Wat lijkt jou de meest vreselijke vakantie ?

06-06-2026 16:27 762 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zelf vind veel soorten vakanties leuk : van een weekje luxe all in in Egypte tot en met een slaaptent op het dak van je 4x4 op safari en alles daar tussen in.
Maar er zijn ook dingen die me vreselijk lijken , met zoiets als dit met stip op 1.
Dagelijks workshops
Centraal is het ‘plein’. Hier is de gezellige etenstent voor ontbijt, lunch en diner.
. Workshops en activtiteiten zoals yoga, massage, djèmbé, theatersport,
dreamtime, dans, zang, cacao-ceremonie, rituelen, tarot, NLP, Human Design, schilderen, dans, vuurloop, rituelen, familieopstellingen, EFT, samen eten, kampvuur …
En nog veel meer om je te laten inspireren.

Echt,…ik vind het meer dan afschuwelijk klinken. Waarschijnlijk ben ik niet aards, spiritueel , alternatief en niet aardig genoeg voor zulks.

https://vakantieanders.nl/zomerweken/?g ... 1ZJVHIOZlN

Wat zou jij absoluut de hel vinden ? En waarom ? ( liefst met linkje )
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
KamilleT schreef:
06-06-2026 18:46
Is dit echt?
Blijkbaar wel.

Ik zou er op zich nog niets tegen hebben.

Maar dan wel als iedereen de ruimte krijgt.
En niet zoals hier alle huisjes op elkaar geprankt staan.

En ik zou groensel en gras missen.
Als je dan toch "the full experience" wil zet er dan ergens een paar nep-palmbomen tussen :-D.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Het is niet dat ik echt een hekel heb aan vakantie, af en toe eens weg is best leuk, maar het hoeft voor mij niet persé. Ik woon klein maar fijn in het groen, aan alle kanten is de natuur binnen handbereik, en de stad is ook dichtbij..
Ik krijg altijd stres van de voorbereidingen, niks voorpret; ik ben altijd bang dat ik iets vergeet, of onderweg iets kwijtraak.

Het lijkt mij een gruwel om op pad te zijn met iemand die continu de hort op wil. Van nature ben ik nogal lui, laat mij vooral maar wat rondklooien. Veel landen trekken me ook totaal niet.
MevrouwJack schreef:
06-06-2026 18:33
Afbeelding

"Welkom op het strand van onze camping! Onze strandhuisjes zijn voorzien van twee heerlijke eenpersoonsbedden. Als je de deur uitstapt sta je op je eigen terrasje, omgeven door echt zand. Een echte beach experience."

Ik kan dit alleen maar horen op een Creatief-met-Kurk of Man-bijt-Hond toon.

Precies dit 8-)

Maar hoewel ik kamperen fantastisch vind, lijkt dit me vreselijk!
Qua vakanties ben ik best flexibel, ik vind het al snel leuk. Zelfs een all inclusive in Turkije is voor een week nog wel uit te houden.

Wat ik écht niet trek, is op vakantie gaan met mensen die niet functioneren voor ze koffie (of iets anders) op hebben. Je bent op een van de mooiste plekken van de wereld, maar moet eerst op zoek naar koffie/sigaretten/eierkoeken/weetikveelwat “om wakker te worden”. Neem dan een zakje oploskoffie mee ofzo, val mij daar niet mee lastig.

Nu ik er dieper over nadenk: sowieso mensen die hun dagelijkse gewoontes niet kunnen doorbreken trek ik op reis niet zo goed. Wees een beetje flexibel: de wereld vergaat echt niet als je niet je dagelijkse banaan binnen hebt gekregen. Een appel is ook gezond. (En voor de duidelijkheid; niets mis met mensen die dagelijks een banaan willen hè! Wel iets mis met mensen die hun hele dag daaromheen plannen en van mij verwachten dat ik daarin mee doe)

Voor mij gaat het dus niet zozeer om het type vakantie (want vakanties vind ik gewoon leuk), maar wel heel erg om het gezelschap. Dat weet ik gelukkig van mezelf, dus groepsreizen sla ik lekker over.
TinyTiny schreef:
06-06-2026 19:04
Plekken met heel veel kinderen met animatie etc. Ik wil rust!
Elke plek waar ik niet gewoon vrij kan rondlopen zonder lastig gevallen te worden.
Dat hadden wij jaren geleden in Tunesië, overal op straat en op het strand opdringerig aangesproken worden om iets te kopen, vreselijk. Op het laatst het hotel niet meer uit geweest, want bij het zwembad en privéstrand van het hotel hadden wij geen last. Maar op deze manier voelden wij ons opgesloten op vakantie. Dus nooit meer naar Tunesië.
Wintersport. Nooit gedaan en hou ik graag zo!
Zoiets als dit: https://www.cimarron.nl/actieve-gezinsv ... BRCeAl1goM

En ik heb dat lang sneu gevonden voor de familie, want ik heb twee familieleden die dit heel leuk zouden hebben gevonden. Maar koude spaghetti eten in een wetsuit (waar ik uiteraard niet in pas) en dan huilen omdat ik als enige niet van de waterval af durf te springen en iedereen is sportief en leuk en enthousiast, het lijkt me zo gruwelijk.
Si abra la puerta hay lobos.
Dit topic doet mij echt denken aan de serie Mannen voor Vrouwen en dan vooral de bijdrage van de inmiddels helaas overleden Bert Klunder.
Wachtwoordkwijt schreef:
06-06-2026 19:15
(...)

Nu ik er dieper over nadenk: sowieso mensen die hun dagelijkse gewoontes niet kunnen doorbreken trek ik op reis niet zo goed. Wees een beetje flexibel: de wereld vergaat echt niet als je niet je dagelijkse banaan binnen hebt gekregen. Een appel is ook gezond. (En voor de duidelijkheid; niets mis met mensen die dagelijks een banaan willen hè! Wel iets mis met mensen die hun hele dag daaromheen plannen en van mij verwachten dat ik daarin mee doe)

(...)
Lang geleden was ik op een groepsreis (vinden veel mensen hier gruwelijk en dat begrijp ik, maar ik had een beperkt budget en het leek me zo gaaf) in Marokko. Een van de mannen in het reisgezelschap wilde elke dag een biertje drinken. Dat moest, want deed hij thuis ook. En het lukte op zich overal, behalve die ene dag in een alcoholvrije binnenstad (ik dacht in Fez). Een drama. Hij wilde bier, hij moest bier hebben, hij werd zo enorm onredelijk. Het was echt belachelijk om te zien, maar de man kwam zo dreigend over dat uitlachen ook niet echt een optie was.

Dat is dus wat mij betreft ook het grote nadeel aan groepsreizen: als je met pipo's opgescheept zit, dan zit je daar dus aan vast. Dat kan je reis best negatief kleuren.
Wachtwoordkwijt schreef:

Nu ik er dieper over nadenk: sowieso mensen die hun dagelijkse gewoontes niet kunnen doorbreken trek ik op reis niet zo goed.
Ik heb een groepsreis gedaan 3 jaar geleden die echt héél leuk was, maar er zat 1 iemand tussen die probeerde de reis naar haar hand te zetten, omdat ze voor een vakantie van 7 dagen niet van plan was om haar gewone ritme aan te passen. Ze stelde serieus voor om bij een prachtig gebied eerder weg te gaan zodat we een beetje op tijd konden eten in het hotel (zes uur in plaats van half 8). Want dat werkte voor haar beter. Ze was oprecht verbaasd toen zowel de andere groepsleden als de reisleider zeiden dat we dat niet gingen doen.
mevrouwjack wijzigde dit bericht op 06-06-2026 19:48
26.87% gewijzigd
Tjezus, wat vals
Ik moet weg kunnen, dus nooit op een boot. Ook niet met man die hobbymatig vaart. Verder red ik me wel. Het ene is leuker dan het andere, maar terug kunnen trekken is een vereiste.
Rabarbara schreef:
06-06-2026 19:42

Dat is dus wat mij betreft ook het grote nadeel aan groepsreizen: als je met pipo's opgescheept zit, dan zit je daar dus aan vast. Dat kan je reis best negatief kleuren.
Toch lijkt het me ook wel weer lekker om je collectief te ergeren aan 1 of 2 ( de ergste ) mensen/ stellen.
Op vakantie met mensen die dan om 11 uur 's ochtends al aan de drank gaan" want het is tenslotte vakantie en ik heb t verdiend".
Met mensen zijn die pakken hagelslag en pindakaas en hamka zakken en stroopwafels meesjouwen en alleen Mac Donalds, friet en als meest exotische donner kebab eten..
Met mensen zijn die allemaal stomme souvenirshops willen aflopen..
De ergste vakanties heb ik al meegemaakt :clown: die waren vroeger met mijn moeder ( kamperen in een armzalige tent waar het een enorme bende was, en dan heb ik het nog niet eens over mijn moeder zelf :P ) en later met nu ex en zijn familie, op een zeilboot en cruiseschip. Nou erger kan echt niet ;-D
Voor iedereen een groene tuin
blijfgewoonbianca schreef:
06-06-2026 19:50
Toch lijkt het me ook wel weer lekker om je collectief te ergeren aan 1 of 2 ( de ergste ) mensen/ stellen.

Haha ik vond het wel leuk om de groepsdynamiek een beetje te observeren. Het waren vrijwel allemaal alleengaande reizigers, en hoewel het echt prima ging waren er wat kleine irritaties. Maar omdat je elkaar ook niet goed kent en niet meteen gaat lopen roddelen, bleef iedereen heel beleefd en vriendelijk, je wil het toch gewoon leuk hebben. Op die ene inflexibele dame na, die liep ook links en rechts te stoken en te smoezelen, maar daar kwam ze niet zo ver mee binnen de groep omdat niemand zin had in drama.

Ik denk wel dat ik een week het maximum vind voor een groepsreis wat dat betreft.
Tjezus, wat vals
Gelukkig ben ik al lang uit deze leeftijdscategorie, maar zo'n stap-vakantie. Salou of zo. Brrrr.
Oh ja. Ik zou het zo verschrikkelijk zonde van mijn tijd en geld vinden om naar Dubai te gaan. Zo'n eind weg voor zoveel geld, en dan in Dubai uitkomen.
06-06-2026 19:50
Ja, dat is zo. En dan maar hopen dat je zelf niet bij de ergste hoort :proud:
Jeetje, ik heb eigenlijk alles wel gedaan wat hier genoemd wordt aan vreselijks en alles had wel zo zn charme...
Kamperen met kinder animatie all inclusief gran canaria backpack in Azië interrailen enz. Van hostel tot tent, resort, huisje en weerom. Zelfs naast mensen gestaan die in Nederland ook al buren waren en in frankrijk ook met zn allen naast mekaar en maar zuipen radio en lachen praten tot 3 uur snachts. Oke oordoppen in en draai me weer om. Lig er niet wakker van.

Enige waar ik echt echt echt een tyfushekel aan heb (had) zijn kennismakingskampen. Oh my god wat was dat erg. De verplichte spelletjes met relatief onbekenden, de macaroni uit een 10 liter pan, stapelbedden en rotzooi. Krijg er nog de rillingen van, maar.... ik hoef nooooit meer!! :puh:
Ohja en op vakantie met mensen die niet hetzelfde eet ritme hebben als ik, dat is ook super sfeer verpestend.
Ik vind iedereen wel tammetjes en vrij voorspelbaar met horrorvakanties, hoor. Als all inclusive in Alanya het meest erge is wat je je voor kunt stellen dan zou je een bedevaartstocht of pelgrimstocht nog te doen vinden ? Of een survival vakantie ? Of een Christelijke camping met zondagsrust ? Of een yoga retraite ?
Mij lijkt old school kamperen in een tentje waar je niet in kan staan en waarbij je dus met je WC rol over de camping moet me echt verschrikkelijk. Helemaal in de regen. Kamperen in zo'n luxe safari tent, caravan of vouwwagen lijkt me dan weer wel leuk maar echt helemaal back to basic en primitief? Nee dank je.

Wat me ook niet leuk lijkt is een massaal resort met heel veel krijsende kinderen of juist heel veel jongeren die het de hele dag op een zuipen zetten met bij behorende herrie.

Heb wel eens all inclusive op Kreta gezeten en dat vond ik wel leuk. Ja het avond eten was niet je van het maar het ontbijt, toetjes en de al dan niet alcoholvrije cocktails en andere snacks waren meer dan prima.
Wachtwoordkwijt schreef:
Qua vakanties ben ik best flexibel, ik vind het al snel leuk. Zelfs een all inclusive in Turkije is voor een week nog wel uit te houden.

Wat ik écht niet trek, is op vakantie gaan met mensen die niet functioneren voor ze koffie (of iets anders) op hebben. Je bent op een van de mooiste plekken van de wereld, maar moet eerst op zoek naar koffie/sigaretten/eierkoeken/weetikveelwat “om wakker te worden”. Neem dan een zakje oploskoffie mee ofzo, val mij daar niet mee lastig.

Voor mij gaat het dus niet zozeer om het type vakantie (want vakanties vind ik gewoon leuk), maar wel heel erg om het gezelschap. Dat weet ik gelukkig van mezelf, dus groepsreizen sla ik lekker over.
Je genoemde voorbeelden zijn echt heel grappig. Ik neem op vakantie meestal een opgietfilter, pak koffie, creamer en zoetjes mee, zodat ik waar dan ook altijd koffie heb ‘s morgens. Op de eerste dag direct naar de supermarkt voor bananen, want die hebben ze niet in de meeste ontbijtbuffetten. Ik kan wel een dagje zonder banaan maar zonder koffie krijg ik hoofdpijn.
kamillet wijzigde dit bericht op 06-06-2026 20:27
0.38% gewijzigd
06-06-2026 20:21
Ik vind iedereen wel tammetjes en vrij voorspelbaar met horrorvakanties, hoor. Als all inclusive in Alanya het meest erge is wat je je voor kunt stellen dan zou je een bedevaartstocht of pelgrimstocht nog te doen vinden ? Of een survival vakantie ? Of [een Christelijke camping met zondagsrust ? Of een yoga retraite ?
Hier zijn man en ik per ongeluk terecht gekomen toen we nog niet getrouwd waren. Ik ben de hele vakantie aangesproken met de zijn achternaam en toen ik dat probeerde te zeggen werd mij toegebeten dat hij en ik getrouwd waren. Dat wist ik zelf nog niet. We waren er terecht gekomen omdat het heel goedkoop was en het was in de tijd dat je niet altijd internet had, dus precies wisten we het niet. Op zondag mocht er niets en er was een evangelisatietent.

Ik zou niet naar een christelijke camping gaan, maar liever dat dan bergbeklimmen.
Lijkt me ook drie keer niks : een afslank vakantie.

https://www.spadreams.nl/afslanken/afslank-vakantie/
06-06-2026 20:21
Ik vind iedereen wel tammetjes en vrij voorspelbaar met horrorvakanties, hoor. Als all inclusive in Alanya het meest erge is wat je je voor kunt stellen dan zou je een bedevaartstocht of pelgrimstocht nog te doen vinden ? Of een survival vakantie ? Of een Christelijke camping met zondagsrust ? Of een yoga retraite ?
Haha, nou een pelgrimstocht liever wel dan die all inclusive in Alanya (wandel nu ook al vrij veel op vakantie) en ook nog liever survival of yoga, al sta ik niet te springen.

Christelijk met een enorm kumbaya gehalte is dan weer wel erger dan die all inclusive.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven