Vlucht gemist: deel hier je vreselijke reiservaring

30-08-2019 19:56 209 berichten
Getwijfeld of het topic beter op de Relatie-pijler paste, maar denk toch bij Reizen.

As we speak, zit ik op bed in een goedkope, maar een oké hotel. Terwijl ik thuis op de bank had kunnen zitten.....

We hebben ons vlucht gemist. Ik ben rekenzwak en ben niet goed met getallen en cijfers. Dus ook niet met tijd. Mijn brein maakt gekke dingen met cijfers. Het is ook een uur later hier dan in NL. Ik ben met mijn zus en die heeft niet gevraagd/gecontroleerd hoe laat de vlucht ging en hoe laat we dan moesten opstaan etc. We zijn al 3x gevlogen deze vakantie en die deed zij qua planning. Ik heb mij een uur vergist en we waren dus te laat. Mijn zusje zei gelijk dat ze niet haar ticket ging betalen. Ik heb het maar geaccepteerd en we zijn toen in regelmodus gegaan. Het foutje heeft mij meer dan een paar honderd euro gekost.
Ik durf uit angst voor het kapotmaken van de goede band met mijn zusje niet bespreekbaar maken dat zij dit had kunnen voorkomen door te kijken/checken hoe laat we moesten vliegen en hoe laat we dan moeten vertrekken. Dit deden we eigenlijk gedurende de vakantie met alles: check jij nog een keer de Airbnb of we alles hebben, autohuur etc. Ergens denk ik samen uit, is samen thuis. We zijn gelijk dus medeverantwoordelijk voor de reis. Of is dit een rare gedachte, gevoel van mij?

Het volgende is dat ik mij mega klote voel. We hebben allebei de ogen uit onze kop gejankt. Niks verloren behalve ik een hoop geld. We hoefden morgen nergens te zijn. Maandag gaat gewoon ons leven verder.
Maar gedeelde smart is halve smart. Dus wie wilt zijn 'kostbare' reiservaring delen? Wanneer gebeurde er iets en voelde je echt klote? Hoeveel heeft dat grapje gekost? En heel belangrijk, hoe kijk je erop terug?

Ik hoop dat ik mij dan even minder zielig voel op mijn hotelkamer en dat het helpt te relativeren :) We hebben ten slotte een hele leuke vakantie gehad, we zijn gezond (lees:niet met de huurauto van een berg afgedonderd. Eng rijden hier. Niks vergeleken met plat Nederland)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een neuroot als het gaat om vliegtijden en zorg dus altijd dat ik veel te vroeg op het vliegveld ben, wat ik geen straf vind daar ik toch in de vakantiemodus zit. Gelukkig nooit een vlucht gemist, maar wel een keer 12 uur vertraging gehad in Barcelona ivm een defect. Het onderdeel moest eerst vanuit nederland ingevlogen worden. Wat moet moet, beter vertraging dan neerstorten. Dus meeste gingen nog “even” Barcelona in en toen we uiteindelijk weg konden, bleek 1 persoon er niet te zijn en moest zijn koffer er weer uitgehaald worden. Dit gaf nog meer tijdverlies en het zou er om hangen of we nog in Rotterdam mocht landen, niet dus, we moesten door naar Schiphol om vandaar weer met een bus terug gependeld te worden naar Rotterdam. Onze zoon zou ons overdag ophalen, die hebben we maar afgezegd en met een taxi kwamen we uiteindelijk om 3.30 uur s’ochtends thuis.
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
05-09-2019 08:39
Ik snap heel goed dat het schoonmaakbedrijf niets doet met je beschuldiging. Hoe wil je bewijzen dat het de schoonmakers zijn geweest. En wie dan precies? Jantje? Pietje? Misschien was het de steward. Misschien de piloot. Misschien de techneut. Misschien de cateraar. En misschien toch één van de andere passagiers. Want als jij een portefeuille ziet liggen, dan geef je het toch af aan de crew?

Ik zet nooit iets in het stoelvakje. Die vakjes zijn om te beginnen smerig. En de kans dat je iets aan boord vergeet vergroot met 300%.
Sterker; hoe bewijs je dat dat geldt echt in de portefeuille zat?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nooit een vlucht gemist, maar mijn vader heeft het een keer héél spannend gemaakt met de boot naar Engeland.

Wij gingen daar als gezin wel vaker op vakantie, met de caravan. Een keer kwamen we veel te vroeg in Calais aan (geen idee waarom, ik was een kind), maar waren we onze jassen vergeten. Toen heeft mijn vader de caravan losgekoppeld, ons erbij achtergelaten en is teruggereden naar huis om ze op te halen. Hij haalde het nét. Mijn moeder zat dik in de zenuwen, maar ik denk dat hij vooral heeft genoten van het scheuren op de weg.
Nitflex schreef:
09-09-2019 07:49
Maar denk je dat je minder heftig zou reageren als je alleen, zonder je zus erbij, die vlucht had gemist?

Ze maakt het je nu zo te horen inderdaad niet makkelijk, dat is jammer. Gebeurd is gebeurd, daar zou zij zich op een gegeven moment ook overheen moeten zetten.

Maar goed, soms zijn mensen (dierbaren) boos op je, of geïrriteerd. Daar doe je weinig aan. Daar zul je toch mee moeten leren omgaan, zodat het je niet al te veel beïnvloedt. Vergeet niet je eigen uitgangspunt; het was een oprechte vergissing. Kan gebeuren.
Was heel kut geweest,maar had ik alleen mijzelf mee gehad. En ook alleen mijzelf de 'schuld' kunnen geven.

Verder moet ik inderdaad wat meer voor mijzelf leven :)
Hoi. Ben ik weer. Wel goed om een update te geven. Ik weet namelijk zelf hoe irritant jammer ik het vind als je niet van TO hoort hoe het afgelopen is.

Het gaat beter met mij. Het gesprek met de poh, de vele berichten hier (hetzij de vakantieherinneringen hetzij reactie op mijn situatie) en steun van vrienden was fijn :heart:
Paar weken geleden gesprek gehad (telefonisch. Het is even zo gelopen en persoonlijk vond ik het fijn dat ik niet de face-to face confrontatie had). Zusje had niet door gehad dat het niet goed met mij ging. Neem ik niet kwalijk, ik trok mijzelf ook terug. Ook uit behoefte. Ze zei wel dat ze het na de vakantie even liet. Ik heb alles hebben kunnen zeggen wat ik wilde zeggen en ook voldoende mijn gevoelens en emoties heb mogen/kunnen uitten. Dus dat was fijn dat ze hier aandacht voor had. Ze heeft overwogen om haar deel te betalen, maar toch niet gedaan. Ik weet niet zo goed waarom niet. Het gesprek was niet makkelijk, dus was er niet optimaal bij.

Ze vertelde dat ze het niet leuk vond dat ik bij 2 vluchten gezeurd heb dat we te vroeg waren op het vliegveld. Ze wilde er liever 3 uur van tevoren zijn dan 2 uur van te voren (en we hadden alles wat betreft de route uitgezocht). Dus ze heeft toen de terugvlucht aan mij overgelaten.

Verder dacht ze dat de vertrektijd een uur eerder was dan gezegd. Heeft ze laten gaan. Ze merkte ook op dat de vluchtduur die ik noemde van 2 uur niet klopte, want die is langer dan dat.

Ik was in shock toen ze dit vertelde. Ze had signalen gezien dat het wellicht niet klopte, maar heeft het laten gaan. Ik weet niet meer de exacte bewoordingen, ik heb het denk ik niet goed geformuleerd en wellicht ook de toon (was gekwetst) was niet prettig. Ze zei dat het haar pijn deed dat ik zei dat ze mij bewust liet lijden. Ik zei namelijk dat zij het hele vlucht missen had kunnen voorkomen als ze het controleerde of even hardop uitsprak dat er iets niet klopt met die 2 signalen. Ze zei ook alsof zij het leuk vond om de vlucht te missen

Het eindigde dat ik zei dat we even een andere keer verder moeten praten omdat ik in de trein zit. Ze zei dat ze daar geen zin in heeft. Nog een keer over praten hoeft voor haar niet. Maar als ik nog wat wilde zeggen, dan kan dat nog wel een keer. Ik heb toen gezegd dat het dan voor mij ook zo niet hoeft. Nog een keer praten met haar als het voor haar klaar is, terwijl dit gesprek niet goed afgerond is. Ik ga niet aan haar trekken. We hadden elkaar niks meer te zeggen, dus ik zei dat ik dan op hang.

Ik heb haar inmiddels bijna 2 weken niet meer gesproken. We hebben een hele goede band, maar dit is even een gebeurtenis geweest die zich opwerpt als een hobbel. Ik heb er op zich wel vertrouwen in dat het goed komt, denk ik. Ik weet even niet hoe, maar in ieder geval tijd nodig.

Het is even gek....Ik denk vaak aan haar. We spraken elkaar elke dag via de Whatsapp en na werk belden we elkaar. De dag doornemen en soms gewoon elkaar gezelschap houden. Ik vind het moeilijk dat dit gebeurd is. Ik heb de neiging om erover heen te stappen, maar het voelt niet goed. Voor nu in ieder geval niet. Ik ben al 14 jaar een forummer en heb zat verhalen gelezen dat dit soort situaties een prijs zetten op je vriendschap/familierelatie. Ik denk weleens dat als ik een goede spaarrekening had, of ik dan hiermee zou zitten. Nee denk ik. Dus blijkbaar vind ik het geld toch belangrijk. Maar dat is meer omdat ik volgende week in de WW zit en een hoog onvoorziene rekening heb voor zorg. Ik voel mij daardoor schuldig....Want het lijkt net alsof ik geld belangrijker vind dan de relatie met mijn zusje. Dat is het niet, maar misschien kan ik nu even niet goed nadenken door de gevoelens en de stress van de rekeningen betalen.

Met en al een lange update geworden. Het moest er denk ik toch even uit :)
Poeh wat een verhaal met je zus. Ik denk eigenlijk dat er bij haar al langer een bepaalde ergernis moet zijn geweest en dat ze dacht, nu laat ik het er maar eens op aan komen.

Wat vervelend allemaal. Hopelijk komt het nog goed tussen jullie.
Leuk dat je een update komt geven, maar niet de soort waarvan je hem graag geschreven had 'alles is weer goed tussen zus en mij', jammer zeg :-(.
Ik blijf bij dat ik vind dat jij het je te erg aantrekt, alsof er een ramp is gebeurd terwijl jullie alleen een vlucht van een vakantie hebben gemist. Maar ik vind het helemaal raar dat jouw zus blijkbaar al merkte dat er dingen niet klopten qua tijden en daar niets van heeft gezegd. Ik heb zoiets ook weleens, dat ik denk dat er iets niet klopt maar de ander niet lastig wil vallen met mijn gecontroleer ofzo, maar dan zou ik achteraf juist zoiets hebben van 'oh, had ik dat nou maar wel gezegd' en me extra mede schuldig voelen.
Zonde dat het zo tussen jullie in blijft staan nu.

Er is duidelijk in dit geval niet 1 schuldige. Jij zeurde over te vroeg er zijn, terwijl zij al het regelwerk deed (jij hoefde er alleen maar achteraan te lopen zegmaar, als je het dan makkelijk gemaakt wordt zeur dan niet). Zij liet het daarom (zonder overleg) aan jou over terwijl ze mogelijk weet dat jij er niet handig in bent, en liet niet weten dat er dingen niet klopten. Jij vroeg niet om controle van haar, terwijl je weet dat je hier niet goed in bent. Zij zegt als jullie de vlucht missen niet dat ze al het idee had dat het niet klopte en geeft meteen al aan dat ze niet de helft wil betalen. Jullie 'negeren' elkaar allebei een tijd na de vakantie, en leggen in het telefoongesprek beide uit dat je je rot voelt door wat de ander deed. Blijkbaar vinden jullie het beide ook lastig toe te geven dat er ook een deel bij jezelf lag.

Is het een idee om met bijvoorbeeld een zelfgebakken chocoladetaart (of iets waar jullie van houden) bij haar langs te gaan, te zeggen dat je haar mist, voor te stellen dat jullie beide toegeven dingen niet handig (maar ook niet expres) gedaan te hebben, nu zand er over en dan lekker een gezellige avond er van te maken?
Ik denk ook dat dit voor jouw zus de druppel is geweest. Kan me niet voorstellen als jullie een echt hechte band hebben, dat een gemiste vlucht dat allemaal (tijdelijk) kan kapot gooien.
@Anne
Mooi verwoord. Zo ongeveer is het wel ja.
Ik zou het zelf geen ramp noemen. Maar dat ik omdat ik niet zoveel het met het woord ramp. Dan denk ik aan een ontplofte keuken met het koken, natuurrampen ed. Het vlucht zelf missen doet mij niet zoveel. Alleen hoe het gegaan is met mijn zus, hoe het nu is en dat het mij een hap geld kost. Wat nu achteraf ik allemaal in mijn zak had kunnen houden. Nou ja, dus mijn ziektekostenrekening mee had kunnen betalen.

Ik realiseer mij dat dit mogelijk naartoe kan gaan dat ik mij over de situatie heen 'moet' zetten. En focussen op het positieve en de relatie. Inderdaad, laten gaan. Ik ben er alleen nog niet aan toe. Ben er te wrokkig oid voor.

@ Leolux
Zou kunnen dat het de druppel is. Zo'n situatie met de gevoelens die erbij komen kijken is nieuw voor ons. Ik zou alleen niet weten wat het zou zijn. Ik heb 'gezeurd' dat ik 3 uur van te voren vroeg vind. Maar zeiken, nee. Ik heb het een paar keer aangegeven dat ik het te vroeg vind. Overigens zijn we de eerste vlucht 2 uur van tevoren aanwezig geweest. De 2e keer heb ik mij bij neergelegd en waren we 3 uur van tevoren aanwezig. Maar had toen wel toen we aan het plannen waren gezegd dat ik 2 uur van tevoren aanwezig veel vind. Ik zeg zoals het is gegaan en zwak niet de situatie af. Ik ben wel zo eerlijk dat ik als ik vind dat ik zeurde, om het hier toe te geven.

Wellicht dat het iets anders is, maar ik heb geen idee.
Kan het misschien zijn dat er een irritatie is die verder teruggaat dan deze reis? Dat zij vaak dingen moet regelen en dat jij daar commentaar op hebt of iets dergelijks? Of iets anders dat al langer speelt?

Niet om te stoken, maar ik denk dat het dieper zit en dat het daarom zo is geëscaleerd. Jouw neutrale opmerkingen kunnen dan als gezeur worden opgevat door je zus.
Nitflex schreef:
24-09-2019 23:51
Kan het misschien zijn dat er een irritatie is die verder teruggaat dan deze reis? Dat zij vaak dingen moet regelen en dat jij daar commentaar op hebt of iets dergelijks? Of iets anders dat al langer speelt?

Niet om te stoken, maar ik denk dat het dieper zit en dat het daarom zo is geëscaleerd. Jouw neutrale opmerkingen kunnen dan als gezeur worden opgevat door je zus.
Dit denk ik ook.

Als iemand mij altijd alle planning en reken laat doen en vervolgens ook nog een commentaar heeft over hoe ik dat doe, zou ik al enigszins geïrriteerd zijn en denken “ als jij het zoveel beter weet, regel jij her dan maar”. Zus van TO is kennelijk iemand die graag ruim op tijd is. En net zoals zus misschien zou moeten weten dat TO niet zo goed in tijden is en daar rekening mee had kunnen houden, zou TO kunnen weten dat haar zus niet graag te laat komt.

Als ik aandring op ( ruim) op tijd zijn en die ander geeft tot twee keer toe aan dat ie dat niet nodig vind , dan zou ik ook niet meebetalen als we door de schuld van die ander te laat komen.
Alle reacties Link kopieren
forumfossiel schreef:
25-09-2019 15:10
Dit denk ik ook.

Als iemand mij altijd alle planning en reken laat doen en vervolgens ook nog een commentaar heeft over hoe ik dat doe, zou ik al enigszins geïrriteerd zijn en denken “ als jij het zoveel beter weet, regel jij her dan maar”. Zus van TO is kennelijk iemand die graag ruim op tijd is. En net zoals zus misschien zou moeten weten dat TO niet zo goed in tijden is en daar rekening mee had kunnen houden, zou TO kunnen weten dat haar zus niet graag te laat komt.

Als ik aandring op ( ruim) op tijd zijn en die ander geeft tot twee keer toe aan dat ie dat niet nodig vind , dan zou ik ook niet meebetalen als we door de schuld van die ander te laat komen.
Hier kan ik in meegaan. Maar als ik het goed begrijp, heeft de zus nu zo’n beetje alles losgelaten. Ze had het idee dat de tijden niet klopten, maar ze liet het gaan. Ze heeft niks gezegd, laat staan gezeurd.
Dat maakt het een beetje gemeen vind ik.
Nitflex schreef:
24-09-2019 23:51
Kan het misschien zijn dat er een irritatie is die verder teruggaat dan deze reis? Dat zij vaak dingen moet regelen en dat jij daar commentaar op hebt of iets dergelijks? Of iets anders dat al langer speelt?

Niet om te stoken, maar ik denk dat het dieper zit en dat het daarom zo is geëscaleerd. Jouw neutrale opmerkingen kunnen dan als gezeur worden opgevat door je zus.
Zou kunnen, maar dan weet ik niet wat. Onze relatie was echt goed voor de vakantie. Ik ben ook gaan twijfelen na de situatie met de terugvlucht.Vind ik moeilijk, want blijkbaar vergis ik mij. Ik weet het niet en denk er veel over na. Ik wil aan de ene kant contact opnemen, erover praten. Anderzijds gewoon wat tijd geven en dan komt het moment vanzelf.

Verder voelt het niet als stoken ofzo hoor :) We zijn samen aan het analyseren wat er mogelijk aan de hand kan zijn.
forumfossiel schreef:
25-09-2019 15:10
Dit denk ik ook.

Als iemand mij altijd alle planning en reken laat doen en vervolgens ook nog een commentaar heeft over hoe ik dat doe, zou ik al enigszins geïrriteerd zijn en denken “ als jij het zoveel beter weet, regel jij her dan maar”. Zus van TO is kennelijk iemand die graag ruim op tijd is. En net zoals zus misschien zou moeten weten dat TO niet zo goed in tijden is en daar rekening mee had kunnen houden, zou TO kunnen weten dat haar zus niet graag te laat komt.

Als ik aandring op ( ruim) op tijd zijn en die ander geeft tot twee keer toe aan dat ie dat niet nodig vind , dan zou ik ook niet meebetalen als we door de schuld van die ander te laat komen.
Ik ben natuurlijk de ene kant van het verhaal en 'verdedig' logischerwijs mijzelf. Wat ikzelf als een rode draad door de reacties lees en ook mijn eigen mening is, is dat een relatie praten en vergeven is. Elkaar accepteren met kwaliteiten, valkuilen (onhebbelijkheden). In zo'n situatie wordt dit blootgelegd en zichtbaar.

Heb ik alle planning aan haar overgelaten? Nee, niet helemaal. We hebben samen op de tijden gelet en welke vervoersmiddel we zouden nemen. Het uitzoeken van de exacte tijden, de haltes/stations heb ik wel aan haar overgelaten. Maar dit komt omdat zij een app had op haar telefoon waarmee ov in het buitenland beter uitgezocht wordt dan Google maps. Zij had eerder de accommodatie uitgezocht, hoe ver het was van het vliegveld. De dag voor vertrek namen we even de volgende dag door.

De terugreis naar NL was anders, want we hadden een huurauto. 'Mijn' dingetje. Net zoals dat ik de bezienswaardigheden en strandjes uitzocht. Ik keek dan ook wat het beste was om in te voeren in de navigatie. We hebben niet zozeer besproken hoe en wie wat deed op de terugreis. Dat ging zo.

Er zit een verschil in ruim op tijd willen zijn en al vermoedens hebben dat de tijd van de vlucht niet kloppen. Als we te laat zouden zijn voor de vlucht, dat is dan weer anders.

Wat ik mij net realiseerde wat pijn doet. Is dat als het andersom was geweest, ik gewoon mijn ticket betaalde. Ik zou mijzelf voor mijn hoofd slaan dat ik niet even gecontroleerd had. Nu moet mijn zus ook geld betalen voor een ticket. Het had niet gehoeven dat we onze vlucht gemist hadden. Maar zo ziet mijn zusje het niet dus blijkbaar??? Ik weet dat ik aan het invullen ben. Het is ook de teleurstelling dat ik denk haar te kennen en we hier hetzelfde in zouden zijn.
Alle reacties Link kopieren
Lovestar schreef:
27-09-2019 17:06

Wat ik mij net realiseerde wat pijn doet. Is dat als het andersom was geweest, ik gewoon mijn ticket betaalde. Ik zou mijzelf voor mijn hoofd slaan dat ik niet even gecontroleerd had. Nu moet mijn zus ook geld betalen voor een ticket. Het had niet gehoeven dat we onze vlucht gemist hadden. Maar zo ziet mijn zusje het niet dus blijkbaar??? Ik weet dat ik aan het invullen ben. Het is ook de teleurstelling dat ik denk haar te kennen en we hier hetzelfde in zouden zijn.
Dit snap ik inderdaad wel van jouw kant. Als ik je zus was geweest, had ik allang betaald. Maar ja, als ik jou dan weer was geweest was het niet eens in me opgekomen om zus überhaupt om geld te vragen of het te accepteren. Volgens mij zou dit in mijn omgeving echt een discussie worden over wie niet betaalt ipv over wie betaalt, zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
Liv8 schreef:
27-09-2019 19:11
Dit snap ik inderdaad wel van jouw kant. Als ik je zus was geweest, had ik allang betaald. Maar ja, als ik jou dan weer was geweest was het niet eens in me opgekomen om zus überhaupt om geld te vragen of het te accepteren. Volgens mij zou dit in mijn omgeving echt een discussie worden over wie niet betaalt ipv over wie betaalt, zeg maar.

Mee eens. Ik zou me schuldig voelen en gewoon zelf betalen. Ook als ik er slecht in zou zijn vanwege problemen met cijfers/ tijden. Had ik maar om hulp moeten vragen.

Nu zouden wij het al anders aangepakt hebben vanaf het begin door alles samen op een rijtje te zetten en afbeeldingen van tickets door te sturen dus dan maak je er wel iets van wat van iedereen samen is. Dan is het gedeelde verantwoordelijkheid. In jouw geval vind ik dat anders.

Zus kan trouwens ook gedacht hebben 'ik vind het irritant dat ze mij niet vertrouwde en zeurde over de planning, laat ik dat maar niet terug doen'
Of ze had er gewoon al genoeg van deze vakantie door het gezeur en sloot zich een beetje van alles af. Dan was dit de druppel zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
Caramelfudge schreef:
30-08-2019 20:13
Flauw van je zusje om zo te reageren. In dit geval denk ik ook samen uit, samen thuis. Misschien is het nu niet een goed moment om het bespreken, maar probeer het over een week als jullie lekker uitgerust en uitgeslapen weer thuis zijn.
Dus dankzij de onachtzaamheid van je zus mis je de vlucht (lekker makkelijk om je te beroepen op dat je niet goed met getallen bent, iedere kleuter kan klokkijken), en dan mag je er niet gepikeerd over zijn? En is zusje flauw zo te reageren, als blijkt dat de vlucht gemist is en er van alles extra geregeld moet worden om alsnog naar huis te komen?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
feow schreef:
31-08-2019 13:32
Ante meridiem = voor middaguur
post merediem = na middaguur

Dus bij AM, voor de middag, is de dag nog fris, nog jong
En bij PM wordt de dag oud.

Dat combineren met een liedje. En met iets mals, zodat je hoofd denkt: huh, wat een gek weggetje, dat had ik nou nooit achter getallen gezocht. En wat is er nu maller dan het forum?
En ik heb een bekende forummer gebruikt, omdat die afgekort wordt met Pé. En (in mijn hoofd in ieder geval) een heel apart plaatsje heeft als het gaat om oud en vroeger was alles beter en mijn moeder deed altijd en erfstukken en suddervlees met rode bietjes. Ik hoop dat je het herkent, want anders werkt het natuurlijk niet.

En alleen maar rijm is zo saai, ik heb het speciaal voor jou ontworpen am/Pm-ezelsbrugliedje op een bestaand lied geschreven. En om het nóg makkelijker terug te halen hoe dat liedje wat je van het vivaforum kreeg ook alweer was heb ik ‘Viva la vida’ maar genomen.

I used to rule the world
Seas would rise when I gave the word
Now in the morning, I sleep alone
Sweep the streets I used to

Wordt:

Ik weet soms niet meer wat,
De tijd is en hoe ik t vergat
Maar het forum zei, doe mij maar na:
P is oud denk aan Pejeka.

Zo, heb ik ook ooit een liedje voor iemand geschreven :heart:
ik ben specialist in rare omwegen door mijn hersencellen
Feow, ik moest vandaag een aantal dingen invullen op een soort digitale kalender. Met AM/PM tijden. Ik heb aan jouw ezelsbruggetje gedacht :proud: en had nergens last van! Held :D
Alle reacties Link kopieren
Ik was een keer op vakantie in Thailand met mijn moeder en tantes,de taxi die ons naar het hotel heeft gebracht, zou ons ook weer naar het vliegveld brengen, wij zouden dus 4 juni om 2.00 in de nacht vliegen, wij moesten dus in de nacht van 1 op 2 juni vertrekken, maar wij gingen ervan uit dat wij pas 4 juni om 2.00 zouden vliegen, dus we lagen in onze hotelkamer KFC te eten toen we rond 22.30 gebeld werden door de receptie dat de taxi voor stond om ons naar het vliegveld te brengen, met een diepe zucht ben ik in mijn duster naar beneden gelopen om te zeggen dat hij zich vergist had en dat wij pas de volgende dag zouden vertrekken, man man man wat ben ik bij dat deze man een volhouder was, anders hadden wij mooi onze vlucht gemist.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
Vraag van praktische aard aan de mensen die het mee hebben gemaakt.

Als je een vlucht mist is het dan - net als op een treinstation - mogelijk om op het vliegveld zelf een ticket te kopen?
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Ligt eraan welk vliegveld. Meestal kun je bij de maatschappij waar je mee zou vliegen wel "iets" regelen. Het zal afhangen van de maatschappij en het soort ticket waar dat iets uit bestaat.
Alle reacties Link kopieren
Hangt er ook vanaf waarom je een vlucht mist. Als je een aansluitende vlucht mist (die op 1 ticket geboekt is, dus niet 2 losse tickets) vanwege een laat binnenkomend toestel, boeken ze je vaak vanzelf al op een andere vlucht zonder dat je daar zelf iets voor hoeft te doen. Als het aan jezelf ligt, en het de eerste vlucht betreft, word er van je verwacht dat je zelf een andere vlucht regelt. Meestal sturen ze je dan naar een ticket desk alwaar je een ander ticket kunt kopen.
Alle reacties Link kopieren
Miskotto schreef:
27-09-2019 21:33
Ik was een keer op vakantie in Thailand met mijn moeder en tantes,de taxi die ons naar het hotel heeft gebracht, zou ons ook weer naar het vliegveld brengen, wij zouden dus 4 juni om 2.00 in de nacht vliegen, wij moesten dus in de nacht van 1 op 2 juni vertrekken, maar wij gingen ervan uit dat wij pas 4 juni om 2.00 zouden vliegen, dus we lagen in onze hotelkamer KFC te eten toen we rond 22.30 gebeld werden door de receptie dat de taxi voor stond om ons naar het vliegveld te brengen, met een diepe zucht ben ik in mijn duster naar beneden gelopen om te zeggen dat hij zich vergist had en dat wij pas de volgende dag zouden vertrekken, man man man wat ben ik bij dat deze man een volhouder was, anders hadden wij mooi onze vlucht gemist.
Als je op 4 Juni on 02:00 vliegt, dan moet je toch de avond van 3 Juni naar het vliegveld?
Alle reacties Link kopieren
vivagirl schreef:
28-09-2019 07:30
Als je op 4 Juni on 02:00 vliegt, dan moet je toch de avond van 3 Juni naar het vliegveld?
ja die snapte ik ook niet helemaal.
Don't cry, buy a bag and move on.
vivagirl schreef:
28-09-2019 07:30
Als je op 4 Juni on 02:00 vliegt, dan moet je toch de avond van 3 Juni naar het vliegveld?
Dat is de clou van het verhaal. Taxichauffeur was er op 3 juni om hun op te halen, zij dachten dat hij te vroeg was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven