Verre reis met pubers, waar naar toe?

31-07-2021 10:56 127 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ontzettend luxe probleem, maar wie wil meedenken?

Wij willen volgend jaar met onze pubers, dan 15 en 14 wat verder weg. Budget is ongeveer €10.000. Wij houden van mooie natuur gemixt met een bijvoorbeeld een mooie stad.
Punt is wel dat man en kinderen hete temperaturen slecht aankunnen. Dus liever geen langere tijd 35C+ voor ons. Een paar dagen is ok.
Bij voorkeur een rondreis.

We zitten aan de schoolvakanties vast. We hebben twee weken meivakantie en in de zomer drie weken.

Zelf hadden we al bedacht: in de zomer naar Amerika, het zuidwesten is natuurlijk wel heel gaaf met de Grand Canyon, Las vegas etc. Maar wel erg heet. En daar twijfel ik over. Voor de meivakantie vind ik het te kort. Misschien een ander deel van Amerika? Meer richting Yellowstone of Oregon die kant?

Of in de meivakantie naar Japan. Ik denk dat we in twee weken wel een indruk moeten kunnen krijgen en dat we na twee weken ook wel aardig door ons budget heen zijn. ;-)

We zijn al geweest in Indonesie, Mexico, Zuid Afrika.

WIe heeft er inspiratie voor ons? Out of the box met 2 x een vakantie van €5000 is ook nog een idee. :-)
Alle reacties Link kopieren
Rondreis Florida? Eventueel combineren met enkele dagen New York en/of cruise naar de Bahama’s?
(Florida is wel warm in de zomer, maar wij kunnen er goed tegen).

Wij hebben een rondreis door Florida gemaakt. Was geweldig. Het bekende rondje gemaakt. Hotels afgewisseld met tweemaal een villa gehuurd. Echt top.
Dat is ook wel geschikt voor de meivakantie. Rondje kan dan prima in 2 weken en de temperatuur is dan aangenaam volgens mij. En shoppen kan heel goed in Florida! Genoeg shoppingmalls te vinden met merkkleding voor aantrekkelijke prijzen.

Enkele jaren later een combinatie gedaan van beginnen in New York, deel oost-Amerika met walvissentour, natuurpark Watkins Glenn, Niagara Falls in Canada, en afzakken via Hersheypark (water-/pretpark) naar enkele dagen Washington. Toen van daaruit doorgevlogen naar wederom Florida voor een dikke week in een villa met privé zwembad en gamesroom (vonden we allemaal eerder zo fijn!).
Dit vonden we ook een mooie reis, de combinatie van twee steden met natuur en afgewisseld met de eigen villa in Florida voor het shoppen en de water-/attractieparken.

Volgende reis met pubers overweeg ik Thailand. Of iets anders Aziatisch.
Maar de pubers zouden het liefst terug naar Amerika. Móchten we daarvoor kiezen, dan wil ik wel een nieuw stuk USA zien. Mogelijk combinatie zuidwest met Yellowstone ofzo. (Al voelden we ons ook zó thuis in Florida en beviel zo’n villa ook enorm goed. Jammer dat er bijna nergens anders in Amerika zo’n aanbod aan villa’s is in een aantrekkelijke omgeving).

Is Sri Lanka een idee? Eventueel afsluiten met paar dagen Malediven?
(Staat ook nog op mijn lijstje).
mamaonbekend wijzigde dit bericht op 31-07-2021 11:56
9.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Tasmanie, heel bijzonder, niet warm, maar is wel een enorm lange reis.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou toch absoluut voor het rondje west VS gaan.
Zo ongelofelijk mooi en heel goed te combineren met leuke steden als San Francisco, Las Vegas etc. De 1e keer vs (dat rondje dus) staat met stip op 1 van de reizen die ik heb gemaakt.
Wij zijn in juni geweest en in de zomer zal het inderdaad nog heter zijn.
Maar de warmte is er wel heel droog en daardoor best goed te doen.
Je moet alleen niet uren gaan wandelen in dead valley of iets dergelijks ;-)
En alles wat binnen is, is voorzien van airco.
Noord-Oost is ook een goede optie. Wellicht is het daar iets minder warm.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bang dat je met jouw budget echt aan Azië vastzit? Is die 10.000 euro inclusief of exclusief eten, excursies etc? 2.500 euro pp voor 3 weken in de zomer is geen ruim budget.
Alle reacties Link kopieren
valentinamaria schreef:
31-07-2021 11:56
Tasmanie, heel bijzonder, niet warm, maar is wel een enorm lange reis.
Ja, heel gaaf maar dat ga je met 10K niet redden voor 4 personen tenzij je gaat kamperen en je eigen maaltijden bereidt. Misschien.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben met mijn puber naar Canada geweest. Auto gehuurd en met tent gekampeerd. Was echt super. Was niet goedkoop maar iedere euro waard.

Verder is Thailand ook leuk en heel betaalbaar.

Komend jaar gaan we naar de VS
Alle reacties Link kopieren
De verwachting is dat het volgend jaar verschrikkelijk druk wordt met rondreizen in de VS. De Amerikanen zelf hebben volop campers aangeschaft. En zowel de Amerikanen als de Europeanen hebben dan twee jaar vakantiegeld (of deels) opgespaard. Er zijn al campings en hotels volgeboekt. Ik zou een andere kant op gaan.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
31-07-2021 12:05
Ja, heel gaaf maar dat ga je met 10K niet redden voor 4 personen tenzij je gaat kamperen en je eigen maaltijden bereidt. Misschien.
onze zomer is daar laagseizoen, dus dat scheelt behoorlijk.
maar dan heb je wel kouder weer.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Canada is wel een aanrader, en zeker met een camper goed te doen en betaalbaar. Aantal jaar geleden bijna vier weken geweest maar wel in een laag tempo omdat dochter toen nog vrij jong was. Qua temperatuur beter te doen dan de VS, meestal dan toch.

Costa Rica is ook leuk maar shoppen kun je eigenlijk alleen in San Jose. Even goed kijken naar wanneer het regenseizoen is.

Nieuw Zeeland gaat boven budget zijn, en drie weken zou ik te kort vinden. Maar wel heel gaaf en het is daar herfst/winter in de periodes die je noemt.
Alle reacties Link kopieren
Thailand is fantastisch, maar lijkt mij veel te warm als jullie niet van hitte houden. Voor pubers zou ik dat combineren met bijvoorbeeld een stop-over in Singapore.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou met het beschikbare budget ook zeker voor z-o Azie kiezen en niet voor USA.

Wij hebben paar jaar terug 5 weken west USA gedaan in juli/aug. Vond de warmte wel meevallen (alleen death valley en LV zijn warm, maar daar blijf je toch geen dagen…) Yellowstone was zelfs koud. Alles is ver rijden, vergis je daar niet in, en uit eten gaan buiten fast food ketens en overnachten vonden wij prijzig. Waren met 2 pers 8000€ kwijt maar wij hebben ongeveer 2/3 van de reis gekampeerd.

Het is misschien ook een beetje wat je zoekt… wil je graag zo veel mogelijk nationale parken zien in de 3 weken dat je er bent, of vind je het ook prima om een week in San Francisco te hangen en alleen naar Yosemite te gaan, dan is het haalbaarder allicht. Wil je én Yosemite, én Las Vegas, én Death Valley, én Grand Canyon én Zion én Los Angeles zien, dan zul je behoorlijk wat tijd in de auto doorbrengen.

Onze kinderen zijn nu nog klein, maar wij fantaseren wel over n soort backpack trip met ze door Vietnam, Cambodia.. etc Daar ben ik zonder kinderen ook geweest en vind het reizen er aangenamer dan in USA - maar dat is misschien persoonlijk.

Andere opties die hier zijn genoemd, Sri Lanka of Thailand bv lijkt me met jullie budget en wensen ook wat haalbaarder. Tenzij “shoppen” betekent dat er grote westerse ketens moeten zijn….

Hoe dan ook leuk om over te fantaseren!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou op cruise gaan langs de West kust van Amerika, of Alaska vanuit Vancouver/Seattle. Dan heb je alles wat je wenst.
Alle reacties Link kopieren
Wat veel ideeën hebben jullie. Teveel om op iedereen persoonlijk te reageren, maar ik ga er zeker goed naar kijken!
Alle reacties Link kopieren
Budget van 10 duizend euro is voor een rondreis Amerika niet hoog genoeg vrees ik, helemaal niet als je gebonden bent aan de school vakanties.
Zuid afrika is ook super en in onze zomer is het daar niet zo warm, maar ook dan heb je te weinig budget.

Azie is met dat budget wel te doen. Maar heb je wel warme temperaturen.
Bali is een heel leuk eiland, veel te zien en goed te reizen.
Wij hadden het eigenlijk voor dit jaar op de planning staan, een verre reis met 3 pubers maar ik post dit vanuit Z-Frankrijk om overduidelijke redenen 😁

Volgend jaar zit het er denk ik ook nog niet in maar over 2 jaar is het plan richting Azië te gaan en wij dachten aan Maleisië en/of Vietnam.
Amerika lijkt mij ook super maar man trekt het totaal niet dus dat gaat hem niet worden.
Alle reacties Link kopieren
valentinamaria schreef:
31-07-2021 12:08
onze zomer is daar laagseizoen, dus dat scheelt behoorlijk.
maar dan heb je wel kouder weer.
Ja, dat is waar. Ik ben er 1x geweest toen het daar zomer was en 1x toen het daar winter was. Ik vond de winter daar echt wel heel gaaf maar het was wel koud.
Alle reacties Link kopieren
Turkije is misschien niet zo ver qua reizen, maar dat is ook een heel mooi afwisselend land qua natuur en cultuur. Je zou bijvoorbeeld in Istanbul kunnen beginnen en een rondje maken langs Cappadocië en de kust. Rondreizen is ook nog eens heel makkelijk zelf te realiseren en goedkoop.
Georgië of Centraal Azië (Oezbekistan/Kazachstan etc.) lijkt me ook tof.
Alle reacties Link kopieren
Azië kan misschien wel, maar Japan ga je met een budget van 10k ook niet redden, zeker niet in kersenbloesemseizoen. Wij waren met z'n 2-en voor 3 weken al 8k kwijt.
KamilleT schreef:
31-07-2021 11:32
Madagascar staat hoog op mijn lijstje. Wat me tegenhoudt is dat de georganiseerde rondreizen allemaal 3 weken zijn. Ook Canada willen we nog doen, dat is ook redelijk betaalbaar. Volgend jaar hebben we Zuid-Afrika op de planning, maar ik durf er nog niet op in te zetten dat het dan alweer kan.
Vergeet ik nog Zuid-Korea. In Seoul kun je je hart op qua stad en winkelen en met de trein kun je goed rondreizen.

Wil je het per se georganiseerd doen? Zelf rijden of auto met chauffeur huren als je dat fijner vindt. Liefst vier weken.
anoniem_275457 wijzigde dit bericht op 31-07-2021 12:50
5.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
karenina7 schreef:
31-07-2021 12:38
Turkije is misschien niet zo ver qua reizen, maar dat is ook een heel mooi afwisselend land qua natuur en cultuur. Je zou bijvoorbeeld in Istanbul kunnen beginnen en een rondje maken langs Cappadocië en de kust. Rondreizen is ook nog eens heel makkelijk zelf te realiseren en goedkoop.
Georgië of Centraal Azië (Oezbekistan/Kazachstan etc.) lijkt me ook tof.
ja, noord-oost Turkije is echt een compleet andere wereld.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn eerst 5 dagen naar new york geweest en daarna doorgevlogen naar san diego en geeindigd in Las Vegas. Goedkope motels onderweg en naar de supermarkt.
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Alle reacties Link kopieren
Vrienden van mij hebben vorige jaar (helaas in lockdown) gereisd door Nieuw-Zeeland. Echt prachtige natuur.
Alle reacties Link kopieren
Westkust Amerika is goed te doen qua warmte vond ik. Ik houd helemaal niet van extreme hitte. We zijn er in september 4 weken geweest.

Als super fan van Amerika zou ik zeggen, doen.
Maak alleen niet te veel kilometers. Natuurlijk wil je zoveel mogelijk zien, alleen niet vanuit de auto. Neem je tijd om bepaalde parken en steden ook echt te bekijken.
Als jullie eruit zijn, wil ik je best wat tips geven!
Heel divers en ook leuk met pubers. Veel mensen gesproken tijdens de reis, ook veel gezinnen met oudere kids.

Oh en wij hebben een grote auto gehuurd en voor hotels/motels gekozen. Sommige in de NP’s/steden, maar meestal er net buiten. Scheelt best veel geld en prima te doen met een auto.
Nieuw-Zeeland en Australië (incl. Tasmanië :heart: ) zijn natuurlijk geschikte opties wat betreft de wensen maar voor 2 of 3 weken en met een budget van 10.000 euro natuurlijk niet te doen.
Alle reacties Link kopieren
Zuid-Korea, hoewel ik niet goed weet hoe warm dat is in de zomer. Wij waren er in september/oktober. Mooi, goed te bereizen land.

Vietnam en Suriname zijn prachtig, maar wel warm en vochtig. Als je daar niet van houdt dan zijn dat toch echt geen aanraders om te gaan reizen.

Argentinie of Chili ben ikzelf niet geweest, maar goede dingen over gehoord. Even kijken of het klimaat ok is in hun winter, onze zomer.

Noorwegen: Lofoten in ieder geval voor de natuur, Oslo als stad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven