Voor het eerst op autovakantie

20-03-2018 13:36 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
In september gaan we (man, peuter, baby en ik) op vliegvakantie naar Portugal. Veilig via een reisbureau zoals we dat al jaren doen. Nu hebben we eind juni/begin juli nog 2 weken vakantie en hadden we het idee om dan eens een auto vakantie te proberen..ook met het oog op de toekomst wanneer vliegen met twee kinderen duurder zal worden.
We hebben al een beetje gekeken maar we weten eigenlijk niet zo goed hoe een autovakantie boeken in zijn werk gaat. Wat zijn betrouwbare sites en welke landen spreken ons aan? We hebben de volgende harde eisen:

-Een grote kindvriendelijke camping met zwembad én glijbanen.
-Zonzeker
-Niet te ver rijden, zuid Italië valt daarom af.
-het liefst zonder overnachting onderweg.
-een luxe stacaravan of huisje. Tent lijkt ons niet handig met baby.

Iemand zin om ons te helpen of voorzien van advies? :-D
Alle reacties Link kopieren
de auto hebben jullie al?
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
20-03-2018 13:38
de auto hebben jullie al?
Haha dat is inderdaad wel handig om te vermelden..we hebben een ruime station en kunnen een dakkoffer lenen :-).
Alle reacties Link kopieren
Je boekt een camping en vervolgens rij je daarheen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Men kiest een accomodatie die men leuk lijkt en men boekt? Ik snap je vraag eerlijk gezegd niet zo goed.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niet zo goed wat hier moeilijk aan is. Je doet een rondje google en zoekt een leuk gebied, kijk wat je nodig hebt (wil je kamperen, of airbnb, of een huisje via HomeAway, of een hotel bijvoorbeeld), en je gaat rijden. Google even op tolwegen.

Ardeche is leuk. ook niet heel gek lang om heen te rijden. Zuid-Frankrijk is ook goed te doen en erg gezellig. Cinque Terre in Italie ook. Er zijn zoveel leuke plekken.

Het is allemaal niet heel erg ingewikkeld.
poof wijzigde dit bericht op 20-03-2018 13:54
0.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lieve-Madelief schreef:
20-03-2018 13:46
Haha dat is inderdaad wel handig om te vermelden..we hebben een ruime station en kunnen een dakkoffer lenen :-).
je wil niet overnachten, dus ongeveer 1000 km maximaal?

trek een cirkel op de landkaart. Bereken eens wat afstanden (hod rekening met gruwelijke files in de zomervakantie, vooral rond het weekend)
en boek een camping

(kan je overnachten echt, echt, echt, aanraden)
Alle reacties Link kopieren
Zijn die glijbanen voor jullie of voor de peuter ;-)
Maar wat bedoel je met het boeken van een autovakantie? Je kan toch gewoon ergens een huisje of mobilhome op een camping boeken (eind juni is het bv. nog geen schoolvakantie) en er dan met de auto heen rijden?
Of heb je geen auto en wil je in NL een auto huren tegelijkertijd met het boeken van een accomodatie ?

Midden en Zuid Frankrijk is wel zonzeker in die periode. moet je ff kijken of je dat in één dag wilt rijden.
Normandië enzo is wat dichterbij, maar misschien ook wat minder zonzeker

Dus ik zou eerst kijken hoever je in één dag wilt gaan rijden en dan een camping/huisje/mobilhome gaan zoeken.

Volgens mij heeft de ANWB nog steeds een campinggids of website?
Fijne vakantie alvast
Wat is niet te ver voor jullie?

Zoek een land/stad/accommodatie en kijk dan even op Zoover.
Poof schreef:
20-03-2018 13:49

Algarve is leuk. ook niet heel gek lang om heen te rijden.
Niet gek lang? Ik vind 2400-2600 km best wel pittig en zeker niet zonder overnachting te doen.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Vintage schreef:
20-03-2018 13:57
Niet gek lang? Ik vind 2400-2600 km best wel pittig en zeker niet zonder overnachting te doen.
Ik bedoelde Ardeche, heb het net aangepast.
Zat met mijn eigen hoofd bij de Algarve :-)
Alle reacties Link kopieren
Camping boeken, in de auto stappen en gaan. Eventueel een overnachting regelen. Klaar!
Lady_Vintage schreef:
20-03-2018 13:57
Niet gek lang? Ik vind 2400-2600 km best wel pittig en zeker niet zonder overnachting te doen.
Dit vind ik echt veeel te lang met een baby in de auto o_o
Met de auto gingen wij naar N-Italië met een dreumes van anderhalf. en daarna naar Z-Fra met een peuter van ruim twee. Die heel makkelijk was en goed sliep in de auto etc. Toch was het echt ver zat..
Alle reacties Link kopieren
Je boekt een vakantie.
Je pakt je auto in.
Je rijd naar plaats van bestemming.

Nee flauw, maar als ik autovakantie hoor, dan denk ik dat iemand rond wil trekken. En niet iemand die van A naar B wil rijden met een auto.

De kinderen zijn nu nog jong. Misschien slapen ze gemakkelijk in de auto. Dan is in één keer doorrijden misschien te doen. Maar je kunt natuurlijk ook in een file terecht komen, is het dan reëel om in één keer door te rijden als je verder weg gaat? Verder als ze wat ouder worden, is zo'n reis alweer heel anders en zal je ze een groot deel van de reis moeten entertainen. Houd er rekening mee dat je vaker zal moeten stoppen en niet alleen voor eten/drinken/plassen, maar ook om even te rennen en te spelen.

Ik weet niet welke regio je woont, maar waarom probeer je niet eerst iets dichter bij huis. Een waddeneiland bijvoorbeeld of Zeeland of Duitsland.

Als ze nog zo klein zijn, kan een grote camping misschien te veel zijn. Met een schepje en een emmertje voor het huisje met wat andere kinderen, vinden ze vaak ook erg leuk.

Dus .... ja, het is heel persoonlijk en ook per kind verschillend. Maar het is absoluut te doen!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben altijd gekampeerd met onze baby's, we hadden zo'n Deryan tentje voor ze. Maar dan moet je natuurlijk wel van kamperen houden. Verder, zoals al eerder gezegd, gewoon een accommodatie boeken en vertrekken, lijkt me. Wij pauzeren vaak bij een groot winkelcentrum, dan kan de peuter even de benen strekken.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Ik zou naar Luxemburg gaan. Mooi land, kindvriendelijk,niet al te ver rijden en vast wel een leuke accommodatie te vinden.

Ik dacht dat je een autorondreis bedoelde, maar je bedoelt gewoon de auto als vervoermiddel ipv bijvoorbeeld het vliegtuig.
Hoe zijn je kinderen nu in de auto TO? Dat is best een goede voorspeller voor een langere reis.

Ik heb een vriendin die met haar twee kinderen maar net de rit van drie uur tot haar vakantiebestemming overleefde, zoveel keet trapten die. Deden ze overigens altijd in de auto. Ze wenste mij meesmuilend succes naar Italië. Onze dreumes sliep echter altijd al voordat we überhaupt de straat al uit waren. We hielden zijn dagritme aan in de auto met ruim voldoende stops, en het ging super. Hebben zelfs nog file gehad bij München, hoppa nieuwe cd erin en K3 hielp ons door deze ‘ellende’ heen. Geen vuiltje aan de lucht.
Je begrijpt dat mijn vriendin en ik dus hele andere eisen hebben voor een autovakantie ;)
Hoe zit dat bij jou?
Alle reacties Link kopieren
vacansoleil
eurocamps
suncamp
Dit zijn grote aanbieders van stacaravans op campings. Bedenk in ieder geval goed wat je wilt qua stacaravan, je kunt het zo luxe maken als je zelf wilt. Wij kiezen bijvoorbeeld voor 3 slaapkamers omdat onze jongens niet bij elkaar op de kamer kunnen. Met kleine kinderen kan het fijn zijn als je een speeltuintje op het veld hebt. Ik weet niet in hoeverre je daar invloed op hebt.
Alle reacties Link kopieren
Dahlia74 schreef:
20-03-2018 14:10
Ik zou naar Luxemburg gaan. Mooi land, kindvriendelijk,niet al te ver rijden en vast wel een leuke accommodatie te vinden.

Ik dacht dat je een autorondreis bedoelde, maar je bedoelt gewoon de auto als vervoermiddel ipv bijvoorbeeld het vliegtuig.
Zonzeker ? Luxemburg ?
Oh, bij mij is het altijd wel wat werk. Ik zoek erg lang naar een accommodatie, bij verschillende aanbieders. Bij afstanden vanaf ca 800 km met overnachting. De overnachting altijd bij Booking.com. Voor vertrek haal ik de gratis routekaart met hoofdwegen bij de ANWB en ik koop een uitgebreide kaart van het gebied. Die kaarten gebruik ik eigenlijk amper, maar is nog iets van vroeger toen mijn TomTom eens onderweg stuk ging.
Nou ja, en dan de zooi in de auto gooien, en aan al die kilometers beginnen. Ik rijd altijd minimaal 2 uur en minimaal 200 km voordat we pauzeren. De chauffeur mag niet gestoord worden, en het kind voorin is verantwoordelijk voor het eten en drinken.
Je zoekt een camping, dan zou ik kijken bij Vacanceselect, Vacansoleil of Eurorelais. Tsjechië is altijd zonzeker en betaalbaar.
anoniem_228429 wijzigde dit bericht op 20-03-2018 18:49
8.76% gewijzigd
Poof schreef:
20-03-2018 13:49
Cinque Terre in Italie ook.
Nou, niet met een baby en peuter in juli. Zou ik echt niet doen dus.
Jeanlouis schreef:
20-03-2018 18:28
Dus ik maak gebruik van dit kanaal om mevrouw Hilal te bedanken, dankzij wie ik mijn lening zonder problemen kon krijgen. Als u projecten hebt en financiering nodig hebt, kunt u contact opnemen met:

                                *gumgumgumgumgum*
En mocht je wat luxer op vakantie willen TO dan kan Jeanlouis je nog helpen :rofl:
Je moet toch wel 1000 km rijden wil je zonzeker zijn.
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
20-03-2018 18:55
Je moet toch wel 1000 km rijden wil je zonzeker zijn.
En dan is het nog onzeker.
Met een baby en peuter zou ik of 's nachts rijden of in twee etappes.

Wij gaan al jaren elke zomer naar Italië. Kinderen zijn niet anders gewend en goede passagiers. Dat waren ze als baby al. Wel trekken we de grens bij pakweg 1100 kilometer. Gaan we naar Midden- of Zuid-Italië, dan doen we een of twee overnachtingen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven