Verre reis met baby

23-07-2019 12:02 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo medeformumgebruikers,

Afgelopen mei hebben we onze eerste baby gekregen. Nu willen wij graag een mooie verre reis maken ergens in maart, nu de baby nog gratis kan reizen en veel slaapt.

We houden van temperaturen boven de 20graden..
De vraag aan jullie is eigenlijk of jullie nog tips hebben qua landen? Ook in verband met eventuele inentingen die de baby nog niet mag of bv malaria gebieden worden ook niet aangeraden.

Hoor graag jullie tips, wellicht zit onze volgende reis ertussen :)!
Ik zou gaan voordat de baby mobiel is, dus in ieder geval voor een maand of 8. Vanaf het moment dat ze hier konden kruipen, wilden ze hier ook alleen nog maar kruipen en niets anders. En kruipen is op niet elke bestemming even handig.

Met 10 maanden slapen baby's niet echt veel meer, maar dat vond ik juist een voordeel. Mijn tip zou zijn om met 5-6 maanden te gaan, maar dat moet ook maar net passen.
Nadeel met kruipend of lopend kind is ook dat ze overal bij kunnen en dat je dus eerst de hele hotel/motelkamer moet inspecteren, voordat je kind los kan. Ook buiten vond ik het altijd best veel gedoen, want ze vreten gewoon insecten van de grond op, waar je bij staat.
Sunny-in-Perth schreef:
23-07-2019 18:06
Dit begrijp ik helemaal, maar ik kan natuurlijk alleen maar uitgaan van mijn eigen ervaring.
Ik geloof overigens wel dat het helpt dat wij al snel zijn begonnen met ons zoontje overal mee naar toe nemen met 9 weken gingen we voor het eerst kamperen en met 12 weken de eerste vlieg vakantie.
Dat vind ik altijd zo’n onzin argument. Denk je echt dat jouw baby makkelijk is doordat het met 12 weken in een vliegtuig heeft gezeten? Een kind legt die link natuurlijk niet. “Oh ik zit nu in een vliegtuig en dat ging met 12 weken ook goed dus nu gaan alle vluchten super goed”. Ik vind dit altijd een argument dat ouders gebruiken om zichzelf gerust te stellen. En tegenwoordig wil iedereen dat hun kind een geweldige reiziger is. Hoe jonger hoe beter.
Sunny-in-Perth schreef:
23-07-2019 18:06
Ik geloof overigens wel dat het helpt dat wij al snel zijn begonnen met ons zoontje overal mee naar toe nemen met 9 weken gingen we voor het eerst kamperen en met 12 weken de eerste vlieg vakantie.

Nee hoor, dat klopt niet. Dat ligt echt helemaal aan de baby en de behoefte en het karakter van de baby.
Wij reizen ook veel en gingen ook overal naar toe. Met onze oudste ging dat heel goed en hij was heel flexibel, onze middelste was dat al iets minder en met onze jongste werkte dat dus gewoon echt niet.
Ook al maakte we veel reizen en probeerde we haar ergens anders te laten slapen, dat werkte echt niet, ze sliep (en slaapt) alleen in haar eigen bedje en ritme en regelmaat is voor haar belangrijk. Op vakantie's is slapen een probleem. Logeren is een nachtmerrie voor haar.

Dus ja, je kan een baby niet flexibel maken. Het zit erin of het zit er niet in. Kan je weinig aan doen kan ik je vertellen uit genoeg ervaring, ook van vriendinnen.
Treurniet12 schreef:
23-07-2019 18:43
Dat vind ik altijd zo’n onzin argument. Denk je echt dat jouw baby makkelijk is doordat het met 12 weken in een vliegtuig heeft gezeten? Een kind legt die link natuurlijk niet. “Oh ik zit nu in een vliegtuig en dat ging met 12 weken ook goed dus nu gaan alle vluchten super goed”. Ik vind dit altijd een argument dat ouders gebruiken om zichzelf gerust te stellen. En tegenwoordig wil iedereen dat hun kind een geweldige reiziger is. Hoe jonger hoe beter.

Het klopt ook niet. Je kan flexibiliteit niet creëren in een baby. Je hebt geluk dat je een makkelijke baby hebt op dat gebied. De volgende kan héél anders zijn.
LAgirl82 schreef:
23-07-2019 18:45
Het klopt ook niet. Je kan flexibiliteit niet creëren in een baby. Je hebt geluk dat je een makkelijke baby hebt op dat gebied. De volgende kan héél anders zijn.
Precies! Maar veel ouders vinden het tegenwoordig iets waar ze over willen opscheppen en complimenten over willen krijgen. :proud:
Treurniet12 schreef:
23-07-2019 18:46
Precies! Maar veel ouders vinden het tegenwoordig iets waar ze over willen opscheppen en complimenten over willen krijgen. :proud:

Ja, alsof ze dan betere ouders zijn. :bonk:
borboletas schreef:
23-07-2019 15:23
Dan zou ik eerder Costa Rica aanraden. Goed ontwikkeld land, veilig, veel mensen die redelijk tot goed Engels spreken.
.
En Zika waarvan maar beperkt bekend is of het schadelijk is voor (al geboren) babies en de planning van een tweede kinderwens kan beïnvloeden.
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
23-07-2019 18:43
Nee hoor, dat klopt niet. Dat ligt echt helemaal aan de baby en de behoefte en het karakter van de baby.
Wij reizen ook veel en gingen ook overal naar toe. Met onze oudste ging dat heel goed en hij was heel flexibel, onze middelste was dat al iets minder en met onze jongste werkte dat dus gewoon echt niet.
Ook al maakte we veel reizen en probeerde we haar ergens anders te laten slapen, dat werkte echt niet, ze sliep (en slaapt) alleen in haar eigen bedje en ritme en regelmaat is voor haar belangrijk. Op vakantie's is slapen een probleem. Logeren is een nachtmerrie voor haar.

Dus ja, je kan een baby niet flexibel maken. Het zit erin of het zit er niet in. Kan je weinig aan doen kan ik je vertellen uit genoeg ervaring, ook van vriendinnen.

Eens! Ben in het begin op dezelfde manier omgegaan met beide baby’s maar zijn toch compleet verschillend gebleken in dingen als drinken, slapen en beweeglijkheid.
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Dank voor jullie reactie en meedenken!

Ik vroeg me eigenlijk af of jullie tips hebben qua locaties / landen 😇!?
Alle reacties Link kopieren
taralenn schreef:
23-07-2019 21:49
Dank voor jullie reactie en meedenken!

Ik vroeg me eigenlijk af of jullie tips hebben qua locaties / landen 😇!?
Dat hangt dus heel erg af van wat je wilt? Wil je ergens rondreizen of op één plek blijven? Cultuur/natuur? All inclusive of juist kamperen? Waar houden jullie van?
Alle reacties Link kopieren
Zuid-Afrika (ik ben er geweest in onze zomer / hun winter, weet niet hoe maart is.)
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Sunny-in-Perth schreef:
23-07-2019 17:29
Ooit van Australië gehoord :)
Veilig, geen malaria of andere inentingen nodig en altijd lekker weer.

Ik woon zelf in Australië en met mijn zoontje van 9 maanden zijn we al 8 keer gaan vliegen, ook 19 uur in het vliegtuig naar Nederland :)
Gewoon doen wat jullie willen en naar mijn ervaring past een baby zich super makkelijk aan. (Ik heb ook wel een hele makkelijke baby, goede eter en slaper)
Dat is ook mijn tip, Australië! Wij zijn er met dochter geweest toen ze ruim anderhalf was (ja, dat is weer anders dan een baby). Camper gehuurd voor 4,5 week en gaan! Voordeel van de camper was dat ze altijd haar eigen (slaap)plek had (naast alle andere voordelen die ik een camper vind hebben).

Vliegen ging prima, op de heenweg bassinet Seat, ze paste er eigenlijk niet helemaal meer in maar ze heeft er toch in geslapen. Voordeel was de beenruimte die je daar bij krijgt. Terugweg de vraag gekregen of we onze bassinet wilde afstaan aan een stel met een baby. Prima, maar dan wilden we wel een extra stoel. Die was er gelukkig en dat ging nog beter. Ze heeft 8 uur aan 1 stuk geslapen.

Maar... het is inderdaad per kind afhankelijk. Met oudste ging dat prima, met jongste hebben we het niet aangedurfd. Heel ander kind. Daar hebben we bij 2 jaar een langere vliegreis genaakt en zijn we op 1 plek gebleven.
Alle reacties Link kopieren
Minik schreef:
23-07-2019 22:02
Dat hangt dus heel erg af van wat je wilt? Wil je ergens rondreizen of op één plek blijven? Cultuur/natuur? All inclusive of juist kamperen? Waar houden jullie van?
We hebben in de afgelopen jaren 4 rondreizen door Azië gemaakt en afgelopen zuid Afrika. We houden wel van dingen zien maar realiseren ons dat rondtrekken nu niet de prioriteit is. Wellicht zoiets als bali, groot genoeg om je een paar weken te maken en mooi genoeg om te genieten van de omgeving....
Alle reacties Link kopieren
Sunny-in-Perth schreef:
23-07-2019 17:29
Ooit van Australië gehoord :)
Veilig, geen malaria of andere inentingen nodig en altijd lekker weer.

Ik woon zelf in Australië en met mijn zoontje van 9 maanden zijn we al 8 keer gaan vliegen, ook 19 uur in het vliegtuig naar Nederland :)
Gewoon doen wat jullie willen en naar mijn ervaring past een baby zich super makkelijk aan. (Ik heb ook wel een hele makkelijke baby, goede eter en slaper)
Wij woonden ook aan de andere kant vd wereld en mijn oudste was (is) supermakkelijk in alle opzichten. Vliegreizen en vakanties geen probleem.... totdat hij 10 maanden was, en alleen nog maar wilde kruipen/staan/lopen, alles in zijn mond steken en ineens moeilijk deed over slapen op bepaalde plekken (te licht, teveel prikkels etc).

De vliegreis is dan niet leuk, maar wel te overzien. Afhankelijk van je bestemming moet je op zoek naar veilige (schone) plekken om je kind te laten kruipen. Draagzak ook geen aanrader bij 30+ graden en/of een bijna-dreumes daar echt niet in wil. Continu rekening houden met zijn schema en behoeften (veiligheid, eten, bewegingsvrijheid, rust)

Kortom de terugreis naar huis met 11 mnd was de laatste reis die we toen ondernomen hebben, totdat hij bijna 2 was en een beetje meer mens werd. Tuurlijk is het mogelijk om te reizen met dreumessen maar ik zou me wel afvragen in hoeverre het voor jezelf ook genieten is, voor mij iig niet.

Mijn jongste kind was (is) helemaal een drama, daarmee hebben we t nooit aangedurfd om voor onze lol ver te reizen. Toen hij 3 maanden was ging het nog wel, maar hij is nu 4 jaar en geeft inmiddels zelf aan dat hij op vakantie gaan niet leuk vindt. Hij is dan echt van de leg en mist thuis.

qua verre bestemmingen kan ik niets aanraden want ik zie dus overal wel nadelen: ene land is te smerig, andere teveel muggen/ziektes, taalbarriere, gebrekkige medische zorg, te koud etc.

Misschien Australie of Nieuw Zeeland? Maar daar zou je moeten rondreizen, en dat is niet het plan. Bovendien zou ik daar langer voor uittrekken. Ik zou iets dichterbij kiezen (Europa is ook prachtig) of evt eerder reizen wanneer je kind zeker nog niet mobiel is.
nootboek wijzigde dit bericht op 23-07-2019 23:52
23.91% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
23-07-2019 18:43
Nee hoor, dat klopt niet. Dat ligt echt helemaal aan de baby en de behoefte en het karakter van de baby.
Wij reizen ook veel en gingen ook overal naar toe. Met onze oudste ging dat heel goed en hij was heel flexibel, onze middelste was dat al iets minder en met onze jongste werkte dat dus gewoon echt niet.
Ook al maakte we veel reizen en probeerde we haar ergens anders te laten slapen, dat werkte echt niet, ze sliep (en slaapt) alleen in haar eigen bedje en ritme en regelmaat is voor haar belangrijk. Op vakantie's is slapen een probleem. Logeren is een nachtmerrie voor haar.

Dus ja, je kan een baby niet flexibel maken. Het zit erin of het zit er niet in. Kan je weinig aan doen kan ik je vertellen uit genoeg ervaring, ook van vriendinnen.
Ik begrijp heel goed dat elke baby anders is en ik heb ook nooit gesproken over een baby flexibel maken, maar dat in mijn ervaring een baby zich makkelijk aanpast (ook met groot tijdverschil bijvoorbeeld).

Als het nu goed gaat bij TO en ze overweegt een mooie verre reis waarom dan al negatief reageren alsof het toch allemaal niet goed gaat reizen met een baby terwijl je dat pas weet op het moment dat je daadwerkelijk de reis maakt.
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
23-07-2019 18:48
Ja, alsof ze dan betere ouders zijn. :bonk:
Ik deel alleen mijn ervaring en tip voor TO AUSTRALIË!

Jammer dat dit blijkbaar niet mag en je de behoefte voelt om mij hierover neer te halen. Gelukkig heb ik totaal geen behoefte aan complimenten van anonieme vreemden op een forum
Sunny-in-Perth schreef:
23-07-2019 23:44
Ik begrijp heel goed dat elke baby anders is en ik heb ook nooit gesproken over een baby flexibel maken, maar dat in mijn ervaring een baby zich makkelijk aanpast (ook met groot tijdverschil bijvoorbeeld).

Als het nu goed gaat bij TO en ze overweegt een mooie verre reis waarom dan al negatief reageren alsof het toch allemaal niet goed gaat reizen met een baby terwijl je dat pas weet op het moment dat je daadwerkelijk de reis maakt.

Maar dat klopt gewoon niet. En daar reageer ik op. Als je een baby hebt die zich makkelijk aanpast is dat heel fijn en heb je geluk.
Heb je een baby die zich moeilijk aanpast dan kan je doen en laten wat je wil, dat gaat niet lukken!
En TO moet dat ook weten. Want jouw ervaring is jouw ervaring en geldt zeker niet voor alle baby's.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn toen de jongste 13 maanden was naar Brazilië geweest. Ondertussen veel gereisd met de kinderen en ik zou voor Maleisië gaan met een baby. Geen malaria en westers genoeg op een moment dat het nodig is. Plus Singapore met uitstekende medische voorzieningen is dichtbij genoeg (zou ik er overigens sowieso bij doen. Ik vond het een topstad).
Bali is zeker ook een optie, maar dat vond ik gewoon zelf wat minder.
Onze ervaring in Japan (2 jaar geleden) is dat het Engels inderdaad bedroevend is, maar met handen en voeten kun je je wel verstaanbaar maken. Een gids is zeker nergens voor nodig. Op dit moment zitten we in China en hier is communiceren veel moeilijker.
Tip: koop een ticket voor je kind. Nee, het moet niet en ja, het is duur. Maar ik was blij dat ik destijds met mijn 13-maander een stoel had om de vlucht Londen-Sao Paolo te overbruggen. En een moeder op dezelfde rij vervloekte zichzelf dat zij er geen had voor haar peuter.
Is Nieuw Zeeland met een camper geen idee bijvoorbeeld?
Ja ik zou ook op een lange vlucht gaan voor een extra stoel, al moet je die betalen.
Zeker als het kind al 10 maanden is. Ik denk niet dat die graag lang op je schoot zitten.
Ik zou gaan voor een land gaan zonder malaria en met goede voorzieningen. Australië of Nieuw Zeeland zouden mijn eerste opties zijn. Eventueel Japan. Heerlijk schoon en goed georganiseerd, maar in geval van nood kan het weinige Engels een probleem zijn.
Over Maleisië (niet zelf geweest) hoor ik ook goede dingen. Uiteraard de US maar dat ligt aan jullie wensen.

Ik vind het gewaagd maar denk zeker dat het kan.
Wij hadden grootse plannen voor onze kinderen geboren werden maar ze bleken nogal onrustige baby´s dus we durfden het niet aan. Gelukkig blijken ze vanaf een jaar of 4 prima reizigers :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven