Wat voor reisverzekering voor reis buitenland extra kosten c

07-12-2021 22:29 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Binnenkort ga ik voor een (dringend) familieaangelegenheid naar het buitenland. Een land binnen de EU dat qua besmettingen geel is. Ik ga alleen en ik vroeg me af hoe het werkt als ik besmet raak en langer moet blijven omdat ik in thuisisolatie moet zitten of zo ziek word dat ik niet kan reizen (nog niet zo ziek dat ik naar het ziekenhuis moet).

Heeft iemand ervaring met de reisverzekeringen en wat er dan wel/niet vergoed wordt?

Ik lees jullie reacties graag voordat ik er morgen mee aan de slag ga.
Alle reacties Link kopieren
Dat verschilt echt per verzekering, dus je moet de voorwaarden van je eigen verzekering goed nakijken. De een vergoed helemaal niks als het Corona gerelateerd is, de andere bepaalde dingen wel.
Ik keek toevallig net naar de voorwaarden van onze (doorlopende) reisverzekering bij Interpolis.
Bij geel is alles verzekerd, incl. corona-gerelateerde kosten.
Ook de kosten van langer verblijf zou je Covid krijgen. Bij quarantaine, zonder zelf Covid te hebben, echter niet.

Maar deze dingen zijn prima te vinden op de site van de verzekeraar.
Alle reacties Link kopieren
Rosalind* schreef:
07-12-2021 22:54
Ik keek toevallig net naar de voorwaarden van onze (doorlopende) reisverzekering bij Interpolis.
Bij geel is alles verzekerd, incl. corona-gerelateerde kosten.
Ook de kosten van langer verblijf zou je Covid krijgen. Bij quarantaine, zonder zelf Covid te hebben, echter niet.

Maar deze dingen zijn prima te vinden op de site van de verzekeraar.

Toevallig heb ik een doorlopende bij Interpolis, maar was benieuwd naar ervaringen voordat ik er morgen voor ga zitten. Wil alles goed lezen om een goed beeld te krijgen van wat ik kan verwachten in welke situatie.
Allianz en ANWB hebben nieuwe, betere voorwaarden. Dat het land waar je heen wilt nu geel is hoeft helaas niet te betekenen dat het op de dag van vertrek ook nog geel is. De genoemde verzekeringen bieden goede dekking, ook bij reizen naar oranje landen. Lees de voorwaarden goed door en ook de faq’s.
eva-luna schreef:
07-12-2021 22:58
Allianz en ANWB hebben nieuwe, betere voorwaarden. Dat het land waar je heen wilt nu geel is hoeft helaas niet te betekenen dat het op de dag van vertrek ook nog geel is. De genoemde verzekeringen bieden goede dekking, ook bij reizen naar oranje landen. Lees de voorwaarden goed door en ook de faq’s.
Dat is waar, al staat de EU sinds het Covid certificaat op geel en de kans lijkt me klein dat dat op korte termijn verandert.
Maar dat ligt natuurlijk ook een beetje aan waar TO heen gaat.
Alle reacties Link kopieren
Spoedeisende medische zorg in het buitenland wordt vergoed op je basiszorgverzekering tot 100% van het Nederlandse tarief. Ben je in een land waar de zorgkosten duurder zijn dan wordt dit vergoed op een aanvullende zorgverzekering. Heb je die niet dan kun je die kosten meeverzekeren op een reisverzekering.

Bij de meeste reisverzekeringen worden extra zorgkosten wegens Corona vergoed, wanneer je naar een land gaat dat op datum vertrek groen of geel was. Is het land rood of oranje dan worden Corona gerelateerde kosten niet vergoed.

Bij Univé worden extra verblijfskosten wegens quarantaine uit coulance vergoed, wanneer de vertrekdatum voor 31 december is.
Dat is een kwestie van alle voorwaarden goed door te lezen en met elkaar te vergelijken. Als jij ergens 14 dagen in quarantaine moet omdat je besmet bent geraakt en niet naar huis kan denk ik niet dat al die kosten vergoed worden. De meeste verzekeringen werken met verschillende potjes waar ze een maximaal bedrag aan hangen per jaar of per reis en wellicht ook nog een deel eigen risico.
Alle reacties Link kopieren
eva-luna schreef:
07-12-2021 22:58
Allianz en ANWB hebben nieuwe, betere voorwaarden. Dat het land waar je heen wilt nu geel is hoeft helaas niet te betekenen dat het op de dag van vertrek ook nog geel is. De genoemde verzekeringen bieden goede dekking, ook bij reizen naar oranje landen. Lees de voorwaarden goed door en ook de faq’s.
Precies dit. Wij hebben een kortlopende reisverzekering van Allianz afgesloten, terwijl we een doorlopende bij een andere maatschappij hebben.
Toen ik naar oranje gebied ging heb ik naast mijn langlopende reisverzekering een kortlopende reisverzekering bij de ANWB afgesloten. Die dekte ook bij code oranje, ook bij onverwachte quarantaine en al die mikmak. Kostte voor een paar dagen een tientje.

Mijn eigen verzekering dekt al die kosten ook, maar niet bij code oranje. Bij code geel dus wel.

Kwestie van goed lezen, bellen, en desnoods dubbel verzekeren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven