Vliegtickets boeken Amsterdam-Alicante

03-12-2025 13:29 48 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wilde dus vliegtickets boeken, staat er “nog 2 stoelen vrij”.
Bij het kiezen van de stoelen blijk ik nog te kunnen kiezen uit driekwart van alle stoelen.

Is dit de normale gang van zaken?
Pieremachochel
Redhead70 schreef:
03-12-2025 15:27
Jawel hoor vanaf Eindhoven zowiezo, en dan nog vanaf België en Duitsland.
Vanaf Amsterdam krijg ik: “Sorry, wij vliegen niet Alicante”

Vanaf Eindhoven enz is geen optie.
Pieremachochel
Redhead70 schreef:
03-12-2025 15:25
Hangt af van je flexibiliteit en luchthaven. Eindhoven en weeze zijn al een stuk goedkoper. Ryanair vanaf Eindhoven helemaal als je een beetje op minder luxe tijdstippen . Kind is pas hier geweest met een rugzak en laptoptas voor ongeveer 70 euro retour. Tijdstip was laat arriveren en op een maandag wel vroeg terug.
Ryanair weiger ik uit principe (behalve als het de enige optie is om een stervende nog te kunnen zien of zo, maar verder echt niet).
En Eindhoven en Weeze zijn voor mij echt super onhandig. Ook de aankomst luchthavens zijn soms heel onhandig. Niet in Alicante, maar als ik bv naar Barcelona wil, bedoel ik Barcelona en niet iets anderhalf uur verderop.
noglangnietjarig schreef:
03-12-2025 15:14
€680 Pakket Plus voor 2 personen.
Dat is de vliegreis met elk een koffer met 20kg bagage en bij het bijna definitief boeken kwamen de (hand)tasjes a €40 er nog overheen.
Niet de 6.45 vlucht dan denk ik? En nog handbagage bijboeken terwijl je al 40 kilo bagage hebt? Kan je er nog onderuit?
BrutaImmaculata schreef:
03-12-2025 15:40
Niet de 6.45 vlucht dan denk ik? En nog handbagage bijboeken terwijl je al 40 kilo bagage hebt? Kan je er nog onderuit?
Jazeker heb nog niet geboekt.
Het is een middagvlucht.

Ik zit nu op €706 met 2 koffers a 20 kg.
Handbagage mag gratis mee als het maar binnen de perken is.
Pieremachochel
nausicaa schreef:
03-12-2025 15:37
Ryanair weiger ik uit principe (behalve als het de enige optie is om een stervende nog te kunnen zien of zo, maar verder echt niet).
En Eindhoven en Weeze zijn voor mij echt super onhandig. Ook de aankomst luchthavens zijn soms heel onhandig. Niet in Alicante, maar als ik bv naar Barcelona wil, bedoel ik Barcelona en niet iets anderhalf uur verderop.
Zij wil naar a.icante he. Dus ja dan is Barcelona of zelfs valencia onhandig. Als je geld genoeg hebt kun je kiezen. Als je af en toe op bezoek wil en minder te besteden hebt kun je wel principes hebben, maar dan is goedkoper zoals Ryanair toch handig. Of je gaat niet naar je familie.ie dat is ook een optie.
Afkoelen heeft gewerkt
03-12-2025 16:01
Het is een middagvlucht.

Vueling:

13.55 - 16.40 heen
06.00 - 08.50 terug

1 underseat cabin bag, 1 x 25 kilo ruimbagage per persoon, totaal 604,74
BrutaImmaculata schreef:
03-12-2025 16:14
Vueling:

13.55 - 16.40 heen
06.00 - 08.50 terug

1 underseat cabin bag, 1 x 25 kilo ruimbagage per persoon, totaal 604,74
Thnxxx
Ik ga meteen boeken
Pieremachochel
03-12-2025 16:22
Thnxxx
Ik ga meteen boeken
Niet gedaan maar bij Transavia €706), want om 6 uur vliegen betekent om 3 uur opstaan en de taxi kost rond €150, we zitten nl niet in Alicante zelf, maar 100 km verderop.

Wel bedankt voor het meedenken.

Je bent er ook zo uren zoet mee trouwen, ik zat ook op skyscanner te kijken, kom ik uit op kiwi.com. (€500)

Dat zegt mij dan te weinig, omdat ik die site verder niet ken.
Pieremachochel
03-12-2025 16:01
Het is een middagvlucht.

Dat scheelt toch alweer dik 100 euro.
Ik zou niet via Kiwi oid boeken. Altijd rechtstreeks bij de vliegmaatschappij.
Want als er iets mis gaat heb je geen idee bij wie aan te kloppen.
Nova schreef:
03-12-2025 17:20
Dat scheelt toch alweer dik 100 euro.
Ik zou niet via Kiwi oid boeken. Altijd rechtstreeks bij de vliegmaatschappij.
Want als er iets mis gaat heb je geen idee bij wie aan te kloppen.
Pcies!
Zit je weer uren te kloten óf mss wel dagen.
Pieremachochel
Duur grapje zeg.

Vliegen is hartstikke duur vanwege die stomme toeslag voor bagage. Zo kan ik het ook. Het wordt lekker ontmoedigd.
Goed dat je bij Transavia geboekt hebt. Vueling is echt de meest slechte maatschappij zowat. Dan mag het misschien wat goedkoper zijn, maar als er wat is (en dat is vaak bij hen) moet je nog maar zien dat je fatsoenlijk geholpen wordt.
Risiebisi schreef:
03-12-2025 19:16
Duur grapje zeg.

Vliegen is hartstikke duur vanwege die stomme toeslag voor bagage. Zo kan ik het ook. Het wordt lekker ontmoedigd.
Het hangt er nogal vanaf waar je heen wilt en wanneer. Ik heb voor mei 2 retourtickets naar Japan gekocht voor € 570 pp inclusief bagage (23 kilo pp en nog 8 kilo handbagage, dat gaan we echt niet meenemen).
girasole3 schreef:
03-12-2025 20:19
Het hangt er nogal vanaf waar je heen wilt en wanneer. Ik heb voor mei 2 retourtickets naar Japan gekocht voor € 570 pp inclusief bagage (23 kilo pp en nog 8 kilo handbagage, dat gaan we echt niet meenemen).
Niet duur!

Bij wie heb je geboekt?
noglangnietjarig wijzigde dit bericht op 03-12-2025 20:30
0.31% gewijzigd
Pieremachochel
03-12-2025 20:24
Niet duur!

Bij wie heb de geboekt?
Lufthansa.
girasole3 schreef:
03-12-2025 20:27
Lufthansa.
Hele goede vliegmaatschappij idd.

Zijn we in 2019 mee naar Fins Lapland (Ivalo) gevlogen.

Veel plezier alvast!
Pieremachochel
Redhead70 schreef:
03-12-2025 16:04
Zij wil naar a.icante he. Dus ja dan is Barcelona of zelfs valencia onhandig. Als je geld genoeg hebt kun je kiezen. Als je af en toe op bezoek wil en minder te besteden hebt kun je wel principes hebben, maar dan is goedkoper zoals Ryanair toch handig. Of je gaat niet naar je familie.ie dat is ook een optie.
Handig weegt voor mij niet op tegen de manier waarop Ryanair met personeel, passagiers en veiligheid omgaat. Dus inderdaad, als ik niks anders kan betalen, dan ga ik niet. En ja, dat gaat ook om
familiebezoek.

Overigens eens dat Vueling echt dramatisch slecht is. Niet zozeer om de redenen als Ryanair, maar de klantenservice is echt heel beroerd. Ik vloog daar regelmatig mee toen ik nog student was en geen kind had, maar er was ongeveer 30% kans dat de vlucht gewoon geschrapt werd. En niet alleen bij storm of zo, maar gewoon altijd. Dan werd je omgeboekt naar een vlucht dik een dag eerder, of drie dagen later. Alsof dat altijd zomaar ene optie is voor iedereen. En dan moet je last minute nog iets anders regelen, wat dan veel duurder is.
Ik boek meestal bij een site als vliegtickets.nl, dan heb je een overzicht van alle maatschappijen die de gevraagde route vliegen. Maar prijzen van vliegtickets (en internationale treinkaartjes en veerbootkaartjes) zijn erg ingewikkeld. Soms ben je na een paar minuten opnieuw kijken zelfs duurder uit, en als je daarna je cookies verwijdert kun je weer goedkoper uit zijn.
Risiebisi schreef:
03-12-2025 19:16
Duur grapje zeg.

Vliegen is nog altijd een stuk goedkoper dan 20-30 jaar geleden. Zeker als je de loon en prijsontwikkeling meeneemt.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
Irregular_Choice schreef:
03-12-2025 20:10
Goed dat je bij Transavia geboekt hebt. Vueling is echt de meest slechte maatschappij zowat. Dan mag het misschien wat goedkoper zijn, maar als er wat is (en dat is vaak bij hen) moet je nog maar zien dat je fatsoenlijk geholpen wordt.
Ik heb het ook niet op Vueling. Maar om een andere reden. Net als bij Ryan Air worden piloten aangemoedigd om zo weinig mogelijk brandstof mee te nemen. Zelf als crew (van een andere maatschappij) meegemaakt dat de captain van Vueling een go around moest maken omdat hij niet goed voor de baan zat. Vervolgens een noodsituatie uitriep om voorrang te krijgen. En voor ons in de krappe aanvliegroute werd gepropt, zodat wij in zijn wake turbelence zaten. Wat een potentieel gevaarlijke situatie kan zijn. Onze cockpitcrew was echt witheet van boosheid. Dus nee, voor mij geen ultra budget airlines meer. Die sowieso uiteindelijk geen budget airlines zijn, want alle normale maar voor hun extra's kosten veel geld.
hvm schreef:
04-12-2025 05:40
Ik heb het ook niet op Vueling. Maar om een andere reden. Net als bij Ryan Air worden piloten aangemoedigd om zo weinig mogelijk brandstof mee te nemen. Zelf als crew (van een andere maatschappij) meegemaakt dat de captain van Vueling een go around moest maken omdat hij niet goed voor de baan zat. Vervolgens een noodsituatie uitriep om voorrang te krijgen. En voor ons in de krappe aanvliegroute werd gepropt, zodat wij in zijn wake turbelence zaten. Wat een potentieel gevaarlijke situatie kan zijn. Onze cockpitcrew was echt witheet van boosheid. Dus nee, voor mij geen ultra budget airlines meer. Die sowieso uiteindelijk geen budget airlines zijn, want alle normale maar voor hun extra's kosten veel geld.
Echter nog steeds niet onveilig, want zijn superstrikte normen voor. Zie:

Elke maatschappij, low-cost of niet, moet voldoen aan de ICAO/EASA-regels.Elke vlucht moet minimaal meenemen:

Trip fuel (voor de geplande route)
Contingency fuel (meestal 5% extra)
Alternate fuel (voor een uitwijkluchthaven)
Final reserve (brandstof voor 30–45 min extra vliegen)
Taxi fuel

Low-cost airlines kiezen er gewoon voor niet méér dan dat mee te nemen.
03-12-2025 17:11
…we zitten nl niet in Alicante zelf, maar 100 km verderop.

Als dat noordelijk richting Denia is, dan zit je al zowat even ver van Valencia als Alicante qua vliegveld. Maar ja, misschien handig te weten voor een volgende keer.

Ik kijk zelf ook naar meerdere vliegvelden. In elk geval bij Transavia en Skyscanner kun je daar ook op zoeken.
Dan zou je in jouw geval bijvoorbeeld heen op Alicante vliegen en terug vanaf Valencia en een avond in de stad meepakken. Niet iedereen houdt daarvan natuurlijk.
BrutaImmaculata schreef:
04-12-2025 12:01
Echter nog steeds niet onveilig, want zijn superstrikte normen voor. Zie:

Elke maatschappij, low-cost of niet, moet voldoen aan de ICAO/EASA-regels.Elke vlucht moet minimaal meenemen:

Trip fuel (voor de geplande route)
Contingency fuel (meestal 5% extra)
Alternate fuel (voor een uitwijkluchthaven)
Final reserve (brandstof voor 30–45 min extra vliegen)
Taxi fuel

Low-cost airlines kiezen er gewoon voor niet méér dan dat mee te nemen.
Voor ons als achterop komende maatschappij was de situatie wel potentieel onveilig. De cockpitcrew was niet voor niks heel boos. Ze dienen genoeg mee te nemen om te kunnen uitwijken. En dat moet gewoon ruim kunnen, zonder per se direct een noodsituatie te hoeven uitroepen, waardoor je er tussen geperst wordt ten koste van de vliegtuigen achter je.
Ravintola schreef:
05-12-2025 11:04
Als dat noordelijk richting Denia is, dan zit je al zowat even ver van Valencia als Alicante qua vliegveld. Maar ja, misschien handig te weten voor een volgende keer.

Ik kijk zelf ook naar meerdere vliegvelden. In elk geval bij Transavia en Skyscanner kun je daar ook op zoeken.
Dan zou je in jouw geval bijvoorbeeld heen op Alicante vliegen en terug vanaf Valencia en een avond in de stad meepakken. Niet iedereen houdt daarvan natuurlijk.
Met met wie ik ga heeft in Denia gewoond en dan is het met een (boemel)trein beter te bereiken ofzoiets.

We willen geen auto huren nl.
Omdat we die daar verder toch niet zouden gaan gebruiken.

Was anders wel een leuk idee van je.
Pieremachochel

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven