Wat meenemen in vliegtuig

16-03-2008 12:37 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal. Over een maand gaan we met het vliegtuig weg. Een reis van ongeveer 8 a 10 uur. Veel en lang gevlogen heb ik niet. Dus graag zou ik van jullie willen weten wat je echt niet moet vergeten in het vliegtuig. Ik ga met mijn man en onze 2 pubers.
Alle reacties Link kopieren
Oh jee, ik lees hier veel over KLM maar daar vliegen we dus niet mee. We vertrekken vanaf Zaventem met Jetair. Ik heb geen idee wat voor vliegtuig het is. Zover alvast bedankt voor de tips. Dat met dat plastic zakje lijkt me toch een heel gedoe. Mag je wel gewoon je handtas bij je hebben?
Alle reacties Link kopieren
Maar hoe controleren ze je laptop? Ze kunnen moeilijk alles bekijken wat er op staat lijkt me? Of hoe moet ik dat zien?
Evan, je mag je handtas mee, maar daar mogen geen vloeistoffen of gels inzitten. Ook labello valt daaronder!

Als je handtas door de scan gaat en ze vinden toch vloeistoffen of gels, dan wordt het weggegooid. Dat was in december althans wel zo.
Dat controleren stelt overigens niet veel voor hoor, gaan ze er langs met een of ander staafje wat dan weer in een macjine gaat ( ik neem aan voor explosieven o.i.d.).



Laatste keer dat ik in US was de deden ze het net zo.Dus er is wel controle op, maar dat stelt niet veel voor (als in het kost je geen 3 uur extra om het land binnen te komen :) )
Je moet em ook uit de tas halen en hij moet 'in z'n eentje' door de scanner. That's all.
Alle reacties Link kopieren
Ah, thanks heejhallo!

Ik dacht al: zouden ze zoeken op terroristische plannen in mijn bestanden? Dan zijn ze nog wel even zoet ;-)
Alle reacties Link kopieren
heejhallo schreef op 16 maart 2008 @ 15:11:

Je moet em ook uit de tas halen en hij moet 'in z'n eentje' door de scanner. That's all.


Jee, dat durft ie nooit! ;-)



oooh, dat valt wel mee inderdaad! Ik zal hem psiegies X-D voorbereiden ;-)
Evan schreef op 16 maart 2008 @ 15:08:

Oh jee, ik lees hier veel over KLM maar daar vliegen we dus niet mee. We vertrekken vanaf Zaventem met Jetair. Ik heb geen idee wat voor vliegtuig het is. Zover alvast bedankt voor de tips. Dat met dat plastic zakje lijkt me toch een heel gedoe. Mag je wel gewoon je handtas bij je hebben?
Bij ons op het vliegveld delen ze vierkante ziplock plastic zakjes uit voordat je in de controle gaat. Maar volgens mij kun je die ook in de supermarkt krijgen. Daar doe ik dan de flesjes in (heb altijd alleen wat creme voor de droge lucht bij me, rest in gewone bagage) en die doe ik dan als ik door het 'poortje' moet in zo'n bak die door de scanner gaat.
Vinyl schreef op 16 maart 2008 @ 15:12:

[...]



Jee, dat durft ie nooit! ;-)



oooh, dat valt wel mee inderdaad! Ik zal hem psiegies X-D voorbereiden ;-)
X-D
tangerine schreef op 16 maart 2008 @ 15:02:

Arkefly heeft op intercontinentale vluchten dus wél de mogelijkheid zo'n personal entertainment player te huren. Het is een soort ieniemienielaptopje met maar een paar knopjes, waar je films op kan kijken en zo. Ik vond het erg prettig. Mijn vlucht duurde bijna 12 uur, maar ik heb me prima vermaakt met een boekje, de muziek van de player, de series en films van de player en hier en daar wat slapen.
Moet je dan ook per film/serie betalen, of krijg je gewoon een heel pakket? Als het leuke films zijn zou ik het er wel voor over hebben denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 1 keer naar Amerika gevlogen samen met nog een paar anderen. Bij de douane kregen wij ieder voor zich een kruisverhoor wat we kwamen doen, hoelang we bleven, waar we zouden gaan slapen, wat ons beroep was enz. Een iemand van de groep sprak geen engels en het duurde erg lang voor haar vriend erbij mocht om te helpen (hij werd telkens door zo'n douane klerekast man terug in de rij gestuurd als hij naar zijn meisie wilde) Dat was best een rot ervaring.

Voor de rest werden we door verschillende mensen gecheckt erg streng allemaal. Dat was een jaar na 9-11 ik weet niet hoe dat nu gaat maar ik denk dat ze je laptop ook mogen controleren als ze dat willen. Ze doen daar alles voor de "veiligheid"
ik heb mijn klein flesjes (deo. tandpasta etc.) altijd gewoon in mijn handbagage, soms willen ze wel even dat je je tas openmaakt, maar meestal geen enkel probleem.... Ze gooien het in ieder geval echt niet meteen weg als jij toevallig net je labello onderin je handtas vergeten wel (wel je zakmes of je flesje water)
kusunum schreef op 16 maart 2008 @ 15:22:

Ik ben 1 keer naar Amerika gevlogen samen met nog een paar anderen. Bij de douane kregen wij ieder voor zich een kruisverhoor wat we kwamen doen, hoelang we bleven, waar we zouden gaan slapen, wat ons beroep was enz. Een iemand van de groep sprak geen engels en het duurde erg lang voor haar vriend erbij mocht om te helpen (hij werd telkens door zo'n douane klerekast man terug in de rij gestuurd als hij naar zijn meisie wilde) Dat was best een rot ervaring.

Voor de rest werden we door verschillende mensen gecheckt erg streng allemaal. Dat was een jaar na 9-11 ik weet niet hoe dat nu gaat maar ik denk dat ze je laptop ook mogen controleren als ze dat willen. Ze doen daar alles voor de "veiligheid"




Het ligt er denk ik ook heel erg aan op welk vliegveld je binnenkomt. Miami en New York, daar komen veel illegale migranten het land binenn en zijn ze vaak strenger (uit ervaring en andermans ervaring gehoord). Als je op een kleiner vliegveld vliegt zijn ze minder panisch.

Maar ze zijn inderdaad wel streng.....minder los dan Nederlanders of andere Europenanen.
Alle reacties Link kopieren
Hmm... ik vlieg op JFK... zal mij benieuwen!



13 jaar geleden was ik voor het laatst in de USA. Vloog toen op Washington. Toen al superstreng, werd er gewoon bang van (was ook 13 jaar jonger, hihi)



Maar toen mocht je nog wel het Witte Huis in, zag dat het nu ook niet meer mag.
Ik neem altijd een trolly mee als handbagage op lange vluchten. Dit jaar gaan de kinderen (twee van 17) voor het eerst mee. Daarin doe ik voor één nacht ondergoed, t'shirts, tandenborstel en tandpasta (i.v.m. het ooit eens kwijt zijn van de koffers). Verder iets te lezen voor allemaal, puzzelboekjes en pennen, psp, mp3, zuurtjes, snoepjes en kauwgom (voor als je oren dichtklappen). Medicijnen gaan ook in de handbagage. Pakje kaarten en een reisspelletje zitten er ook in. Geen psp of mp3, laat ze dan zelf kiezen waar ze zich mee bezighouden. Het scheelt ook of je s'nachts vliegt of overdag. Ik weet uit ervaring met kortere vluchten, kinderen vinden er zowiezo geen donder aan. Alleen opstijgen en landen is leuk, dus bereid je maar voor.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn vorig jaar naar Mexico geweest, dat was ook 9/10 uur vliegen maar hebben ons prima vermaakt. We vlogen met Martinair comfort classe, waarbij we gratis zo'n entertainment ding hadden met films, series en muziek, dat was wel fijn!



Wij nemen altijd mee: boek, tijdschiften, muziek, computerspelletje, snoepjes en chips, en reisspelletjes (bijvoorbeeld stratego in reisversie). En daar komen we de meeste tijd wel mee door met wat slapen tussendoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik neem ook altijd mijn bril mee. Krijg snel last van droge ogen in het vliegtuig en wil bovendien lekker mijn lenzen uit kunnen doen om wat te slapen. Denk er hierbij wel aan dat je je contactlensvloeistof ook in kleine verpakking mee moet nemen.

Zorg dat je qua kleding wat laagjes aantrekt. De temperatuur wil nog wel eens wat schommelen (vooral richting koud naar mijn idee) en dan kun je gemakkelijk wat aan- of uittrekken.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik altijd standaard mee neem:



- oordopjes (om muziek te luisteren maar ook de film in het vliegtuig te volgen anders moet je dit duur kopen).

- klein opblaasbaar reiskussen

- boeken/tijdschriften/muziek/eigen dvd speler

- in een plastic tasje: labello,gel om je handen te wassen,mini tandpasta + borstel,lenzenvloeistof

- misschien medicijnen

- genoeg eten en snoep

-oordopjes om te kunnen slapen of je af te sluiten van lawaai in het vliegtuig.

- altijd een noodsetje voor vermissing van bagage, dit bestaat uit schoon ondergoed,bikini,topje en korte broek. Dit kan je heel strak oprollen en onder in je handbagage doen.



Mocht er bagage later komen of niet opduiken dan kan je gewoon gaan zwemmen en je douchen op de plaast van bestemming.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven