Waar gaan we heen, zon gezocht.

20-03-2023 15:58 38 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik loop vast en hoop dat jullie me kunnen helpen. Vast wel :cheer: !!

Volgend jaar in de carnavalsvakantie willen we op vakantie met ons gezin. Vanwege een verjaardagsjubileum mag het wat verder/duurder dan wij normaal gesproken zouden doen. En nu kom ik er toch niet uit. Soort van keuzestress door teveel mogelijkheden. We hebben nog even, maar leuk om alvast over na te denken.

Wie zijn we: een gezin met 3 kinderen van dan net 13, bijna 11 en net 7 jaar.

Wat willen we:

Zon!! Hoe heerlijk om in februari de zon te voelen. We willen kunnen zwemmen en chillen zonder blauwbekkend naar onze handdoeken te moeten rennen.
Wat dingen zien/ontdekken. Hoeft niet alle dagen, maar we vinden het wel leuk om een keer iets van bijv. de cultuur mee te krijgen.
Voorbeelden van wat de kinderen tot nu toe heel leuk vonden: wandelingen door een nationaal park met watervallen en oude muurtekeningen. Of een middag/avond naar een Arabische stad en daar meemaken hoe het er daar aan toe gaat.

Zelf ben ik een aantal keer naar Abu Dhabi/Dubai geweest dus dat heeft nu niet mijn eerste voorkeur. En dit jaar zijn we naar Egypte geweest. Zou het leuk vinden om iets anders te ontdekken.

Budget: ongeveer €10.000

Hebben jullie tips of ervaringen die mij verder helpen?

Toevoeging: het gaat om een week. 2 dagen reizen om ergens te komen zou ik wat zonde van de tijd vinden. Heb je nu DE tip die wel lang reizen is, maar echt geweldig is dan kunnen we het nog verplaatsen naar de zomervakantie.
touchofpink wijzigde dit bericht op 20-03-2023 16:40
8.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe ver wil je vliegen? Als het niet zoveel uitmaakt; Zanzibar.
Alle reacties Link kopieren Quote
De Antillen? Lekker weer dan en ook best wel bezienswaardigheden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Caribisch gebied: eilanden en mogelijkheden genoeg en in elk geval zon.
Heerlijk: deed dat vaak in januari en nu we niet meer vastzitten aan schoolvakanties ga ik dat weer doen.
Dit jaar voor januari een last minute geboekt naar Portugal, daar was het toen ook heerlijk weer. Maar goed, dat is natuurlijk zeker niet elk jaar zo.
Alle reacties Link kopieren Quote
Met kinderen: Thailand. Veel leuke kleine eilandjes en kindvriendelijk.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren Quote
yasmijn schreef:
20-03-2023 16:11
Met kinderen: Thailand. Veel leuke kleine eilandjes en kindvriendelijk.
Voor één week?
Alle reacties Link kopieren Quote
PoesMinoes schreef:
20-03-2023 16:23
Voor één week?
O, is het maar een week? Dan niet handig nee 😆

Dan Kaapverdië.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren Quote
Florida.
Mooie villa huren en van daar uit naar stranden/Disney/everglades/ evt musea.
Alle reacties Link kopieren Quote
yasmijn schreef:
20-03-2023 16:27
O, is het maar een week? Dan niet handig nee 😆

Dan Kaapverdië.
Dat staat er niet maar het is in februari dus ik heb zelf maar de conclusie getrokken dat het voor een week is.
Edit: het is de carnavalsvakantie dus één week.
Voor een weekje wil je denk ik niet teveel tijdsverschil en ook niet te lang vliegen? Voor mij zou daarom de geopperde reizen naar Thailand en Florida al afvallen. Ook de Antillen lijkt mij dan niks voor een weekje.

Ik zou de Canarische Eilanden doen. Of inderdaad Zanzibar als vluchttijden een beetje gunstig zijn en je niet twee dagen al kwijt bent aan vliegen, maar bijvoorbeeld in de nacht kunt vliegen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zal het ook even in de OP zetten. Het is inderdaad maar voor een week.
Mocht iemand iets heel tofs weten waar je echt een flinke vliegtijd bij krijgt dan zou verplaatsen naar de zomervakantie nog een optie zijn. Dan vieren we verjaardag gewoon thuis.
Alle reacties Link kopieren Quote
yasmijn schreef:
20-03-2023 16:11
Met kinderen: Thailand. Veel leuke kleine eilandjes en kindvriendelijk.
Ben je daar geweest met kinderen? Ik hoor vaker dat het heel fijn is, maar weet dan niet waar te beginnen met zoeken. Heb jij specifieke tips?
Alle reacties Link kopieren Quote
Marokko? Als ik google zie ik rondreizen voor een week. Wellicht wat intensief, maar wel bijzonder.
Alle reacties Link kopieren Quote
TouchOfPink schreef:
20-03-2023 16:41
Ben je daar geweest met kinderen? Ik hoor vaker dat het heel fijn is, maar weet dan niet waar te beginnen met zoeken. Heb jij specifieke tips?
Dit is een fijne site:

https://www.gezinopreis.nl/thailand-met-kinderen/

Travelnauts ook. En voor inspiratie zijn de Djoser Family reizen of Riksja kids ook leuk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Star⁴ schreef:
20-03-2023 16:01
Hoe ver wil je vliegen? Als het niet zoveel uitmaakt; Zanzibar.
Geen idee hoor, maar is dat niet enkel aan het mooie strand liggen? Had het idee dat je dan Tanzania er ook bij "moest" doen en dat wordt krap in een week. Die combinatie lijkt me wel héél gaaf.
Alle reacties Link kopieren Quote
TouchOfPink schreef:
20-03-2023 16:41
Ben je daar geweest met kinderen? Ik hoor vaker dat het heel fijn is, maar weet dan niet waar te beginnen met zoeken. Heb jij specifieke tips?
Ongeveer 15 keer denk ik. Diep het Thailandtopic op de pijler reizen maar op. Er zijn meerdere delen. Een schat aan informatie.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren Quote
TouchOfPink schreef:
20-03-2023 16:43
Geen idee hoor, maar is dat niet enkel aan het mooie strand liggen? Had het idee dat je dan Tanzania er ook bij "moest" doen en dat wordt krap in een week. Die combinatie lijkt me wel héél gaaf.
Dat is niet te doen in 1 week uiteraard. En in Tanzania ‘moet’ je op safari en dan is je budget niet toereikend met 5 pax.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren Quote
yasmijn schreef:
20-03-2023 16:27
O, is het maar een week? Dan niet handig nee 😆

Dan Kaapverdië.
Aah ja Kaapverdië daar heb ik een beetje hetzelfde bij als bij Thailand. Waar "moet" ik dan zijn? Ik ga daar dan over lezen en twijfel dan over waar doe ik goed aan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je niet aan de carnavalsvakantie vastzit en dus niet voor de winterzon gaat zou je ook nog in de mei- of zomervakantie New York kunnen overwegen. Gezien de leeftijd van de kinderen denk ik dat hen dat ook vast wel aanspreekt.
Ik zou het dan inderdaad verplaatsen naar de mei of zomervakantie zodat je minimaal 2 weken hebt. En dan naar Thailand inderdaad of naar Bali.
Alle reacties Link kopieren Quote
Thailandtopic doorlezen, check!

Marokko... die zet ik op de lijst. Had ik nog niet aan gedacht. Leuk!

Florida wel heftig voor een week, maar voor een langere periode wel een optie. Ik schrijf hem nog niet af, maar mocht het bij een week blijven dan gaat het niet lukken.

Canarische eilanden vind ik net te weinig zongarantie. Dit jaar Egypte hadden we mazzel met de zon (pech met de wind) en ik heb zo enorm genoten van het zonnetje op m'n bol.
Alle reacties Link kopieren Quote
TouchOfPink schreef:
20-03-2023 16:43
Geen idee hoor, maar is dat niet enkel aan het mooie strand liggen? Had het idee dat je dan Tanzania er ook bij "moest" doen en dat wordt krap in een week. Die combinatie lijkt me wel héél gaaf.
Nee hoor niet per se. Genoeg te doen en zien voor een week.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier zomer: regentijd in het grootste gedeelte van Thailand.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren Quote
Zanzibar in mei:

Het droogte seizoen vindt plaats in de maanden januari, februari en juni tot en met oktober. In november en december kunnen er enkele buien vallen, maar minder dan die in het echte natte seizoen. De meeste regen valt in de maanden april en mei. Deze maanden vallen dan ook onder het natte seizoen.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou ja, ik vind een week voor een verre vakantie te kort. (En te veel geld) Gaan ook 2 reisdagen af.
Alles komt goed, alleen de rest niet

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven