Vroege vliegtijd en reizen naar Schiphol

19-06-2019 14:10 198 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Over een paar weken vliegen we op een zaterdag vanaf Schiphol. Alleen is onze vliegtijd nogal vroeg, namelijk 6:30 uur. Nu komen we uit het oosten van het land en is het sowieso al twee uur om naar Schiphol te reizen, maar ik had gecheckt hoe het zat als je de laatste trein neemt, dan komen wij alsnog meer dan vijf uur van te voren aan. De laatste trein gaat namelijk om 11 uur hier. Daarnaast zijn we bang dat we misschien vertraging oplopen waardoor wij de laatste trein gaan missen en te laat zijn voor weer de eerste trein naar Schiphol, dus lijkt ons de laatste trein pakken niet de meest ideale oplossing.

Is er eventueel een andere oplossing om zo vroeg op Schiphol te komen? Vervoer met auto is voor ons helaas niet mogelijk. Taxi en hotel kosten te duur, want die komen waarschijnlijk boven de 150 euro per persoon uit.
Betty_Slocombe schreef:
19-06-2019 16:19
Ik verbaasde me er ook over, maar er zijn mensen die dat niet durven. Ook jonge mensen. Die willen met een hostess en een envelop en een welkomstdrankje.
Wat zit er in de envelop??
(ik heb nog nooit gecharterd :A: )
Ik vlieg van de zomer om haf 7, nog zelf voor gekozen ook :rofl:
Alleen kan ik dan wel hinkelend naar Schiphol toe.
Orișa schreef:
19-06-2019 16:19
Bestaat dat nog?
Ja. Ik stond er ook van te kijken.
Star² schreef:
19-06-2019 16:21
Ik denk dat je niet blij wordt als je mensen die bij toko's als Corendon boeken de kost moet geven. Want een vliegreis is een recht tegenwoordig, jeweettog.
Ik merk het zo nu en dan :-D
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
19-06-2019 16:22
Wat zit er in de envelop??
(ik heb nog nooit gecharterd :A: )
Een prijslijs van de te dure excursies ;-D en de tijd waarop de hostess ze komt verkopen.
Betty_Slocombe schreef:
19-06-2019 16:22
Ja. Ik stond er ook van te kijken.
Bijzonder.
Star² schreef:
19-06-2019 16:19
Ik zie het. Cor en Don staan morgen om 3.30 op de startbaan. Verschrikkelijk.
Als ik opstartster was zou ik liever om 3.30 vertrekken dan om 6.30.

Dat is 3 uur minder wachttijd :-).

En je moet dan sowieso rond 1.30 op 't vliegveld zijn.
Waarbij het dus niet zo'n ramp is als je de laatste trein hebt en bijvoorbeeld om 12u toekomt.
Alle reacties Link kopieren
Belg007 schreef:
19-06-2019 16:24
Als ik opstartster was zou ik liever om 3.30 vertrekken dan om 6.30.

Dat is 3 uur minder wachttijd :-).

En je moet dan sowieso rond 1.30 op 't vliegveld zijn.
Waarbij het dus niet zo'n ramp is als je de laatste trein hebt en bijvoorbeeld om 12u toekomt.
En je bent eerder op de bestemming :D
Ik vind het wel irritant als je op de dag van vertrek heel vroeg weg moet. Maar de avond vertrekken vind ik ook niet fijn. Wij vlogen gisteravond pas om 19:30 en dan zit ik toch de hele dag een soort van te wachten tot we vertrekken.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is TO al naar Schiphol vertrokken ;-)

Man en ik hebben het vroeger ook wel eens gedaan, late trein uit het zuiden genomen en de nacht op Schiphol gezeten. Niet aan gedacht om een hotel te boeken, bovendien hadden we dan toch weer midden in de nacht op moeten staan en denk ik geen oog dicht gedaan want te bang om ons te verslapen.

Gaat prima hoor die uren op Schiphol.
kadanz schreef:
19-06-2019 16:22
Wat zit er in de envelop??
(ik heb nog nooit gecharterd :A: )
Ik onlangs nog en daar schaam ik me niet voor. Ik ben een prijsbewuste consument en wanneer het zo uitkomt, spuug ik niet op een charter. Hoe dan ook, in die envelop zit informatie over het hotel/appartement, over de hostess en hoe je haar kunt bereiken en wanneer ze op het complex komt om je te informeren. Daarnaast zit er informatie in over de excursies die je via de reisorganisatie kunt boeken en de mogelijkheid tot autohuur.
Star² schreef:
19-06-2019 16:21
Ik denk dat je niet blij wordt als je mensen die bij toko's als Corendon boeken de kost moet geven. Want een vliegreis is een recht tegenwoordig, jeweettog.
Ja! Ik! En ik ga in oktober weer, ook nog. Niet naar Turkije, overigens.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook wel eens gehad. half 8 van Schiphol is dan echt worst case. Net te vroeg om te halen met de eerste trein en te laat om een nacht door te halen. Bovendien 2 weken op pad. Dan lopen de parkeerkosten ook aardig op als je met de auto gaat. Ik heb toen een Schiphol Taxi geboekt. Was nog duur zat en je werd in een oncomfortabel busje met een slaperige chauffeur voor dag en dauw opgehaald en via Aken en Keulen naar Schiphol gereden. Never ever again.

Met "valet parking" op schiphol door diverse particuliere bedrijven schijn je ook uit te moeten kijken. Heb je een beetje vlotte bak, lenen ze je auto een week aan drugsrunners uit.

Dan is een hotel in de buurt van Schiphol met een shuttle service eigenlijk nog het comfortabelst Ja, je moet er nog steeds vroeg uit, maar je hoeft geen stress te hebben om de vlucht te missen door transportproblemen. Kost wel een paar centen, maar dat moet dan maar van het vakantiebudget. Zeker als je met een paar personen bent en een kamer kan delen, kan dat ook al snel goedkoper zijn dan een shuttle bus.

Gelukkig woon ik nu dicht genoeg bij een luchthaven om wel altijd met OV aan te kunnen reizen.
kadanz schreef:
19-06-2019 16:17
0630 is nog een vrij redelijke tijd om te vertrekken hoor. Hardcore charteraars vertrekken al twee uur eerder. Kansloos als je mij vraag, maar je krijgt waar je voor betaalt.
Alles is een keuze. Ik heb er destijds bewust voor gekozen om voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten. Inclusief de consequenties (nacht doorbrengen op Schiphol). Het was erg prettig dat er toen een paar ervaren reizigers in mijn kennissenkring waren die me konden vertellen wat de mogelijkheden waren.

Het is misschien niet ideaal, maar wie er bewust voor kiest om lowbudget te reizen, zal het best overleven. Niks kansloos aan.
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
19-06-2019 16:34
Ja! Ik! En ik ga in oktober weer, ook nog. Niet naar Turkije, overigens.
Wij ook. Voor sommige vakanties boeken we een pakketreis voor andere alles los. Net wat ik tegenkom.
Subnautica schreef:
19-06-2019 16:31
Volgens mij is TO al naar Schiphol vertrokken ;-)

Man en ik hebben het vroeger ook wel eens gedaan, late trein uit het zuiden genomen en de nacht op Schiphol gezeten. Niet aan gedacht om een hotel te boeken, bovendien hadden we dan toch weer midden in de nacht op moeten staan en denk ik geen oog dicht gedaan want te bang om ons te verslapen.

Gaat prima hoor die uren op Schiphol.
Blijkbaar is het iets doms en kansloos, als ik de reacties zo lees... :angel:
Alle reacties Link kopieren
Anonievrouwtje schreef:
19-06-2019 15:00
Ik snap dit soort topics nooit.

Je woont in het oosten en boekt een vroege vlucht. En je komt er nu achter dat deze vroege vlucht vroeg is.

De trein is geen optie want de laatste trein gaat om 11 uur. Dan moet je te lang wachten.

Een taxi en hotel is geen optie want dat is te duur.

Met de auto is om één of andere manier ‘helaas’ niet mogelijk.

En nu? Je komt er nu achter dat je geen vervoer hebt naar Schiphol, maar boekt wel een vlucht vanaf Schiphol? Hoe dan?
Dit dus. Uiteindelijk blijkt een “goedkope” vlucht toch veel duurder dan een normale vlucht of een treinkaartje vanwege dit soort kosten. Bovendien is de reistijd van en baar de luchthavens waarschijnlijk ook langer dan de vlucht zelf.

Maar goed, als je dan toch op een onmogelijke tijd vliegt... Je kunt met de eigen auto gaan en langparkeren. Dat is de goedkoopste en snelste optie. Er zijn ook diverse deeltaxi’s. Dit is goedkoper maar ook langzamer dan met de auto of een gewone taxi.
Wat hotels op Schiphol betreft: Kijk op Booking.com. Ik vind CitizenM wel oké en is op loopafstand van de vertrekhal en het station. Er zijn wel meer hotels op Schiphol Centrum en verder gelegen hotels hebben een shuttle service.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Betty_Slocombe schreef:
19-06-2019 16:33
Ik onlangs nog en daar schaam ik me niet voor. Ik ben een prijsbewuste consument en wanneer het zo uitkomt, spuug ik niet op een charter. Hoe dan ook, in die envelop zit informatie over het hotel/appartement, over de hostess en hoe je haar kunt bereiken en wanneer ze op het complex komt om je te informeren. Daarnaast zit er informatie in over de excursies die je via de reisorganisatie kunt boeken en de mogelijkheid tot autohuur.
Blijkbaar is het iets minderwaardigs, ontdek ik net :nerd:

Maar ik ben het helemaal met je eens. Ik heb een geweldige vakantie gehad, lowbudget. Van die paar tientjes die ik op het hotel heb uitgespaard kon ik een paar dagen heel lekker uit eten :sun:
Ik kies tegenwoordig voor langparkeren. Tot twee weken kan dat concurreren met de taxikosten, en het grote voordeel is dat je alles zelf in de hand hebt. Als ik geen auto zou hebben en ver van Schiphol zou wonen zou ik toch voor het hotel gaan. Je gaat toch niet een nacht op d luchthaven zitten? Dat is misschien leuk als je 20 bent.
Bij mijn pakketreis van 3500 euro per persoon kon ik trouwens ook niet zelf de vluchten kiezen, dus het is niet alleen voor de TUI-reiziger. Gelukkig hebben we een beetje knappe vluchttijden.
quattro-stagioni schreef:
19-06-2019 16:41
Alles is een keuze. Ik heb er destijds bewust voor gekozen om voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten***. Inclusief de consequenties (nacht doorbrengen op Schiphol). Het was erg prettig dat er toen een paar ervaren reizigers in mijn kennissenkring waren die me konden vertellen wat de mogelijkheden waren.

Het is misschien niet ideaal, maar wie er bewust voor kiest om lowbudget te reizen, zal het best overleven. Niks kansloos aan.
Als dat is wat je wil, dan is dat toch prima. Daarom schrijf ik toch ook dat het kansloos is als je mij vraagt? Als er iets is wat ik kostte wat kost wil voorkomen dan is het een nacht overslaan op dag 1 van mijn korte Europese vakantie. Maar de TUI's en de Corendons krijgen die vliegtuigen vol, dus er zijn nog hele volksstammen die het wel zien zitten. Prima!

***Je bedoelt voor dubbeltje op de derde rang. Eerste rang is wat mij betreft een vlucht die op een Christelijk tijdstip vertrekt, een tijdstip waarop Schiphol bereikbaar is met alle vormen van openbaar vervoer, niet een vlucht om 0330 wanneer je lichaam in de spaarstand staat ;)
kadanz schreef:
19-06-2019 16:54
Als dat is wat je wil, dan is dat toch prima. Daarom schrijf ik toch ook dat het kansloos is als je mij vraagt? Als er iets is wat ik kostte wat kost wil voorkomen dan is het een nacht overslaan op dag 1 van mijn korte Europese vakantie. Maar de TUI's en de Corendons krijgen die vliegtuigen vol, dus er zijn nog hele volksstammen die het wel zien zitten. Prima!

***Je bedoelt voor dubbeltje op de derde rang. Eerste rang is wat mij betreft een vlucht die op een Christelijk tijdstip vertrekt, een tijdstip waarop Schiphol bereikbaar is met alle vormen van openbaar vervoer, niet een vlucht om 0330 wanneer je lichaam in de spaarstand staat ;)
Maar dan is het geen dubbeltje meer :mrgreen:

Nogmaals, alles is een keuze. Ga je voor gemak, of ga je voor lowbudget? En zelfs dat oude brakke lijf van mij bleek een nachtje Schiphol dusdanig goed te overleven dat ik bij aankomst in mijn vakantieland nog heel aardig functioneerde :hihi:
Betty_Slocombe schreef:
19-06-2019 16:33
Ik onlangs nog en daar schaam ik me niet voor. Ik ben een prijsbewuste consument en wanneer het zo uitkomt, spuug ik niet op een charter. Hoe dan ook, in die envelop zit informatie over het hotel/appartement, over de hostess en hoe je haar kunt bereiken en wanneer ze op het complex komt om je te informeren. Daarnaast zit er informatie in over de excursies die je via de reisorganisatie kunt boeken en de mogelijkheid tot autohuur.
Oh, zo. Ik dacht dat er zakgeld of zo in dat envelopje zat, of muntjes voor de bar :lol:

Laat ons toch even lekker dollen, neem het niet te serieus. Als een charter jouw ding is dan doe je dat toch gewoon? Ik benadruk eigenlijk alleen maar dat het niet nodig is tegenwoordig, zo'n pakketreis op een voor TO 'onmogelijke' tijd. Genoeg goedkope alternatieven.
Ik heb ooit wel eens gekeken naar hoe duur de Schiphol taxi kostte want m'n ouders bleven maar zeggen hoe geweldig en goedkoop die was. En wat was dat duur zeg! Voor dat geld kun je beter gewoon een hotel boeken voor de nacht.

Voor m'n ouders was het goedkoop want ze waren met een groepje dus kosten werden gedeeld, maar ik was alleen dus niks kosten delen.

En persoonlijk let ik meer op de aankomst tijd ter plaatse dan de vertrek tijd hier. Het lijk me namelijk helemaal niet fijn als je savonds laat of snachts pas aan komt op je bestemming. Dan zijn misschien de winkels en restaurantjes al dicht mocht je nog trek hebben na je vlucht etc.
Ik betaal zelf voor de Schipholtaxi ca 50 euro. Dan heb je het over 20 km en 20 minuten. Mijn vriend woont iets dichterbij, gaat met Uber en dat kost hem dan 20 euro. Dat wil alleen niet op alle tijdstippen lukken, waardoor hij alsnog een duurdere taxi moet bellen. Ik vind het wel fijn om alles vooraf te regelen. Maar lang parkeren dus nog fijner, want die auto staat er dan gewoon als je terug komt.
MinkeDeWit schreef:
19-06-2019 17:05
Ik betaal zelf voor de Schipholtaxi ca 50 euro. Dan heb je het over 20 km en 20 minuten. Mijn vriend woont iets dichterbij, gaat met Uber en dat kost hem dan 20 euro. Dat wil alleen niet op alle tijdstippen lukken, waardoor hij alsnog een duurdere taxi moet bellen. Ik vind het wel fijn om alles vooraf te regelen. Maar lang parkeren dus nog fijner, want die auto staat er dan gewoon als je terug komt.
Ik woon ruim 100KM van schiphol af dus et 50 euro red ik het niet.
Alle reacties Link kopieren
Wat is het VF toch leerzaam: even gegoogeld op pakketreis. Blijkbaar heb je dan geen optie om een vlucht te kiezen. Sorry, hoor, dan boek je dus zonder te kijken naar de vertrektijd en of dit haalbaar/ betaalbaar is vanuit jouw huis, omdat het goedkoop is. Vervolgens vraag je anderen "wat moet ik doen?".

a. een vlucht (om)boeken wat haalbaar is met OV, na 9:00 uur
b. kosten heenreis huis- Schiphol meenemen in vakantiebudget, hotel, taxi
c. rondhangen op Schiphol plazza met backpackers en daklozen
d. een lieve vriend, zus, buuf vragen om jullie 2:00 uur 's nachts te brengen.

Al vlieg je vanaf NY, Bali, Bari, HongKong, je bekijkt toch vóór het boeken of je op tijd op het vliegveld kunt zijn en hoe?
Alles sal reg kom

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven