Verre reis met baby, waar naar toe ?

03-09-2012 09:39 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij willen in jan-feb op reis met onze baby, dan 7 maanden oud. Omdat wij graag verre reizen maken zouden we dit nu weer willen doen. De vraag is, welk land is goed te bereizen met een baby van 7 maanden ? Wat we belangrijk vinden is dat er goede gezondheidszorg is, niet te warm , dat soort dingen.

Wat we bedacht hebben :



- Zuid Afrika (Kaaproute, geen wildparken ivm Malaria)

- Jordanie (nog niet heel veel over gelezen qua bereisbaar met baby)

- Cuba (te warm , niet handig qua gezondheidszorg?)

- Florida (al vaker geweest, evt.laatste optie)



Australie/NZ vallen of vw tijdgebrek.



Iemand in bovenstaande landen geweest ? Of andere tips mbt reizen met een baby ?



O ja, wat we niet willen : hangen in een resort op een Canarisch eiland oid.



Ben nu het internet aan het afstruinen maar tips hier zijn heel erg welkom!



Dankjulliewel!
Alle reacties Link kopieren
Cuba niet handig ivm gezondheidszorg? Vlg mij is die daar juist erg goed.
quote:Star schreef op 03 september 2012 @ 10:42:

Japan.Daar dacht ik ook aan.
Alle reacties Link kopieren
TO, hebben jullie al eerder gevlogen met jullie kind? Dat is misschien wel iets om eerst een keer te proberen, met een korte vlucht?



Wij hebben zelf een makkelijke vlieger. Als we het thuisritme (dus vaste slaapjes en eettijden) op de vlucht ook aanhouden en verder wat nieuwe speeltjes etc meenemen, dan verloopt een vlucht van 15u zonder morren. Ik vind het zelf ook altijd heel gezellig, lekker de hele tijd je kind op schoot en voorlezen etc.



Rondreizen is volgens mij, behalve met camper of tent, niet zo handig. Dan moet je kind steeds wennen aan een nieuwe kamer, nieuw bedje etc.



Bali is inderdaad fijn en relaxed. Ook Californië is leuk en aangenaam qua klimaat. En Costa rica, Chili of Argentinie ofzo? Gezondheidszorg is daar vrij modern en het zijn interessante bestemmingen.



Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Canada! Ideaal voor baby's en oude mensen!
Alle reacties Link kopieren
Zuid Afrika zou ik trouwens pas doen als je kind ouder is
Argentinie? Is wel wat duurder om een eigen auto te huren en de afstanden noord-zuid zijn groot, maar als je de bovenste helft doet, zeg tussen BA, Salta, Bariloche, Puerto Madryn? Heb je oa ook de mooie Mendoza-streek.
Alle reacties Link kopieren
quote:soundofsunshine schreef op 03 september 2012 @ 12:06:

TO, hebben jullie al eerder gevlogen met jullie kind? Dat is misschien wel iets om eerst een keer te proberen, met een korte vlucht?

!



Dat is inderdaad geen slechte tip. Wij hebben dat met de oudste ook gedaan voor we aan het verre werk begonnen. Niet alleen om te zien hoe een baby het doet in een vliegtuig, maar ook hoe wij het met een baby op reis redden.

Toen hij zeven weken was zijn we voor een citytripje naar Florence gevlogen om even uit te dokteren hoe reizen met kind werkt. Ons beviel het dus prima.



Maar dit gezegd zijnde: de jongste zijn luchtdoop was een vlucht met twee overstappen naar Brazilië en dat werkte ook.
Hier met baby van 11 maanden naar Cuba geweest. Naar Bali met 2 kinderen van net 1 en bijna 3 en naar het Caribisch gebied (Tobago/Grenada/Carriacou) toen ze bijna 2 en bijna 4 waren.

Met iedere leeftijd is reizen met (kleine) kinderen leuk.



Kan het allemaal aanraden. Zuid-Afrika van je eigen lijstje ook. Je kan ook best naar wildparken hoor, volgens mij is Kruger de enige waar malaria voorkomt (wel even goed uitzoeken).

Wij hebben overigens ook gewoon rondgereist (steeds een paar nachten op een plek), daar deden onze kinderen het prima op. Azie heb je ook prima bestemmingen.



Genoeg leuke bestemmingen, rondreizen met baby is nog zo makkelijk (mits je een makkelijke baby hebt).
Alle reacties Link kopieren
quote:girlinthefire schreef op 03 september 2012 @ 12:19:

Argentinie? Is wel wat duurder om een eigen auto te huren en de afstanden noord-zuid zijn groot, maar als je de bovenste helft doet, zeg tussen BA, Salta, Bariloche, Puerto Madryn? Heb je oa ook de mooie Mendoza-streek.



Ja daar dacht ik ook aan. Argentinie. Buenos Aires is een heerlijke stad waar je dagen relaxt kunt doorbrengen.



Ik ben er zelf niet gewezen maar de watervallen in het Noorden zijn denk ik goed te bezoeken met kind en ook het merengebied en de wijnstreken moeten goed te doen zijn.



En het is er zomer in december/januari
Baby en vliegen ging makkelijk. Aanleggen tijdens opstijgen en landen, kind had nergens last van.
Alle reacties Link kopieren
quote:YouWish schreef op 03 september 2012 @ 11:23:

Ik ben zelf stewardess, al jaren. Mijn ervaringen zijn toch echt anders.Als je stewardess zou zijn dan zou je moeten weten dat het overgrote deel van de babies het prima doet aan boord. Als CA zeggen dat alle babies per definitie niet te harden zijn in een vliegtuig slaat werkelijk nergens op.
Alle reacties Link kopieren
Costa Rica! Heel mooi, vriendelijke mensen, en met Engels en een beetje Spaans kom je heel ver.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
quote:ladytruckster schreef op 03 september 2012 @ 10:02:

Ik snap dat echt niet,dat gezeul met een baby.

Je doet jezelf,maar zeker je baby er echt geen plezier mee.



Ik zou de komende jaren gewoon lekker een beetje in de buurt blijven.

Genoeg mooie plekken om te ontdekken.

Nederland is veel mooier als je denkt!En ja hoor daar gaan we weer
Alle reacties Link kopieren
Onze dochter is absoluut geen schootkind. Sinds ze kan omrollen wil ze op de grond liggen en bewegen. Op schoot wil ze alleen als ze een fles krijgt en slapen op schoot doet ze al helemaal niet. Ik moet er niet aan denken om met haar 15 uur in een vliegtuig te zitten. Dat wordt drama voor het hele vliegtuig. Toen ze kleiner was vond ze het heerlijk om op schoot te zitten en te knuffelen, van het ene op het andere moment was ze daar klaar mee. Ik zou dus sowieso niet te vroeg boeken zodat je beter in kunt schatten of je baby het leuk vindt om zo lang op schoot te zitten.
Maleisie, kindvriendelijke bevolking en westerse standaard qua gezondheidszorg mooie combi qua natuur en cultuur
Alle reacties Link kopieren
In Maleisie is het in jan/feb regentijd aan de oostkust. Aan de westkust en in het binnenland is het prima. Goede hygiene overal, makkelijk te bereizen met openbaar vervoer of een gehuurde auto en uitstekende medische zorg, mocht dat nodig zijn.



En als exstess en nu als very frequent flyer ben ik het ook niet eens met youwish.
Alle reacties Link kopieren
Mooi vooruitzicht, reizen met je kinderen! Wij mogen ons gelukkig prijzen dat we met onze kids al veel hebben kunnen zien. Met 7 maanden ging onze oudste mee voor 4 weken naar West Australie maar ik begreep dat dat nou net niet is wat jullie willen. Hoe lang gaan jullie?



Wij zijn met dochter toen ze 1.5 jaar was naar Nepal geweest voor twee weken. Arke Fly heeft rechtstreekse vluchten en Kathmandu en Pokhara heeft geen malaria profilaxe advies. Maar ik zou zelf dan eerder voor maart kiezen en niet jan/feb.



Cuba hebben we ook bezocht (met kind van bijna twee en zwanger van de 2de) maar geen rondreis, enkel lui relaxen,..;-) Prima land overigens om met kinderen te bereizen!



Maar we hebben ook een prachtige vakantie gehad op La Palma (waren ze 3 en 10 maanden) Jordanië in het voorjaar bezocht (mei) toen ze 4 en bijna 2 waren. Dat is echt een geweldige bestemming en als jullie twee weken hebben echt geschikt. Januari zou ik nog wel wat koud vinden (sneeuw in Petra zou zo maar kunnen) dus ook dan beter in april ofzo.



Nummer 3 was 8 maanden toen we naar Marokko gingen en dat was ook heerlijk. Moet wel zeggen dat ik lang gevoed heb en dus een baby aan de borst had daar. Vaccinaties krijgen ze bijna allemaal al via het Rijksvaccinatieplan enkel Heb. A+B is extra ( maar ook voor een vakantie in Turkije,....) Opnieuw zou ik niet bij deze bestemming aan Jan/Feb denken maar eerder echt voor of najaar.



Draagzak/doek is een must met het reizen (per vliegtuig) met een baby! In Zuid Afrika ( hebben we zelf niet met kinderen bezocht) is inderdaad enkel in Kruger NP een malaria advies. Maar Namibie kan natuurlijk ook, Met een beetje goed budget zou je dit eens moeten bekijken: www.wolwedans.com Of denk aan Bali, ideaal voor kleine kinderen en heel leuk voor ouders,...;-)



Goede reis!
Alle reacties Link kopieren
Oh en natuurlijk als aanvulling is een vakantie in Europa ook heel leuk! In de zomermaanden naar Zweden, Denemarken of Noorwegen. IJsland is ook top,..ook met kleine kinderen maar voor ons toch wel in juli of augustus. Weekje waddeneiland? Fantastisch, alle seizoenen.



Maar een verre reis met je baby is ook super! En echt stuken makkelijker dan wanneer ze kruipen of lopen etc etc. Iemand schreef het al,..een baby wil bij zijn ouders zijn en de plek voor een baby is waar die ook zijn. Of dat nou Vlieland is of Vietnam.
Alle reacties Link kopieren
quote:abc schreef op 03 september 2012 @ 14:43:

Onze dochter is absoluut geen schootkind. Sinds ze kan omrollen wil ze op de grond liggen en bewegen. Op schoot wil ze alleen als ze een fles krijgt en slapen op schoot doet ze al helemaal niet. Ik moet er niet aan denken om met haar 15 uur in een vliegtuig te zitten. Dat wordt drama voor het hele vliegtuig. Toen ze kleiner was vond ze het heerlijk om op schoot te zitten en te knuffelen, van het ene op het andere moment was ze daar klaar mee. Ik zou dus sowieso niet te vroeg boeken zodat je beter in kunt schatten of je baby het leuk vindt om zo lang op schoot te zitten.Op een lange internationale vlucht krijg je bij bepaalde airlines voor de leeftijd van 7 maanden een babybasket; een wiegje wat ze aan de muur haken. Wij vlogen met Malaysian Airlines naar Australië en daar kon ze heerlijk in liggen/slapen. Zodra ze een oog open deed legde ik haar aan.... Heeft de hele reis echt geen kik gegeven.
quote:La.India schreef op maandag 03 september 2012 22:27 Mooi vooruitzicht, reizen met je kinderen! Wij mogen ons gelukkig prijzen dat we met onze kids al veel hebben kunnen zien. Met 7 maanden ging onze oudste mee voor 4 weken naar West Australie maar ik begreep dat dat nou net niet is wat jullie willen. Hoe lang gaan jullie?



Wij zijn met dochter toen ze 1.5 jaar was naar Nepal geweest voor twee weken. Arke Fly heeft rechtstreekse vluchten en Kathmandu en Pokhara heeft geen malaria profilaxe advies. Maar ik zou zelf dan eerder voor maart kiezen en niet jan/feb.



Cuba hebben we ook bezocht (met kind van bijna twee en zwanger van de 2de) maar geen rondreis, enkel lui relaxen,..;-) Prima land overigens om met kinderen te bereizen!



Maar we hebben ook een prachtige vakantie gehad op La Palma (waren ze 3 en 10 maanden) Jordanië in het voorjaar bezocht (mei) toen ze 4 en bijna 2 waren. Dat is echt een geweldige bestemming en als jullie twee weken hebben echt geschikt. Januari zou ik nog wel wat koud vinden (sneeuw in Petra zou zo maar kunnen) dus ook dan beter in april ofzo.



Nummer 3 was 8 maanden toen we naar Marokko gingen en dat was ook heerlijk. Moet wel zeggen dat ik lang gevoed heb en dus een baby aan de borst had daar. Vaccinaties krijgen ze bijna allemaal al via het Rijksvaccinatieplan enkel Heb. A+B is extra ( maar ook voor een vakantie in Turkije,....) Opnieuw zou ik niet bij deze bestemming aan Jan/Feb denken maar eerder echt voor of najaar.



Draagzak/doek is een must met het reizen (per vliegtuig) met een baby! In Zuid Afrika ( hebben we zelf niet met kinderen bezocht) is inderdaad enkel in Kruger NP een malaria advies. Maar Namibie kan natuurlijk ook, Met een beetje goed budget zou je dit eens moeten bekijken: <a href="http://www.wolwedans.com" class="link">www.wolwedans.com</a> Of denk aan Bali, ideaal voor kleine kinderen en heel leuk voor ouders,...;-)



Goede reis! Namibie is mooi en prima te doen met baby, maar niet in januari/februari vanwege de regen. Met een baby wil je niet stranden met je 4x4..
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij hebben ze een airstrip,.....
quote:La.India schreef op maandag 03 september 2012 23:00 Volgens mij hebben ze een airstrip,.....



Volgens mij snap ik je niet?



Wat ik bedoel is dat Namibie geen land is van openbaar vervoer maar van zelf auto rijden en in de regentijd over de sowieso niet al te beste wegen..
Alle reacties Link kopieren
Hè,



Wat een super leuk vooruitzicht. De landen die je heb genoemd kan ik geen antwoord opgeven. Wij zijn daar nog niet geweest. Wel met onze dochter van net 1 jaar en een week naar Java en Bali. Alles ging prima lekker rondgereisd. Was warm maar had daar

Zeker geen last van. Half jaar later zijn wij naar Laos en Thailand geweest en was ook erg gaaf. We zijn dus net terug. Mij dochtertje moest dus ook malaria tabletten rond de 11 kilo is dat mogelijk.

Maar ook dat ging super. Allebei de

Reizen niet ziek

Geweest en ze heeft zij prima vermaakt...

En ja voor haar zou het niet uitmaken waar we heen zouden gaan.. Maar ook wij vinden het heerlijk om verre reizen te maken en wanneer het goed gaat om met

Je kindje te reizen moet je dat zeker blijven doen

Succes met de voorbereiding!
Alle reacties Link kopieren
Het is trouwens wel een aanrader om goed te kijken welke vliegmaatschappij je kiest. Met kinderen vind ik dat echt uitmaken. Zelf bijv slechte ervaringen met Delta (kon zelfs geen babygordeltje af) en weer hele goede met air france (kregen speeltjes, goede plekken, peutermaaltijd, stewards kwamen steeds vragen of ze nog iets konden doen). Dat maakt het reizen weer een stukje aangenamer :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben idd 2x met een vriendin en haar baby met Air France gevlogen en idd de service voor babies en kleine kinderen was echt super. Mooi babybedje gekregen en speeltjes en idd steeds komen vragen hoe het ging. Echt heel keurig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven