Vroege vliegtijd en reizen naar Schiphol

19-06-2019 14:10 198 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Over een paar weken vliegen we op een zaterdag vanaf Schiphol. Alleen is onze vliegtijd nogal vroeg, namelijk 6:30 uur. Nu komen we uit het oosten van het land en is het sowieso al twee uur om naar Schiphol te reizen, maar ik had gecheckt hoe het zat als je de laatste trein neemt, dan komen wij alsnog meer dan vijf uur van te voren aan. De laatste trein gaat namelijk om 11 uur hier. Daarnaast zijn we bang dat we misschien vertraging oplopen waardoor wij de laatste trein gaan missen en te laat zijn voor weer de eerste trein naar Schiphol, dus lijkt ons de laatste trein pakken niet de meest ideale oplossing.

Is er eventueel een andere oplossing om zo vroeg op Schiphol te komen? Vervoer met auto is voor ons helaas niet mogelijk. Taxi en hotel kosten te duur, want die komen waarschijnlijk boven de 150 euro per persoon uit.
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand hier recent nog een taxi geboekt vanaf een Schiphol hotel zoals NH hotel naar de luchthaven. En wat dat kostte 's'nachts.
Superhuisvrouw schreef:
20-06-2019 20:08
Heeft iemand hier recent nog een taxi geboekt vanaf een Schiphol hotel zoals NH hotel naar de luchthaven. En wat dat kostte 's'nachts.
Pagina 1 van hun website:

Hotel NH Amsterdam Schiphol Airport
Het hotel heeft een gratis shuttleservice van en naar de luchthaven. De taxi- en shuttlestandplaats vindt u naast de vertrekhal bij de bussen. De shuttlebus rijdt 24/7 volgens een vast schema. Neem voor meer informatie contact op met het hotel.
rijdt 24/7 volgens een vast schema
gratis voor hotelgasten
stopt bij de taxi- en shuttlestandplaats naast de vertrekhal



83 euro op zaterdag over twee weken...
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
20-06-2019 21:23
Pagina 1 van hun website:

Hotel NH Amsterdam Schiphol Airport
Het hotel heeft een gratis shuttleservice van en naar de luchthaven. De taxi- en shuttlestandplaats vindt u naast de vertrekhal bij de bussen. De shuttlebus rijdt 24/7 volgens een vast schema. Neem voor meer informatie contact op met het hotel.
rijdt 24/7 volgens een vast schema
gratis voor hotelgasten
stopt bij de taxi- en shuttlestandplaats naast de vertrekhal



83 euro op zaterdag over twee weken...
Dat is wel heel veel voor zo'n kleine afstand .
Superhuisvrouw schreef:
20-06-2019 22:04
Dat is wel heel veel voor zo'n kleine afstand .
Dat is de prijs voor de hotelovernachting.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
20-06-2019 22:18
Dat is de prijs voor de hotelovernachting.
Want voor een enkel taxi ritje zou het wel heel veel zijn .
Want dat was eigenlijk mijn vraag. :-D
Superhuisvrouw schreef:
20-06-2019 22:54
Want voor een enkel taxi ritje zou het wel heel veel zijn .
Want dat was eigenlijk mijn vraag. :-D
Ik ben de laatste keer met een taxi van Connexxion gegaan. Op hun website (maar ook bij andere aanbieders) kun je je adres invullen en krijg je vanzelf een prijsopgave.
impala schreef:
20-06-2019 10:34
Het is idd ook wel cultuurafhankelijk. Mijn vriend is niet Nederlands en wil altijd dat ik hem haal en breng van/naar Schiohol.
Ik vind dat complete onzin. Er gaat hier een trein die je binnen een half uur direct naar Schiphol brengt en dan stap je notabene in de grote hal uit. Zelf vraag ik dus nooit of hij me wil brengen en pak gewoon die trein als ik zonder hem vlieg.
Ik breng hem wel met liefde naar het treinstation (2 minuten van ons huis). En soms rij ik inderdaad naar Schiphol, puur om hem een plezier te doen. Moet ik ook nog parkeren van hem en hem naar de incheckbalie begeleiden. :P
Laatste keer kwamen we onverwacht in een file terecht en kon ik het niet nalaten op te merken dat hij daar in de trein geen last van zou hebben gehad :proud: Bij aankomst in zijn moederland (Marokko) laat hij zich ook halen en brengen. Zijn familie is daar een halve dag mee kwijt, terwijl er ook dáár een perfecte treinverbinding is naar zijn stad.
Ja, klopt. Het is meestal ook helemaal niet nodig om gebracht/gehaald te worden. Want je kan uiteraard de trein, een taxi of hotel nemen. Maar het gaat om de gezelligheid en het samen zijn. Ik zou door mijn vader gebracht worden ALTIJD verkiezen boven een hotel. Al was de overnachting gratis en in een 5-sterren hotel.

De reden dat ik Marokkaanse mensen fantastisch vind, is dat ze zeer attent en behulpzaam zijn en je echt ALTIJD ergens heen zouden brengen als je het ze vraagt. Net als mijn vader, die overigens gewoon Nederlands is. Ik ken een paar Marokkaanse jongens (mannen eigenlijk) al mijn hele/halve leven uit de buurt en van school vroeger. Zij zouden mij ook volkomen belangeloos naar Schiphol brengen. En er niets voor terug verwachten. Dat zou ik echt nooit vragen hoor. Maar toch. Zo zitten zij in elkaar.

Vroeger namen ze vaak Mac Donalds voor mij mee en kwamen het dan naar mijn huis brengen. En de toenmalige Marokkaanse partner van mijn beste vriendin bracht mij vroeger 3x per week naar mijn bijbaantje in de avond (kantoorpanden schoonmaken op een verlaten industrieterrein, weinig kilometers maar niet prettig om in het donker te fietsen). Hij vond dat echt geen enkel probleem. Dat is gewoon echt heel erg lief. :heart:

Beter dan dat kille en onbehulpzame wat veel Nederlanders hebben. Ik sta met liefde ‘s nachts op om met mijn vriend mee zijn moeder/zus/broer op te halen of weg te brengen naar Schiphol. En nee, natuurlijk doe ik dat niet als ik de volgende dag om 06:30 moet opstaan. Hè hè. Als wij niet kunnen, dan kan een ander familielid wel. Dat heb je voor elkaar over als het goed is.
Superhuisvrouw schreef:
20-06-2019 22:54
Want voor een enkel taxi ritje zou het wel heel veel zijn .
Want dat was eigenlijk mijn vraag. :-D
Want je wil niet met de gratis shuttle??
Dan kan je bijna beter een taxi vanuit je woonplaats nemen ;)

Hoe dan ook is een taxi niet nodig, de Cirkellijn bussen van Connexxion rijden 24/7 naar Schiphol. Middernacht om de tien minuten of zo. Halte 300m om de hoek van het hotel in Hoofddorp.
anoniem_126923 wijzigde dit bericht op 21-06-2019 07:34
25.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Pipistrello schreef:
20-06-2019 18:15
Ik gok maarzo dat de kans erg klein is dat ze met KLM vliegen.
KLM vliegt ook op hele vroege uurtjes hoor, wij gingen ooit naar Detroit vertrek 08.00 dat is ook (richtlijn) drie uur vantevoren aanwezig...binnen Europa ook vaak vroege vluchten met KLM gedaan juist omdat je dan wat aan je dag hebt. Juist met easyJet en Transavia wel meer midden op de dag gevlogen. Ligt echt heel erg aan de bestemming. De meeste zomerzonbestemmingen zijn charters en die vertrekken idd vroeg.

Wat wel gek is : dat schiphol niet 24/7 met de trein bereikbaar is. Klein nachtnet in de randstad en dat was het dan. Ik heb een zus in Almere wonen daar parkeren wij en kun je heel vroeg een trein pakken.
Alle reacties Link kopieren
Lotus90 schreef:
21-06-2019 00:05
Ja, klopt. Het is meestal ook helemaal niet nodig om gebracht/gehaald te worden. Want je kan uiteraard de trein, een taxi of hotel nemen. Maar het gaat om de gezelligheid en het samen zijn. Ik zou door mijn vader gebracht worden ALTIJD verkiezen boven een hotel. Al was de overnachting gratis en in een 5-sterren hotel.

De reden dat ik Marokkaanse mensen fantastisch vind, is dat ze zeer attent en behulpzaam zijn en je echt ALTIJD ergens heen zouden brengen als je het ze vraagt. Net als mijn vader, die overigens gewoon Nederlands is. Ik ken een paar Marokkaanse jongens (mannen eigenlijk) al mijn hele/halve leven uit de buurt en van school vroeger. Zij zouden mij ook volkomen belangeloos naar Schiphol brengen. En er niets voor terug verwachten. Dat zou ik echt nooit vragen hoor. Maar toch. Zo zitten zij in elkaar.

Vroeger namen ze vaak Mac Donalds voor mij mee en kwamen het dan naar mijn huis brengen. En de toenmalige Marokkaanse partner van mijn beste vriendin bracht mij vroeger 3x per week naar mijn bijbaantje in de avond (kantoorpanden schoonmaken op een verlaten industrieterrein, weinig kilometers maar niet prettig om in het donker te fietsen). Hij vond dat echt geen enkel probleem. Dat is gewoon echt heel erg lief. :heart:

Beter dan dat kille en onbehulpzame wat veel Nederlanders hebben. Ik sta met liefde ‘s nachts op om met mijn vriend mee zijn moeder/zus/broer op te halen of weg te brengen naar Schiphol. En nee, natuurlijk doe ik dat niet als ik de volgende dag om 06:30 moet opstaan. Hè hè. Als wij niet kunnen, dan kan een ander familielid wel. Dat heb je voor elkaar over als het goed is.
Dit is voor de werkende mens wel een normale tijd om op te staan, of al onderweg te zijn naar het werk.

maar goed, voor de Marokkaanse mensen misschien niet?
pearle schreef:
21-06-2019 08:40
Dit is voor de werkende mens wel een normale tijd om op te staan, of al onderweg te zijn naar het werk.

maar goed, voor de Marokkaanse mensen misschien niet?
Nee want die hebben een uitkering. :facepalm:
pearle schreef:
21-06-2019 08:40
Dit is voor de werkende mens wel een normale tijd om op te staan, of al onderweg te zijn naar het werk.

maar goed, voor de Marokkaanse mensen misschien niet?
24-uurseconomie. Ploegendiensten.
Want echt alle Marokkanen zijn zo (bizar ook dat dit dan weer in dit topic opduikt). En echt alle Hollanders zijn inderdaad ook zo.
Roodkaarsje schreef:
19-06-2019 14:16
Ik zou eens kijken naar het Yotel hotel op schiphol! Dan ben je wel al achter de duane maar kun je nog lekker paar uurtjes slaap meepikken. Het is volgens mij ook niet echt super duur
Daar kun je pas komen als je ingecheckt bent en kan meestal pas bij vervoerder een paar uur voor vliegtijd, Yotel is meer voor transits
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
21-06-2019 05:59
Want je wil niet met de gratis shuttle??
Dan kan je bijna beter een taxi vanuit je woonplaats nemen ;)

Hoe dan ook is een taxi niet nodig, de Cirkellijn bussen van Connexxion rijden 24/7 naar Schiphol. Middernacht om de tien minuten of zo. Halte 300m om de hoek van het hotel in Hoofddorp.

Het is niet dat ik niet met een gratis shuttle wil, maar ik zag dat bij Ibis de eerste shuttle om 4.26 begint. En NH om 5.00 uur
Te laat als je om 4 uur op de luchthaven aanwezig wilt zijn.
Ik kan dus ook 's'nachts van de cirkellijn gebruik maken is ook een optie. Zeker als die bussen de hele nacht rijden .
Ga me daar ook eens in verdiepen.
Alle reacties Link kopieren
Superhuisvrouw schreef:
21-06-2019 13:38
Het is niet dat ik niet met een gratis shuttle wil, maar ik zag dat bij Ibis de eerste shuttle om 4.26 begint. En NH om 5.00 uur
Te laat als je om 4 uur op de luchthaven aanwezig wilt zijn.
Ik kan dus ook 's'nachts van de cirkellijn gebruik maken is ook een optie. Zeker als die bussen de hele nacht rijden .
Ga me daar ook eens in verdiepen.
Tegenover ibis is een busstation en dat gaat de hele nacht door, wij waren ook eens te vroeg voor de eerste shuttlebus.
Superhuisvrouw schreef:
21-06-2019 13:38
Het is niet dat ik niet met een gratis shuttle wil, maar ik zag dat bij Ibis de eerste shuttle om 4.26 begint. En NH om 5.00 uur
Te laat als je om 4 uur op de luchthaven aanwezig wilt zijn.
Ik kan dus ook 's'nachts van de cirkellijn gebruik maken is ook een optie. Zeker als die bussen de hele nacht rijden .
Ga me daar ook eens in verdiepen.

24/7 NH hoor.
Alle reacties Link kopieren
Superhuisvrouw schreef:
21-06-2019 13:38
Het is niet dat ik niet met een gratis shuttle wil, maar ik zag dat bij Ibis de eerste shuttle om 4.26 begint. En NH om 5.00 uur
Te laat als je om 4 uur op de luchthaven aanwezig wilt zijn.
Ik kan dus ook 's'nachts van de cirkellijn gebruik maken is ook een optie. Zeker als die bussen de hele nacht rijden .
Ga me daar ook eens in verdiepen.

Nee 24/7, dus je kan gewoon vanaf je hotel. Ze rijden dan op vaste tijden. Ik heb het in 2016 gedaan. Ik meen ieder kwartier of half uur.. iig.. op tijd voor onchristelijke tijden qua vlucht.

https://www.nh-hotels.nl/hotel/nh-amste ... t/services
Superhuisvrouw schreef:
21-06-2019 13:38
Het is niet dat ik niet met een gratis shuttle wil, maar ik zag dat bij Ibis de eerste shuttle om 4.26 begint. En NH om 5.00 uur
Te laat als je om 4 uur op de luchthaven aanwezig wilt zijn.
Ik kan dus ook 's'nachts van de cirkellijn gebruik maken is ook een optie. Zeker als die bussen de hele nacht rijden .
Ga me daar ook eens in verdiepen.
Kleine correctie, mocht de shuttle geen uitkomst bieden, diep in de nacht rijdt Bus N90 de hele nacht om de tien minuten vanaf personeelsparkeerplaats P30. Dat is tien minuten lopen vanaf NH Hoofddorp. Deze bus rijdt via Plaza naar P40. Daar zijn ook nog wat andere hotels in de buurt.
pearle schreef:
21-06-2019 08:40
Dit is voor de werkende mens wel een normale tijd om op te staan, of al onderweg te zijn naar het werk.

maar goed, voor de Marokkaanse mensen misschien niet?
Hoe kun je zo’n luchtig topic nou ineens zo’n negatieve twist geven.

Ongelofelijk dit :facepalm:
Kumiko schreef:
21-06-2019 18:42
Hoe kun je zo’n luchtig topic nou ineens zo’n negatieve twist geven.

Ongelofelijk dit :facepalm:
Vind je dat werkelijk pas bij dit bericht gebeuren?
Alle reacties Link kopieren
Lotus90 schreef:
20-06-2019 10:12
Ik vind het juist typisch Nederlands om zo onbehulpzaam te zijn dat je je bloedeigen familie niet even naar Schiphol wil brengen.
Dat is ergens ook wel zo....
Er is ook niks mis met af en toe een beetje behulpzaam zijn.
Maar het gaat meer om het feit dat veel mensen in Nederland alles voor n dubbeltje op de eerste rang willen doen.
Je vindt een onmogelijk goedkoop ticket , hoera hoera..wat een geldbesparing. Maar reken dan gewoon ook ff een hotelovernachting erbij (en ja dan zie je vaak dat een wat duurdere maatschappij op een gunstiger tijdstip eigenlijk nog maar een paar euro scheelt).

Het is een beetje net als met verhuizen als je boven de 30 bent.
In je studententijd mensen optrommelen a la..... maar als je beiden een betaalde baan hebt, wél geld hebt voor gloednieuwe gordijnen, een boxspring en die vette Oled tv...... geef dan ook gewoon een beetje geld uit aan een verhuizer.
Ik vind dat zo goedkoop altijd.... mogen je vrienden hun vrije zaterdag na een drukke werkweek opgeven omdat jij te beroerd bent om geld opzij te zetten voor een verhuizer.

En dat geldt dus ook voor vakanties.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn toch van die taxibusjes naar Schiphol? Wij hebben dat een keer gedaan, was rond de 100 euro voor met zijn drietjes. Die rijden volgens mij ook s nachts. Hebben wij vanaf Arnhem gedaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven