Veiligheidscontrole Vliegveld

16-06-2019 13:39 111 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor het eerst van mijn leven gevlogen. De verhalen die ik daarover gehoord had kwamen me niet bekend voor en voor mij was het alsof ik in de trein zat. Toch heb ik er een naar gevoel aan over gehouden. Gisteren bij het terugvliegen natuurlijk op het vliegveld weer door de veiligheidscontrole en ja hoor het lampje ging branden. Ik werd er tussenuit gepikt en moest wachten. Twee dames van de douane gingen druk in gesprek en natuurlijk allemaal in het Spaans wat ik niet kon volgen. Even later werd er een klein wit stripje over mijn handen en de zijkant van mijn kleding gehaald. Dit stripje ging in een apparaat en even later kon ik doorlopen. Kan iemand hier mij uitleggen wat dit betekent want ik heb al zoiets van ik vlieg echt nooit meer o_o
drugscontrole denk ik.

Maar als je niets te verbergen hebt, hoef je het je toch niet aan te trekken?
Alle reacties Link kopieren
Dus het vliegen vond je oké, maar omdat er veiligheidscontroles gedaan worden wil je nu nooit meer vliegen? Ik begrijp iets niet, geloof ik....

Die stripjes gebruiken ze om explosieven te ontdekken.
Alle reacties Link kopieren
Drugs controle?
Er worden willekeurig mensen uitgepikt bij de veiligheidscontrole. Dat witte stripje was waarschijnlijk voor een drugstest. Ik heb het ook regelmatig en heb in mijn leven geen drugs aangeraakt, dus het is niets persoonlijks.

Vliegen is inderdaad net als in de trein zitten, saaaaaiiii.
Alle reacties Link kopieren
Veiligheidscontrole. De naam zegt het al, voor jouw en mijn veiligheid. En ja, ook op drugs wordt gecontroleerd.

Maar vliegen is ook helemaal niet leuk.

Wat voor verhalen had je gehoord dan?
I wanna live my life with the volume full!
Dat is gewoon een steekproef. Bij mij deden ze dat op mijn laatste vlucht ook.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, heb je dat wel vaker? Dat je door zoiets onbenulligs zo heftig reageert?
Alle reacties Link kopieren
Juist fijn toch om te weten dat er goed/steekproefgewijs gecontroleerd wordt?
Die scanner kan ook al afgaan op een beugelbeha of je schoenen.
Alle reacties Link kopieren
bij mij gaat dat poortje standaard piepen, heb een kunstheup
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
en bij mijn moeder wordt standaard haar koffer nagekeken
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Waarom gaf het je zo'n vervelend gevoel?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Die stripjes zijn inderdaad om explosieven te herkennen.

En wat doe je dramatisch, je mocht daarna toch doorlopen?
Alle reacties Link kopieren
Dat lampje gaat sowieso steekproefsgewijs af. Het stripje is om te controleren of je recent drugs hebt aangeraakt.

Ik denk dat je inderdaad beter niet meer kunt vliegen als je hier al zo van over je toeren raakt.
Ik wordt standaard gefouilleerd, en ik moet áltijd mijn schoenen uitdoen. Hoort er ondertussen bij voor mij, ik doe instappertjes aan, speciaal voor dit doel.

Wat een overdreven reactie om nooit meer te willen vliegen, waarom reageer je zo heftig?
Alle reacties Link kopieren
Stripjes kunnen zowel voor drugstests als voor explosieventests dienen.

Maar waarom raakt dat jou zo, Truus? Jij zit toch zelf ook graag veilig in het vliegtuig.
Kan iemand hier mij uitleggen wat dit betekent want ik heb al zoiets van ik vlieg echt nooit meer

Want?
Alle reacties Link kopieren
Mijn man werd de laatste keer ook op drugs onderzocht. Hij heeft nog nooit drugs gebruikt. Snap niet dat je je daarom zo druk maakt.
ik geef mn bek ook maar een douw
Als je niks te verbergen hebt is er toch niks aan de hand? Zo heb ik wel eens m'n tas leeg moeten halen want de scanner had iets verdachts gezien (bleek om iets van mijn camera te gaan) en dan moet ik m'n wandelschoenen weer uit doen... En weer een andere keer kan ik m'n rugzak en jas zo in een bak leggen en gewoon door zo'n poortje lopen, met diezelfde wandelschoenen, zonder te piepen.

Wat ik irritanter vind zijn die mensen voor je die niet opschieten en hun hele tas net na de scan weer gaan reorganiseren waardoor men de boel ophoud. Neem dan gewoon je bak mee naar een plek waar je niemand in de weg staat denk ik dan.
Alle reacties Link kopieren
Als je niets te verbergen hebt, is er toch ook niets aan de hand?

Ik ben blij dat er strenge controles zijn.
Beetje overdreven om daarvoor nooit meer te vliegen.
Maar goed, jouw keus.
Bij mij gaat bijna altijd het poortje af. Ook in winkels gaat regelmatig het alarm af. Ik smokel en steel niet. Geen kunstheup of iets anders. Geen idee waardoor. Maar ik vlieg en winkel nog steeds.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
16-06-2019 14:03
Mijn man werd de laatste keer ook op drugs onderzocht. Hij heeft nog nooit drugs gebruikt.
Mijn man is zelfs wel eens voor een bodyscan naar een lokaal ziekenhuis meegenomen. Hij was maar een paar dagen in het land geweest, en dat vond men maar verdacht (hij was daar voor een bruiloft). Hij vliegt nog steeds...
Nou, crew members worden op Schiphol ALLEMAAL, ALTIJD gecontroleerd met zo'n stripje. Zelfs de captain en de First Officer. Idem in de UK.

Stel je voor dat die nu allemaal zouden stoppen met vliegen. :proud:
Nummer*Zoveel schreef:
16-06-2019 13:58
Stripjes kunnen zowel voor drugstests als voor explosieventests dienen.

Oja, dat is wel net zo logisch ja dat ze verschillende soorten stripjes hebben.

Ik ben 2x gecontroleerd op explosieven. 1e keer moest ik mee een hokje in en werden de toetsen van mijn laptop met stripjes afgenomen en de laatste keer mijn handen en ritsen van de koffer.
Toen heb ik (nadat ik was goedgekeurd) ook nog even gevraagd wat ze controleerden. Explosieven dus.


Ik ben er blij mee dat ze dat doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik wordt bijna standaard gefouilleerd, geen idee waarom. Achjaa, fijn is anders maar het is voor de veiligheid van ons allemaal, en dat lijkt me toch het belangrijkst.
Verder, vliegen is saai.
I don't care, i love it!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven