Verre reis met pubers, waar naar toe?

31-07-2021 10:56 127 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ontzettend luxe probleem, maar wie wil meedenken?

Wij willen volgend jaar met onze pubers, dan 15 en 14 wat verder weg. Budget is ongeveer €10.000. Wij houden van mooie natuur gemixt met een bijvoorbeeld een mooie stad.
Punt is wel dat man en kinderen hete temperaturen slecht aankunnen. Dus liever geen langere tijd 35C+ voor ons. Een paar dagen is ok.
Bij voorkeur een rondreis.

We zitten aan de schoolvakanties vast. We hebben twee weken meivakantie en in de zomer drie weken.

Zelf hadden we al bedacht: in de zomer naar Amerika, het zuidwesten is natuurlijk wel heel gaaf met de Grand Canyon, Las vegas etc. Maar wel erg heet. En daar twijfel ik over. Voor de meivakantie vind ik het te kort. Misschien een ander deel van Amerika? Meer richting Yellowstone of Oregon die kant?

Of in de meivakantie naar Japan. Ik denk dat we in twee weken wel een indruk moeten kunnen krijgen en dat we na twee weken ook wel aardig door ons budget heen zijn. ;-)

We zijn al geweest in Indonesie, Mexico, Zuid Afrika.

WIe heeft er inspiratie voor ons? Out of the box met 2 x een vakantie van €5000 is ook nog een idee. :-)
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
31-07-2021 12:58
Nieuw-Zeeland en Australië (incl. Tasmanië :heart: ) zijn natuurlijk geschikte opties wat betreft de wensen maar voor 2 of 3 weken en met een budget van 10.000 euro natuurlijk niet te doen.
Plus dat dat er voorlopig nog lang niet in zit om daar binnen te komen. Gisteren toevallig het stappenplan gelezen van de Australische overheid; bij 80% gevaccineerd gaan ze pas weer wat open. Ze zitten nu op 14% en er is gigantisch veel weerstand tegen vaccineren…
Alle reacties Link kopieren
10.000 euro is veel geld maar volgens mij niet voldoende voor sommige reizen/ reisdoelen die hier genoemd worden. Ik begrijp helemaal dat mensen enthousiast zijn over bijv. Argentinië maar dat is niet haalbaar met dit bedrag voor een gezin van vier. Of Japan: ook peperduur! Wij waren 18 jaar geleden met z'n tweeën al meer kwijt aan een roadtrip in de VS.
En vaak gaat al een groot deel op aan vliegen en mobilteit ter plekke.

Florida wordt ook genoemd maar dat is wat mij betreft een no go als je niet van warmte houdt, het is altijd "sticky" en zoals alles eigenlijk een kwestie van smaak: conservatieve mensen, veel gated communities maar ook de mooie Everglades of kanoën bij wikiwa springs en (vond ik) indrukwekkend Kennedy Space Center.

Wat mij als eerste te binnen schoot bij het lezen van de OP: een husky safari in Lapland. Weet, zeker met klimaat dat van de leg is, niet of dat in mei mogelijk is. En wellicht ook te weinig stad te vinden.

Ander idee: Schotland. Voor de pubers: tocht door de catacomben van Edinburgh.

Of met een camper door Oost-Europa? Er zijn prachtige steden en nationale parken te vinden in bijvoorbeeld Polen. Romenië, Tjechië en Slovenië, ook mooi.

Andalusië is in mei misschien nog te doen qua temperatuur. Prachtige koningssteden, heerlijk eten, leuke mensen maar veel cultuur voor pubers misschien.

Allemaal niet zo ver weg maar zeker mooi.

In de V.S. zou ik eerder de noord west kant overwegen qua temperaturen (ipv het geijkte LA, Vegas, Grand Canyon). Bovendien prachtige natuur en fantastische steden zoals Boston.

Goed om vooraf duidelijk te hebben of je een groot bedrag aan de reis op zich wil uitgeven of liever aan dingen die je wilt ondernemen/ herinneringen die je wilt maken. En of je bijv niwt erg vindt om zelf te kokenkiest voor een camper en de mogelijkheid tot zelf koken of uit eten.
ga je mee verdwalen...ik weet de weg
We zijn nu twee keer naar de VS geweest waaronder het klassieke rondje zuid westen. Vegas, death valley is inderdaad warm maar niet te vergelijken met hier. Daarbij vond ik san Francisco fris, yosemite en sequioa heerlijk. Zo tussen de 20-25 graden. En wij gingen wel vaker vroeg in de ochtend wandelen en 's middags uitrusten. Dat ging qua temperatuur prima
laylalala schreef:
31-07-2021 12:42
Azië kan misschien wel, maar Japan ga je met een budget van 10k ook niet redden, zeker niet in kersenbloesemseizoen. Wij waren met z'n 2-en voor 3 weken al 8k kwijt.
Wauw. Het kan ook echt een stuk goedkoper hoor, ik was er een paar jaar geleden tijdens kersenbloesem 3 weken met z’n tweeen en was ongeveer de helft kwijt. Hoe dan? Rail pass buiten Japan alvast kopen, street food eten en goedkope Airbnb’s voor de meeste overnachtingen.

Maar ik reis dan ook liever vaker en langer, dan luxer.
Alle reacties Link kopieren
In de VS heb je een ruim aanbod goedkope motels die spotgoedkoop zijn. Er wonen gezinnen, dus de eigenaars zijn erg blij met vakantie gangers en zorgen voor schone kamers.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Nepal misschien? Vliegen op Kathmandu (super leuke stad!) en dan het Annapurna circuit hiken. Ben je ongeveer 3 weken mee zoet en is niet zo duur en toch bijzonder en prachtig!

Anders het noorden van India? Leh, Ladakh, die richting.
You’re not ugly, you’re just not your type
Alle reacties Link kopieren
mybestfriend schreef:
31-07-2021 11:19
Vietnam!
Staat bij mij ook bovenaan de verlanglijst... net niet kunnen vertrekken in maart vorig jaar😕
Peru staat op de tweede plaats
Alle reacties Link kopieren
Qua budget hangt er compleet vanaf hoe je reist. Ik reis , ook met mijn gezin , redelijk op budget. In Azië met minivans etc. In Canada zelf auto gehuurd (ruim op tijd prijzen gaan volgen ) en waar het kan kamperen we. Nemen eigen tent mee indien betaalbaar.

Canada kostte mij voor 2 alles inclusief zo’n 9000€. En daar zit vliegtickets en autohuur in ook de dure excursies (met postvliegtuig mee, walvis tocht , hele dure grizzly tocht, fietsen op oude spoorweg en een privé excursie op de athabasca glacier). Wij gingen 4 weken met tent dus. Alleen in Vancouver en Calgary in hotel gezeten.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou twee weken naar New York gaan. Dit staat hier dan ook op de planning.
Lauren schreef:
31-07-2021 14:54
Ik zou twee weken naar New York gaan. Dit staat hier dan ook op de planning.
Dan zou ik in die 2 weken Washington ook meepakken.
Alle reacties Link kopieren
Lauren schreef:
31-07-2021 14:54
Ik zou twee weken naar New York gaan. Dit staat hier dan ook op de planning.
Het is daar bloedheet in de zomer.
Lady_Day schreef:
31-07-2021 15:08
Het is daar bloedheet in de zomer.
Toch vond ik het prima te doen.
Alle reacties Link kopieren
Moiren schreef:
31-07-2021 15:00
Dan zou ik in die 2 weken Washington ook meepakken.

Goede tip, ik zet het op het lijstje. Ik ben er nog nooit geweest, maar het is prima te bereizen. In New York zelf is zo veel te doen dat ik de vorige twee keer steeds binnen de stadsgrenzen ben gebleven. Ook de keer dat ik er 10 dagen verbleef. Ik wil nu met man en kinderen dus ik moet er wel voor sparen en wil alles goed inplannen.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
31-07-2021 15:08
Het is daar bloedheet in de zomer.

Dat is waar, ik wil zelf in de kerstvakantie.
Alle reacties Link kopieren
Moiren schreef:
31-07-2021 15:22
Toch vond ik het prima te doen.

Ik ben een keer rond Thanksgiving geweest en een keer rond de kerst. Central Park zou ik bijvoorbeeld weleens graag eens in de zomer willen zien. Maar ja, niemand in mijn gezin doet het goed op hitte. Zeker mijn pubers niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je het net niet red om naar West Canada te gaan voor dat bedrag. Voor 1000 euro pp een ticket. Camper 4500 euro, 630 euro voor 3wkn overnachtingen a 30 euro per nacht en dan hou je net wat weinig over voor de leuke dingen en wat luxer eten.

Ik ga er altijd maar van uit dat een stukje eten buiten je vakantie budget valt omdat je dat thuis ook moet doen.

Dus als je het budget nog een beetje kan oprekken….
Cousin_It schreef:
31-07-2021 13:31



Wat mij als eerste te binnen schoot bij het lezen van de OP: een husky safari in Lapland. Weet, zeker met klimaat dat van de leg is, niet of dat in mei mogelijk is. En wellicht ook te weinig stad te vinden.

Of in de kerstvakantie naar Lapland gaan. Wij zijn ook geweest, prachtig! 😍
Japan in de meivakantie natuurlijk.

Of IJsland in de zomervakantie.

Of Canada in de zomervakantie.
Alle reacties Link kopieren
Lauren schreef:
31-07-2021 15:33
Dat is waar, ik wil zelf in de kerstvakantie.
Heel koud maar goed te doen. New York is zo leuk!
Alle reacties Link kopieren
Zuid Westen is prima te doen hoor.
Als je Googelt kom je wel een paar klassieke rondjes tegen.
Vooral Bryce Canyon niet overslaan. Dat is echt prachtig.
Costa Rica?
Heeft van alles wat... mooie natuur... tropisch regenwoud... mooie stranden. Op sommige plaatsen warm en andere plaatsen koeler. Vulkanen... actieve dingen om te doen maar ook luieren aan het strand tussen de aapjes en wasbeertjes. Ik vond het echt fantastisch!
Alle reacties Link kopieren
valisa schreef:
31-07-2021 12:24
Budget van 10 duizend euro is voor een rondreis Amerika niet hoog genoeg vrees ik, helemaal niet als je gebonden bent aan de school vakanties.
Zuid afrika is ook super en in onze zomer is het daar niet zo warm, maar ook dan heb je te weinig budget.

Azie is met dat budget wel te doen. Maar heb je wel warme temperaturen.
Bali is een heel leuk eiland, veel te zien en goed te reizen.
Ik had voor vorig jaar meivakantie ruim twee weken US geboekt, kwam nog niet in de buurt van 10.000 hoor.
Lauren schreef:
31-07-2021 15:37
Ik ben een keer rond Thanksgiving geweest en een keer rond de kerst. Central Park zou ik bijvoorbeeld weleens graag eens in de zomer willen zien. Maar ja, niemand in mijn gezin doet het goed op hitte. Zeker mijn pubers niet.
Ik einddecember, zo onwijs koud. In april, alsnog sneeuw! En in de zomervakantie, warm, maar dat wisten we, dus op gekleed en op elke hoek kan je ijsthee oid krijgen.
Lauren schreef:
31-07-2021 15:33
Goede tip, ik zet het op het lijstje. Ik ben er nog nooit geweest, maar het is prima te bereizen. In New York zelf is zo veel te doen dat ik de vorige twee keer steeds binnen de stadsgrenzen ben gebleven. Ook de keer dat ik er 10 dagen verbleef. Ik wil nu met man en kinderen dus ik moet er wel voor sparen en wil alles goed inplannen.
De (grote) musea zijn allemaal gratis en kan je je dagen in vermaken. Vooraf natuurlijk wel night in the museum ed kijken!
Even langs het witte huis is ook leuk. Wij hadden een hotel in Arlington en namen de metro de stad in.
tess07 schreef:
31-07-2021 15:54
Of in de kerstvakantie naar Lapland gaan. Wij zijn ook geweest, prachtig! 😍
Dit willen wij zo graag. Misschien kerst 2022.
Erg prijzig of is het nog enigzsins te doen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven