Vakantiehuisje Frankrijk max. 6u vanaf Utrecht?

14-04-2024 20:18 15 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi! In juni gaan we met ons gezin twee weken naar Zuid-Frankrijk (combinatie van vakantie en familiebezoek). Dan zullen we ook veel met familieleden op pad zijn. Na die twee weken gaan we weer huiswaarts en willen we ergens nog een weekje met ons eigen gezin vakantie vieren, op 4-6 uur rijden van Utrecht. We zijn met een baby en een peuter en zoeken nog een leuke gezinsvriendelijke bestemming (mag een vakantiepark zijn of camping met huisjes maar niet te massaal). We gaan graag de natuur in en houden niet per se van grote steden. Heeft iemand leuke tips voor ons? Het Internet puilt natuurlijk uit met ideeën maar misschien heeft iemand hier nog een persoonlijke aanrader. :-) Bedankt!
Alle reacties Link kopieren Quote
Domaine de la mathoniere, kleine kindvriendelijke camping met table d’hote. Is dacht ik 7 uur rijden. Wij vonden het heerlijk met onze kinderen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ziet er leuk uit! Maar vanuit ons ruim 8 uit rijden zie ik dus dat is net wat te ver voor wat we zoeken. We willen op de laatste dag in één keer doorrijden naar huis zonder gesloopt aan te komen, vandaar dat we mikken op een plekje op 4 tot 6 uur rijden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je zoekt dus iets wat op of boven de lijn Le Havre - Parijs - Straatsburg ligt?

De baai van de Somme is een prachtig gebied met kleine dorpjes enzo.
Of de Opaalkust?

Ik heb helaas geen concrete overnachtingstips voor je. Ik heb wel goede ervaringen met de website van Gites de France.
Alle reacties Link kopieren Quote
Normandy Garden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Camping au mica !
Alle reacties Link kopieren Quote
Luxemburg overwogen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Camping La Forge de Sainte Marie?

Rustig gelegen, groene camping met stacaravans, gites, binnenbad, riviertje...
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb hem hier al een paar keer aangeraden en nee ik heb geen aandelen ;-)
Hameaux de Gites in Sarrebourg, in de Elzas.
Leuke chaletjes en in een heel rustige omgeving.
Vanaf Amsterdam ongeveer 6 uur rijden dus vanaf Utrecht nog wat korter. Toen mijn kinderen jonger waren hebben wij daar heel fijn vakantie gevierd.
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren Quote
stippensokken schreef:
14-04-2024 21:48
Je zoekt dus iets wat op of boven de lijn Le Havre - Parijs - Straatsburg ligt?

De baai van de Somme is een prachtig gebied met kleine dorpjes enzo.
Of de Opaalkust?

Ik heb helaas geen concrete overnachtingstips voor je. Ik heb wel goede ervaringen met de website van Gites de France.
Ja min of meer op of boven die lijn! En bedankt voor deze tips, mooie gebieden allebei en die website ga ik ook eens wat uitgebreider bekijken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dahlia74 schreef:
14-04-2024 23:06
Luxemburg overwogen?
Spreekt mij minder aan maar mocht iemand daar een parel van een plek kennen dan sluit ik het niet uit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Biebeltje schreef:
14-04-2024 23:30
Camping La Forge de Sainte Marie?

Rustig gelegen, groene camping met stacaravans, gites, binnenbad, riviertje...
Zoiets past wel bij ons, leuke tip. Net iets verder rijden dan beoogd maar hou hem in het achterhoofd. Bedankt!
Alle reacties Link kopieren Quote
Miereneter schreef:
15-04-2024 20:11
Spreekt mij minder aan maar mocht iemand daar een parel van een plek kennen dan sluit ik het niet uit.
Google bijvoorbeeld eens op Klein-Zwitserland Luxemburg. Mooie omgeving. Ik vind het sowieso een fijn land. Vogezen en Elzass zijn ook mooi en bereikbaar met een uur of 6.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik volg even. Wij willen in augustus weg met een dreumes en ook niet te ver rijden, maar wel een echt 'vakantiegevoel' hebben en in een andere omgeving zitten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dahlia74 schreef:
16-04-2024 12:37
Google bijvoorbeeld eens op Klein-Zwitserland Luxemburg. Mooie omgeving. Ik vind het sowieso een fijn land. Vogezen en Elzass zijn ook mooi en bereikbaar met een uur of 6.
Ziet er inderdaad erg mooi uit. Toevallig zelf ervaringen met fijne accommodatie in dat gebied? Vogezen en Elzas ook naar aan het kijken, of misschien toch de Franse Ardennen. Aan mooie gebieden geen gebrek, maar leuke acco vinden op basis van internetaanbod vind ik lastig! Ook omdat de wat kleinschaligere plekjes juist minder goed vindbare en minder profi websites hebben moet je die maar net weten te vinden.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven