Waar zijn mijn zitplaatsen (Tix.nl)

01-12-2025 16:41 8 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben via de website Tix.nl een lange afstandsvlucht geboekt. Omdat wij graag prettig zitten heb ik meteen 2 stoelen vastgelegd, tegen betaling. Het vreemde is dat ik in mijn boekingsgegevens weliswaar kan lezen dat wij 2 stoelen hebben gereserveerd maar nergens staat om welke stoelen het gaat. Weet iemand hoe ik daarachter kom?
Op de website van de luchtvaartmaatschappij. Je vindt als het goed is de referentie van de luchtvaartmaatschappij ook in je boeking bij Tix (vaak is het wel een aparte code.

Uit nieuwsgierigheid: waarom boek je zo’n losse vlucht niet rechtstreeks bij de luchtvaartmaatschappij? Dat scheelt dit soort ruis op de lijn en als er wat is kun je tenminste de luchtvaartmaatschappij rechtstreeks aanspreken.
Ravintola schreef:
01-12-2025 17:01
Op de website van de luchtvaartmaatschappij. Je vindt als het goed is de referentie van de luchtvaartmaatschappij ook in je boeking bij Tix (vaak is het wel een aparte code.

Uit nieuwsgierigheid: waarom boek je zo’n losse vlucht niet rechtstreeks bij de luchtvaartmaatschappij? Dat scheelt dit soort ruis op de lijn en als er wat is kun je tenminste de luchtvaartmaatschappij rechtstreeks aanspreken.
Wij zijn aan het kijken voor een vlucht naar New York, maar via de eigen luchtvaartmaatschappij is vaak echt veel duurder. Scheelt rustig €200,- per ticket.
Irregular_Choice schreef:
01-12-2025 17:27
Wij zijn aan het kijken voor een vlucht naar New York, maar via de eigen luchtvaartmaatschappij is vaak echt veel duurder. Scheelt rustig €200,- per ticket.
Mijn ervaring is dat als je echt gaat boeken je alsnog op hetzelfde of hoger uitkomt.
Ik boek altijd rechtstreeks.
xiongmao schreef:
01-12-2025 18:04
Mijn ervaring is dat als je echt gaat boeken je alsnog op hetzelfde of hoger uitkomt.
Dit. Tix is ‘niks’. Al heb je ervoor betaald je betaalde Tix, niet de luchtvaartmaatschappij helaas. Tix is een tussenpersoon en gaat niet over de stoelindeling. Tix zorgt ervoor dat je van A naar B komt. Maar probeer je recht maar eens te krijgen. Daarbij is rechtstreeks boeken meestal nog goedkoper ook. Tix moet ook ergens aan verdienen
buzziebee wijzigde dit bericht op 01-12-2025 18:09
9.74% gewijzigd
xiongmao schreef:
Dat is niet mijn ervaring en ik check uiteraard of er overal bagage enz bij zit.
xiongmao schreef:
Ik heb dezelfde ervaring. Extreme boekingskosten, voor een stoelreservering ben je zo 25,- per enkele reis per persoon kwijt, dat soort dingen.
Ravintola schreef:
01-12-2025 17:01

Omdat de luchtvaartmaatschappij veelal niet kan opboxen tegen de prijs die Tix ons biedt. We vergelijken altijd maar Tix is meestal goedkoper. Bovendien vinden wij het prettig dat we op een handige manier een overzicht hebben van alle maatschappijen en kunnen filteren /sorteren.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven