Waar gaan we heen in 2027?

02-08-2026 15:17 42 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Normaal heb ik allang een plan klaar liggen maar nu ..

We hebben een senior hond en ik wil haar niet zomaar ergens onderbrengen voor 4 weken.

Dat houdt in dat ze meegaat.

Tenzij ze bij een van mijn kinderen kan zijn maar dat weten we nu nog niet.

OPTIE 1 HOND KAN BIJ KIND DUS GAAN WE ZONDER HAAR

Aangezien ik nooit relatief kort van te voren ticket boek zou ik graag ervaringen willen
Horen van mensen die dit wel deden. Dus minder dan 6 maanden van te voren ?

Let op. Het gaat hier niet om pakket reizen of all inclusieve dingen Maar rondreis verre bestemming niet georganiseerd!

Wij gaan niet in de zomervakantie weg dus dat scheelt al wel

Kortom. Wie wil ervaringen delen om kort van te voren iets te boeken naar Verweggistan en waar ging je heen ?

OTPIE 2 Als doggo niet ergens kan verblijven gaat ze dus mee en gaan we met de auto.

Tips voor land met hond welkom. Nederland is een no go voor langere vakantie België idem.
poldervrouw wijzigde dit bericht op 02-08-2026 15:49
12.00% gewijzigd
Nova schreef:
02-08-2026 21:53
Je hebt PB.
Sicilië vond ik trouwens ook geweldig!
Thanks !
poldervrouw schreef:
02-08-2026 22:23
Lalalola thanks. Uganda ben ik niet bekend mee. Was dat niet met de gorilla’s ?
Klopt ja, onder ander de gorilla's. Maar je kan er ook geweldig op safari en het heeft prachtige natuur.
En last minute dus goed te doen, is mijn ervaring.
Maar ik weet eerlijk gezegd niet goed hoe stabiel/veilig het er nu is. Dat wisseld nog wel eens. En ook al is het veilig, het blijft Afrika. Dus je kan echt niet je hotel of compound uit in de avond. Het is altijd om 19u donker, dus je moet best goed plannen. Of je door een taxi op 2 stappen van de deur af laten zetten, of binnen blijven. Moet je maar net willen...
Lalalola. Zuid Afrika is ook niet perse heel veilig :). Vorig jaar geweest en ook daar liever niet in t donker over straat. Maar ik ga dit ook eens bekijken
De UK is ook echt enorm hondvriendelijk, mag vrijwel overal mee naar binnen, overal staan bakjes water klaar en iedereen is dolenthousiast om hem even te aaien (toch in ieder geval bij onze hond ;)
Maar gezien je vorige en gewenste bestemmingen misschien niet helemaal wat je zoekt?
Mittens schreef:
03-08-2026 13:11
De UK is ook echt enorm hondvriendelijk, mag vrijwel overal mee naar binnen, overal staan bakjes water klaar en iedereen is dolenthousiast om hem even te aaien (toch in ieder geval bij onze hond ;)
Maar gezien je vorige en gewenste bestemmingen misschien niet helemaal wat je zoekt?

Binnen Europa is er veel wat we
Leuk vinden :). Engeland is er 1 van. Schotland bijvoorbeeld. Het een sluit het ander niet uit. Maar met hond ga je niet ver en blijven we in Europa. En is uk zeker een optie.

Het zijn twee compleet verschillende soorten reizen.
Mittens schreef:
03-08-2026 13:11

Binnen Europa is er veel wat we
Leuk vinden :). Engeland is er 1 van. Schotland bijvoorbeeld. Het een sluit het ander niet uit. Maar met hond ga je niet ver en blijven we in Europa. En is uk zeker een optie.

Het zijn twee compleet verschillende soorten reizen.
Als hond bij kind kan blijven zou ik het mezelf niet moeilijk maken.
OhMellie schreef:
03-08-2026 15:52
Als hond bij kind kan blijven zou ik het mezelf niet moeilijk maken.
Klopt. Maar dat weten we nu nog niet 100% zeker.
Eens met de UK. Zulke mooie plekken te bezoeken en ik was niet met een hond maar er stond vaak ergens bij of het dogfriendly was, de Engelsen houden duidelijk van honden.

- Kliffen overal, zoals in Wales met zeehondjes kijken, in Yorkshire met papegaaiduikers en Jan van Genten en alken, bij Dover de krijtwitte kliffen, in het zuiden met Jurassic Coast,
- gave middelgrote steden (York, Chester (!!), Cambridge, Canterbury, Oxford, Bath), een aantal van deze hebben beklimbare stadsmuren, soms kilometers lang!
- prachtige groene gebieden met heuvels als Lake District (lijkt op Italiaanse meren), Yorkshire Dales, parken in Wales
- kneuterige kleine dorpjes/stadjes (Rye, Cotswolds, Bakewell)
- Lekker eten: heerlijke sandwiches, high tea, toffee pudding (omnomnom), in Bakewell de Bakewell Pudding (ik smolt), in restaurants voor fish&chips, een lekkere stew, op zondag de Sunday roast, Indiase restaurants, goede andere Aziatische en Europese restaurants.
- Miljoen kastelen en forten. Leeds Castle, Arundle Castle, Chatsworth House (Pride and Prejudice), er zijn er veel te veel mooie om op te noemen.
- met vaak mooie tuinen. Vooral mei - juni
Ik ga over twee weken naar de UK. O.a. naar highclere castle. Bath. Oxford. Etc. Kort. 8 dagen maar dan kan ik alvast beetje de sfeer proeven
Je zegt een senior hond. Is hond net senior of zodanig senior dat een overlijden niet meer heel ver weg is? In dat geval zou ik de hond namelijk niet achterlaten bij je kinderen. Dus vakantie met hond mee heeft in mijn ogen dan de voorkeur. Je kan niet zomaar uit Japan terug vliegen als er iets met de hond is.
Celaena schreef:
03-08-2026 19:41
Je zegt een senior hond. Is hond net senior of zodanig senior dat een overlijden niet meer heel ver weg is? In dat geval zou ik de hond namelijk niet achterlaten bij je kinderen. Dus vakantie met hond mee heeft in mijn ogen dan de voorkeur. Je kan niet zomaar uit Japan terug vliegen als er iets met de hond is.

Ze is 12 en mankeert nu (nog) niets. Vandaar het last minute verhaal. Ik wil
Haar het liefst niet achterlaten. Maar
Op vakantie is ook best onrustig. Dus als ze stabiel is dan overwegen we haar, als het kan, thuis te laten Anders gaat ze gewoon mee.
Ver weg alleen als het echt kan. Maar ja
Je weet het niet.

Haar moeder is vorig jaar overleden op 15 jarige leeftijd . Dus theoretisch heeft ze nog wel even
Celaena schreef:
03-08-2026 19:41
Ik zou ivm de leeftijd juist wel lekker thuis laten ipv mee te slepen op reis. Zowel voor de senior hond als voor de bewegingsvrijheid van TO.
Ik moet nog verzinnen waar ik dit jaar naartoe ga....
OhMellie schreef:
03-08-2026 23:38
Ik zou ivm de leeftijd juist wel lekker thuis laten ipv mee te slepen op reis. Zowel voor de senior hond als voor de bewegingsvrijheid van TO.
Dat is ook eerste keus. Maar alleen als ze bij een van mijn kinderen kan blijven zoals ik al paar keer genoemd heb. Ik ga haar nergens anders laten. En juist dit deel is onzeker. Ik wil haar niet te veel onrust bezorgen. Al is dat op dit moment geen issue. Ze is happy en nog in goede gezondheid en actief.
OhMellie schreef:
Dat is ook eerste keus. Maar alleen als ze bij een van mijn kinderen kan blijven zoals ik al paar keer genoemd heb. Ik ga haar nergens anders laten. En juist dit deel is onzeker. Ik wil haar niet te veel onrust bezorgen. Al is dat op dit moment geen issue. Ze is happy en nog in goede gezondheid en actief.
OhMellie schreef:

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven