Vroege vliegtijd en reizen naar Schiphol

19-06-2019 14:10 198 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Over een paar weken vliegen we op een zaterdag vanaf Schiphol. Alleen is onze vliegtijd nogal vroeg, namelijk 6:30 uur. Nu komen we uit het oosten van het land en is het sowieso al twee uur om naar Schiphol te reizen, maar ik had gecheckt hoe het zat als je de laatste trein neemt, dan komen wij alsnog meer dan vijf uur van te voren aan. De laatste trein gaat namelijk om 11 uur hier. Daarnaast zijn we bang dat we misschien vertraging oplopen waardoor wij de laatste trein gaan missen en te laat zijn voor weer de eerste trein naar Schiphol, dus lijkt ons de laatste trein pakken niet de meest ideale oplossing.

Is er eventueel een andere oplossing om zo vroeg op Schiphol te komen? Vervoer met auto is voor ons helaas niet mogelijk. Taxi en hotel kosten te duur, want die komen waarschijnlijk boven de 150 euro per persoon uit.
Alle reacties Link kopieren
Als geld een issue is, zou ik een na laatste trein nemen en op Schiphol bivakkeren tot je vlucht. Feitelijke heb je maar 4 uurtjes te doden.

00:30 aankomst Schiphol, filmpjes kijken, proberen te slapen
04:30 baggage droppen
05:00 door security
05:30 wachten bij gate tot boarden
To, ga je toevallig met de KLM? Die bieden in de zomer een busservice aan.

En anders toch maar laatste trein en een paar uur daar overbruggen. Tijd is zo over, slapen doe je tijdens de vlucht.
Waar moet je vandaan komen dan? Vanaf Utrecht (en Eindhoven/ Breda etc) heb je het nachtnet.
Alle reacties Link kopieren
Op de site van Schiphol Taxi heb ik een adres in Enschede ingevoerd en een rit voor 4 personen aangevraagd. Komt op nog geen 50 euro per persoon.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
19-06-2019 15:15
To, ga je toevallig met de KLM? Die bieden in de zomer een busservice aan.

En anders toch maar laatste trein en een paar uur daar overbruggen. Tijd is zo over, slapen doe je tijdens de vlucht.
Eens. Ook wel eens overstappen gehad van 6 uur. Niet ideaal, maar wel prima te doen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Als je om 23:05 de trein neemt in Enschede heb je op Zwolle een half uur overstaptijd. Lijkt me toch vrij onmogelijk om die trein te missen. Van Zwolle ga je naar Amsterdam Centraal. Als je eenmaal daar bent (om 1:42) kun je om 1:45 naar Schiphol. Als je die mist neem je alsnog een taxi of je gaat met de bus. Op Schiphol hoef je dan maar twee uurtjes te overbruggen voor je kunt inchecken.
Alle reacties Link kopieren
Anonievrouwtje schreef:
19-06-2019 15:00
Ik snap dit soort topics nooit.

Je woont in het oosten en boekt een vroege vlucht. En je komt er nu achter dat deze vroege vlucht vroeg is.

De trein is geen optie want de laatste trein gaat om 11 uur. Dan moet je te lang wachten.

Een taxi en hotel is geen optie want dat is te duur.

Met de auto is om één of andere manier ‘helaas’ niet mogelijk.

En nu? Je komt er nu achter dat je geen vervoer hebt naar Schiphol, maar boekt wel een vlucht vanaf Schiphol? Hoe dan?
Uhm hier in het oosten zijn we nogal achtergesteld qua voorzieningen. Treinen rijden snachts niet, het vliegveld wat we hebben is al jaren dicht voor burgerluchtvaart. Het dichtstbijzijnde vliegveld is Münster, welke een beperkt aanbod vluchten heeft. Ook dat is in de ochtend zo vroeg met ov niet te bereiken.

Aan TO, ik zou persoonlijk een dag eerder weg gaan en een hotel nemen. Lekker optijd er naar toe en evt de hoofdstad in, zie het als een extra dag vakantie..
I don't care, i love it!!
polo1985 schreef:
19-06-2019 15:35
Uhm hier in het oosten zijn we nogal achtergesteld qua voorzieningen. Treinen rijden snachts niet, het vliegveld wat we hebben is al jaren dicht voor burgerluchtvaart. Het dichtstbijzijnde vliegveld is Münster, welke een beperkt aanbod vluchten heeft. Ook dat is in de ochtend zo vroeg met ov niet te bereiken.

Aan TO, ik zou persoonlijk een dag eerder weg gaan en een hotel nemen. Lekker optijd er naar toe en evt de hoofdstad in, zie het als een extra dag vakantie..
Dus dan boek je toch niet zo'n vroege vlucht?


TO, ga in een hostel slapen ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Orișa schreef:
19-06-2019 15:38
Dus dan boek je toch niet zo'n vroege vlucht?


Wat ik eerder al zei, het kan ook een pakketreis zijn die TO heeft geboekt en dan heb je geen keus.
dolfje schreef:
19-06-2019 14:48
Soms heb je het niet voor het kiezen hoor, bij een pakketreis bijvoorbeeld.
Dan neem je een nacht hotel bij Schiphol toch in je budget mee?
dolfje schreef:
19-06-2019 15:39
Wat ik eerder al zei, het kan ook een pakketreis zijn die TO heeft geboekt en dan heb je geen keus.
Ik was aan het terug lezen, dus gewoon nog een keer :P

ALs je een pakketreis boekt zorg je toch dat je een nacht hotel in je budget mee neemt? Zo niet, dan ben je gewoon dom en moet je inderdaad maar de hele nacht op Schiphol zitten.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp het probleem niet zo. Je vliegt om 6u30. Dat betekent dat je sowieso om 4u30 op Schiphol moet zijn. Je hebt het over een reistijd van 2 uur. Dan moet je dus, met een half uur reservetijd, uiterlijk om 2u 's nachts van huis weg.

Ik weet niet hoe jouw avonden er uit zien, maar als ik om 2u 's nachts van huis weg moet dan ga ik niet om 23u nog naar bed om 3 uur later brak wakker te worden en midden in de nacht te reizen.

Ik denk dat je beste optie is om de laatste trein te pakken om 23u (als je dat niet vertrouwt neem je er eentje eerder) en die drie uur extra op Schiphol voor lief te nemen. In het vliegtuig kun je uitrusten van je gebroken nacht (die, laten we wel wezen, hoe dan ook wel gebroken zal zijn, of je nu wel of niet om 23u de laatste trein pakt).

Waar gaat de reis overigens heen? Veel plezier!
(Oh en als je al zo vroeg op Schiphol bent is je reis natuurlijk wel al begonnen :) )
Anonievrouwtje schreef:
19-06-2019 15:00
Ik snap dit soort topics nooit.

Je woont in het oosten en boekt een vroege vlucht. En je komt er nu achter dat deze vroege vlucht vroeg is.

De trein is geen optie want de laatste trein gaat om 11 uur. Dan moet je te lang wachten.

Een taxi en hotel is geen optie want dat is te duur.

Met de auto is om één of andere manier ‘helaas’ niet mogelijk.

En nu? Je komt er nu achter dat je geen vervoer hebt naar Schiphol, maar boekt wel een vlucht vanaf Schiphol? Hoe dan?
Voor ons reden om nooif een vakantje vanaf Schiphol te boeken. Die idiote tijden altijd. Betaal liever wat meer en dan vanaf een regionaal vliegveld.
Maar ik weet het....daar is het aantal bestemmingen weer een stuk minder.
Als je niet anders dan de trein kunt betalen en niemand kan je brengen dan neem je dus de avondtrein.
Alle reacties Link kopieren
Orișa schreef:
19-06-2019 15:41
Ik was aan het terug lezen, dus gewoon nog een keer :P

ALs je een pakketreis boekt zorg je toch dat je een nacht hotel in je budget mee neemt? Zo niet, dan ben je gewoon dom en moet je inderdaad maar de hele nacht op Schiphol zitten.
Vluchttijden zijn misschien wel aangepast, weet jij veel.
I don't care, i love it!!
polo1985 schreef:
19-06-2019 15:45
Vluchttijden zijn misschien wel aangepast, weet jij veel.
Weinig.
Maar nog, je begroot toch altijd wat extra? Gewoon, om dit soort dingen.
Als ik zo vroeg weer het hotel zou moeten verlaten voor de ochtendvlucht zou ik het zonde vinden om er te gaan zitten. Ik zou geen oog dicht doen omdat ik bang zou zijn om me te verslapen.

Ik houd van mensen kijken, ik zou me best een paar nachtuurtjes op schiphol vermaken. En dat met de vertraging bij de late trein zal wel meevallen. In een extreem noodgeval rijdt er dan nog wel een taxi. En ja, dat kost dan geld, maar ja, dat is dan niet anders als je op vakantie wil.
Alle reacties Link kopieren
ik zou een hotel boeken op schiphol of naast schiphol of de laatste trein pakken.
kijk hier heb je eentje voor 110 per nacht excl onbijt (met nacht shuttle) -> krijg je toch al in het vliegtuig? of kopen op schipholhttps://www.booking.com/hotel/nl/tulip- ... #hotelTmpl
anoniem_272131 wijzigde dit bericht op 19-06-2019 15:55
54.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Is er anders niemand die jullie, tegen betaling, wilt gaan brengen? Geef een goede vergoeding, minder dan een taxi / hotel. Eventueel in jullie eigen auto.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Orișa schreef:
19-06-2019 15:39
Dan neem je een nacht hotel bij Schiphol toch in je budget mee?
Ja ik wel
hamerhaai schreef:
19-06-2019 15:55
Is er anders niemand die jullie, tegen betaling, wilt gaan brengen? Geef een goede vergoeding, minder dan een taxi / hotel. Eventueel in jullie eigen auto.
Het is 2 uur enkele reis.
dolfje schreef:
19-06-2019 15:56
Ja ik wel
Dan ben jij wel een verstandig mens :)
Ik heb weleens (bewust) een nacht op Schiphol gezeten. Zowel voor mijn reis als na afloop. Ik heb er op dat moment ook helemaal niet aan gedacht een hotel te boeken, terwijl ik dat best had kunnen betalen, ik ging immers ook op vakantie. Gek toch, was vast veel rustiger geweest.
Hoe dan ook, bij de Burger King zitten. Rondlopen. Plassen.
Alle reacties Link kopieren
Orișa schreef:
19-06-2019 15:57
Dan ben jij wel een verstandig mens :)
:yes:
Maar ik doe er ook niet zo moeilijk over. Vakantie kost nou eenmaal geld.
Liever in een hotel een halve nacht dan in een taxibusje midden in de nacht en dan evt nog andere mensen op moeten halen en dus nog langer onderweg zijn.. Of afhankelijk zijn van iemand anders om gebracht te worden. Etc etc.
Een paar jaar geleden had ik ook zoiets bij de hand, mijn vliegtuig vertrok toen om 5 uur. Ook ik wilde het geld voor een hotel liever in mijn zak houden. Taxi zou me ook over de 100 euro gaan kosten, ik woon niet in de Randstad.

Ik heb toen de 1 na laatste trein genomen en kwam rond middernacht aan op Schiphol. Met een krant en een kop koffie heb ik gewacht tot de balie open ging, dat was rond 1 uur, half 2.
Na de balie en de security ben ik ergens gaan zitten met een stopcontact en wifi, waar ik muziek kon streamen, en een krantje of tijdschrift. De winkels waren nog dicht, maar er was wel horeca open.
Om ongeveer kwart over 4, half 5 kon ik naar de gate en boarden.

Eenmaal aangekomen op het vakantieadres heb ik rustig aan gedaan, 's avonds vroeg naar bed. Hoewel ik al wat ouder ben en een nacht wakker blijven niet meer zo makkelijk ging als vroeger, is het me erg meegevallen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven