Vraag annuleringsverzekering vakantie

10-09-2019 17:32 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi, ik heb een vakantie geboekt met een vriendin. Echter, haar moeder blijkt zeer ernstig ziek. Hoewel we het er nog niet concreet over hebben gehad schat ik de kans vrij hoog in dat zij de vakantie gaat annuleren. Alle respect voor natuurlijk, en zij kan zich gezien de omstandigheden gelukkig beroepen op haar annuleringsverzekering. Ik begin me alleen af te vragen of dat ook betekent dat ik, die geen ziek familielid o.i.d. heb, dat dan ook wel mag... Ik kom er in de polisvoorwaarden en na een Google-search niet uit helaas, dus misschien kan iemand hier me helpen. Is de kans serieus aanwezig dat zij haar geld terug krijgt, en ik niet? Alvast bedankt voor de antwoorden.
koffiehagedis wijzigde dit bericht op 10-09-2019 17:34
1.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Als jouw reisgenoot de reis om een geldende reden geannuleerd (en een ernstig zieke moeder kan een goede reden zijn). Dan kun jij als reisgenoot vaak ook de reis annuleren omdat voor jouw reisgenoot de reis niet meer doorgaat. Is bij mijn annuleringsverzekering wel het geval iig. Het maakt niet uit of de verzekering gezamenlijk is gesloten.
Neem contact op met je verzekeringsmaatschappij en vraag het na.
Alle reacties Link kopieren
Het ligt heel erg aan de verzekeringsmaatschappij volgens mij. Mijn schoonmoeder zou vorig jaar met een vriendin van haar op vakantie met kind en stiefkind van die vriendin. Twee dagen voor vertrek werd mijn schoonvader plotseling opgenomen in het ziekenhuis. Schoonmoeder en vriendin waren bij verschillende maatschappijen verzekerd. Mijn schoonmoeder heeft 80% van haar deel vd reissom teruggekregen (omdat de ziekte van mijn schoonvader niet levensbedreigend was), die vriendin alles. De logica ontging mij, maar elke verzekeraar heeft zo zijn eigen voorwaarden. Een algemeen antwoord geven op deze vraag is dus onmogelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven