Voor het eerst op vakantie!

21-02-2019 14:34 92 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nouja voor het eerst is een beetje overdreven maar de laatste keer dat ik op vakantie ging was toen ik 15 was met een schoolreis naar Callela.

En nu heb ik net 3 weken Spanje geboekt en vind ik het eigenlijk doodeng. Waarom weet ik eigenlijk niet, beetje angst voor het onbekende denk ik. Heb wel een all in hotel geboekt die overal een 9 kreeg maar toch zit ik met stomme vragen die nergens op slaan.

Gelukkig gaan we wel met de auto ( vliegAngst en al enorm zere oren in de Benelux tunnel). Nog andere mensen die aankomende zomer voor het eerst gaan? En wat is echt een must have om mee te nemen?
Een boekje van de omgeving met mooie routes, leuke activiteiten en bezienswaardigheden.
Alle reacties Link kopieren
Welke vragen heb je?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Wanneer ga je dan?
Alle reacties Link kopieren
Download de apps tripadvisor en maps.me
Alle reacties Link kopieren
We gaan in juli-augustus en heb gewoon stomme vragen die nergens op slaan. Of je zelf je handdoeken en beddengoed mee moet nemen of dat je dat daar krijgt, hoe je een treinkaartje daar koopt en dat soort dingen allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Handdoeken en beddegoed krijg je.
ik geef mn bek ook maar een douw
Heb je een reisverzekering? Buitenland module op je autoverzekering? Credit card? Overnachtingshotel geboekt? Dat zijn handige dingen vind ik.
Als je in juli op vakantie gaat zou ik me er nu niet druk over maken en zo rond eind juni eens gaan bedenken wat je dan mee wil nemen.
Verder zou ik gewoon voorpret hebben van je vakantie.
Annuleringsverzekering is eigenlijk het enige wat je nu moet doen, als je die wil.
Die moet meestal binnen gemiddeld een week na boeking zijn afgesloten.
Rest kan allemaal later.
Alle reacties Link kopieren
Whatsinaname1988 schreef:
21-02-2019 14:49
We gaan in juli-augustus en heb gewoon stomme vragen die nergens op slaan. Of je zelf je handdoeken en beddengoed mee moet nemen of dat je dat daar krijgt, hoe je een treinkaartje daar koopt en dat soort dingen allemaal.
In een hotel zijn handdoeken&beddengoed

verder kun je handige inpaklijsten downloaden, google maar eens
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
21-02-2019 15:02
Heb je een reisverzekering? Buitenland module op je autoverzekering? Credit card? Overnachtingshotel geboekt? Dat zijn handige dingen vind ik.
Yep reisverzekering, annuleringsverzekering, autoverzekering check, buitenland service ANWB, geen overnachtings hotel geboekt. Het is de bedoeling dat we direct na school uitgaat gaan rijden. Man heeft dan nachtdienst gehad dus zit nog helemaal in de snachts wakker zijn modus dus ik rij tot een uur of 12 en daarna rijdt hij en sochtends wisselen we om.

Maar ook zoiets he. Stel er gebeurd wat met 1 van de kinderen en ze worden ziek. Hoe kom je dan aan een arts? Heb wel een hotel met een arts uitgezocht maar die zal er ook niet 24/7 zijn.
Whatsinaname1988 schreef:
21-02-2019 15:06
Yep reisverzekering, annuleringsverzekering, autoverzekering check, buitenland service ANWB, geen overnachtings hotel geboekt. Het is de bedoeling dat we direct na school uitgaat gaan rijden. Man heeft dan nachtdienst gehad dus zit nog helemaal in de snachts wakker zijn modus dus ik rij tot een uur of 12 en daarna rijdt hij en sochtends wisselen we om.

Maar ook zoiets he. Stel er gebeurd wat met 1 van de kinderen en ze worden ziek. Hoe kom je dan aan een arts? Heb wel een hotel met een arts uitgezocht maar die zal er ook niet 24/7 zijn.
waar houd je je mee bezig zeg! Heb je er wel eens zin in? Of zie je alleen maar beren op de weg?
Vakantie moet niet he!
Whatsinaname1988 schreef:
21-02-2019 15:06
Yep reisverzekering, annuleringsverzekering, autoverzekering check, buitenland service ANWB, geen overnachtings hotel geboekt. Het is de bedoeling dat we direct na school uitgaat gaan rijden. Man heeft dan nachtdienst gehad dus zit nog helemaal in de snachts wakker zijn modus dus ik rij tot een uur of 12 en daarna rijdt hij en sochtends wisselen we om.

Maar ook zoiets he. Stel er gebeurd wat met 1 van de kinderen en ze worden ziek. Hoe kom je dan aan een arts? Heb wel een hotel met een arts uitgezocht maar die zal er ook niet 24/7 zijn.

Dan zullen ze de arts voor je bellen. En anders bel je in Spanje 112, net als in Nederland.
Alle reacties Link kopieren
Waarom meteen 3 weken?

Ik was eens met een week begonnen om te kijken hoe het allemaal bevalt.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
ik zou wel een handdoek voor op het strand meenemen, je mag de handdoeken van de hotels daar niet altijd voor gebruiken.

Zonnebrand, boeken, luchtbedje, zonnebril, slippers en zomerkleding.

Lekker hoor, drie weken! :)
anoniem_77885 wijzigde dit bericht op 21-02-2019 15:16
1.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Whatsinaname1988 schreef:
21-02-2019 15:06


Maar ook zoiets he. Stel er gebeurd wat met 1 van de kinderen en ze worden ziek. Hoe kom je dan aan een arts? Heb wel een hotel met een arts uitgezocht maar die zal er ook niet 24/7 zijn.
dan belt de receptie iemand voor
echt, komt goed
Als er iets met de kinderen is dan ga je naar de arts, het hotel weet ook wel waar de dichtstbijzijnde arts is. Een arts kan je evt doorverwijzen naar het ziekenhuis.
Zorgpassen meenemen is wel handig.
Ik kan me enigszins wel een beetje voorstellen dat het heel erg spannend is om voor het eerst op vakantie te gaan.

Vind je partner het net zo spannend? Of heb je steun aan hem?
In Spanje kun je zonder extra kosten gebruik maken van je mobiele internet dus in alle mogelijke situaties die op vakantie kunnen ontstaan kan je google raadplegen en vaak zijn ze bij de receptie van hotels ook erg behulpzaam.

Wat belangrijk is om mee te nemen is je creditcard, paspoorten van iedereen, zorgpassen en autopapieren.

Verder is alles te koop indien je iets bent vergeten.
Alle reacties Link kopieren
Wel overnachtingshotel boeken. Waarom in 1 keer rijden? Je man komt uit de nachtdienst. Lekker verantwoordelijk. Die is dan moe.
Louise70 schreef:
21-02-2019 15:24
Wel overnachtingshotel boeken. Waarom in 1 keer rijden? Je man komt uit de nachtdienst. Lekker verantwoordelijk. Die is dan moe.
Ja, dit dus. Bijzonder onverantwoordelijk. En de oorzaak van veel ernstige ongevallen op de snelweg naar het zuiden.

En dan ook nog totaal geen ervaring hebben met op vakantie gaan. Wellicht een stel dreinende kinderen op de achterbank? Pak er gewoon je tijd voor. Boek onderweg in 'n leuk plaatsje een hotel en zie dat ook al als vakantie.
Alle reacties Link kopieren
Louise70 schreef:
21-02-2019 15:24
Wel overnachtingshotel boeken. Waarom in 1 keer rijden? Je man komt uit de nachtdienst. Lekker verantwoordelijk. Die is dan moe.
Ik zou ook overnachten, dan kun je bijtijds aankomen in je hotel en heb je nog iets aan je eerste vakantiedag daar
O en check even bij de ANWB wat je in Frankrijk en Spanje verplicht in je auto moet hebben. In Frankrijk in ieder geval een geel hesje (echt ;-)) en een alcoholtest.
Alle reacties Link kopieren
Louise70 schreef:
21-02-2019 15:24
Wel overnachtingshotel boeken. Waarom in 1 keer rijden? Je man komt uit de nachtdienst. Lekker verantwoordelijk. Die is dan moe.
Hij is dan dus net wakker😁 en uitgeslapen. En het dan dus ook al gewend om snachts wakker te zijn.

En waarom gelijk 3 weken? Omdat ik echt er een langere tijd tussenuit wou zijn. Ivm mijn vorige hond gingen we nooit ( die werd panisch in een vreemde omgeving of zonder mij) en de nieuwe hond is lekker relaxt en m’n man z’n broertje zorgt dan voor de hond. Heb wel expres all in geboekt zodat we ons nergens echt druk om hoeven te maken.

De kinderen zijn best makkelijk in de auto gelukkig. Mijn plan was rond half 4 vertrekken, rond een uur of 7 ergens onderweg bij de mac oid te eten en dan kunnen de kids in de auto slapen maar ergens overnachten kunnen we op dat moment zelf volgens mij ook wel ergens regelen ( volgens Google tenminste).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven