Wat is jullie lievelingsland?

15-11-2017 22:17 57 berichten
Hoii,

Wat is jullie lievelingsland en waarom?

Gewoon benieuwd.

joee!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen lievelingsland.

Joee
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Dromenland.
Omdat:
- het is er warm, koud en alles er tussen in.
- je kunt er actief zijn en luieren.
- er zijn bergen, zee, woestijn en alle mogelijke andere landschappen.
- heb je 't zin er af , ben je zo weer thuis.
- gratis.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Nederland. Goede voorzieningen, veilig, onafhankelijk recht tov staat en kerk.
Alle reacties Link kopieren
Dat vind ik altijd zo’n vreemde vraag. Ieder land heeft mooie/leuke/lelijke/gevaarlijke plekken. En een land als bijvoorbeeld Australië is zo immens, dat kun je toch nooit helemaal het mooiste land vinden?

Ik vond Kauai (Hawaïi) erg mooi, maar vind Detroit helemaal niks. En toch is het allebei Amerika. En nu?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Wellicht wat voorbarig van me om te zeggen (want heb er niet gewoond ofzo, en ben er slechts 1 keer geweest), maar ik vermoed Noorwegen. Lekker koud klimaat, práchtige natuur, zeer hoge levensstandaard, onafhankelijk en rijk.
himalaya schreef:
15-11-2017 22:33
Dat vind ik altijd zo’n vreemde vraag. Ieder land heeft mooie/leuke/lelijke/gevaarlijke plekken. En een land als bijvoorbeeld Australië is zo immens, dat kun je toch nooit helemaal het mooiste land vinden?

Ik vond Kauai (Hawaïi) erg mooi, maar vind Detroit helemaal niks. En toch is het allebei Amerika. En nu?
Ik heb nu 3 verschillende hoeken van de usa ervaren en mijn gevoel bij amerika en amerikanen maakt t voor mij toch wel mijn nummer 1. En daarnaast hebben ze de prachtigste natuurgebieden.
Maar Australie en Nieuw Zeeland vind ik ook super.
En zuidoost Azie.
Best wissel je ns af.
Maar als ik nog maar één reis zou mogen maken zou dat toch een usa roadtrip worden.
Een usa roadtrip staat nog hoog op mijn lijst. Van oost naar west, of andersom.
Om te wonen: Nederland. Prima voorzieningen, ik weet er de weg, spreek de taal vloeiend en nog wat meer gemakken die je hebt bij je geboorteland.

Om op vakantie te gaan: Italië. Lekker eten, mooie steden, vriendelijke mensen, niet te ver en ik kan me er redelijk verstaanbaar maken.

Om naartoe te vluchten als het hier onleefbaar wordt: Australië. Er woont familie, ik spreek de taal goed, mooi weer, prima voorzieningen en genoeg te zien.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen lievelingsland.
Maar mijn lievelingskleur is groen,
mijn lievelingsdier is een kat,
mijn levelingseten is patat,
en mijn lievelingsfruit is meloen.
Alle reacties Link kopieren
TO trapt af.

Joee
Alle reacties Link kopieren
Ik hou van Nederland. Ook van reizen, maar dan vind ik ook alles wel leuk.
anoniem_338613 wijzigde dit bericht op 15-11-2017 23:17
1.37% gewijzigd
Australië! Inmiddels een aantal gebieden gehad en daar heb ik zo mijn voorkeur in. Maar als morgen iemand zegt: pak je spullen, jullie verhuizen naar Australië (voor een baan bijvoorbeeld), dan vertrekken we! En natuurlijk heeft het land ook nadelen als je er gaat wonen (reizen en wonen zijn uiteraard anders), maar ook Nederland heeft zo zijn nadelen. Maar die natuur, de way of life, de (meeste) mensen, prachtig!
Alle reacties Link kopieren
Portugal.

Waarom?
Harde werkers, no nonsense mentaliteit, gemoedelijk, lekker weer,

Als ik over tig jaar met pensioen ga, wil ik daar naar toe.
Veni, vidi, vagina.
Hij kwam en zag dat het kut was
Kiezen is nergens voor nodig.
Er zijn zoveel fijne landen. Het is juist prettig om af te wisselen met het bezoeken van landen.
VictimadelAmor schreef:
15-11-2017 23:19
Portugal.

Waarom?
Harde werkers, no nonsense mentaliteit, gemoedelijk, lekker weer,

Als ik over tig jaar met pensioen ga, wil ik daar naar toe.
Ik hou ook van Portugal!
Alle reacties Link kopieren
Woesteria schreef:
15-11-2017 22:52
Ik heb geen lievelingsland.
Maar mijn lievelingskleur is groen,
mijn lievelingsdier is een kat,
mijn levelingseten is patat,
en mijn lievelingsfruit is meloen.
:mrgreen:
Veritas vos liberabit
Alle reacties Link kopieren
Ik ben (zeker als chronisch zieke) heeeeeel blij dat ik in Nederland woon!!

Om te reizen: Italië vind ik heerlijk en prachtig. Hopelijk kan ik daar nog eens naartoe en veel zien. Gezondheid gaat hard achteruit helaas.
En ik zou heel graag een keer naar Australië willen. Naar Zuid-Afrika. Naar Sri Lanka. Maar dat is allemaal ver vliegen en de laatste keer vliegen ging niet zo goed (veel pijn).
Maar dromen kan altijd.

En verder vind ik het hier heerlijk. Mijn fijne huis staat hier, mijn hond is hier, mijn familie en vrienden zijn hier. In de zomer een paar warme dagen om in mijn tuin te hangen. In de winter lekker vroeg donker. Bos en strand.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Italie, waarom: Gevoel.
Alle reacties Link kopieren
Frankrijk, omdat Parijs.
Alle reacties Link kopieren
Duitsland vanwege het prachtige landschap en de heerlijke kneuterigheid, zeker in de oude kuuroorden.

Frankrijk vanwege Parijs en de Cevennen.
Frankrijk vanwege het niet te warme weer in de zomer (midden) en de mooie, middeleeuwse stadjes met romantische sfeer.
Ik hou ook erg van Nederland en dan met name het platteland (fietsen, bos strand) en Utrecht en Maastricht.
Verder geen fan van grote steden.
Om te wonen Nederland. Heb meerdere keren een poging gedaan tot emigreren maar ik hou teveel van Nederland om er permanent weg te blijven.

Als vakantieland: Spanje en Italie.
Alle reacties Link kopieren
Ligt eraan hoe lang.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
sofjie schreef:
15-11-2017 22:17
Hoii,

Wat is jullie lievelingsland en waarom?

Gewoon benieuwd.

joee!
Turkije. Mooi, veel natuur, vriendelijke mensen en lekker eten. Natuurlijk heeft elk land ook minder mooie /leuke kanten, maar Turkije is mijn lievelingsland.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven