Veiligheidscontrole Vliegveld

16-06-2019 13:39 111 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor het eerst van mijn leven gevlogen. De verhalen die ik daarover gehoord had kwamen me niet bekend voor en voor mij was het alsof ik in de trein zat. Toch heb ik er een naar gevoel aan over gehouden. Gisteren bij het terugvliegen natuurlijk op het vliegveld weer door de veiligheidscontrole en ja hoor het lampje ging branden. Ik werd er tussenuit gepikt en moest wachten. Twee dames van de douane gingen druk in gesprek en natuurlijk allemaal in het Spaans wat ik niet kon volgen. Even later werd er een klein wit stripje over mijn handen en de zijkant van mijn kleding gehaald. Dit stripje ging in een apparaat en even later kon ik doorlopen. Kan iemand hier mij uitleggen wat dit betekent want ik heb al zoiets van ik vlieg echt nooit meer o_o
Alle reacties Link kopieren
Veiligheidspersoneel op vliegvelden staat daar niet om jou te pesten maar zorgen ervoor dat jij veilig kunt vliegen! Wat een drama om niets!
Truus kom je ook nog reageren in je eigen topic?
Alle reacties Link kopieren
SjakS schreef:
16-06-2019 14:10
Geen idee waardoor.
Ik heb het idee dat op het vliegveld het alarm altijd afgaat door mijn beugel-BH.
Alle reacties Link kopieren
Wat maak je je druk, Truus. Het is toch alleen maar goed dat ze zo alert zijn? Dat zorgt er namelijk voor dat jij veilig kunt vliegen zonder dat er iemand misschien explosieven mee smokkelt.
Alle reacties Link kopieren
SjakS schreef:
16-06-2019 14:10
Ook in winkels gaat regelmatig het alarm af.
Het kan zijn dat je iets in je tas of kleding hebt waar het beveiligingsstickertje nog op/aan zit. Als dat vochtig is geworden kan het zijn dat het opnieuw geactiveerd wordt.
Ik loop een beetje uit de pas , maar verder ben ik volkomen normaal
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
16-06-2019 14:15
Ik heb het idee dat op het vliegveld het alarm altijd afgaat door mijn beugel-BH.
Klopt, dat kan het zijn. Bij mij ook. Na de zoveelste keer heb ik het een keer gevraagd. Het zijn vooral bepaalde merken zei die mevrouw.
Alle reacties Link kopieren
Wat is de reden om niet meer te vliegen?

Ik word er met enige regelmaat uitgepikt maar vlieg nog steeds. Soms moet ik mijn schoenen uitdoen, dan word ik weer gefouilleerd. Geen probleem, weet zelf wel dat ik niets raars in heb gepakt. De laatste keer moest ik mijn koffer openmaken. Mijn maandverband die ik vanwege ruimtegebrek allemaal los in mijn koffer had gestopt, zag er nogal verdacht uit op de scan...
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
S0LEIL schreef:
16-06-2019 14:24
Klopt, dat kan het zijn. Bij mij ook. Na de zoveelste keer heb ik het een keer gevraagd. Het zijn vooral bepaalde merken zei die mevrouw.
Grappig dat je het gevraagd hebt. Het kon ook haast niet missen, want het is bij mij ook echt altijd raak. Ze slaan dan dus in elk geval aan op Marlies Dekkers :-)
Dat witte stipje is om drugs of explosieven te detecteren. Nadat het doekje over je kleding, handen/paspoort is gehaald, wordt het in een apparaat gescand en deze geeft dan aan of er drugs en/of explosieven zijn gedetecteerd of niets.

Ik word standaard gefouilleerd op het vliegveld en heb ook vaak dat ze met zo’n doekje over mijn paspoort, schoenen en handen gaan. Niets om je druk over te maken als je niets te verbergen hebt.
Wij zijn net door de security op Schiphol om te gaan vliegen naar het buitenland en mijn man is altijd het haasje, maar dat vind hij niet erg en hij is daar altijd op voorbereid. Ik kan eigenlijk altijd zo doorlopen, vandaag zelfs met twee koelelementen in mijn tas die niet gezien zijn.
Alle reacties Link kopieren
Nee, waarschijnlijk controle op explosieven. Ik heb hetzelfde meegemaakt en gevraagd of voor drugs was. Maar men gaf aan dat het nieuw was en op explosieve testte. Zij gingen ook over mijn tas heen enzo.

Ik ga graag naar de caribe enzo en wordt dus regelmatig geprofiled. Drugs honden, douane in burger door wie ik apart ben genomen, rare vragen...etc. Ik werk altijd gewoon mee en zij mogen alles zien. Ik snap nooit zo goed waarom mensen daar zo een probleem van maken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de antwoorden maar volgens mij reageren jullie heftiger dan ik. Ik stel alleen de vraag of iemand weet wat dat betekent want Spaans begrijp ik niet en nee ik heb niets te verbergen en ja ik vind het niet prettig als ik niet weet wat er gebeurt. Mijn vraag is opgelost
Alle reacties Link kopieren
Pipistrello schreef:
16-06-2019 14:14
Truus kom je ook nog reageren in je eigen topic?

Ik heb gereageerd maar ik neem aan als ik een topic plaats dat ik toch nog wel even de deur uit mag en dan een uurtje later weer reageer
Alle reacties Link kopieren
.. dat was niet naar de US denk ik? Daar willen ze ALLES van je weten! Zelfs hoe de buurman van je achterneef heetz :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Beetje overdreven om te zeggen ik vlieg nooit meer. Mijn tas wordt altijd gecontroleerd en ikzelf ook. Standaard gefouilleerd, maar om nu te zeggen ik ga niet vliegen... Die Spaanse dames kunnen heus wel Engels, niet perfect, maar wel goed Dus volgende keer gewoon even vragen.
We’re all mad here
Alle reacties Link kopieren
truusperenat schreef:
16-06-2019 15:31
Bedankt voor de antwoorden maar volgens mij reageren jullie heftiger dan ik. Ik stel alleen de vraag of iemand weet wat dat betekent want Spaans begrijp ik niet en nee ik heb niets te verbergen en ja ik vind het niet prettig als ik niet weet wat er gebeurt. Mijn vraag is opgelost
Je zegt zelf dat je er een naar gevoel aan overgehouden hebt en dat je zoiets hebt van 'ik vlieg nooit meer'.
En in Spanje spreken ze ook Engels.
Alle reacties Link kopieren
Hoe kan je nou verontwaardigd zijn over zo'n controle?

Mijn 16-jarige dochter werd er toen ze een keer alleen naar de VS vloog, uitgepikt en moest mee naar een kantoortje. Ze is geen moment ongerust of zenuwachtig geweest, vond het geloof ik zelfs wel grappig. Ze kreeg allerlei vragen over wat ze kwam doen en waar ze zou verblijven. Duurde ook wel even, want ze geloofden niet zomaar dat ze stage kwam lopen.

Een heel andere controle, maar super toch? Je zal maar een weglopende puber hebben die tegen de tijd dat je haar uit school verwacht, al aan de andere kant van de oceaan zit.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
16-06-2019 15:36
Je zegt zelf dat je er een naar gevoel aan overgehouden hebt en dat je zoiets hebt van 'ik vlieg nooit meer'.
En in Spanje spreken ze ook Engels.
Deze dames antwoordden in het Spaans op mijn Engelse vraag en ja dan mag je toch een naar gevoel hebben
Prachtig topic :)

Bizar hoe sommigen de douane, de beveiliging en de grenscontrole door elkaar haalt. Het is niet heel ingewikkeld hoor.
anoniem_126923 wijzigde dit bericht op 16-06-2019 15:50
20.82% gewijzigd
TrolleyDolly schreef:
16-06-2019 14:11
Nou, crew members worden op Schiphol ALLEMAAL, ALTIJD gecontroleerd met zo'n stripje. Zelfs de captain en de First Officer. Idem in de UK.

Stel je voor dat die nu allemaal zouden stoppen met vliegen. :proud:

Wel goed voor het milieu :P
Alle reacties Link kopieren
truusperenat schreef:
16-06-2019 15:44
Deze dames antwoordden in het Spaans op mijn Engelse vraag en ja dan mag je toch een naar gevoel hebben
Ja hoor, een naar gevoel is in die situatie begrijpelijk.

Maar een topic openen over een paar minuten oponthoud en piepen dat je nooit meer gaat vliegen, is onbegrijpelijk.
Alle reacties Link kopieren
truusperenat schreef:
16-06-2019 15:31
Bedankt voor de antwoorden maar volgens mij reageren jullie heftiger dan ik. Ik stel alleen de vraag of iemand weet wat dat betekent want Spaans begrijp ik niet en nee ik heb niets te verbergen en ja ik vind het niet prettig als ik niet weet wat er gebeurt. Mijn vraag is opgelost
Nou "ik vlieg nooit meer".
Vind ik nogal heftig hoor !

Overigens wordt ik altijd handmatig gefouilleerd,
en soms wordt ik meegenomen naar een andere ruimte
omdat ik niet door de scan mag ivm een pacemaker.

Van Valencia terug naar La Hollanda kwam er pas na 15 minuten
iemand mij halen nadat ik apart was gezet,
mijn man zag mij niet meer en kon alleen maar hopen dat alles ok was met mij.
Dat stripje is om een chip met een tracker bij je te implanteren.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
16-06-2019 15:59
Dat stripje is om een chip met een tracker bij je te implanteren.
:D
TO had meer gehad aan een Google Translate implantatie.
truusperenat schreef:
16-06-2019 15:31
Bedankt voor de antwoorden maar volgens mij reageren jullie heftiger dan ik.

Huh? Jij zegt:
heb ik er een naar gevoel aan over gehouden.
Gisteren bij het terugvliegen natuurlijk op het vliegveld weer door de veiligheidscontrole en ja hoor het lampje ging branden. Ik werd er tussenuit gepikt en moest wachten. Twee dames van de douane gingen druk in gesprek en natuurlijk allemaal in het Spaans wat ik niet kon volgen. Even later werd er een klein wit stripje over mijn handen en de zijkant van mijn kleding gehaald. Dit stripje ging in een apparaat en even later kon ik doorlopen. Kan iemand hier mij uitleggen wat dit betekent want ik heb al zoiets van ik vlieg echt nooit meer

En iedereen hier legt je uit dat er niks aan de hand is en vertellen je in het Nederlands dat het een drugs- en/of explosievencontrole is en verder niks aan de hand.


En dan zijn wij degenen die heftig reageren? :?:
anoniem_370020 wijzigde dit bericht op 16-06-2019 17:10
2.51% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven