Veilig, goedkoop, in je uppie op reis (juni, ruime week)

20-02-2018 13:59 26 berichten
Ik zou graag in juni 7-10 dagen in mijn eentje (vrouw) op reis willen met een totaal budget van ongeveer 1500 Euro.

Wat zijn de places to be?

Ik hou van zon, strand, natuur, bezienswaardigheden en indien mogelijk qua tijd en geld liever buiten Europa.
Alle reacties Link kopieren
Wel binnen Europa, maar Portugal is mooi, warm/zonnig en betaalbaar en als vrouw alleen goed te bereizen. Ik ben in Porto en omgeving geweest en heb mij daar niet onveilig gevoeld.

Zelf geen ervaring mee, maar Thailand schijnt ook erg mooi, betaalbaar en veilig te zijn voor een vrouw alleen. Ik weet alleen niet of je aan 10 dagen genoeg hebt voor Thailand.
Alle reacties Link kopieren
Tien dagen met vervoer is volgens mij nogal kort voor Thailand. Hangt ervanaf wat je er wil doen. Het is al lang vliegen hé. Als je bv enkel eiland doet kan dat wel.
Wij vonden koh samui wel leuk (hadden destijds ook geen andere optie, het was einde december 2004 en de tsunami was net gepasseerd 😑)
Brommer gehuurd en eiland rond gereden. Prachtige hotels ook.
Thailand is veilig.
Kijk eens op www.greenwoodtravel.nl?
"I'm Not crazy. My reality is just different from yours" ( - Cheshire Cat)
Alle reacties Link kopieren
Place to be?

Wil je een leuke vakantie of een cool instagram account?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Dubai of nog beter Abu Dhabi. Erg veilig om als vrouw te verblijven. Alles luxe, schoon, goed eten, classy entertainment. Je kunt gaan voor fine dining of simpele pizza. Voor de cultuur hoef je er niet echt heen maar het is ideaal voor een week zon, relaxen, sporten, strand, winkelen
Thailand had ik al in gedachten maar leek me misschien wat ver voor deze termijn inderdaad.

Portugal ben ik al geweest en ik ga later die zomer nog met mijn vriend op vakantie naar zijn familie in Zuid-Europa dus zou ik voor mezelf liever wat anders gaan doen. :)
viva-amber schreef:
20-02-2018 14:55
Place to be?

Wil je een leuke vakantie of een cool instagram account?
Ik heb niet eens Instagram. Kun je ook normaal reageren of zit je tampon dermate scheef dat je niet anders meer kunt dan zitten katten op andermans woordkeuze?
Oh Dubai niet eens aan gedacht! Eens opzoeken wat daar te doen is. Dat kan financieel? Ik dacht dat Dubai vrij duur was?
Jamaica, Mexico

Budget voor reis/verblijf of ook voor eten, uitstapjes etc?
Thailand idd ook goed te doen. Via Eva Air vlieg je rechtstreeks op BKK en heb je dus het minste tijdverlies. Verblijf en eten is spotgoedkoop daar.
fluttershy schreef:
20-02-2018 15:04
Oh Dubai niet eens aan gedacht! Eens opzoeken wat daar te doen is. Dat kan financieel? Ik dacht dat Dubai vrij duur was?
Dubai is zo duur als je het zelf maakt.

Maar persoonlijk zou ik niet in juni daar naartoe gaan..
redbulletje schreef:
20-02-2018 15:05
Jamaica, Mexico

Budget voor reis/verblijf of ook voor eten, uitstapjes etc?
Merci, klinkt aantrekkelijk !

Het is het totale budget. Simpel eten is prima, maar op ervaringen wil ik liever niet besparen dus het zou zonde zijn om nergens meer naartoe te kunnen omdat ik blut ben na reis en accomodatie (hostel is prima overigens, zolang het schoon is)
Ik zit nu in Laos. Ver binnen je budget is dit te doen, ook qua veiligheid.
Alle reacties Link kopieren
Cuba is te doen in 10 dagen en past ook in je budget.
Bedankt! Allebei bestemmingen waar ik nog niet aan had gedacht. Super!
Ik las wel dat het regenseizoen precies in juni valt voor Thailand, Laos,...?
Alle reacties Link kopieren
Ik was in Thailand in juni. Het is wel regenseizoen maar is juist heerlijk. Het is niet dat het de hele dag door regent, meestal sochtends halfuurtje of savonds. Het is wat bewolkter maar is juist fijn anders is het gewoon niet te harden kan ik me zo indenken met dir warmte. Ik plan Mn trips naar Azië altijd in regenseizoen juist vanwege dit.
Oké, dat is fijn om te weten, bedankt!
Ik kreeg ineens zo'n beeld van de hele dag (warme) stromende regen en in dat geval zou ik beter een andere keer die hoek op kunnen zoeken. :P

Blijven ze zeker op de lijst staan.
Alle reacties Link kopieren
fluttershy schreef:
20-02-2018 13:59
Ik zou graag in juni 7-10 dagen in mijn eentje (vrouw) op reis willen met een totaal budget van ongeveer 1500 Euro.

Wat zijn de places to be?

Ik hou van zon, strand, natuur, bezienswaardigheden en indien mogelijk qua tijd en geld liever buiten Europa.


Wel binnen Europa
Frankrijk, Duitsland. Griekenland . Italie.
Mallorca.

Buiten Europa.
Dominicaanse Republiek. Punta Cana kant.
Puerto Plata kant waait het altijd en kan het 's avonds erg fris zijn.

Turkije. ( Ook al trekt het velen niet ivm regime Erdogan,) Het is en blijft een heel mooi land met heel veel bezienswaardigheden uit de oudheid.
Super betaalbaar zelfs ver onder de 1000,00 euro.

Bali.
Kaapverdische Eilanden.

Afijn te veel om op te noemen. :)

De 1 gaat voor All-Inclusive, de ander voor hotel+ ontbijt. of Hut/huisje , Tent, Caravan.
Alle reacties Link kopieren
Kroatie of Montenegro? Prachtig, mooi weer en prima te doen met jouw budget.
Alle reacties Link kopieren
Familiemens schreef:
20-02-2018 15:01
Dubai of nog beter Abu Dhabi. Erg veilig om als vrouw te verblijven. Alles luxe, schoon, goed eten, classy entertainment. Je kunt gaan voor fine dining of simpele pizza. Voor de cultuur hoef je er niet echt heen maar het is ideaal voor een week zon, relaxen, sporten, strand, winkelen
Dubai in juni? Dan is het daar 40+ graden.
Nicaragua, El Salvador
Alle reacties Link kopieren
Singapore!
Alle reacties Link kopieren
Is 1500 euro je budget inclusief alles of alleen ticket en verblijf?

Met 1500 inclusief alles red je heel veel van de genoemde bestemmingen namelijk niet.
Alle reacties Link kopieren
Kroatie zou je denk ik prima redden voor dat bedrag.

Thailand is 12 uur heen, 13 uur terug vliegen. Als je dat voor week niet erg vind, is Thailand zeker een mooi bestemming.

Dubai zal bloedheet zijn in juni. Op strand liggen kan je dan vergeten. Voor een week zou je het wel redden met dat budget, wel moet je niet rekenen op luxe. Een drie sterren hotel bijv, wat overigens ook goed te doen is.

9 dagen Cuba? Maar nogmaals, ik weet niet of 1500 euro inclusief alles is, want dan kan je bijna alle verre reizen schrappen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven