Wat neem je mee voor onderweg?

14-07-2018 10:40 79 berichten
Wij gaan van de week weer op vakantie met de auto, twee dagen, 1000 + 400 km. Voor onderweg neem ik meestal broodjes mee (kaas en chocoladepasta), flesjes water en pakjes drinken. De kinderen (dit jaar nog maar een) mogen voor de vakantie altijd snoep scheppen, 250 gram, en dan roep ik heel stoer dat ze daar de hele vakantie mee moeten doen. Verder heb ik voor mezelf meestal dropjes, voor als ik het zat ben (dan mag ik een dropje). Best saai dus allemaal.
Gisteren kwam ik bij de supermarkt een bekende tegen die vandaag vertrekt. In haar karretje minstens 40 blikjes frisdrank (waarschijnlijk ook voor op de camping?), luxe broodjes, zakken snoep en appels.
Wat gaat er bij jou altijd mee?
Alle reacties Link kopieren
ik had altijd onbelegde bolletjes mee die ik al wel had open gesneden, hard gekookte eieren en een eiersnijder en maakte ter plekke broodjes ei. Ook altijd gehakt mee ( soms zelfgebakken balletjes, soms door de slager huisgemaakte plakken gegrild gehakt.

Verder een zak worteltjes om los weg te knagen en een zak krentenbollen
Alle reacties Link kopieren
LoveDobby schreef:
14-07-2018 10:50
Wij nemen altijd mee:
mini bifi worstjes
Broodjes gebakken ei
Druiven
Dit maar zonder de druiven.
Voor man dingen als Snickers en redbull.
Ik heb ook wel eens ongesmeerde broodjes meegenomen en die onderweg belegd met kerriesalade etc( hadden een koelbox in de auto).
En pringles horen ook bij vakantie.
Volgens mij hebben ook veel mensen Caprisun Orange als vakantiedrankje. Hij was hier bij vier supermarkten uitverkocht. Gelukkig hadden ze hem wel bij de vijfde (zit hier allemaal dicht bij elkaar, dus ik was er toch).
Alle reacties Link kopieren
Standaard:
- 4-5 flessen bevroren water (dienen tevens als extra koelelementen voor koelboxen)
- witte bolletjes met boerenomelet (tomaat en wat tuinkruiden door ei roeren)
- witte bolletjes die al opengesneden zijn en in twee bakjes voorgesneden mozzarella en plakken tomaat voor broodje caprese on the road
- reuzenthermoskan koffie voor mij, twee blikjes energyzooi voor man en capri sun voor zoon
- koelbox 2: snackgroente zoals cherrytomaatjes, plakken komkommer en heel veel wortels (voor zoon en mijzelf) met twee bakken hummusdip (naturel voor zoon en pikant voor mij) en fruit voor zoon. Meestal druiven en bananen en wat appels
- voor man een flinke zak drop, voor mij standaard twee rolletjes King pepermunt (jeugdsentiment).

Entertainement achterbank:
Twee volgeladen iPads en G4, voor Netflix (koptelefoon aan te raden). Sinds vorig jaar vindt zoon het heel leuk om een soort reisverslag te maken met zo’n gopro cameraatje. Die filmpjes bewerkt hij dan op de iPad. En voor de rest slaapt hij voor 60% van de rit dus dat is wel heel makkelijk.
Nee heb je, ja kun je krijgen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven