Vroege vliegtijd en reizen naar Schiphol

19-06-2019 14:10 198 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Over een paar weken vliegen we op een zaterdag vanaf Schiphol. Alleen is onze vliegtijd nogal vroeg, namelijk 6:30 uur. Nu komen we uit het oosten van het land en is het sowieso al twee uur om naar Schiphol te reizen, maar ik had gecheckt hoe het zat als je de laatste trein neemt, dan komen wij alsnog meer dan vijf uur van te voren aan. De laatste trein gaat namelijk om 11 uur hier. Daarnaast zijn we bang dat we misschien vertraging oplopen waardoor wij de laatste trein gaan missen en te laat zijn voor weer de eerste trein naar Schiphol, dus lijkt ons de laatste trein pakken niet de meest ideale oplossing.

Is er eventueel een andere oplossing om zo vroeg op Schiphol te komen? Vervoer met auto is voor ons helaas niet mogelijk. Taxi en hotel kosten te duur, want die komen waarschijnlijk boven de 150 euro per persoon uit.
Tja wie niet kan of wil betalen, moet de oncomfortabele optie kiezen (nacht op Schiphol).

Maar als je op een hele vakantie geen speling hebt van zo'n 100 euro pp (voor hotel / taxi naar Schiphol) dan ga je wel heel skeer op vakantie hoor. En als het niet om vakantie gaat, tja, dan heb ik niets gezegd natuurlijk. Zelf heb ik vóór ik mijn vroege ticket boekte een ride naar het vliegveld geregeld, en anders hadden we zelf gereden en daar geparkeerd, of een hotel geboekt.
Het zou een pakketreis kunnen zijn inderdaad, maar over het algemeen boeken mensen toch heel bewust een vroege vlucht ivm lagere kosten. Wat niet handig is, zo blijkt maar weer.
Orișa schreef:
19-06-2019 15:41
Ik was aan het terug lezen, dus gewoon nog een keer :P

ALs je een pakketreis boekt zorg je toch dat je een nacht hotel in je budget mee neemt? Zo niet, dan ben je gewoon dom en moet je inderdaad maar de hele nacht op Schiphol zitten.
Ik heb destijds een pakketreis geboekt en heb bewust gekozen voor een nacht op Schiphol zitten. Ik heb een kleine beurs en lang moeten sparen voor een vakantie. De kosten van het hotel zijn voor mij behoorlijk hoog, en als je met meerdere mensen reist loopt het nog meer op.

Dom? Ja, in jouw ogen vast wel. Maar ik heb er bewust voor gekozen en geen spijt van gehad.

Kwestie van keuzes maken. Is niet dom, maar soms juist verstandig.
quattro-stagioni schreef:
19-06-2019 16:05
Ik heb destijds een pakketreis geboekt en heb bewust gekozen voor een nacht op Schiphol zitten. Ik heb een kleine beurs en lang moeten sparen voor een vakantie. De kosten van het hotel zijn voor mij behoorlijk hoog, en als je met meerdere mensen reist loopt het nog meer op.

Dom? Ja, in jouw ogen vast wel. Maar ik heb er bewust voor gekozen en geen spijt van gehad.

Kwestie van keuzes maken. Is niet dom, maar soms juist verstandig.
Prima toch? Ik bedoel vooral dat ik het dom vind dat alles te duur is, maar op Schiphol zitten dus ook geen optie is.
Orișa schreef:
19-06-2019 16:06
Prima toch? Ik bedoel vooral dat ik het dom vind dat alles te duur is, maar op Schiphol zitten dus ook geen optie is.
Dat op Schiphol zitten geen optie is, daarover verschillen we van mening ;-)
Het is niet de meest comfortabele optie. Maar het is wel een mogelijkheid als je op je budget moet letten ;-)
Als het toch allemaal te duur is, waarom ga je dan op vakantie?
Die was gratis ofzo?

Laatste trein naar Schiphol, die vooral niet missen en daar overnachten.
En voldoende vocht mee, want alle winkeltjes zullen 's nachts wel dicht zijn.

Of je hele vakantie annuleren.



Je kan natuurlijk ook es kijken hoe het zit met Flixbus'en ...
Of die op de juiste tijd in jullie omgeving komen.
anoniem_376630 wijzigde dit bericht op 19-06-2019 16:11
33.91% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mijn schoonouders , nu 75, deden dat tot een jaar of 15 geleden ook elk jaar als ze naar Kreta gingen. Geen auto en in onze bestelbus kan je niet met meer dan 2 personen dus ze gingen of met de laatste trein en bleven dus een paar uur op Schiphol zitten wachten of de schipholtaxi, dat laatste is toch ook niet meer zo duur als vroeger of wel?
150,- per persoon? Je hoeft niet in het Sheraton te zitten he? Kies iets goedkoops in de buurt.
dolfje schreef:
19-06-2019 15:39
Wat ik eerder al zei, het kan ook een pakketreis zijn die TO heeft geboekt en dan heb je geen keus.
Dan boek je maar geen pakketreis...aan jou de keuze hoor.
quattro-stagioni schreef:
19-06-2019 16:07
Dat op Schiphol zitten geen optie is, daarover verschillen we van mening ;-)
Het is niet de meest comfortabele optie. Maar het is wel een mogelijkheid als je op je budget moet letten ;-)
Voor TO he. Zal mij roesten wat iemand doet, maar dat gezemel. Daadkracht of budget. Hoppa.
dolfje schreef:
19-06-2019 14:48
Soms heb je het niet voor het kiezen hoor, bij een pakketreis bijvoorbeeld.

Nee, maar met dat soort reizen in het hoogseizoen, ik gok iets in het zuiden van Europa, zijn het vaak chartervluchten die heel vroeg of heel laat gaan.
Star² schreef:
19-06-2019 16:12
Nee, maar met dat soort reizen in het hoogseizoen, ik gok iets in het zuiden van Europa, zijn het vaak chartervluchten die heel vroeg of heel laat gaan.
Ik hoop alleszins dat opstartster ook niet nog es terugkomt om 12 uur 's nachts, want dan mag ze nog een nachtje Schiphol doen.

Op de heenweg zou mij dat nog niet zo kunnen schelen.
Bij terugkomst wil ik zo snel mogelijk thuis zijn.



Of smijt gewoon es op je Facebook uit of er iemand tegen tarief X je wil brengen / halen.
anoniem_376630 wijzigde dit bericht op 19-06-2019 16:15
10.62% gewijzigd
Mayapril schreef:
19-06-2019 15:43
Voor ons reden om nooif een vakantje vanaf Schiphol te boeken. Die idiote tijden altijd. Betaal liever wat meer en dan vanaf een regionaal vliegveld.
Maar ik weet het....daar is het aantal bestemmingen weer een stuk minder.

Ligt eerder aan je bestemming dan aan de luchthaven.
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
19-06-2019 16:11
Dan boek je maar geen pakketreis...aan jou de keuze hoor.
Klopt maar sommige mensen zijn niet zo slim of handig of gewoon naïef en boeken zoiets zonder erover na te denken.
En dan is de keus of geld neerleggen voor taxibus, hotel of een paar uur overbruggen. Dat overleef je ook wel weer een nachtje overslaan.
Star² schreef:
19-06-2019 16:12
Nee, maar met dat soort reizen in het hoogseizoen, ik gok iets in het zuiden van Europa, zijn het vaak chartervluchten die heel vroeg of heel laat gaan.
Tegenwoordig ben je toch niet afhankelijk van pakketten en achterlijke vliegtijden? Er is zoveel keus, Transavia, easyJet, KLM, Vueling, Eurowings, Ryanair, je komt er wel.
Star² schreef:
19-06-2019 16:12
Nee, maar met dat soort reizen in het hoogseizoen, ik gok iets in het zuiden van Europa, zijn het vaak chartervluchten die heel vroeg of heel laat gaan.
Dat was 25 jaar geleden al, dus zou geen verrassing moeten zijn.
dolfje schreef:
19-06-2019 16:14
Klopt maar sommige mensen zijn niet zo slim of handig of gewoon naïef en boeken zoiets zonder erover na te denken.
En dan is de keus of geld neerleggen voor taxibus, hotel of een paar uur overbruggen. Dat overleef je ook wel weer een nachtje overslaan.
Precies.
Man en ik boekten toen we jong waren ook pakketreizen, want die waren destijds fijn goedkoop. En dan gingen we er al van uit dat we op debiele tijden vlogen en dat klopte meestentijds en anders viel het mee. Schipholtaxi is vanuit onze regio niet te betalen en vrij onzeker (ik ken iets teveel mensen die bijna te laat kwamen) omdat de afstand zo lang is.
kadanz schreef:
19-06-2019 16:16
Tegenwoordig ben je toch niet afhankelijk van pakketten en achterlijke vliegtijden? Er is zoveel keus, Transavia, easyJet, KLM, Vueling, Eurowings, Ryanair, je komt er wel.
Ook met die vertrek je soms op achterlijke tijden, hoor.

Wel es naar Lissabon gevlogen met RA om 6u 's ochtends en thuisgekomen om 11u 's avonds.

Ik had gelukkig wel vervoer en een vriendin is 2 keer blijven overnachten :-).



Ik heb eigenlijk quasi nooit "normale tijden" overdag.
anoniem_376630 wijzigde dit bericht op 19-06-2019 16:18
5.79% gewijzigd
Star² schreef:
19-06-2019 16:14
Ligt eerder aan je bestemming dan aan de luchthaven.
0630 is nog een vrij redelijke tijd om te vertrekken hoor. Hardcore charteraars vertrekken al twee uur eerder. Kansloos als je mij vraag, maar je krijgt waar je voor betaalt.
Orișa schreef:
19-06-2019 16:16
Dat was 25 jaar geleden al, dus zou geen verrassing moeten zijn.

Voor TO kennelijk wel.
Belg007 schreef:
19-06-2019 16:17
Ook met die vertrek je soms op achterlijke tijden, hoor.

Wel es naar Lissabon gevlogen met RA om 6u 's ochtends en thuisgekomen om 11u 's avonds.

Ik had gelukkig wel vervoer en een vriendin is 2 keer blijven overnachten :-).
Had dan met easyJet gevlogen om 1600 uur....dat bedoel ik. Je hebt ALLE keus.
RA, nooit van gehoord. FR wellicht? ;)
kadanz schreef:
19-06-2019 16:16
Tegenwoordig ben je toch niet afhankelijk van pakketten en achterlijke vliegtijden? Er is zoveel keus, Transavia, easyJet, KLM, Vueling, Eurowings, Ryanair, je komt er wel.
Ik verbaasde me er ook over, maar er zijn mensen die dat niet durven. Ook jonge mensen. Die willen met een hostess en een envelop en een welkomstdrankje.
Betty_Slocombe schreef:
19-06-2019 16:19
Ik verbaasde me er ook over, maar er zijn mensen die dat niet durven. Ook jonge mensen. Die willen met een hostess en een envelop en een welkomstdrankje.
Bestaat dat nog?
kadanz schreef:
19-06-2019 16:17
0630 is nog een vrij redelijke tijd om te vertrekken hoor. Hardcore charteraars vertrekken al twee uur eerder. Kansloos als je mij vraag, maar je krijgt waar je voor betaalt.

Ik zie het. Cor en Don staan morgen om 3.30 op de startbaan. Verschrikkelijk.
kadanz schreef:
19-06-2019 16:16
Tegenwoordig ben je toch niet afhankelijk van pakketten en achterlijke vliegtijden? Er is zoveel keus, Transavia, easyJet, KLM, Vueling, Eurowings, Ryanair, je komt er wel.

Ik denk dat je niet blij wordt als je mensen die bij toko's als Corendon boeken de kost moet geven. Want een vliegreis is een recht tegenwoordig, jeweettog.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven