Wat voor reistas op safari?

17-10-2018 15:08 30 berichten
Wij gaan volgend jaar op safari (rondreis, drie nationale parken), en aansluitend een week naar Zanzibar. Volgens de informatie van de reisorganisatie mag je in verband met ruimte in de auto’s alleen zachte koffers/reistassen meenemen.
Is het dan handig om een zachte koffer op wieltjes mee te nemen (die zijn natuurlijk aan de kant van de stang niet flexibel), of moet het echt een reistas ‘model grote sporttas’ o.i.d. zijn? Rugzakken vind ik allemaal zo groot en zien eruit alsof je gaat backpacken, terwijl we gewoon vanuit de lodges op pad gaan.
Alle reacties Link kopieren
Neem gewoon een backpack mee. Wat maakt het dan uit dat het eruit ziet of je gaat backpacken?
(Je gaat pas volgend jaar, waarom zou je je nu al druk maken om je reistas)
Alle reacties Link kopieren
Een koffer is echt niet handig met zulke reizen. Neem gewoon een soort sporttas mee. Liefst waterdicht, voor het geval ze op het dak van de truck/bus/auto worden vervoerd.
Alle reacties Link kopieren
Zachte koffer gaat ook niet passen. Wij hadden van die waterdichte sporttassen, zoiets als de North Face Duffel. Werkt perfect. Bij Decathlon heb je ze ook volgens mij.
Robinson schreef:
17-10-2018 15:14
Neem gewoon een backpack mee. Wat maakt het dan uit dat het eruit ziet of je gaat backpacken?
(Je gaat pas volgend jaar, waarom zou je je nu al druk maken om je reistas)
Voorpret :proud:
MarijeMarije schreef:
17-10-2018 15:32
Zachte koffer gaat ook niet passen. Wij hadden van die waterdichte sporttassen, zoiets als de North Face Duffel. Werkt perfect. Bij Decathlon heb je ze ook volgens mij.
Die blijven dan ook ongeschonden in het ruim van een vliegtuig?
Ik had op 'n kampeersafari rondreis een grote zachte rolreistas van Samsonite bij (met trekstang dus) Die sleep ik nog steeds de halve wereld over.
Een backpack heb ik nooit overwogen omdat mijn camerarugzak al op m'n rug hangt. Lijkt me ook helemaal niet praktisch als je je tas de hele tijd moet dragen. Er zijn namelijk ook genoeg situaties waar rijden prima te doen is.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
17-10-2018 15:36
Die blijven dan ook ongeschonden in het ruim van een vliegtuig?
wij hebben er 2 met een flight back er omheen, de andere 2 zonder. Allemaal zonder schade eruit gekomen. Wij hebben wel de stevige, weet niet als je echt goedkope neemt hoe dat gaat. Maar een goede waterdichte doe je heel lang mee.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
17-10-2018 15:36
Die blijven dan ook ongeschonden in het ruim van een vliegtuig?
Idd een flight bag er omheen. Zo vervoer ik mijn fietstassen als ik vlieg.
Gaan jullie in tenten of in lodges?
Wij zijn een keer midden in de nacht beroofd in Afrika, dus zorg dat je je waardevolle spullen altijd op je lichaam in je slaapzak bewaart (ze snijden tenten open en snaaien dan wat ze pakken kunnen)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zoiets kopen.
Afbeelding
https://www.travelbags.nl/eastpak-leath ... black.html
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Backpack loop je alleen maar van auto naar Lodge. Boeien
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
17-10-2018 15:36
Die blijven dan ook ongeschonden in het ruim van een vliegtuig?

Flightbag. Die heb je in vele maten. Die doe je om je tas. Of om je backpack.
Alle reacties Link kopieren
En je gaat helemaal niet zo gek lang , 4/5 x. Verkassen ? Sporttas/backpack flightbag erom en klaar.
Tickel schreef:
17-10-2018 15:56
Ik zou zoiets kopen.
Afbeelding
https://www.travelbags.nl/eastpak-leath ... black.html
Dit ja!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gaan voor een duffel bag

https://www.coolblue.nl/product/803685/ ... 4IQAvD_BwE
Alle reacties Link kopieren
Ik maak vaak van dit soort rondreizen en ik zie van alles voorbij komen.

Vriend heeft een duffel van Northface: https://www.thenorthface.eu/shop/nl/tnf ... 6VY#hero=0
Deze heeft ook gewoon schouderbanden.

Ik heb zelf een rugzak, maar dan een koffermodel. Dus je kunt hem helemaal openritsen en openslaan zoals bij een koffer. (Ik denk zoiets: https://lowealpine.com/us/at-voyager-70)

Ik vind zelf een rugzak makkelijk, omdat je heel makkelijk zelf je spullen mee kunt nemen.
Bij mijn laatste reis (zuid-afrika) waren er een aantal mensen met een zachte koffer met wieltjes. (Echt, vermijd harde koffers!). En ja, je hoeft er vaak niet zelf mee te lopen (de lodge heeft vaak porters), maar stel dat je wel zelf moet lopen, dan is het wel handig dat je de tas/koffer zelf mee kunt nemen. En dat een hellinkje/trapje/onverhard terrein geen probleem is.
Een rugzak vind ik daarom veel prettiger dan een zachte koffer als je 'vaak' moet verkassen.
Ik zit er zelf over te denken om zo'n duffel als mijn vriend te kopen, want die is ook waterdicht.
Voor de vlucht doen we er beiden een flight bag omheen. Dan blijft je tas gewoon mooier en minder kans op beschadigingen aan de banden.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een duffel van Osprey. Water- en stofdicht, en de rugzakbanden kun je gewoon wegritsen als je ze niet gebruikt. Die tas gaat zonder flightbag het vliegtuig in en ziet er nog steeds prima uit.
Alle reacties Link kopieren
Trotter schreef:
17-10-2018 16:16
Ik heb een duffel van Osprey. Water- en stofdicht, en de rugzakbanden kun je gewoon wegritsen als je ze niet gebruikt. Die tas gaat zonder flightbag het vliegtuig in en ziet er nog steeds prima uit.
Wat voor model heb je? De transporter? Handig dat je die banden weg kunt ritsen. Dat is het enige nadeel van de North Face duffels, daar kan het niet mee!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Zijn wel erg mooi, die North Face Duffels! Daar zie ik ons wel mee lopen.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
17-10-2018 16:25
Wat voor model heb je? De transporter?

Klopt, de Transporter 65. Ik vind 'm ideaal, misschien zelfs nog iets te groot voor wat ik meestal bij me heb.
Ik ga ze wel bekijken in een winkel. Mijn koffer heb ik online besteld (tijdnood) maar eigenlijk vind ik hem niet zo fijn. Dochter en ik hebben eigenlijk altijd erg weinig bagage. Voor de zomervakantie met de auto een weekendtas pp met kleding. De auto lag dan wel weer vol met strandspullen, eten en drinken, handdoeken etc.
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
17-10-2018 15:56
Ik zou zoiets kopen.
Afbeelding
https://www.travelbags.nl/eastpak-leath ... black.html
Zoiets hebben wij inderdaad destijds meegenomen naar Kenia en Tanzania, zelfde vereisten als bij TO. Voordeel is dat we nog veel plezier van die aanschaf hebben gehad: tassen gaan mee op kamp met de kinderen, naar het zwembad als we met z’n allen gaan. Zo’n backpack zou echt meer voor 1 keer geweest zijn in ons geval; ik reis echt veel liever gewoon met een koffer.
Alle reacties Link kopieren
Tante_Ans schreef:
17-10-2018 16:01
Ik zou gaan voor een duffel bag

https://www.coolblue.nl/product/803685/ ... 4IQAvD_BwE
Die zijn leuk zeg; ik zou er bijna een kopen 'gewoon voor de leuk'!
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven