Wanneer in je vakantie op vakantie?

24-07-2024 11:43 91 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Stel je hebt 4 weken vrij en je gaat 2 weken op vakantie. Heb je dat dan het liefst aan het begin van je vakantie, in het midden of aan het eind? En waarom? Ik ben even nieuwsgierig. Zelf ga ik het liefst snel wel en daarna nog even thuis relaxen.

Wanneer in

Totaal aantal stemmen: 162

Direct (20%)
In het midden (70%)
Eind (2%)
Anders (7%)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wil altijd eerst een week thuis hebben. Lekker omrommelen en wennen aan het ritme.
Dan ga ik graag op vakantie om dan daarna nog lekker een week om te rommelen in huis, dingen doen waar ik nog zin in heb en dan rustig aan weer opstarten richting werk.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren Quote
In het midden. Bij 3 weken vrij dus van bijv dinsdag tot dinsdag. En bij 4 weken vrij lekker een week ervoor en een week erna thuis.

Het zou mij echt teveel stress geven om direct te vertrekken. Op het werk ben ik altijd al druk om alles zoveel mogelijk weg te werken voor mijn vakantie, als ik dan in diezelfde dagen ook nog thuis alles al moet pakken etc ga ik bepaald niet fit op vakantie. Ik heb nooit begrepen waarom mensen op vrijdagavond al gaan rijden.
Coffee is never my cup of tea
Alle reacties Link kopieren Quote
Wanneer de vliegtickets het goedkoopst zijn :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Week thuis en dan weg.
Light thinks it travels faster than anything but it is wrong. No matter how fast light travels, it finds the darkness has always got there first, and is waiting for it.
Alle reacties Link kopieren Quote
Liefst binnen enkele dagen. Liefst nog een weekje thuis om wat te rommelen en leuke dingen te doen
Decrypting life one day at the time
Alle reacties Link kopieren Quote
In het midden of in ieder geval nog een dag of 3-4 om rustig dingen uit te wassen die mee moeten of nog wat dingen te halen. En na terugkomst nog een week vrij is ook fijn om weer even bij te komen en de stapel was weg te werken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb gezegd het midden, maar zou wel na een aantal dagen in week 1 gaan. Op woensdag bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ava2024 schreef:
24-07-2024 12:10
Wanneer de vliegtickets het goedkoopst zijn :)
Dit. En ik zou al nooit 4 weken nemen en er maar 2 weggaan. Zonde van de vakantiedagen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij nemen het aantal dagen dat we op vakantie gaan vrij. Hooguit nog een paar dagen bijkomen ivm jetlag ofzo. Maar 4 weken vrij en maar twee gaan komt niet voor.
Alle reacties Link kopieren Quote
Die 4 weken plan ik liever niet van zaterdag t/m zondag, maar bijvoorbeeld woensdag t/m dinsdag. Dan werk ik zowel voor als na de vakantie maar een paar dagen ipv gelijk een hele week. Vind ik relaxed. Maar dat is niet je vraag ;-).

Ik zou naar een paar dagen wel op vakantie willen, dus zeg maar halverwege week 1.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gelijk weg gaan dag na de laatste dag werken en 2 dagen voor ik weer ga werken thuiskomen. Dan heb ik 1 dag om de was te doen en 1 dag om werk voor te bereiden.

Ik neem nooit langer vrij dan dat ik wegga. Heeft voor mijn gevoel geen nut want als ik thuis ben ben ik niet echt vrij, toch nog van alles doen en regelen tussendoor.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind niets lekkerder dan thuis vrij zijn, dus ik houd er niet van als er geen lummeltijd om de vakantie heen zit.

Ik ga helemaal geen dingen regelen of doen, ik lig gewoon lekker op de bank.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind 4 weken vrij als je 2 weken op vakantie gaat, zonde.
Wij zijn 3 weken vrij en gaan er 2 op vakantie. in het midden, van dinsdag t/m woensdag. 4 dagen ervoor vrij (incl. de vrijdag) en 4 dagen erna.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben 3 weken vrij en ga 3 weken weg.
Als ik langer vrij zou zijn, dan zou ik in het midden weg gaan. Paar dagen voor de vakantie en een paar dagen erna dus.
Alle reacties Link kopieren Quote
Maakt me niet uit wanneer, als ik maar niet in de regen zit. Dan ga ik niet. Dan kijk ik of week later wel droog is en dan verzet ik de plannen. Maar in de regen: nee,dan blijf ik liever thuis.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wil vooral niet meteen weer aan het werk moeten als ik net terug ben van vakantie. Moet toch minimaal wel even een paar dagen tussen zitten. Zooi opruimen en weer even landen thuis. Meteen weg hoeft niet perse maar daar heb ik minder moeite mee.

Maar ik neem dus nooit 4 weken vrij. Max is 3 weken. Ik heb totaal ongeveer 7 weken vakantie. Liefst neem ik 1x3weken 1x2 weken(meestal met wat feestdagen met meivakantie) en 1x1week vakantie. De laatste week spaar ik om oooooooit eerder met pensioen te kunnen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als ik zo'n lange periode moet overbruggen bv ivm schoolvakantie, dan zou ik in het begin gaan. Anders zit ik tegen die vakantie op te hikken. Als ik geweest ben, kan ik weer naar hartenlust rommelen en uitjes plannen.

In de praktijk, de dag voor ik weg ga neem ik vrij om in te pakken en het huis aan kant te maken. En afhankelijk van hoe laat ik terug kom, neem ik de dag erna vrij of ga weer aan het werk.
Ik heb er een hekel aan om op maandag of dinsdag weg te gaan, want dan zit er nog een lang weekend tussen. Liefst ga ik op donderdag of vrijdag weg.

Komende vakantie ben ik op donderdag vrij, vrijdag weg, op zondagochtend terug en maandag weer aan het werk. Ik maak mij niet te druk over de jetlag, want maandag is toch niet meer dan mails lezen, bijkletsen en vergaderingen waaraan ik niet veel bijdraag. :-D
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier 5 weken vrij (onderwijs). Normaalgesproken het liefst eerst 1 week vrij, dan 3/3,5 week weg en dan nog 1/1,5 week vrij. Man neemt alleen de tijd vrij dat we gaan; hooguit een dag extra. Ik gebruik de vrije dagen om achterstallige klussen thuis te doen.

Dit jaar werk ik de eerste week door, dan een kleine 2 weken thuis en dan ruim 3 weken weg. We komen pas in het laatste weekend terug. Zeker niet ideaal, maar het scheelde zo veel in prijs van de vliegtickets dat we het er voor over hebben.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik maak echt zelden mijn vakantiedagen op, misschien dat ik het daarom niet zonde vind om niet actief op vakantie te zijn. Ik neem ook vaak een snipperdag op, gewoon lekker uitslapen en niks doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb voor in het midden gestemd. Toen ik nog volledig op kantoor werkte en mijn zoon nog klein was, nam ik altijd vier weken vrij en gingen we 2,5 week in het midden daarvan weg. Inmiddels gaan we vaker en korter weg, maar wil ik altijd ervoor en erna minimaal 1 dag vrij om weer even te landen. Niks zo erg dan met bij wijze van spreken met het zand nog tussen je tenen alweer in de werkmodus te moeten.
Nu ik de helft van de week thuiswerk, plan ik standaard een thuiswerkdag in na een vakantie, dat scheelt al enorm met naar kantoor moeten.
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik neem nooit zo'n lange periode vrij eigenlijk. Thuis ben ik ook altijd bezig, dus dat heeft voor mijn gevoel niet zoveel zin. Bovendien stapelt mijn werk nogal gemakkelijk op, dus 'zomaar' vrij voelt niet lekker.
Liefst 1 dag extra vrij voor vertrek om op m'n gemak nog wat op te ruimen en in te pakken en 1 dag na thuiskomst om de boel te wassen, op te ruimen en boodschappen te doen. Ik (man ook uiteraard) neem wel zo nu en dan een keer een dagje vrij in de schoolvakanties omdat dat wel zo leuk is voor kind. En omdat het anders niet te doen is met opvang.

Kind heef 6 weken zomervakantie, we gaan wel het liefst midden in die vakantie weg om dat wat te breken. Dus 2 weken thuis, 2 weken weg, 2 weken thuis
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het allemaal oké. Meteen weggaan is fijn, maar dan heb je daarna niks meer om naar uit te kijken. De andere twee opties hebben ook voor- en nadelen.
Wij gaan meestal laat, maar dat is omdat mijn man pas in augustus weg kan. Vaak hebben we na terugkomst nog maar een paar dagen en dat vind ik wel jammer. Dit jaar heb ik erna nog 2 dagen vrij en dan moet ik weer aan het werk. Het voordeel is dat iedereen al geweest is en wij het nog lekker tegoed hebben.
Alle reacties Link kopieren Quote
Liefst zo vroeg mogelijk. Ik had als kind al dat ik juist heel erg genoot van terug zijn in Nederland en het heerlijk vond om dan nog weken vrij te hebben.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren Quote
In het midden. Rustig aan voorbereiden en inpakken en erna voldoende tijd om alles weer op orde te brengen en 25 wassen te doen.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven