Verre reis met pubers, waar naar toe?

31-07-2021 10:56 127 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ontzettend luxe probleem, maar wie wil meedenken?

Wij willen volgend jaar met onze pubers, dan 15 en 14 wat verder weg. Budget is ongeveer €10.000. Wij houden van mooie natuur gemixt met een bijvoorbeeld een mooie stad.
Punt is wel dat man en kinderen hete temperaturen slecht aankunnen. Dus liever geen langere tijd 35C+ voor ons. Een paar dagen is ok.
Bij voorkeur een rondreis.

We zitten aan de schoolvakanties vast. We hebben twee weken meivakantie en in de zomer drie weken.

Zelf hadden we al bedacht: in de zomer naar Amerika, het zuidwesten is natuurlijk wel heel gaaf met de Grand Canyon, Las vegas etc. Maar wel erg heet. En daar twijfel ik over. Voor de meivakantie vind ik het te kort. Misschien een ander deel van Amerika? Meer richting Yellowstone of Oregon die kant?

Of in de meivakantie naar Japan. Ik denk dat we in twee weken wel een indruk moeten kunnen krijgen en dat we na twee weken ook wel aardig door ons budget heen zijn. ;-)

We zijn al geweest in Indonesie, Mexico, Zuid Afrika.

WIe heeft er inspiratie voor ons? Out of the box met 2 x een vakantie van €5000 is ook nog een idee. :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik zie tickets naar Japan voor €550 pp. Dan houd ik nog een kleine €8000 over voor hotels, vervoer ter plaatse, en excursies. Geen idee hoe duur dat is, maar daar zouden we toch wel een eind mee moeten kunnen komen hoop ik.

Goed om te horen dat Amerika toch redelijk te doen is qua hitte. Yellowstone lijkt mij fantastisch. Het verhaal dat het volgend jaar waarschijnlijk heel druk gaat worden, houdt mij toch wel wat tegen. Ik zie nu al foto's van filerijden in de NP. Maar houd ik ook in gedachten.

Peru leek de pubers ook heel leuk. Was nog niet eerder in mij opgekomen.

Florida hebben we al eens gedaan. Was leuk, maar niet helemaal wat wij zoeken.

IJsland vonden de pubers ook leuk.

NY willen we een keer als stedentrip doen. Vind ik echt te heet in de zomer.

Costa Rica en Argentinie ga ik nog bekijken.
Brazilië trekt mij niet, een kennis van mij is daar overvallen op een nare manier. Misschien over een tijdje.

Lapland lijkt mij super. Gaat op de lijst voor een keer in de februarivakantie. Dat komt nu niet zo goed uit. Maar wel echt iets wat wij leuk zouden vinden.

Volgens mij ben ik nog heel veel vergeten. Maar wat een leuke ideeën allemaal. Nu nog corona weg en gaaaan!
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
31-07-2021 18:21
Dit willen wij zo graag. Misschien kerst 2022.
Erg prijzig of is het nog enigzsins te doen?
TUI vliegt rechtsstreeks op o.a. Kittila, goed te doen. Accomodatie valt ook reuze mee, de excursies ben je het meest aan kwijt.
Star⁴ schreef:
31-07-2021 19:35
TUI vliegt rechtsstreeks op Kittila, goed te doen. Accomodatie valt ook reuze mee, de excursies ben je het meest aan kwijt.
Ik vlieg niet vanuit NL. Maar de vluchten komen wel goed.
Accommodatie niet te duur, dat is al wat. Dat de excursies prijzig zijn dacht ik inderdaad al.
Alle reacties Link kopieren
Afrika heeft winter in onze zomer, eventueel een rondreis met safari's en bezoek aan steden een idee? In drie weken kan je meerdere landen aan doen bijvoorbeeld Zuid-Afrika, Botswana en Namibie. Een auto huren en gaan, koken die je zelf en je kan slapen op het dak van je huurauto.

Temperaturen vallen dan wel mee, 's nachts kan het zelfs behoorlijk fris zijn. Overdag is het niet gruwelijk heet.

Juli en augustus is voor het regenseizoen, dus de ideale tijd voor safari's om ook de katachtigen te zien. 😃
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Alle reacties Link kopieren
valisa schreef:
31-07-2021 12:24
Budget van 10 duizend euro is voor een rondreis Amerika niet hoog genoeg vrees ik, helemaal niet als je gebonden bent aan de school vakanties.
Kan prima hoor.
Als je alles zelf uitzoekt en regelt.
Alle reacties Link kopieren
Superuser2020 schreef:
31-07-2021 15:39
Ik denk dat je het net niet red om naar West Canada te gaan voor dat bedrag. Voor 1000 euro pp een ticket. Camper 4500 euro, 630 euro voor 3wkn overnachtingen a 30 euro per nacht en dan hou je net wat weinig over voor de leuke dingen en wat luxer eten.

Ik ga er altijd maar van uit dat een stukje eten buiten je vakantie budget valt omdat je dat thuis ook moet doen.

Dus als je het budget nog een beetje kan oprekken….
Daarom ging ik met auto. SUV vier weken 1200 in augustus. Tickets waren 900 pp. Campings 35 cad per nacht
Moiren schreef:
31-07-2021 17:50
Ik einddecember, zo onwijs koud. In april, alsnog sneeuw! En in de zomervakantie, warm, maar dat wisten we, dus op gekleed en op elke hoek kan je ijsthee oid krijgen.
Wij waren er vorig jaar in februari (vlak voor de lockdown). Zonder jas gefietst in Central Parc!

Maar verder ken ik het als koud in de winter en heet in de zomer inderdaad (ben er vaak geweest).
Ik schrik toch wel een beetje van de bedragen die hier genoemd worden voor VS en Canada. Ik zie hier veel geijkte vakantielanden voorbij komen, zijn er ook ervaringen in minder populaire vakantiebestemmingen? Bijvoorbeeld Chili, Paraguay, Papoea Nieuw Guinea... Ik zeg maar wat. Wellicht vaak een niet-directe lange reis.

Ik ben overigens niet de TO, maar zoek ook een reis voor volgend jaar.
Alle reacties Link kopieren
thistle schreef:
31-07-2021 12:08
De verwachting is dat het volgend jaar verschrikkelijk druk wordt met rondreizen in de VS. De Amerikanen zelf hebben volop campers aangeschaft. En zowel de Amerikanen als de Europeanen hebben dan twee jaar vakantiegeld (of deels) opgespaard. Er zijn al campings en hotels volgeboekt. Ik zou een andere kant op gaan.
Mwah , ik zou dit soort wild west verhalen maar met een korrel zout nemen . Ik verwacht zelfs dat we volgend jaar nog steeds niet die kant op kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Lambchop schreef:
31-07-2021 19:48
Afrika heeft winter in onze zomer, eventueel een rondreis met safari's en bezoek aan steden een idee? In drie weken kan je meerdere landen aan doen bijvoorbeeld Zuid-Afrika, Botswana en Namibie. Een auto huren en gaan, koken die je zelf en je kan slapen op het dak van je huurauto.

Temperaturen vallen dan wel mee, 's nachts kan het zelfs behoorlijk fris zijn. Overdag is het niet gruwelijk heet.

Juli en augustus is voor het regenseizoen, dus de ideale tijd voor safari's om ook de katachtigen te zien. 😃
Wij reisden bijna 6 weken door Zuid Afrika in juli en aug twee jaar geleden en hadden vanaf Durban tot aan Kruger incl Swaziland toch echt 33 graden en strak blauwe luchten. s Nachts koelt het idd af maar de de winters zijn daar helemaal prima en niet te vergelijken met Kaapstad in die periode , daar was het 16 graden met regen.
Wat wij ook graag nog een keer zouden willen is van Seattle naar san diego de kust af rijden. En qua weer is dat het grootste deel goed te doen
Bubblegum1 schreef:
31-07-2021 18:57
Ik zie tickets naar Japan voor €550 pp. Dan houd ik nog een kleine €8000 over voor hotels, vervoer ter plaatse, en excursies. Geen idee hoe duur dat is, maar daar zouden we toch wel een eind mee moeten kunnen komen hoop ik.
Wat ik deed toen ik naar Japan ging is een open jaw ticket zoeken, dus vliegen op de ene stad en terugvliegen vanaf een andere stad. Het is namelijk een heel lang land en op deze manier kon ik door het land heen trekken ipv een rondreis. Voor vervoer heb ik toen alles met de trein gedaan, je kan van te voren vanuit het buitenland een rail pass kopen en dan kan je heel veel van de hogesnelheidstreinen gebruiken (alleen de allersnelste niet).
Ik ken ook mensen die een auto gehuurd hebben in Japan, moet ook goed te doen zijn.
Het zuidwesten van de vs vonden onze pubers echt wel heel gaaf hoor. Las Vegas en Death Valley waren inderdaad erg heet maar in Death Valley ben je in principe maar een dag. Je zou dan kunnen overwegen om niet in Death Valley te overnachten maar ervoor of net erna.
Zion werd ook warm na 12 uur, wij waren er dan ook om 8 uur.. in alle parken slim omdat het later erg druk wordt.

Wij vonden Los Angeles ook leuk, fietsen huren en over het strand fietsen naar venice beach enzo :)

10.000 waren we kwijt met twee pubers, alle overnachtingen in een hotel en een grote auto gehuurd.
Alle reacties Link kopieren
Lambchop schreef:
31-07-2021 19:48
Afrika heeft winter in onze zomer, eventueel een rondreis met safari's en bezoek aan steden een idee? In drie weken kan je meerdere landen aan doen bijvoorbeeld Zuid-Afrika, Botswana en Namibie. Een auto huren en gaan, koken die je zelf en je kan slapen op het dak van je huurauto.

Temperaturen vallen dan wel mee, 's nachts kan het zelfs behoorlijk fris zijn. Overdag is het niet gruwelijk heet.

Juli en augustus is voor het regenseizoen, dus de ideale tijd voor safari's om ook de katachtigen te zien. 😃
Zuid AFrika hebben we al gedaan. Prachtige vakantie gehad!
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
01-08-2021 07:57
Wat ik deed toen ik naar Japan ging is een open jaw ticket zoeken, dus vliegen op de ene stad en terugvliegen vanaf een andere stad. Het is namelijk een heel lang land en op deze manier kon ik door het land heen trekken ipv een rondreis. Voor vervoer heb ik toen alles met de trein gedaan, je kan van te voren vanuit het buitenland een rail pass kopen en dan kan je heel veel van de hogesnelheidstreinen gebruiken (alleen de allersnelste niet).
Ik ken ook mensen die een auto gehuurd hebben in Japan, moet ook goed te doen zijn.
ik heb gekeken op Skyscanner, en dan landen op Tokyo en vertrekken op Fukuoma. Het leek mij al niet handig om aankomst en vertrek van dezelfde plaats te doen. Maar bedankt voor je tips.
Wij hebben 2 keer een rondreis door het zuidwesten van Amerika gedaan maar waren meer kwijt dan 10,000 euro.

Hitte is anders dan de hitte hier.

Pubers vonden het geweldig omdat we veel natuur met steden en leuke dingen voor hen goed konden combineren. We hadden een camper met airco, scheelt een hoop.

Alleen de dag en nacht in Phoenix was hel, daar kan geen airco tegenop. Daar was het 40+

Het is moeilijk want als je aan de (zomer) vakantie vast zit is het natuurlijk op veel plekken warm.

Je kan naar landen gaan waar het winter is als wij zomer hebben; Australië of Nieuw Zeeland.
aardbeienslof schreef:
01-08-2021 09:16
Het zuidwesten van de vs vonden onze pubers echt wel heel gaaf hoor. Las Vegas en Death Valley waren inderdaad erg heet maar in Death Valley ben je in principe maar een dag. Je zou dan kunnen overwegen om niet in Death Valley te overnachten maar ervoor of net erna.
Zion werd ook warm na 12 uur, wij waren er dan ook om 8 uur.. in alle parken slim omdat het later erg druk wordt.

Wij vonden Los Angeles ook leuk, fietsen huren en over het strand fietsen naar venice beach enzo :)

10.000 waren we kwijt met twee pubers, alle overnachtingen in een hotel en een grote auto gehuurd.
Hoe lang waren jullie?
Alle reacties Link kopieren
In de VS huren we meestal een auto en slapen in motels of kamperen met tent. Dat is echt een stuk goedkoper dan een camper huren. Qua motels ben je goedkoper af als je wat verder van de nationale parken zit. Kamperen met tent is leuk en niet te duur. Je moet natuurlijk wel meer meenemen dan of ter plaatse kopen. Wij houden het meestal simpel qua kamperen zodat we echt alleen tentjes en slaapzakken/matjes meenemen. En heel klein brandertje (die in een rugzak kan) voor water koken. Lichtgewicht kampeerspullen zijn duur maar wel een goede investering als je vaak gaat kamperen.

Of goedkoper dan een camper is een kampeer bus maar ik weet niet hoe makkelijk je die kan huren. Wij hebben die een keer geleend van vrienden in de VS. Heb je wel een slaapplaats en een mini keuken maar verder ben je dus wel afhankelijk van publiek sanitair.
Alle reacties Link kopieren
Hebben de pubers zelf ook een mening? Lijkt me dan makkelijker wat uit te zoeken.
mybestfriend schreef:
01-08-2021 10:38
Hoe lang waren jullie?
Drie weken en een dag
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je Zuid-Korea ook zeker voor dat budget moet kunnen doen. Ik had best een luxe hotel in Seoul, 80 euro per nacht. Zelf ben ik niet buiten de stad gekomen, maar mijn dochter die er woonde is met de trein naar de kust gereisd en zat daar voor bijna niets in een Airbnb. Ik zou er zo nog een paar weken heen willen. Het is heel anders dan in het Westen, supermodern en comfortabel, heel lekker eten, en zoveel te zien.
Alle reacties Link kopieren
Vanaf wanneer zouden jullie iets durven boeken? Ik ben door het hele covidgedoe wel voorzichtig geworden.
Alle reacties Link kopieren
Niet alles gelezen, maar mijn ideeën:

- Lapland
- Zuid Korea (dat zou ik dan in de meivakantie doen
- Jordanië (dat zou ik in de kerstvakantie doen). Prima zelf te bereizen, prima weer in december, Amman heeft moderne winkelcentra, en het is echt prachtig! Twee weken is een prima tijd voor Jordanië, dan heb je het meeste gezien en niet elke dag van hot naar her hoeven rennen.
KamilleT schreef:
01-08-2021 19:14
Ik denk dat je Zuid-Korea ook zeker voor dat budget moet kunnen doen. Ik had best een luxe hotel in Seoul, 80 euro per nacht. Zelf ben ik niet buiten de stad gekomen, maar mijn dochter die er woonde is met de trein naar de kust gereisd en zat daar voor bijna niets in een Airbnb. Ik zou er zo nog een paar weken heen willen. Het is heel anders dan in het Westen, supermodern en comfortabel, heel lekker eten, en zoveel te zien.
Zuid-Korea heb ik al vaker goede dingen over gehoord.
Ga ik me ook eens in verdiepen.
Alle reacties Link kopieren
Bubblegum1 schreef:
01-08-2021 20:06
Vanaf wanneer zouden jullie iets durven boeken? Ik ben door het hele covidgedoe wel voorzichtig geworden.
Wij willen graag in november volgend jaar naar Thailand, maar zouden dat denk ik op z’n vroegst komend voorjaar durven te boeken. Of misschien eventueel accommodaties annuleerbaar via booking en tickets alleen bij een hele goeie deal en ook met garantie enzo.
Vind het vervelende aan deze situatie dat je helemaal niet echt voorpret kunt hebben, alles is steeds maar onder voorbehoud..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven