Waar is het leuk vakantie vieren in Duitsland

23-01-2020 09:51 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedendag allen,

Wie oh wie?

Ook wij breken ons hoofd weer over de aankomende zomervakantie. Tot nu toe gingen we met onze kinderen ( nu 3 en 6) naar de Nederlandse kust. Zelf wonen we in het noorden van het land.

Dit jaar willen we iets anders. Een andere omgeving. Mijn man wil niet vliegen, maar met de auto. Liefst naar Duitsland. Nu heb ik al even zitten zoeken naar vakanties in Duitsland, maar met dat land ben ik als vakantieland niet bekend. Dus richt ik mij tot jullie:
Wie heeft een mooie tip voor een vakantie bij onze Oosterburen?

Wat moet het bevatten:
- Een huisje of appartement met 3 slaapkamers
- Vermaak voor de kinderen in de buurt (zwembad, meer, speeltuin, misschien zelfs een animatieteam)
- Een mooie omgeving waar iets te zien is.

Ik hoor graag van jullie. Bedankt!
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Een van de vakantieparken (=ferienpark) op het eiland Rügen?
Alle reacties Link kopieren
groenebroek schreef:
23-01-2020 10:00
Een van de vakantieparken (=ferienpark) op het eiland Rügen?
Dat is meteen al veelbelovend. Wat een leuke streek lijkt dat.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Oostzee kust
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
23-01-2020 10:12
Oostzee kust
Mensen, bedankt! Dit ziet er écht leuk en goed uit. Zit helemaal werkontwijkend gedrag te vertonen in de vakantievoorpret!
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
We waren vorig jaar lang weekend gekamperd (zal vast ook iets van huisjes/appartementen te vinden zijn) in omgeving Osnabrück, daar is een hele grote en mooie dierentuin en veel natuurgebied en een aantal meren en die gebruiken ze nu als recreatie plek (word heel goed onderhouden). Daar hebben we dus heerlijk gezwommen en van alles ontdekt.
Wij zijn afgelopen jaar een paar dagen bij Hannover geweest. Toen doorgereden naar het Spreewald bij Berlijn en daarna via Winterberg terug. Ik vond het Spreewald ontzettend leuk! We zijn 2 dagen naar Tropical Island geweest, echt heel leuk met kinderen. Karl’s erlebnisdorf in Elstal is een heel leuk pretpark vlakbij Potsdam. Onze dochter heeft het er nog over! Dag Berlijn gedaan uiteraard en er is een mooie dierentuin in Berlijn. We zijn met een bootje door het Spreewald gevaren en een dag naar Majaland (park van studio 100) in Polen geweest. Ik vond het echt een leuke omgeving!
Alle reacties Link kopieren
De Landalparken in DE zijn ons tot nu toe altijd goed bevallen.
Landal Sonnenberg in de Moezelstreek is erg mooi gelegen op een heuvel. Op het park zelf is vanalles (zwembad, speeltuinen), in de buurt zijn leuke dorpjes en mogelijkheden voor uitjes.
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf driftig mee :)
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Heel Duitsland is een ideale vakantiebestemming, zou ik zo zeggen.
Als de kust je trekt, is Rügen inderdaad een goed idee. De Duitse waddeneilanden zijn ook leuk, maar ze zijn vrij klein of vrij prijzig.
Voor de rest is Sauerland natuurlijk een favoriet voor veel Nederlandse gezinnen (en geschikt als je veel activiteiten wilt kunnen doen). Ik vind de Harz ook erg mooi. Verder naar het Zuiden zijn het Zwarte Woud, de Allgäu en de Beierse Alpen ook een aanrader,
Fantastisch land, Duitsland.
marseille schreef:
23-01-2020 10:35
De Landalparken in DE zijn ons tot nu toe altijd goed bevallen.
Landal Sonnenberg in de Moezelstreek is erg mooi gelegen op een heuvel. Op het park zelf is vanalles (zwembad, speeltuinen), in de buurt zijn leuke dorpjes en mogelijkheden voor uitjes.
deze ,waren wij ook met nog jongere kinderen als T.O
Alle reacties Link kopieren
Het mooiste vind ik het zuiden maar weet niet of dat te ver is. Zo tegen Oostenrijk aan.

Zijn ook in de Eifel geweest. Vond dat niet zo bijzonder.
Alle reacties Link kopieren
Sonnenberg lijkt me ook heel leuk! Totaal anders, dan de oostzeekust, maar voor ons net zo ver rijden zie ik.

Ik herzie mijn mening over duitsland als vakantieland :)
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
23-01-2020 10:38
Heel Duitsland is een ideale vakantiebestemming, zou ik zo zeggen.
Als de kust je trekt, is Rügen inderdaad een goed idee. De Duitse waddeneilanden zijn ook leuk, maar ze zijn vrij klein of vrij prijzig.
Voor de rest is Sauerland natuurlijk een favoriet voor veel Nederlandse gezinnen (en geschikt als je veel activiteiten wilt kunnen doen). Ik vind de Harz ook erg mooi. Verder naar het Zuiden zijn het Zwarte Woud, de Allgäu en de Beierse Alpen ook een aanrader,
Fantastisch land, Duitsland.
Sauerland komt ook op het lijstje. Ik merk dat ik meer dan 7 uur in de auto voor nu voldoende vind. Als peuter wat ouder is, rijden we denk ik eens door naar Beieren, zwarte woud en die streek.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn ook een keer op Rugen geweest. Leuk! En sowieso de hele streek Vorpommern Mecklenburg vonden wij mooi!
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Google op belvilla duitsland met zwembad en de eerste hit was deze:
https://www.belvilla.nl/vakantiehuizen/ ... ts=7&pax=2
Ziet er gaaf uit!
Alle reacties Link kopieren
En richting Denemarken dan? Vanuit het noorden goed te doen. Wel vaak file bij Bremen en Hamburg maar dat heb je overal.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
23-01-2020 10:53
Google op belvilla duitsland met zwembad en de eerste hit was deze:
https://www.belvilla.nl/vakantiehuizen/ ... ts=7&pax=2
Ziet er gaaf uit!
Prachtig! Deze onthoud ik voor als mijn jongens pubers zijn. Ik zie mezelf hier al liggen aan het zwembad met een boek.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Beieren is mooi! Munchen is een schitterende, wat strenge stad die mij, door de brede lanen, aan Parijs of London doet denken. Het is heuvelachtig gebied, tegen de Alpen aan zelfs echt al bergachtig.
Je kunt er lekker eten, voor niet te duur, en de mensen zijn heel vriendelijk en gastvrij. Huisjes, campings, hotels en Zimmerfrei altijd goed onderhouden en lekker schoon.
Het is wel één van mijn favoriete vakantielanden.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
De Warsberg in Saarburg.
Alle reacties Link kopieren
Doorenvogels55 schreef:
23-01-2020 10:53
En richting Denemarken dan? Vanuit het noorden goed te doen. Wel vaak file bij Bremen en Hamburg maar dat heb je overal.
Ja, voor ons is dat prima te doen. Mijn manco is dat ik mijn zomervakanties als kind in Frankrijk doorbracht en dit zo ongeveer mijn ideaalbeeld is van een vakantie. Duitsland en het noorden is 'koud' in mijn beleving. :whistle: dus ik moet mijn idee even bijstellen en gelukkig helpen jullie daar heel snel en goed mee :)
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Wij gingen toen ik kind was vooral naar Oostenrijk met de auto. Was ook een heerlijk vakantieland.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het de laatste 2 jaar in Beieren en de Noord-Alpen van Oostenrijk echt warm gehad, 30 graden was geen uitzondering. Maar, in de bergen kan 't ook flink spoken. Daarom is Beieren zo fijn, je hebt nog niet dat extreme bergweer, maar doordat je wat zuidelijker zit en in 't binnenland, is het over het algemeen wat warmer en droger.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn afgelopen jaar naar Van der Valk resort Linstow geweest. In de streek Mecklenburg Vorpommern. Hele mooie streek, ontzettend fijne accomodatie en genoeg te doen op het resort. Zwembad en animatie.
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
23-01-2020 11:01
De Warsberg in Saarburg.
Die komt ook op het lijstje!
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven