Wat is jouw ideale (zomer) vakantie?

26-01-2020 07:37 99 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben voor dit jaar weer geboekt op een vakantiepark. Maar denk niet dat we dit blijven doen tot de kinderen volwassen zijn. Vroeger gingen we eigenlijk ieder jaar naar de camping of weekje all in naar Turkije in mei dus ben eigenlijk gewoon benieuwd hoe jullie ideale zomervakantie eruit ziet?

Hoe lang ga je?
Met wie ga je?
Waar ga je heen?
Eigen tent, hotelkamer, boomhut, of?
Blijf je op een plek of reis je rond?

Over 9 jaar staat er al wel vakantie Australië op de planning want dan zijn we 12,5 jaar getrouwd en de jongens oud genoeg voor zo'n lange reis denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn vorige week naar een Canarisch eiland geweest met vrienden in een villa. Leuk en gezellig maar het liefste ga ik alleen met man. Ik september zeer waarschijnlijk naar Griekenland maar weten nog steeds niet waar. Of een rondreis of op 1 plek.
Alle reacties Link kopieren
Voor de zomervakantie is dit mijn ideale vakantie: in onze tent op een kleine/middelgrote camping met leuk zwembad in een omgeving met leuke dorpjes/markten, mooie natuur en een ruime plaats (niet hutje mutje in een straat) met genoeg te doen voor de kinderen. Lekker weer uiteraard maar geen 40 graden. Zo rond de 30 vind ik heerlijk en dan dat het ‘s avonds afkoelt. Met privé sanitair.

Hoe lang ga je? 14 dagen
Met wie ga je? Man en 2 kinderen
Waar ga je heen? Drôme in Frankrijk
Eigen tent, hotelkamer, boomhut, of? Eigen tent
Blijf je op een plek of reis je rond? Op 1 plek

En mijn ideale vakantie gaan we deze zomer ook zo doen. Vorig jaar deze camping ontdekt en voor het eerst gaan we ergens voor een tweede keer terug. Lekker rommelen rondom de tent, koken op de skottelbraai of uit eten, zwemmen, boekjes lezen, kids de hort op met vriendjes en af en toe een uitstapje naar de bergen, klimbos of een stad/markt.

In de mei- of herfstvakantie vind ik een weekje all-inclusive ook wel heeeeel erg fijn. In Griekenland bijvoorbeeld.
Super luxe hotel met elke dag ontbijt op bed. Heerlijke Spa en amusement voor de kids. Lekkere jacuzzi in de kamer 😂. Dichtbij de stad en het liefst hoog zodat je door het hotelraam zo over de stad kan kijken. En snachts romantische lichtjes. Goeie restaurants. Kan mij niet schelen waar niet te heet, niet te koud. Een cruise lijkt me ook te gek

Hoe lang ga je? 1 week
Met wie ga je? Kids en man
Waar ga je heen? Maakt niet uit
Eigen tent, hotelkamer, boomhut, of? Ja
Blijf je op een plek of reis je rond?
Alle reacties Link kopieren
Mijn ideale vakantie valt buiten de schoolvakanties, 2,5 week naar de Malediven in een luxe all-in hotel met meerdere goede restaurants, verblijf in een waterbungalow met prachtig uitzicht over blauw/groen water en koraal en met een eigen zwembad. En dan op de terugweg nog een stop-over van een paar dagen in een stad (meestal Dubai omdat dat toch al op de route ligt, maar er zijn leukere steden).
Alle reacties Link kopieren
Wij houden van luxe vakanties naar zonnige landen. We gaan wel eens naar een ander stadje maar veel dingen gaan bekijken doen we niet. Een auto huren doen we ook nooit. Ik ben al blij dat ik dan een aantal weken de auto niet in hoef. We pakken hooguit een paar keer een taxi. In Valencia hebben we vaak de metro genomen. Kamperen is niks voor ons. Dan zouden we liever thuis blijven.
Alle reacties Link kopieren
De laatste jaren, en komende zomer wordt het met de zeilboot de Wadden en Noordzee verkennen. Een beetje heel erg afhankelijk van weer en windsituatie wordt het dit jaar waarschijnlijk richting Duits wad en Denemarken. Maar de plannen kunnen nog omgegooid worden.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang ga je? Meestal een maand
Met wie ga je? Partner
Waar ga je heen? Steeds een ander - ver - land
Eigen tent, hotelkamer, boomhut, of? Zo gezellig mogelijke verblijven. Boutique hotels, Airbandb , .... maar het komt ook weleens voor dat er op bepaalde plekken niets luxueus of gezelligs is en dat is dan ook prima voor 1 of 2 nachten.
Blijf je op een plek of reis je rond? We reizen rond.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ooit riep ik: ga echt niet terug nr dezelfde plek!
Tadaaaaa ik ga voor de 4e keer in twee jaar terug nr t zelfde dorpje (3e keer zelfde app.complex)

Dat ik vr de 2e keer nr t zelfde dorpje ging was in 1e instantie omdat ik voor het eerst alleen op vakantie ging en het jaar daarvoor (samen met een vriend) me daar erg veilig voelde en verliefd werd op de gastvrijheid van de mensen. Dat beviel zo goed dat ik later in het seizoen weer ging. Inmiddels daar vriendschappen opgebouwd en voel ik me erg op m'n plek. In het voorjaar weer 3 weken. Ondertussen ook de taal aan het leren.

Voor nu is dat mijn ideale vakantie.
Alleen, Griekenland (Lesvos)
Kleinschalig appartementencomplex
Klein dorpje, geringe ov naar omliggende dorpjes
Mogelijkheid tot excursies (want geen rijbewijs)
Zon, zee, stand en authentiek eten.
Mogelijkheid tot eten bij het complex want echt geen zin om zelf te koken.
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
26-01-2020 09:28
Mijn ideale vakantie valt buiten de schoolvakanties, 2,5 week naar de Malediven in een luxe all-in hotel met meerdere goede restaurants, verblijf in een waterbungalow met prachtig uitzicht over blauw/groen water en koraal en met een eigen zwembad. En dan op de terugweg nog een stop-over van een paar dagen in een stad (meestal Dubai omdat dat toch al op de route ligt, maar er zijn leukere steden).
Gaan de malediven niet vervelen na een week? Want er is niet veel te doen toch?

Mijn ideale vakantie is vaak niet in de zomer. Een rondreis in een ver, warm land met een combi van cultuur, natuur en strand. Voorbeelden: vietnam, Thailand, maleisie. En wie weet een volgende keer zuid-amerika :)
Alle reacties Link kopieren
In mijn fantasie is mijn ideale vakantie in mijn eigen vakantiehuisje ergens in de natuur. Zo’n gammel heksenhuisje dat met hout warm gestookt moet worden.

Ik heb het nog nooit gehad, dus wie weet valt het aan alle kanten tegen.
Voor dit moment vooral een vakantie die heel veel ontspanning biedt, dus beetje eten/lezen/wandelen en een luxe hotel. In een warm land. Wel bij voorkeur in een omgeving waar ook het een en ander te zien is, maar tot nu toe zijn we met kinderen niet langer dan een week weg geweest, dit jaar voor het eerst 10 dagen.

Als ze iets groter zijn hoop ik wel (weer) rondreizen en stedentrips te kunnen gaan maken. We beginnen dit jaar waarschijnlijk met een stedentrip in eigen land.
Oh ja, en echt níet zelf koken. We gaan ook altijd ieder jaar wel een aantal keer in eigen land of net over de grens naar een vakantiepark en daar sta ik er vaak op om - ondanks de mogelijkheid tot zelf koken - zo vaak mogelijk uit eten te gaan. Pannenkoekenrestaurant of friet halen vind ik in zo’n week ook goed, maar niet boven de dampende pannen of boterhammenmaaltijden.
Whomi schreef:
26-01-2020 09:05
Alaska is ook ver, maar niet heel heet en weinig insecten.

Dat is waar ja. Maar voorlopig ben ik nog erg tevreden met Europa ;)
NYC schreef:
26-01-2020 10:07
Oh ja, en echt níet zelf koken. We gaan ook altijd ieder jaar wel een aantal keer in eigen land of net over de grens naar een vakantiepark en daar sta ik er vaak op om - ondanks de mogelijkheid tot zelf koken - zo vaak mogelijk uit eten te gaan. Pannenkoekenrestaurant of friet halen vind ik in zo’n week ook goed, maar niet boven de dampende pannen of boterhammenmaaltijden.
Precies! Dat doe je thuis al het hele jaar.
herfstappeltaart schreef:
26-01-2020 10:08
Dat is waar ja. Maar voorlopig ben ik nog erg tevreden met Europa ;)
Het ging mij er vooral om dat ver niet altijd heet en rare insecten hoeft te betekenen :)
Alle reacties Link kopieren
NYC schreef:
26-01-2020 10:07
Oh ja, en echt níet zelf koken. We gaan ook altijd ieder jaar wel een aantal keer in eigen land of net over de grens naar een vakantiepark en daar sta ik er vaak op om - ondanks de mogelijkheid tot zelf koken - zo vaak mogelijk uit eten te gaan. Pannenkoekenrestaurant of friet halen vind ik in zo’n week ook goed, maar niet boven de dampende pannen of boterhammenmaaltijden.
Ik vind op de grond zitten en in een pannetje roeren echt zó romantisch. Ik kook met kamperen altijd elke ochtend een eitje, gewoon omdat het kan. Superzen zitten wachten tot het water kookt.
Alle reacties Link kopieren
Zelf koken doen wij ook niet echt.
Op de camping hooguit wat vlees op de bbq of een ei bakken en als we een appartement hebben dan gooi ik eens een hamburgertje of kipfiletje in de pan en dan een k&k salade en brood erbij en dat is dan meestal als we een dag op pad zijn geweest en buiten de deur hebben geluncht.
Whomi schreef:
26-01-2020 09:05
Alaska is ook ver, maar niet heel heet en weinig insecten.
Nou, dat zou ik niet zeggen! In Alaska heb je zomers enorme muggenplagen.
https://www.nationalgeographic.com/news ... imate-CO2/
Hoe lang ga je? Drie weken
Met wie ga je? Met man en twee tieners
Waar ga je heen? Wisselend
Eigen tent, hotelkamer, boomhut, of? Apartement/huisje/hotel/Airbnb
Blijf je op een plek of reis je rond? Rondreizen

Wij houden van dingen zien, andere culturen en lekker eten. Maar ook af en toe ontspanning bij het zwembad, strand, snorkelen etc.
We wisselen verre bestemmingen (Australië, Japan, Nieuw-Zeeland) af met Europa (Italië en Spanje), waar we het dan wat rustiger aan doen. Maar ook daar blijven we nooit langer dan een dag of 5 of één plek. Dit jaar wordt het een rondreis door Costa Rica.
Mevrouw75 schreef:
26-01-2020 10:10
Ik vind op de grond zitten en in een pannetje roeren echt zó romantisch. Ik kook met kamperen altijd elke ochtend een eitje, gewoon omdat het kan. Superzen zitten wachten tot het water kookt.

Ik vind het ook helemaal niet erg. Eigenlijk wel gezellig dat gedoetje. Ik vind boodschappen doen in een buitenlandse supermarkt ook altijd leuk.
Vorig jaar hebben we zelfs ge-bbqt op zo'n stom wegwerp bbq-tje :proud:
Als we 's avonds thuis zijn na een dag op pad kook ik ook wel aardappels om ze de volgende dag even te bakken. Salade erbij, één of ander kipfileetje ofzo en klaar is klara.
Mevrouw75 schreef:
26-01-2020 10:10
Ik vind op de grond zitten en in een pannetje roeren echt zó romantisch. Ik kook met kamperen altijd elke ochtend een eitje, gewoon omdat het kan. Superzen zitten wachten tot het water kookt.
Hoewel ik er niet heel erg veel ervaring mee heb (1x in Engeland op interrailvakantie heb ik deels gekampeerd) kan ik me daar nog wel iets bij voorstellen. Ik doelde echt op dampende pannen wortelstamp gaan maken en vier dagen lang
3x per dag een bruine boterham met jam...
Ik houd echt van luxe accomodaties.
Schoon, luxe, lekker eten vind ik heel belangrijk.
Misschien wel omdat ik traumas heb door de primitieve vakanties die ik vroeger als kind had toen ik met mijn ouders mee moest:
3 dagen in de auto naar portugal, in een krap tentje voor 3 weken, koken op gaspitten.
Of als kleuter urenlang wandelen in de bergen van Zwitserland.
Alle reacties Link kopieren
Zanahoria schreef:
26-01-2020 09:58
Gaan de malediven niet vervelen na een week? Want er is niet veel te doen toch?

Er is inderdaad niet veel te doen, maar ik vind dat juist heerlijk op vakantie. Je hoeft daar echt helemaal niks, zelfs je schoenen hoef je er niet aan te trekken. Het leven bestaat daar voor ons zo’n beetje uit slapen, lekker uitgebreid en op je gemakje eten, lezen (ik) / films kijken (man), wandelen, zwemmen en snorkelen. En uren over de prachtige zee staren, die er elk uur en elke dag weer anders uitziet, met waanzinnige zonsopkomsten en zonsondergangen.
Mevrouw75 schreef:
26-01-2020 10:10
Ik vind op de grond zitten en in een pannetje roeren echt zó romantisch. Ik kook met kamperen altijd elke ochtend een eitje, gewoon omdat het kan. Superzen zitten wachten tot het water kookt.
Ik vind koken ook helemaal niet erg. Sinds afgelopen jaar zijn we over op de skottelbraai. Echt vreselijk burgerlijk, maar ideaal! Lekker buiten koken, alles op 1 “pan” en klaar.
Maar buiten dat heb ik ook niet de financiële middelen om 3 weken lang elke dag uit eten te gaan. Wij doen vaak om de dag zelf koken en halen dan wat (pizza, frietjes oid) of gaan simpel uit eten. In de ochtend bak ik afbakbroodjes in onze wonderpan. Daar kan ik ook ovenschotels in maken en dat doe ik dus ook soms :)
Zonder kinderen ergens heen waar ik een wel een echt goed bed hebt, stoelen waar ik zonder extra zenuwpijn op kan zitten, mooie omgeving, niet warmer dan 22 graden overdag, ik haat hitte. Een huisje, ik haat kamperen om meer dan 1 reden. Maar nu vooral omdat ik pijn heb en ik geen zin in al die zooi heb.

Wel heel veel boeken.

Afwisselend beetje touren en boeken lezen en praten en wijn drinken met partner. En niet zelf koken of andere huishoudelijk onzin doen.


Misschien over een jaar of 10. :cheer2:

Nu gaan we dus gewoon niet meer echt. Of om de zoveel tijd toch een paar dagen met gezin in huisje/vakantiehuis niet te ver en hopen dat ik niet kapot ga van de pijn.
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 26-01-2020 10:52
36.66% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven