Vliegen met een mutsy nexo buggy

21-05-2019 20:11 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ga over een maand op vakantie met mijn zoontje van 10 maanden.
Ik vlieg met transavia.
Ik wil mijn mutsy nexo buggy meenemen.
Nu vraag ik mij af of deze mee mag naar de gate.
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?
Ik heb contact gehad met transavia zelf en de ene medewerker zegt van wel en de andere niet omdat het geen " paraplu" buggu zou zijn.

Heeft 1 van jullie dat al eens meegemaakt?

Groetjes denise
Alle reacties Link kopieren
Wat irritant dat je verschillende reacties krijgt.
Kun je de reactie dat het wel mag niet op papier krijgen? Dan kan je die printen en meenemen naar de gate.

Verder heb ik geen ervaring.
Alle reacties Link kopieren
Als de buggy uit één stuk bestaat, mag hij mee. En hij mag niet meer wegen dan 10 kg.
Wij hadden een afneembaar zitje en toen mocht het niet.
nina210 schreef:
21-05-2019 20:58
Wat irritant dat je verschillende reacties krijgt.
Misschien was bij de medewerkers niet duidelijk of het wel/niet een volledig opvouwbare paraplubuggy is? (Ik weet het ook niet, kan deze helemaal ingevouwen als een parapluutje?).

Opvouwbare (paraplu)buggy mag mee tot aan de gate, wandelwagens met afneembaar zitje niet.
Alle reacties Link kopieren
Heel andere reactie, maar mijn ervaring met kinderwagens/buggy’s in vliegtuigen is dat ze er erg ruw mee omgaan. Als je veel waarde hecht aan je buggy is het misschien handig om er een beschermhoes omheen te doen. Bij de gate zal je hem namelijk alsnog in moeten leveren en wordt hij meestal niet voorzichtig in het ruim gelegd.

Op de terugweg als je vliegt via Schiphol(?) krijg je de buggy sowieso pas terug op de bagageband, niet bij de gate. Bij andere luchthavens kan dit anders zijn.

Een draagzak of draagdoek heb ik zelf als veeeeel handiger ervaren, maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Tot zo ver hebben wij de Nexo alleen meegekregen als handbagage bij KLM en Emirates. Bij de rest gingen we over op een ringsling.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij mag het niet. Alleen een paraplu buggy.
Vrienden van ons moesten hun Mutsy inchecken in het ruim, en kregen hem beschadigd terug.
ik zou op zoek naar een goedkope paraplu buggy via marktplaats ofzo..
Alle reacties Link kopieren
Met de nuna pepp buggy mag het wel, deze vouwt op zelfde soort manier in toch?
Zou kijken of je idd een goedkope op mp kan scoren want hoe je hem terug krijgt is afwachten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven