Verzorging op de camping

29-07-2024 18:21 212 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Naar aanleiding van opmerkingen in het topic 'Van die dingen die je niet snapt', waar het ging over persoonlijke verzorging op de camping vroeg ik me wat af.

Daar werden voorbeelden aangehaald van mensen die zich uren aan het verzorgen waren versus mensen die er onverzorgd bij lopen.

Zelf doe ik op vakantie, dus ook op de camping, precies wat ik thuis ook doe. Enige verschil is dat ik niet de hele dag op nette schoenen loop want niet handig in het natte gras en dat ik ze steeds uit moet trekken als ik de tent in wil.

Hoe doen jullie dat op vakantie?

Eerste vier antwoorden voor verzorging
Drie laatste antwoorden voor kleding

Wat doe jij aan persoonlijke verzorging op vakantie? En hoe kleed je je?

Totaal aantal stemmen: 306

Precies wat ik thuis ook doe (11%)
Ongeveer wat ik thuis ook doe (24%)
Minder dan thuis, dat komt wel weer (24%)
Meer dan thuis, is echt nodig, zon! (2%)
Anders, ik vertel hieronder (1%)
Ongeveer zelfde kleding als thuis (15%)
Lekker makkelijk niemand die me kent (20%)
Anders, ik vertel hieronder (3%)
Het zal er ook aan liggen, welk beroep je hebt.
Als kleuterjuf zal je tijdens je werk dichterbij je vakantie-kloffie zitten dan als accountant

Ik draag op mijn werk geen teenslippers, spaghettibandjes etc.

Maar goed, ik ben illegaal in dit topic, ik heb deze eeuw nog niet gekampeerd
Bijna hetzelfde als thuis. Op een camping doe ik geen gezichtsmasker, niet nagels opnieuw lakken, geen eelt verwijderen en ik neem geen stijltangen mee. Verder is het wel hetzelfde. Viezige, onverzorgde mensen ook nog nooit meegemaakt . En zo wel, zolang ze niet in mijn bed liggen gaan ze hun gang maar.
Lila-Linda schreef:
29-07-2024 18:26
Als kleuterjuf zal je tijdens je werk dichterbij je vakantie-kloffie zitten dan als accountant

Oh ja, maar ook die mensen hebben thuis vrijetijdskleding natuurlijk.
Qua verzorging zo ongveer zoals thuis. Subtiele make up en haren gefohnd.
Qua kleding is het anders dan thuis want thuis en op werk is mn kleding iets netter, maar op de camping zo veel mogelijke feestelijke zomer/cocktailjurkjes.

En ik ben een uitzondering denk ik want ik loop echt zo min mogelijk op slippers, alleen met douchen.
Lila-Linda schreef:

Je mag ook meeschrijven als je op een andere manier vakantie viert. Hoewel ik denk dat cruise-mensen er weer netter bijlopen dan campingvolk.
VGM1980 schreef:
Bijna hetzelfde als thuis. Op een camping doe ik geen gezichtsmasker, niet nagels opnieuw lakken, geen eelt verwijderen en ik neem geen stijltangen mee. Verder is het wel hetzelfde. Viezige, onverzorgde mensen ook nog nooit meegemaakt . En zo wel, zolang ze niet in mijn bed liggen gaan ze hun gang maar.
Oh kan dat ook nog op de camping? Dan neem ik mijn woorden in dat andere topic onmiddellijk terug. Ik schreef daar iets van dat het me geen zak uitmaakt als mensen hun hele vakantie voor de spiegel in het toiletgebouw doorbrengen maar bij eelt verwijderen trek ik toch echt een grens. Gat-ver-re-dam-me.
Ik ben juist dol op onrecht, hoe meer onrecht hoe meer vreugd.
Lady*Voldemort schreef:
29-07-2024 18:33
Oh kan dat ook nog op de camping? Dan neem ik mijn woorden in dat andere topic onmiddellijk terug. Ik schreef daar iets van dat het me geen zak uitmaakt als mensen hun hele vakantie voor de spiegel in het toiletgebouw doorbrengen maar bij eelt verwijderen trek ik toch echt een grens. Gat-ver-re-dam-me.

Eens!
Indien nodig doe ik dat in de tent, uit het zicht van anderen.
Qua verzorging ongeveer als thuis, hooguit wat extra zonnebrandcrème. En kleding is toch anders, ja gewoon makkelijk speciaal voor wandelen en redelijk makkelijk voor steden en musea bezoeken maar omdat we dan meestal ook ergens een hapje eten wel een beetje netjes.
Kaarsjevoordesfeer schreef:
29-07-2024 18:30
Oh ja, maar ook die mensen hebben thuis vrijetijdskleding natuurlijk.
Ja das waar, maar is vrijetijdskleding weer anders dan campingkleding?
29-07-2024 18:32
Je mag ook meeschrijven als je op een andere manier vakantie viert. Hoewel ik denk dat cruise-mensen er weer netter bijlopen dan campingvolk.
Wij huren huizen, dus geen anderen om ons heen.
Ik kleed me zoals ik op zaterdagmiddag in de tuin kleed
Laatste keer op de camping was op fietsvakantie, dan gaan al helemaal alle maatstaven overboord, gezien je het minimale bij je hebt. Maar zelfs als ik alle bagage van de wereld mee kan brengen, dan is alles toch wel op gemak en comfort ingesteld op vakantie.
Lila-Linda schreef:
29-07-2024 18:37
Ja das waar, maar is vrijetijdskleding weer anders dan campingkleding?

Soms wel. Niet alle vrijetijdskleding vind ik ook geschikt voor op de camping. Lange jurken die door het soms hoge gras slepen. Lichte linnen broeken, etc
29-07-2024 18:35
Eens!
En dan ga je weer naar huis, je wappert je tent nog even lekker uit voor je hem inpakt en diezelfde middag sta ik lekker te kamperen in jouw eeltsnippers. Gat-ver-re-dam-me.
Alles hetzelfde als thuis, inclusief nagels lakken.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Lady*Voldemort schreef:
29-07-2024 18:43
En dan ga je weer naar huis, je wappert je tent nog even lekker uit voor je hem inpakt en diezelfde middag sta ik lekker te kamperen in jouw eeltsnippers. Gat-ver-re-dam-me.
Hahahaha ik vind dit echt mega goor, maar moet wel om je lachen.
Lady*Voldemort schreef:
29-07-2024 18:43

Uh nee, dat doe ik boven een tissue of zo en dat gooi ik dan weg. En mijn 'tent' wapper ik niet uit. Vouwwagen vouwt naar binnen dus als er iets in ligt neem ik dat mee.
Nouschi schreef:
29-07-2024 18:44
Alles hetzelfde als thuis, inclusief nagels lakken.
Oh ja, dat doe ik ook gewoon.
Eeltsnippers worden door naaktslakken opgegeten....
Het hangt bij mij erg af van wat ik ga doen. Als ik op de camping blijf, naar het strand ga of naar het zwembad dan doe ik weinig make-up op, loop ik op slippers en heb ik iets makkelijks aan. Ga ik ergens heen of heb ik na een stranddag gedoucht dan trek ik iets leuks aan en doe ik mijn make-up op. Zeker als we naar een dorpje, terrasje of restaurant gaan, en dat is bijna dagelijks, dan vind ik het wel leuk om er een beetje leuk en verzorgd uit te zien.
Vrijwel hetzelfde. Kleding sowieso, want ik heb geen verschil tussen werkkleding en vrijetijdskleding. Misschien iets vaker een kinderachtig t-shirt.
Verzorging: ook hetzelfde, al moet ik wel zeggen dat ik sowieso niet föhn en geen make up draag. Ik voel mezelf toch nooit echt schoon op een camping. Die kleding aanhijsen in een te krap hokje, natte sokken, vieze biggen die de wasbak vol onduidelijke onzin achterlaten, ik kan er niet zoveel mee.
Overigens heb ik meerdere keren op een naturistencamping in de zon gekampeerd en alhoewel ik dat om diverse andere redenen niet meer doe, voelde ik me daar wel altijd heel schoon. Ik sprong heel makkelijk vier keer per dag een minuutje onder de douche, bijvoorbeeld. Dus voor wie dat overweegt!
nana_mouskouri wijzigde dit bericht op 29-07-2024 18:55
4.92% gewijzigd
Ook al woon je in een krot, met de huisdeur kapot. Je weet toch dat ik van je hou.
Oh, ik begin altijd als thuis en verwilder wat meer naarmate de vakantie vordert. Het hangt ook wel af van de locatie en de activiteiten. En van de voorzieningen op de camping.

Ga ik 's avonds uit eten in een leuk restaurantje aan de boulevard dan doe ik wel een kleurtje op mijn toet, föhn ik mijn haar en ga ik op nette slippers.

Moet ik met mijn eigen pan onder mijn arm naar de frietbar op de camping, dan gerust met zwemhaar op havaiana's en in mijn strandflodder met bikini eronder. Wel met gelakte teennagels hoor.

En naarmate ik er langer ben boeit het me minder hoe ik erbij loop. Zeker met regen die niet ophoudt of juist 35 graden ga ik echt niet meer lopen kloten met make up en fohn in een veel te koud of warm toiletgebouw.
Ik heb best lelijke eeltpootjes, maar het lukt me prima om dit soort verzorging uit te stellen tot ik weer in de eigen wonerij ben. Maar goed, sinds ik iemand zonder gene in een gemeenschappelijke wasruimte in de wasbak zag rochelen, kijk ik nergens meer van op.
Ook al woon je in een krot, met de huisdeur kapot. Je weet toch dat ik van je hou.
Vrijwel hetzelfde, maar dat zegt vooral veel over het niveau van vezoring thuis :P
29-07-2024 18:46
Uh nee, dat doe ik boven een tissue of zo en dat gooi ik dan weg. En mijn 'tent' wapper ik niet uit. Vouwwagen vouwt naar binnen dus als er iets in ligt neem ik dat mee.
Je schreef het zelf hoor, van die tent. Ik wil je geheugen nog wel even opfrissen:
29-07-2024 18:35
Eens!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven