Vlucht via Dubai in juli
maandag 2 maart 2026 om 20:04
Hi!
Wij hebben een verre reis geboekt in juli via Dubai.
Het is natuurlijk nog vroeg om hier iets zinnigs over te zeggen, maar toch open ik alvast een topic om te praten over eventuele gevolgen voor reizen.
Wat kan Emirates uiteindelijk doen als dit zo doorgaat?
Zijn er meer mensen die deze zomer via Dubai reizen? Hoe kijken jullie naar deze ontwikkelingen?
Wij hebben een verre reis geboekt in juli via Dubai.
Het is natuurlijk nog vroeg om hier iets zinnigs over te zeggen, maar toch open ik alvast een topic om te praten over eventuele gevolgen voor reizen.
Wat kan Emirates uiteindelijk doen als dit zo doorgaat?
Zijn er meer mensen die deze zomer via Dubai reizen? Hoe kijken jullie naar deze ontwikkelingen?
maandag 2 maart 2026 om 20:13
Ja, wij vliegen ook via Dubai deze zomer.. en sterke nog, we hebben een korte vakantie geboekt in juni.. naar Dubai..
Op dit moment kunnen we er helemaal niks mee. Omdat het nog zo ver weg is moeten we gewoon afwachten.
Op het moment dat de situatie niet verbeterd zal er gekeken worden naar andere opties met vliegen..
Op dit moment kunnen we er helemaal niks mee. Omdat het nog zo ver weg is moeten we gewoon afwachten.
Op het moment dat de situatie niet verbeterd zal er gekeken worden naar andere opties met vliegen..
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
maandag 2 maart 2026 om 20:26
Emirates kan inderdaad zelf niet zomaar vluchten uitvoeren als Dubai gesloten blijft, maar ze kunnen wel:
• Omboeken naar andere routes via partners of alternatieve hubs
• Refund geven (geld terug)
• Zou Emirates bijvoorbeeld ook een andere route kunnen vliegen terwijl Dubai hun basis is?
• Andere opties bieden afhankelijk van de situatie
• Omboeken naar andere routes via partners of alternatieve hubs
• Refund geven (geld terug)
• Zou Emirates bijvoorbeeld ook een andere route kunnen vliegen terwijl Dubai hun basis is?
• Andere opties bieden afhankelijk van de situatie
maandag 2 maart 2026 om 20:54
Te vroeg om iets over te zeggen, afwachten is het enige dat je nu kunt doen of op voorhand annuleren/omboeken en mogelijk zelf kosten hebben...
Mijn zoon zit voor stage daar. Wij hebben voor volgende maand een vakantie geboekt. Enige dat ik nu belangrijk vind is zijn veiligheid en onze t.z.t. De kosten neem ik dan voor lief.
Mijn zoon zit voor stage daar. Wij hebben voor volgende maand een vakantie geboekt. Enige dat ik nu belangrijk vind is zijn veiligheid en onze t.z.t. De kosten neem ik dan voor lief.
maandag 2 maart 2026 om 21:06
maandag 2 maart 2026 om 21:07
Plannen.Sarinapleur schreef: ↑02-03-2026 21:06Juist, want niemand ter wereld plant vooruit… behalve ik blijkbaar. Niets concreets zeggen, maar een beetje scenario’s overdenken mag toch?
In een oorlog.
Dream on.
maandag 2 maart 2026 om 21:11
Je kan er echt vrij weinig zinnigs over zeggen.
Het kan zijn dat dit ontaard in iets vreselijk verschrikkelijks dat wij nu niet kunnen overzien. Dan zal er gekeken worden naar andere vlieg opties of zal je vlucht gecanceld worden.
Het kan zijn dat de druk over 3 dagen van de ketel is en over 3 maanden alles is zoals het is.
En alles daar tussen in, naast en bovenop..
Dus vooruit plannen is niet te doen. Tenzij je idd nu kosten maakt om zelf je vlucht al om te boeken via een ander land.
Het kan zijn dat dit ontaard in iets vreselijk verschrikkelijks dat wij nu niet kunnen overzien. Dan zal er gekeken worden naar andere vlieg opties of zal je vlucht gecanceld worden.
Het kan zijn dat de druk over 3 dagen van de ketel is en over 3 maanden alles is zoals het is.
En alles daar tussen in, naast en bovenop..
Dus vooruit plannen is niet te doen. Tenzij je idd nu kosten maakt om zelf je vlucht al om te boeken via een ander land.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
maandag 2 maart 2026 om 21:17
Met dit soort calamiteiten kan je weinig plannen toch?Sarinapleur schreef: ↑02-03-2026 21:06Juist, want niemand ter wereld plant vooruit… behalve ik blijkbaar. Niets concreets zeggen, maar een beetje scenario’s overdenken mag toch?
Je zou nu al een andere vlucht kunnen boeken die niet via het midden oosten gaat.
maandag 2 maart 2026 om 21:18
maandag 2 maart 2026 om 21:46
maandag 2 maart 2026 om 21:46
Ik reageer alleen op Yasmijn omdat ik het echt zat ben dat mensen online direct onaardig of bijdehand reageren. Gedraag je gewoon een beetje. Je mening geven kan maar het is de toon waarop.
Met dit topic wilde ik bereiken dat mensen die in de komende maanden via Dubai moeten reizen hierover met elkaar kunnen praten. Tuurlijk is er nu (nog) niks concreets te plannen of over te zeggen, maar praten kan altijd.
Als hier geen behoefte aan is, stoppen we gewoon en zakt het topic vanzelf weer weg. Iedereen alvast bedankt voor de antwoorden.
En ja, ik snap heel goed dat het voor mensen die vastzitten of komende week moeten reizen vele malen erger is dan voor mij. Voor hetzelfde geldt is er in juli misschien niks meer aan de hand.
Met dit topic wilde ik bereiken dat mensen die in de komende maanden via Dubai moeten reizen hierover met elkaar kunnen praten. Tuurlijk is er nu (nog) niks concreets te plannen of over te zeggen, maar praten kan altijd.
Als hier geen behoefte aan is, stoppen we gewoon en zakt het topic vanzelf weer weg. Iedereen alvast bedankt voor de antwoorden.
En ja, ik snap heel goed dat het voor mensen die vastzitten of komende week moeten reizen vele malen erger is dan voor mij. Voor hetzelfde geldt is er in juli misschien niks meer aan de hand.
maandag 2 maart 2026 om 21:49
Ja, hopelijk loopt het allemaal met een sisser af. Voor ons, maar zeker ook voor de mensen die er echt middenin zitten.
Omboeken denk ik voorlopig ook nog niet aan. Maar ik snap je helemaal, je wilt gewoon een beetje peilen hoe dit afloopt, ook al weet eigenlijk niemand dat.
maandag 2 maart 2026 om 21:55
Oh jeetje, ja dan gaan je gedachte eerder naar veiligheid dan naar eventuele kosten oid. Sterkte!liane77 schreef: ↑02-03-2026 20:54Te vroeg om iets over te zeggen, afwachten is het enige dat je nu kunt doen of op voorhand annuleren/omboeken en mogelijk zelf kosten hebben...
maandag 2 maart 2026 om 21:55
Oh jeetje, ja dan gaan je gedachte eerder naar veiligheid dan naar eventuele kosten oid. Sterkte!liane77 schreef: ↑02-03-2026 20:54Te vroeg om iets over te zeggen, afwachten is het enige dat je nu kunt doen of op voorhand annuleren/omboeken en mogelijk zelf kosten hebben...
maandag 2 maart 2026 om 21:57
Wow, twee vakanties! Hopelijk is tegen die tijd alles weer veilig en loopt het allemaal goed af.biol schreef: ↑02-03-2026 20:13Ja, wij vliegen ook via Dubai deze zomer.. en sterke nog, we hebben een korte vakantie geboekt in juni.. naar Dubai..
dinsdag 3 maart 2026 om 05:05
[...]Sarinapleur schreef: ↑02-03-2026 21:55Oh jeetje, ja dan gaan je gedachte eerder naar veiligheid dan naar eventuele kosten oid. Sterkte!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 03-03-2026 16:24
Reden: ongepast
Reden: ongepast
25.83% gewijzigd
dinsdag 3 maart 2026 om 07:56
Dat is logistiek bijna niet te organiseren.Sarinapleur schreef: ↑02-03-2026 20:26Emirates kan inderdaad zelf niet zomaar vluchten uitvoeren als Dubai gesloten blijft, maar ze kunnen wel:
margreetder wijzigde dit bericht op 03-03-2026 08:08
0.62% gewijzigd
dinsdag 3 maart 2026 om 08:01
Wij hadden voor onze reis in juli eerst een overstap in Parijs. KLM besloot die vluchten even te annuleren en onze vakantie met een paar (5!) dagen uit te breiden. Dat gaat niet met ons werk, dus hebben wij onze vluchten nog niet zo lang geleden omgeboekt naar Emirates, via Dubai.
Voor nu laten wij het op zijn beloop... Het is aankijken hoe het loopt en hopen dat de oorlog snel stopt (vooral voor de mensen daar).
Mocht dat niet zo zijn, hoop ik dat Emirates zelf een andere tussenstopplek kiest, maar dat zal wel niet zo makkelijk gaan als dat het klinkt.
Voor nu laten wij het op zijn beloop... Het is aankijken hoe het loopt en hopen dat de oorlog snel stopt (vooral voor de mensen daar).
Mocht dat niet zo zijn, hoop ik dat Emirates zelf een andere tussenstopplek kiest, maar dat zal wel niet zo makkelijk gaan als dat het klinkt.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in