
bieslookje schreef:
09-12-2019 10:07
Slovenie, Therme Catez. Grote camping, qua zwembad heel veel keus, groot waterpark. Qua animatie is het vooral op kleinere kinderen gericht. Onze kinderen, toen 7 en 9 hadden er echter geen moeite mee dat er voor hun weinig animatie was. Wij hadden een Bali 2 stacaravan van vacansoleil, een aanrader! In de omgeving moet je er wel verder op uit om iets te bezichtigen.
Top bedankt, ziet er heel gaaf uit. Supergave zwembaden en glijbanen.
Wat is het dichtstbijzijnde stadje waar je naartoe kunt?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou nooit meer voor Kroatie kiezen. Mij te druk en het weer is onstabieler en het eten minder lekker. Als je in dezelfde tijd ook naar Italie rijdt

En dan niet naar het Gardameer, maar ga eens naar de Bloemenriviera of rijd door naar Umbrie of Toscane
Alle reacties Link kopieren
ellenkocky schreef:
09-12-2019 10:15
Top bedankt, ziet er heel gaaf uit. Supergave zwembaden en glijbanen.
Wat is het dichtstbijzijnde stadje waar je naartoe kunt?
Brezice, dorpje aan de andere kant van de rivier de Sava, 2 gezellige restaurantjes waar je makkelijk kunt komen vanaf de camping door met een voetpondje de rivier over te steken. ( wellicht ook meer reataurantjes, maar daar zijn we niet geweest) Ook zijn er verschillende supermarkten waar je je boodschappen kunt doen. een Lidl, Hofer (aldi), ik meen een Plus.
We zijn een dagje naar Ljublijana geweest, is een uurtje rijden, maar heel leuk om door heen te wandelen en evt kasteel te bezichtigen. Ook zijn we naar Zagreb geweest, is ongeveer 45 min rijden.
Alle reacties Link kopieren
Huis huren/verdieping van een huis huren, is dat ook een optie voor jullie?
Ik ga sinds mijn kindertijd regelmatig naar Kroatie (familie daar), en heb het idee dat veel mensen niet weten dat er particulier hele huizen/verdiepingen van huizen (met eigen ingang, keuken, toilet/douche etc ) verhuurd worden voor veel minder geld dan op een camping en (m.i.) veel fijner/rustiger etc is, en de plaats waar je wil zitten kun je natuurlijk alsnog zelf kiezen.
Als ik de prijzen vergelijk én de accomodatie, snap ik niet dat zoveel mensen dan nog voor een camping gaan.
Alle reacties Link kopieren
Camping Solaris bij Sibenik in Kroatië!
Alle reacties Link kopieren
ellenkocky schreef:
09-12-2019 10:11
Top bedankt voor je reactie, ziet er superleuk uit inderdaad. Pula is ook een leuk stadje om naar toe te gaan? Terrasjes en lekker eten?
Ja. Pula is ook leuk. Mooi amphitheatre bijvoorbeeld en leuke winkel straatjes. Fazana is ook leuk en zit op loopafstand
Alle reacties Link kopieren
glitglam schreef:
09-12-2019 10:42
Huis huren/verdieping van een huis huren, is dat ook een optie voor jullie?
Ik ga sinds mijn kindertijd regelmatig naar Kroatie (familie daar), en heb het idee dat veel mensen niet weten dat er particulier hele huizen/verdiepingen van huizen (met eigen ingang, keuken, toilet/douche etc ) verhuurd worden voor veel minder geld dan op een camping en (m.i.) veel fijner/rustiger etc is, en de plaats waar je wil zitten kun je natuurlijk alsnog zelf kiezen.
Als ik de prijzen vergelijk én de accomodatie, snap ik niet dat zoveel mensen dan nog voor een camping gaan.
Omdat TO kinderen mee heeft en die willen wel aanspraak hebben.
Alle reacties Link kopieren
Zaton holiday bij Zadar in de buurt. Op loopafstand van het kleine dorpje Nin waar ze heerlijke pizza's verkopen. Op een minuut of 2o rijden van Zadar.
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
09-12-2019 11:22
Omdat TO kinderen mee heeft en die willen wel aanspraak hebben.
Maar dat heb je toch ook zodra je naar buiten gaat/strand/dorp?
De huizen hoeven niet afgelegen te liggen..
Alle reacties Link kopieren
Camping Oliva in Rabac is ons destijds heel goed bevallen. Rabac zelf is niet heel bijzonder, maar Umag, Porec, Rovinj zijn bv heel leuk en goed te doen met de auto.
Alle reacties Link kopieren
Dank allen voor jullie reacties.
Alle reacties Link kopieren
Camping Isolino aan het Lago maggiore is ook leuk voor je om eens naar te kijken. Stresa, Baveno, Gravelone Toce en Intra zijn leuke plaatsjes om heen te gaan.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Beste Ellenkocky,

Camping Valkanela krijgt een dikke 8,5. Het heeft mobile mobile homes en een lekker zwembad, Vrsar en Rovinj zijn leuke stadjes en liggen in de buurt.

Groetjes, Linda
Geen tips, maar wel even inbrekend.....

TO, wat is de leukste camping in de omgeving van t Gardameer?
Wij zoeken juist daar wat en hebben een beetje dezelfde wensen verder
lilalinda schreef:
09-12-2019 10:16
Ik zou nooit meer voor Kroatie kiezen. Mij te druk en het weer is onstabieler en het eten minder lekker. Als je in dezelfde tijd ook naar Italie rijdt

En dan niet naar het Gardameer, maar ga eens naar de Bloemenriviera of rijd door naar Umbrie of Toscane

Ik wel, maar niet voor Istrie. Wij zaten hier, erg leuk:

http://www.vranjica-belvedere.hr/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven