Wat te doen in Maastricht?

24-10-2015 21:42 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Komende week ga ik samen met mijn man 3 dagen naar Maastricht. Het lijkt mij een erg mooie stad. Ik heb op internet al het één en ander gevonden, maar misschien hebben jullie nog andere leuke tips. Wat vinden jullie leuk om te doen en te zien daar? Hebben jullie tips voor lekkere restaurants, leuke cafeetjes etc?
Dit kan je misschien al op weg helpen:



Lekker eten in Maastricht
Alle reacties Link kopieren
Kijk je flikken? Ik vond t leuk om paar veel getoonde plekken in t echt te zien. Op internet zijn hele "flikken-tours" te vinden. Die heb k niet gedaan, wel paar plekken bekeken.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ooit een stadswandeling gedaan (route kon je kopen bij vvv). Was erg leuk en zo kwamen we vanzelf cafeetjes tegen.
Alle reacties Link kopieren
Even op en neer naar Valkenburg?
Life begins at the end of your comfort zone..
Wij hebben lekker gegeten en op het terras gezeten bij Minckelers.
De mooiste boekwinkel van Nederland vind je in Maastricht. Die mag je niet missen als je toch in het centrum bent :-)



http://www.vvvmaastricht.nl/boekhandel-dominicanen.html
Alle reacties Link kopieren
Grotten, fort sint pietersberg? Shoppen....
Alle reacties Link kopieren
quote:Rudolftherednosereindeer schreef op 24 oktober 2015 @ 21:59:

Wij hebben ooit een stadswandeling gedaan (route kon je kopen bij vvv). Was erg leuk en zo kwamen we vanzelf cafeetjes tegen.Stadswandeling is altijd het beste om te doen om een stad te leren kennen. Met een gids vind ik persoonlijk altijd nog het leukst.
Alle reacties Link kopieren
En zeker even een kijkje nemen in het Kruisherenhotel!
Alle reacties Link kopieren
Er zitten al goeie tips tussen. Boekenwinkel bijvoorbeeld. Valkenburg zijn we al geweest. Was leuk voor een keertje. Verder zijn we afhankelijk van openbaar vervoer en wil ik graag echt in maastricht blijven bij voorkeur het centrum. Dus shoppen en stadswandeling zijn ook goeie opties. De grotten en st pietersberg, zijn die makkelijk bereikbaar?
Aaaah wat niet doen in Maastricht?? Ik vind het zo leuk daar

boottochtje over maas? En shoppennnnn



Wij hebben in hotel la bourse eens geslapen maar 2 sterren maar prima en beneden zit een heerlijk restaurant.

Op het vrijthof kun je ook leuk zitten
Alle reacties Link kopieren
In ons hotel (en ik denk in elk hotel) lag een foldertje met plattegrond van de verschillende wijken. Gewoon gaan wandelen en je ziet alles.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn een paar goede restaurants in Maastricht, maar de stad zelf is vrij klein en je bent er snel uitgekeken. Vrijthof is overrated, het Onze Lieve Vrouwenplein of Sint Amorsplein is veel leuker.



Eettips:

Il Bacaro (Italiaans, maar geen pizza's e.d.)

't Wijcker Cabinet (Europees)

Cafe Falstaff (voor hele goede burgers)



Vergeet in ieder geval niet naar het nieuwe deel rondom Avenue Ceramique te gaan. Totaal anders dan de binnenstad, maar wel fraaie nieuwbouw.
Alle reacties Link kopieren
Met de bus is alles wel te bereiken volgens mij.

Je doet waarschijnlijk een stadswandeling dus dan zul je al veel zien maar wat je niet moet missen is: de Maaskade, het Vrijthof, het Onze Lieve Vrouwe plein en kerk, het Stokstraatkwartier, de zaterdag antiek markt in Wijck, de hel en hemelpoort, het park met daarin de voormalige Berenkuil, de eerder genoemde boekhandel (echt heeeeel mooi!), en alle winkelstraatjes.
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
quote:viva1966 schreef op 24 oktober 2015 @ 22:46:

Er zijn een paar goede restaurants in Maastricht, maar de stad zelf is vrij klein en je bent er snel uitgekeken. Vrijthof is overrated, het Onze Lieve Vrouwenplein of Sint Amorsplein is veel leuker.



Eettips:

Il Bacaro (Italiaans, maar geen pizza's e.d.)

't Wijcker Cabinet (Europees)

Cafe Falstaff (voor hele goede burgers)



Vergeet in ieder geval niet naar het nieuwe deel rondom Avenue Ceramique te gaan. Totaal anders dan de binnenstad, maar wel fraaie nieuwbouw.Hmm het zal wel komen dat ik uit een klein dorpje kom maar ik vind het wel echt leuk!
Rechtstraat en Wycker Brugstraat ( overkant van de Maas vanuit het Centrum). Voor leuke baby- en kinder spullen:Heppie en Ko in de Rechtstraat!

Onze Lieve Vrouweplein en straatjes er om heen, Amorsplein

Inderdaad de boekhandel in de Dominicanerkerk.

Wandeling over de stadsmuur of grotten van St Pieter ( in combinatie met rondvaart via Stiphout meen ik)



Lekker tapas eten in de Bodega of sushi bij Sashimi, Aziatisch bij Ginger op de Tongersestraat.

Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Grotten bij Slevante zijn het best bereikbaar via een boot met Stiphout. En het zijn groeves eigenlijk.

De VVV zit op de hoek van de Grote Staat en de Kleine Staat, in het Dinghuis.
Alle reacties Link kopieren
La Bodega (tapas) of Il Bacaro (Italiaanse 'tapas'), Cafe Zondag, bijna alles in de Rechtstraat, Taart is ook leuk vlakbij het Vrijthof en mooie winkels vind je t beste rondom het Onze Lieve Vrouwe plein, vaak duur/exclusief maar er zit voor elk wat wils als je goed kijkt. Ceramique is de moeite waard als je van architectuur houdt en de Coffeelovers daar is ook super Hou je van speciaalbier dan mag een bezoekje aan Take One (Rechtstraat), Fallstaff (Amorsplein) of 't Pothuiske (Het Bat, vlakbij de St. Servaasbrug) niet ontbreken. Laatste is wat oubollig qua looks maar ze geven er wel goede adviezen.

Ammezeer uuch
Alle reacties Link kopieren
quote:salsagirl86 schreef op 24 oktober 2015 @ 22:32:

Er zitten al goeie tips tussen. Boekenwinkel bijvoorbeeld. Valkenburg zijn we al geweest. Was leuk voor een keertje. Verder zijn we afhankelijk van openbaar vervoer en wil ik graag echt in maastricht blijven bij voorkeur het centrum. Dus shoppen en stadswandeling zijn ook goeie opties. De grotten en st pietersberg, zijn die makkelijk bereikbaar?Je kunt vanaf de Kesselkade de boot pakken naar de mergelgrotten, echt een leuke tocht. Volgens mij is dat van rederij Stiphout.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tips. Boottocht klinkt ook erg leuk. Speciaal bier is mijn man gek van dus dat is ook al wat. Ik ben zelf erg nieuwsgierig naar die boekenwinkel, ik hou erg van lezen.

Bedankt voor alle tips.
Alle reacties Link kopieren
Boekwinkel Dominicaner kerk is echt een aanrader

Leuke winkeltjes in de straat die van de Bijenkorf naar het station loopt.



Eten, ja waar niet eigenlijk



Must is, bij een beetje mooi weer op het onzelievevrouwenplein genieten van een drankje en mensen kijken
Je denkt mijn vaccinatiestatus te weten herleiden uit mijn mening
Alle reacties Link kopieren
winkelen!

er zijn echt heel veel leuke winkels in maasje. ook veel in oude gebouwen enzo.

en vaak is er een leuke markt op het vrijthof, vooral leuk met de kerstmis.
Alle reacties Link kopieren
Wandel naar de sint pietersberg. Biertje bovenop het terras, schitterend uitzicht over Maastricht en een stukje Heuvelland
Alle reacties Link kopieren
Lieve vrouwenplein: leuke café restaurantjes om heerlijk te ontbijten/ lunchen.

Fantastisch Italiaans restaurant daar: Il Giardino! Kom uiterlijk 17.30 uur, anders compleet vol of reserveer.

Bij dat plein ook een super ijssalon met de meest heerlijke ijs die ik gegeten heb :-)

Andere tip: de rechtstraat. Is voor de brug. Leuke winkels, vintage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven