Vlucht gemist: deel hier je vreselijke reiservaring

30-08-2019 19:56 209 berichten
Getwijfeld of het topic beter op de Relatie-pijler paste, maar denk toch bij Reizen.

As we speak, zit ik op bed in een goedkope, maar een oké hotel. Terwijl ik thuis op de bank had kunnen zitten.....

We hebben ons vlucht gemist. Ik ben rekenzwak en ben niet goed met getallen en cijfers. Dus ook niet met tijd. Mijn brein maakt gekke dingen met cijfers. Het is ook een uur later hier dan in NL. Ik ben met mijn zus en die heeft niet gevraagd/gecontroleerd hoe laat de vlucht ging en hoe laat we dan moesten opstaan etc. We zijn al 3x gevlogen deze vakantie en die deed zij qua planning. Ik heb mij een uur vergist en we waren dus te laat. Mijn zusje zei gelijk dat ze niet haar ticket ging betalen. Ik heb het maar geaccepteerd en we zijn toen in regelmodus gegaan. Het foutje heeft mij meer dan een paar honderd euro gekost.
Ik durf uit angst voor het kapotmaken van de goede band met mijn zusje niet bespreekbaar maken dat zij dit had kunnen voorkomen door te kijken/checken hoe laat we moesten vliegen en hoe laat we dan moeten vertrekken. Dit deden we eigenlijk gedurende de vakantie met alles: check jij nog een keer de Airbnb of we alles hebben, autohuur etc. Ergens denk ik samen uit, is samen thuis. We zijn gelijk dus medeverantwoordelijk voor de reis. Of is dit een rare gedachte, gevoel van mij?

Het volgende is dat ik mij mega klote voel. We hebben allebei de ogen uit onze kop gejankt. Niks verloren behalve ik een hoop geld. We hoefden morgen nergens te zijn. Maandag gaat gewoon ons leven verder.
Maar gedeelde smart is halve smart. Dus wie wilt zijn 'kostbare' reiservaring delen? Wanneer gebeurde er iets en voelde je echt klote? Hoeveel heeft dat grapje gekost? En heel belangrijk, hoe kijk je erop terug?

Ik hoop dat ik mij dan even minder zielig voel op mijn hotelkamer en dat het helpt te relativeren :) We hebben ten slotte een hele leuke vakantie gehad, we zijn gezond (lees:niet met de huurauto van een berg afgedonderd. Eng rijden hier. Niks vergeleken met plat Nederland)
Alle reacties Link kopieren
Laten we even niet de zus veroordelen zonder beide kanten van het verhaal gehoord te hebben. TO geeft zelf aan dat zus bij de drie vluchten daarvoor de planning op zich heeft genomen. Wellicht was zus het zat om steeds verantwoordelijk te zijn c.q. in de lead te zijn en daarom zou TO de laatste doen. En dan lukt het haar niet om de vertrektijd van een ticket af te lezen?? Ik zeg niet dat ik zus gelijk geef maar ik kan me zeker voorstellen dat dit verhaal twee kanten heeft.
Ik heb nog nooit een vlucht gemist! Wel een keer een kwartier na vertrektijd aangekomen bij de gate, maar toen bleek het vliegtuig vertraging te hebben, lucky me!

Vervelend dat jullie je vlucht gemist hebben, maar er zijn ergere dingen. Bekijk het van de positieve kant! Je hebt extra lang vakantie! Ik zou er gewoon nog een gezellige dag/ avond van maken. Jammer van het geld voor de nieuwe tickets, maar je kan er toch niks meer aan doen.

Ik begrijp dat je baalt van de reactie van je zus. Van je zus snap ik ook dat ze behoorlijk baalt, want zij regelt het nu 1x niet en het gaat mis. Als zus zijnde zou ik toch gewoon mijn eigen ticket betalen. Ze had het zelf natuurlijk ook kunnen checken. Het is wel makkelijk om het op een ander af te schuiven, maar wie weet draait ze nog bij!
Alle reacties Link kopieren
Ik moest vanuit Minnesota naar Nederland maar moest via New York en eerst nog overstappen in Chicago. Bleek goedkoopste te zijn om in New York van vliegveld te wisselen. Ik had daar 4uur de tijd voor dus dat moest lukken. Tot het ging stormen in Chicago en die vlucht 3 uur vertraagd was. Half uur voor vertrek uiteindelijk op goede vliegveld in New York en toen mocht ik niet meer mee. Eerstvolgende vlucht mocht niet want dan had ik geen aansluiting in Londen :-(. Dus dat werd 24 uur op het vliegveld van. Jfk.

Kennissen gingen met zijn vieren naar Spanje. Paar dagen voor vertrek keken ze de reisgegevens na en toen bleek degene die geboekt had heen en terugreis omgedraaid te hebben :facepalm:
Ik zit hier met tranen in mijn ogen zachtjes te snikken, want zusje ligt hier naast mij :) Maar het doet mij super goed om te lezen dat ik niet dus gek ben om te denken dat het samen uit, samen thuis is. Andersom had ik zonder na te denken mijn eigen ticket betaalt. Want ik ben er zelf bij en ook omdat onze relatie te belangrijk is. Zoiets is niet 'haar schuld'. Ik ga het even laten bezinken voor ons beiden. Op een goed moment maak ik het bespreekbaar. En probeer ik het zo te schetsen dat ik het fijn vind als ze haar eigen ticket heeft betaalt en als ze dat niet doet, dat het helemaal oké is. Ik zie het maar als leergeld. En zij hopelijk ook indirect. Dit is geen ruzie waard.

En bedankt voor jullie verhalen. Het relativeert ontzettend dat iedereen weleens pech heeft gehad of door 'eigen toedoen' (lees: menselijke vergissingen) een rotervaring hebt gehad.
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar op vakantie in Polen met de bus van mijn vriend. Gelukkig al op de terugweg, toen opeens midden op het kruispunt de bus ermee uit scheet. De koppeling deed het niet meer. Sta je dan. Midden op een kruispunt, spreekt geen woord Pools. Elke garage in de buurt gebeld, met de vraag of ze Engels spreken. We werden afgewimpeld en er werd gewoon opgehangen.

Dik 3 uur stil gestaan tot we uiteindelijk met behulp van Google translate wat parkeerwachters hebben 'aangesproken' die ons hebben laten wegslepen. Een dure reparatie en hotelovernachting verder in 1 ruk door naar huis gereden.

We wilden eerst nog door Duitsland touren, maar ik was als de dood dat de bus het weer begaf..

Uiteindelijk wel een verhaal waar we achteraf om konden lachen maar op het moment was ik toch redelijk stressen out.
lux- schreef:
30-08-2019 20:21
Ik vind het wel flauw van haar maar serieus, hoe KRIJG je het voor elkaar? Je telefoon staat toch gewoon ingesteld op de tijd in dat land? De tijd op je ticket is toch ook gewoon de tijd in dat land? Ik snap echt niet hoe je je daarin vergist hebt.

Dat gezegd hebbende, ik ben een keer mijn paspoort in het vliegtuig vergeten, kwam toen door omstandigheden ook nog te laat bij het consulaat en kreeg toen van een hooggeïrriteerde ambassadeur uiteindelijk een Laissez-passer. Hij was zo geïrriteerd dat hij in hoogsteigen persoon terugbelde toen ik belde dat ik de deadline voor een noodpaspoort niet ging redden :$
Wat Aaaanne heeft, heb ik ook. Dus gelijk een reactie op Aaaanne: herkenbaar.

Nachtvluchten doe ik liever niet, want ik raak in de war of het plaatselijke tijd is of Nederlandse tijd. Vergeet dat de hele tijd. Am en pm is een ramp. Ik moet het echt van de 24uurs notatie hebben. Ezelsbruggetje kan ik niet onthouden. Mijn brein maakt er gewoon wat anders van. Kwart over 8 wordt 8.45 (van over lijkt op voor). Misschien dat mensen denken dat dit best grappig kan zijn soms of maar een klein iets is. Maar vandaag is een voorbeeld hoe zoiets kan uitpakken (weliswaar had zusje kunnen ondersteunen hierin en haar medeverantwoordelijkheid kunnen nemen). Rekenzwak/dyscalculie (ik ben nooit hierop onderzocht) is gewoon echt heel kut. Dusdanig dat ik sommige dingen van mijn beroep niet (goed) kan uitoefenen (want je kan je voorstellen dat ik grove fouten kan maken met zwaarwegende gevolgen voor mensen) . Ik werk alleen in banen waar die vaardigheden niet gevraagd worden.

En verder heel simpel. Het is hier een uur later en toen ik de tijd opschreef was het de NL tijd. Auto moest terug voor 10.00 en vlucht gaat dan een uur later. Ja, gewoon stom eigenlijk! En tegelijkertijd 'kan ik er niks aan doen'. Mijn hoofd maakt er gewoon iets raars van of haalt dingen door elkaar. En dat raakt mij diep. Niet zozeer jouw onbegrip, want ik snap dat mensen dat gewoon stom vinden. Maar ik vind en voel mijzelf gewoon heel stom dat ik dit heb :'( Als ik dit niet had, was vandaag dan gebeurd?
IntoThePaintedGrey schreef:
30-08-2019 21:49
Vorig jaar op vakantie in Polen met de bus van mijn vriend. Gelukkig al op de terugweg, toen opeens midden op het kruispunt de bus ermee uit scheet.
Scheed moet met een D 😄
Alle reacties Link kopieren
Zij had het moeten controleren vind ik. Beiden reizigers zijn verantwoordelijk, ook als 1 besluit de ander te vetrouwen en zelf niet te checken.

Snap dat je je zwaar kut voelt! Het is ook zo'n suffe manier om je vlucht te missen. Niet lullig bedoeld, maar ik snap dat je zoiets niet makkelijk van je af laat glijden. Iets als een storm waardoor de vlucht gecanceld was of een fout van de Airlines zelf zou dan misschien makkelijker zijn, maar goed je doet er niks aan. Een hele goeie en dure les en over een paar weken ben je het geld en verspilde dag vergeten en heb je een leuke anekdote en inside joke ("Heb je gereseveerd voor de bios zus? Stuur mij eens een screenshot wat we weten allebei hoe dat de vorige keer ging... ;-D ")

Ik heb nog een verhaal, wel wat vaag want ik was jong en het is lang geleden. Ik ging als puber met mijn ouders op vakantie, we hadden een vlucht om 6 uur s' ochtends, dus lekker brak van huis al. We gingen ruim op tijd weg maar het was echt drama op de weg er naar toe en op het vliegveld (super lange rijen). Dus we werden steeds nerveuzer narmate de tijd vorderde, want op een gegeven moment werd het gewoon echt krap en we stonden nog stééds in die pokke rij.

Eindelijk ingecheckt en koffers gedumpt en op naar de douane, we gingen het nu precies halen met enkel door stappen. Komen we bij die douane, gaat het alarm af bij mijn vader, die slager van beroep is. Wat blijkt: Is hij zijn slagersmes uit zijn jas vergeten te halen, zo'n ding mag je niet eens mee over straat dus hartstikke illegaal. Meteen marechaussee om ons heen en die hadden het over oppakken, politiebureaus en boetes. Ondertussen tikte de klok vrolijk door en werd het steeds kanslozer.

Na een smeekbede van mijn moeder en het meerdere keren horen van onze naam op de intercom mochten we uiteindelijk toch verder, inclusief mijn vader. Zonder mes wel, haha. Wij rennen als een malloot naar de gate, zijn ze die net aan het afsluiten maar we konden nog mee. "Willen jullie voortaan gewoon op tijd zijn?" Sneerde de stewardess nog vinnig. Mijn moeder keek alsof ze haar hoofd af wilde bijten. :biggrin: En iedereen ons indringend aanstaren toen we dat volle en volledig gereed staande vliegtuig in kwamen, mijn moeder met een knal rode kop en mijn vader nog lijkbleek. :proud:

Dat is nu een standaard uitspraak geworden bij ons als mijn vader mee reist: "Heeft iemand Henk al uitgekleed en omgekeerd? Anders komt hij weer met zijn pokke speeltjes bij de douane en is het weer feest". :lol:
ugli wijzigde dit bericht op 30-08-2019 22:04
0.24% gewijzigd
Pukkie12345 schreef:
30-08-2019 20:25
Oh ik lees nu dat jouw zusje niet wil meebetalen, dat zou ik ook niet zo fair vinden.. gaat het om veel geld?
Veel is een relatief begrip. Maar het kostte meer dan ons oorspronkelijke ticket. Een paar honderd euro pp.
Alle reacties Link kopieren
Heb het er even op een rustiger moment over met je zusje. Ze zit nu waarschijnlijk teveel in de baalmodus?

Zelf geen nare ervaring met gemiste vluchten. Wel eens bij een binnenlandse vlucht de aansluiting gemist, werd zonder gedoe op de volgende vlucht (1 uur later) gezet. Telt dus niet echt mee.

Ik ben daarentegen weleens een dag te vroeg geweest voor een rondvlucht. Uur onderweg naar het vliegveld om er daar achter te komen dat ik pas de volgende dag vloog. Oké, in dat geval: tot morgen :mrgreen:
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Lovestar schreef:
30-08-2019 21:54
Wat Aaaanne heeft, heb ik ook. Dus gelijk een reactie op Aaaanne: herkenbaar.

Nachtvluchten doe ik liever niet, want ik raak in de war of het plaatselijke tijd is of Nederlandse tijd. Vergeet dat de hele tijd. Am en pm is een ramp. Ik moet het echt van de 24uurs notatie hebben. Ezelsbruggetje kan ik niet onthouden. Mijn brein maakt er gewoon wat anders van. Kwart over 8 wordt 8.45 (van over lijkt op voor). Misschien dat mensen denken dat dit best grappig kan zijn soms of maar een klein iets is. Maar vandaag is een voorbeeld hoe zoiets kan uitpakken (weliswaar had zusje kunnen ondersteunen hierin en haar medeverantwoordelijkheid kunnen nemen). Rekenzwak/dyscalculie (ik ben nooit hierop onderzocht) is gewoon echt heel kut. Dusdanig dat ik sommige dingen van mijn beroep niet (goed) kan uitoefenen (want je kan je voorstellen dat ik grove fouten kan maken met zwaarwegende gevolgen voor mensen) . Ik werk alleen in banen waar die vaardigheden niet gevraagd worden.
Een troost: ik ben rekentechnisch echt ontzettend sterk. Toch overkwam me dit met de nachtvlucht.

Volgens mij komt het omdat de hele vliegreis in je hoofd 1 ding is, niet alleen het stukje dat je er echt in zit. Dus op donderdag vliegen wordt in je hoofd dan ook het naar het vliegveld toereizen, douane etc terwijl dat stuk dus op de woensdag had moeten zijn. Je begint dus een dag eerder dan wat er op het ticket staat!

Evenzogoed voelde ik me ook echt olie oliedom.
IntoThePaintedGrey schreef:
30-08-2019 21:49
Vorig jaar op vakantie in Polen met de bus van mijn vriend. Gelukkig al op de terugweg, toen opeens midden op het kruispunt de bus ermee uit scheet. De koppeling deed het niet meer. Sta je dan. Midden op een kruispunt, spreekt geen woord Pools. Elke garage in de buurt gebeld, met de vraag of ze Engels spreken. We werden afgewimpeld en er werd gewoon opgehangen.

Dik 3 uur stil gestaan tot we uiteindelijk met behulp van Google translate wat parkeerwachters hebben 'aangesproken' die ons hebben laten wegslepen. Een dure reparatie en hotelovernachting verder in 1 ruk door naar huis gereden.

We wilden eerst nog door Duitsland touren, maar ik was als de dood dat de bus het weer begaf..

Uiteindelijk wel een verhaal waar we achteraf om konden lachen maar op het moment was ik toch redelijk stressen out.
Sorry maar ik zie gewoon voor me hoe die bus een dikke scheet laat... en lig nu helemaal dubbel :rofl:
Vooruit denken en je portefeuille met alle reisdocumenten vast uit je diepe rugzak halen zodat je er straks met alle bagage en kind in je handen makkelijk bij kan.

Om de huurauto op slot te doen, de sleutels in het 'nacht inlever kastje te stoppen' omdat ze pas 2 uur later open gaan, en zonder portefeuille bij de incheckbalie te staan.

Godzijdank zonder kosten naar de vlucht van de volgende dag geboekt,waar we weer om 04 op konden.
En ik die dacht dat in elk dorp wel een Pool woonde die in België of Nederland werkt / heeft gewerkt, Into. En dus wel wat Nederlands / Engels kan.
Alle reacties Link kopieren
Lovestar schreef:
30-08-2019 21:54
Wat Aaaanne heeft, heb ik ook. Dus gelijk een reactie op Aaaanne: herkenbaar.

Nachtvluchten doe ik liever niet, want ik raak in de war of het plaatselijke tijd is of Nederlandse tijd. Vergeet dat de hele tijd. Am en pm is een ramp. Ik moet het echt van de 24uurs notatie hebben. Ezelsbruggetje kan ik niet onthouden. Mijn brein maakt er gewoon wat anders van. Kwart over 8 wordt 8.45 (van over lijkt op voor). Misschien dat mensen denken dat dit best grappig kan zijn soms of maar een klein iets is. Maar vandaag is een voorbeeld hoe zoiets kan uitpakken (weliswaar had zusje kunnen ondersteunen hierin en haar medeverantwoordelijkheid kunnen nemen). Rekenzwak/dyscalculie (ik ben nooit hierop onderzocht) is gewoon echt heel kut. Dusdanig dat ik sommige dingen van mijn beroep niet (goed) kan uitoefenen (want je kan je voorstellen dat ik grove fouten kan maken met zwaarwegende gevolgen voor mensen) . Ik werk alleen in banen waar die vaardigheden niet gevraagd worden.

En verder heel simpel. Het is hier een uur later en toen ik de tijd opschreef was het de NL tijd. Auto moest terug voor 10.00 en vlucht gaat dan een uur later. Ja, gewoon stom eigenlijk! En tegelijkertijd 'kan ik er niks aan doen'. Mijn hoofd maakt er gewoon iets raars van of haalt dingen door elkaar. En dat raakt mij diep. Niet zozeer jouw onbegrip, want ik snap dat mensen dat gewoon stom vinden. Maar ik vind en voel mijzelf gewoon heel stom dat ik dit heb :'( Als ik dit niet had, was vandaag dan gebeurd?
Maar, als je in Nederland opschrijft dat je om 10 uur de auto moet wegbrengen, en dat je dan om 11 uur vliegt, dan zijn dat toch de tijden in het nieuwe land?

Ik bedoelde het niet gemeen, ik denk dat je het jezelf gewoon onnodig moeilijk maakt door dat allemaal om te gaan zitten rekenen. Daar zou ik ook van in de war raken, maar het is helemaal niet nodig. Je krijgt altijd de lokale tijd mee. Dus stel ik boek een auto in Japan vanuit mijn huis, via internet, en er staat: om 10u ophalen. Dan moet ik die dus om 10u JAPANSE tijd ophalen. Ik hoef daar verder helemaal niks meer aan te rekenen ofzo. Net zoals dat als mijn vlucht vervolgens om 11 uur is, ik dus om 11 uur JAPANSE tijd ga vliegen.

Als ik naar een andere tijdzone vlieg weet ik meestal niet eens hoeveel tijdsverschil er precies is. Ik pas gewoon mijn horloge aan en ga verder op de lokale tijd. Ik ben me dan helemaal niet meer bewust van Nederlandse tijd.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Lovestar schreef:
30-08-2019 21:54
Wat Aaaanne heeft, heb ik ook. Dus gelijk een reactie op Aaaanne: herkenbaar.

Nachtvluchten doe ik liever niet, want ik raak in de war of het plaatselijke tijd is of Nederlandse tijd. Vergeet dat de hele tijd. Am en pm is een ramp. Ik moet het echt van de 24uurs notatie hebben. Ezelsbruggetje kan ik niet onthouden. Mijn brein maakt er gewoon wat anders van. Kwart over 8 wordt 8.45 (van over lijkt op voor). Misschien dat mensen denken dat dit best grappig kan zijn soms of maar een klein iets is. Maar vandaag is een voorbeeld hoe zoiets kan uitpakken (weliswaar had zusje kunnen ondersteunen hierin en haar medeverantwoordelijkheid kunnen nemen). Rekenzwak/dyscalculie (ik ben nooit hierop onderzocht) is gewoon echt heel kut. Dusdanig dat ik sommige dingen van mijn beroep niet (goed) kan uitoefenen (want je kan je voorstellen dat ik grove fouten kan maken met zwaarwegende gevolgen voor mensen) . Ik werk alleen in banen waar die vaardigheden niet gevraagd worden.

En verder heel simpel. Het is hier een uur later en toen ik de tijd opschreef was het de NL tijd. Auto moest terug voor 10.00 en vlucht gaat dan een uur later. Ja, gewoon stom eigenlijk! En tegelijkertijd 'kan ik er niks aan doen'. Mijn hoofd maakt er gewoon iets raars van of haalt dingen door elkaar. En dat raakt mij diep. Niet zozeer jouw onbegrip, want ik snap dat mensen dat gewoon stom vinden. Maar ik vind en voel mijzelf gewoon heel stom dat ik dit heb :'( Als ik dit niet had, was vandaag dan gebeurd?
Die twee vetgedrukte herken ik ook :D
Ik vind het wel leuk iemand te ontmoeten die dit ook heeft. Maar waarom maak je je er zo druk om en moet je nu stilletjes huilen? Helemaal niet nodig toch :hug:
Iedereen heeft wel iets raars, de een kan links en rechts niet uit elkaar houden (dat kan ik me dan weer niet voorstellen), de ander kan uberhaupt niet rekenen, de volgende kan niet tegen pinda's, weer een ander heeft altijd elk griepje. Zo belangrijk is het niet. En zo erg is het niet om een vlucht te missen. Stom, vervelend, maar zoals je zelf ook al schrijft: niets echt ergs. Maak er een leuke avond van in plaats van stieke te huilen. of neem samen met je zus een borrel ;-)
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
30-08-2019 22:21
En ik die dacht dat in elk dorp wel een Pool woonde die in België of Nederland werkt / heeft gewerkt, Into. En dus wel wat Nederlands / Engels kan.
Kijk jij ook reizen Waes?
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
lux- schreef:
30-08-2019 22:24
Maar, als je in Nederland opschrijft dat je om 10 uur de auto moet wegbrengen, en dat je dan om 11 uur vliegt, dan zijn dat toch de tijden in het nieuwe land?

Ik bedoelde het niet gemeen, ik denk dat je het jezelf gewoon onnodig moeilijk maakt door dat allemaal om te gaan zitten rekenen. Daar zou ik ook van in de war raken, maar het is helemaal niet nodig. Je krijgt altijd de lokale tijd mee. Dus stel ik boek een auto in Japan vanuit mijn huis, via internet, en er staat: om 10u ophalen. Dan moet ik die dus om 10u JAPANSE tijd ophalen. Ik hoef daar verder helemaal niks meer aan te rekenen ofzo. Net zoals dat als mijn vlucht vervolgens om 11 uur is, ik dus om 11 uur JAPANSE tijd ga vliegen.

Als ik naar een andere tijdzone vlieg weet ik meestal niet eens hoeveel tijdsverschil er precies is. Ik pas gewoon mijn horloge aan en ga verder op de lokale tijd. Ik ben me dan helemaal niet meer bewust van Nederlandse tijd.
Dat doe ik ook hoor, overschakelen op lokale tijd.
Maar gewoon alleen binnen Nederland krijg ik het ook voor elkaar om tijden door de war te gooien :D. We moeten ergens om 10 uur zijn. Oh, dan moeten we om 9 uur weg. Inprenten: 9 uur klaar zijn. Drie dagen later: hoe laat moesten we weg? Eh, het was om 9 uur, dus om 8 uur weg.
Kwart voor 9 en 9.15 lijken ook te veel op elkaar. 9 en zo'n kwartier er omheen. Kwart voor 9 is weer 8.45 en 8.45 lijkt op 8.15. Na drie keer aan de vertrektijd denken kijk ik dus gewoon opnieuw op het papiertje, anders gaat het zeker mis.
Getallen zijn gewoon altijd een warboel bij mij, tenminste, als ik ze moet onthouden. Ik werk veel met getallen, maar die staan in een software en dan heb ik nergens last van :).
Het is zoiets als wat anderen hebben met links en rechts volgens mij. Ik ken mensen die die twee niet uit elkaar kunnen houden en altijd in de war zijn als iemand zegt 'nu rechtsaf'.
Haley schreef:
30-08-2019 21:17
Laten we even niet de zus veroordelen zonder beide kanten van het verhaal gehoord te hebben. TO geeft zelf aan dat zus bij de drie vluchten daarvoor de planning op zich heeft genomen. Wellicht was zus het zat om steeds verantwoordelijk te zijn c.q. in de lead te zijn en daarom zou TO de laatste doen. En dan lukt het haar niet om de vertrektijd van een ticket af te lezen?? Ik zeg niet dat ik zus gelijk geef maar ik kan me zeker voorstellen dat dit verhaal twee kanten heeft.
Zou kunnen inderdaad. Ik weet niet wat zij precies dacht. Ik durf het niet aan te kaarten, want we moeten morgen nog en wil het even laten rusten. Misschien ook dat ze er zelf mee komt.

Zusje was in lead van alles met tijden, vervoer en hoe we ergens naartoe moeten lopen. Want navigeren met auto gaat goed, maar lopend in stad niet. Ook al loop ik iets voor de 10e keer, het is nieuw voor mij. Je bent mij kwijt bij 2e rechts en daarna links.

Ik was niet zozeer in charge. Maar het is zo gelopen. Gewoon niet handig van ons beiden. Ik had door moeten hebben dat ik mijzelf hierin moet laat checken. En mijn zusje weet van mijn probleem hierin af en had kunnen denken dat ze mij moest checken. Gewoon als helpend iemand, maar ook als medereiziger vind ik.

Ik hoop dat met mijn uitleg en die van Aaaanne wat meer inzicht geeft wat onze hersenen met cijfers ed doet.
Ik heb nog nooit echt pech gehad met vluchten *afklopt*, maar heb wel een keer meegemaakt dat een man met z'n kinderen reistte in Londen. Ze praatten Nederlands in de metro en ik vroeg of ik ze kon helpen. Hij was in de veronderstelling dat ze vanaf Heathrow zou vliegen en dat bleek Gatwick te zijn (hoe je zo'n fout kan maken, geen idee). Ze waren dus eerst de verkeerde kant op gegaan, en of hij nou op tijd zou komen? Ik had direct al door dat ze dat nooit zouden halen, kinderen was doodsbenauwd. Hij was zo nerveus want 'mijn ex wil de kinderen terug en wordt heel boos als we niet naar huis komen vandaag', hij sprak Engels en Nederlands door elkaar tegen me. Ik heb hem de snelste weg gewezen en heb ze succes gewenst toen ik er uit moest.

Ik weet zeker dat ze het niet gehaald hebben, denk niet dat zij een fijne dag hadden.

En een keer zaten we al in het vliegtuig op Girona toen er iemand 'vermist' was. Dat was iemand die wel ingecheckt was en ook door de beveiliging heen was, maar ze konden hem niet vinden. Het is een klein vliegveld en dit was midden in de nacht dus verder was het rustig. Het is jaren geleden maar ben nog steeds benieuwd waarom diegene z'n vlucht nou mistte..
Alle reacties Link kopieren
aaaanne schreef:
30-08-2019 22:18
Sorry maar ik zie gewoon voor me hoe die bus een dikke scheet laat... en lig nu helemaal dubbel :rofl:
Haha, oeps. Ik twijfelde al of ik het nu goed schreef of niet :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat ook met getallen. Ik bel nog ouderwets met prepaid en haal dus altijd zo'n bonnetje met een 10-12(?) cijferige code. Nou die doe ik dus standaard minimaal 3 keer verkeerd want ik skip cijfers, haal cijfers door elkaar, draai dingen om, doe dingen dubbel...

Ik werkte ooit op de klantenservice, telefoonnummers of bestelnummers overnemen van klanten was altijd drama. En bij mijn huidige werk laptop hoort een 30(?) cijferige code voor als je jezelf buiten sluit. Het lock systeem was ooit bij mij regelmatig in storing en sloeg dan op slot, dus hoe vaak ik wel niet met het zweet op mijn alles die pokke code in heb proberen te voeren pfff....

Dingen als 6:15, 6:30, 6:45 is voor mij allemaal hetzelfde (allemaal 6 uur nog wat) en 6:15 en 6:45 haal ik ook door elkaar. 6:30 kan worden onthouden als half zeven, en uiteindelijk als zeven nog iets, dus dan 7:30. 15:30 is iets met een 5, dus kan ook veranderen in half 5 dus 16:30...

Dit heeft me zoveel problemen gegeven dat ik tegenwoordig niet meer vertrouw op mijn brein maar àltijd gewoon het betreffende ding/papiertje/kaartje/mijn agenda erbij pak als ik moet weten hoe laat iets is.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je zus wel. Het is echt onwijs vervelend als de planning steeds op jou neerkomt (ook hierin samen uit samen thuis!), en dan geef je t een keer uit handen en gaat t mis. Had dan gezegd dat je er niet zeker van was en of ze even kan checken of je interpretatie klopt.
Hello, can you hear me?
Ugli schreef:
30-08-2019 22:52
Ik heb dat ook met getallen. Ik bel nog ouderwets met prepaid en haal dus altijd zo'n bonnetje met een 10-12(?) cijferige code. Nou die doe ik dus standaard minimaal 3 keer verkeerd want ik skip cijfers, haal cijfers door elkaar, draai dingen om, doe dingen dubbel...

Ik werkte ooit op de klantenservice, telefoonnummers of bestelnummers overnemen van klanten was altijd drama. En bij mijn huidige werk laptop hoort een 30(?) cijferige code voor als je jezelf buiten sluit. Het lock systeem was ooit bij mij regelmatig in storing en sloeg dan op slot, dus hoe vaak ik wel niet met het zweet op mijn alles die pokke code in heb proberen te voeren pfff....

Dingen als 6:15, 6:30, 6:45 is voor mij allemaal hetzelfde (allemaal 6 uur nog wat) en 6:15 en 6:45 haal ik ook door elkaar. 6:30 kan worden onthouden als half zeven, en uiteindelijk als zeven nog iets, dus dan 7:30. 15:30 is iets met een 5, dus kan ook veranderen in half 5 dus 16:30...

Dit heeft me zoveel problemen gegeven dat ik tegenwoordig niet meer vertrouw op mijn brein maar àltijd gewoon het betreffende ding/papiertje/kaartje/mijn agenda erbij pak als ik moet weten hoe laat iets is.
Jaaa, dat allemaal!! :cheer:
Creditkaartnummer intypen bij een betaling. Betalingskenmerk. Rekeningnummer.

Mijn ergste ervaring met dit soort dingen was toen ik in een lab in een Engelstalig land was. Een collega daar dacht dat het lekker snel was als hij het apparaat uitlas en de meetwaarden naar mij riep, zodat ik die in kon typen. 45 = fourty-five = vieren-vijftig = (vier eerst opschrijven daarnaast de 5) ohnee andersom ehh... huh :@@:


Dat verhaal met het slagersmes is ook geweldig grappig trouwens :rofl:
Alle reacties Link kopieren
aaaanne schreef:
30-08-2019 22:35
Dat doe ik ook hoor, overschakelen op lokale tijd.
Maar gewoon alleen binnen Nederland krijg ik het ook voor elkaar om tijden door de war te gooien :D. We moeten ergens om 10 uur zijn. Oh, dan moeten we om 9 uur weg. Inprenten: 9 uur klaar zijn. Drie dagen later: hoe laat moesten we weg? Eh, het was om 9 uur, dus om 8 uur weg.
Kwart voor 9 en 9.15 lijken ook te veel op elkaar. 9 en zo'n kwartier er omheen. Kwart voor 9 is weer 8.45 en 8.45 lijkt op 8.15. Na drie keer aan de vertrektijd denken kijk ik dus gewoon opnieuw op het papiertje, anders gaat het zeker mis.
Getallen zijn gewoon altijd een warboel bij mij, tenminste, als ik ze moet onthouden. Ik werk veel met getallen, maar die staan in een software en dan heb ik nergens last van :).
Het is zoiets als wat anderen hebben met links en rechts volgens mij. Ik ken mensen die die twee niet uit elkaar kunnen houden en altijd in de war zijn als iemand zegt 'nu rechtsaf'.
Zo uitzonderlijk is dat allemaal niet hoor. Dat soort gedachtengangen heb ik ook en ik werk met cijfers. Dat soort dingen zet je in je agenda met herinnering of dubbel check je.
Hello, can you hear me?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven