Week op vakantie zonder je kind?

09-11-2019 08:14 129 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een dochtertje van net 2 jaar. Als droom hebben we een vakantie naar Lapland. Nu is haar meenemen gezien de weersomstandigheden niet verstandig. We kunnen ook een midweek maar naar rato is dat natuurlijk een stuk duurder en meer ‘stressen’. Wie heeft er ervaring?
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring. Waarom wacht je niet een paar jaar zodat dochter mee kan.

Er zijn genoeg mensen die het wel doen kind dumpen om zonder kind op vakantie te gaan. Maar ik zou dat nooit doen.

Wat heb je aan de ervaringen van anderen. Alles staat of valt met goede opvang voor je kind.

Dus de vraag is heb je iemand die een hele week kan en wil passen en vindt je kind het daar ook fijn.
Ik vind zelf een week te lang en je kind te jong voor zo lang.
Alle reacties Link kopieren
Ervaringen met Lapland heb ik niet. ;-)
Wel met op vakantie zonder kind. Ging prima, voor iedereen. Kind was 1 en bleef bij oma en opa. Was daar geen onbekend terrein. Had daar ook al ( veel) vaker geslapen.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Als dit mijn droom was, zou ik het zeker doen!
Maar ik heb hele lieve schoonouders die zouden willen oppassen een week en die ik het ook zeker zou toevertrouwen.
Juist nu nog een keer samen zo'n reis maken, lijkt mij fantastisch.
Alle reacties Link kopieren
Man en ik zijn een week op vakantie geweest zonder kinderen, toen elf en twee. Ik miste de jongste wel echt want ik had de indruk dat hij geen idee had waar we gebleven waren, dus dat zou ik niet zo snel meer doen. Nu zijn ze 15 en 7 en gaan we in mei weer een week zonder hun naar het Midden-Oosten. Daar doen we hun geen plezier mee en wij gaan met mijn schoonouders.
Je kan je kind echt prima meenemen naar Lapland. Mijne was nog geen anderhalf.

Een week zonder kind op die leeftijd had ik niet gedaan.
anoniem_353209 wijzigde dit bericht op 09-11-2019 11:05
27.10% gewijzigd
Gewoon doen!!! Mijn ouders gingen vroeger ook zo vaak zonder kinderen op vakantie.
Nee, dat zou ik niet doen. Ik zou ofwel mijn kinderen meenemen of zelf naar Lapland gaan en mijn man bij de kinderen laten.
Dat is voor iedereen anders, ik zou kind meenemen (ik zie ook echt het probleem niet) of later gaan als de kinderen groter zijn.
In Lapland worden ook baby's geboren, dus te koud voor je kind hoeft het niet te zijn. Het tempo van een vakantie met een jong kind ligt lager, maar je kunt overdag genoeg doen.
Of je gaat zonder je kind. Dat kan natuurlijk als je een betrouwbaar adres voor haar hebt. Ik had de eerste optie gekozen, maar ik begrijp de tweede ook.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouders gingen hun hele werkende leven op congressen en zakenreizen. Ook mijn moeder want die had ook gewoon een baan waarbij dat minstens een keer per jaar moet.
Een vakantie is natuurlijk niet een verplichting, maar er zijn genoeg beroepen waar wegzijn onderdeel is van de baan en die kinderen houden daar meestal niet echt iets aan over ;)
T is meer of jíj denkt dat je je kind kunt missen toch?
Een zebra is geen paard met strepen
Alle reacties Link kopieren
Echt zielig voor je kind van 2. Neem haar mee of wacht nog een paar jaar.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Jamaarhoe schreef:
09-11-2019 11:13
Mijn ouders gingen hun hele werkende leven op congressen en zakenreizen. Ook mijn moeder want die had ook gewoon een baan waarbij dat minstens een keer per jaar moet.
Een vakantie is natuurlijk niet een verplichting, maar er zijn genoeg beroepen waar wegzijn onderdeel is van de baan en die kinderen houden daar meestal niet echt iets aan over ;)
T is meer of jíj denkt dat je je kind kunt missen toch?
Dit. Ik reis veel zakelijk en man af en toe. Kinderen zijn dan wel gewoon thuis. Dus dat sentimentele ‘kan mn kind niet missen’ heb ik niet.

Een weekend weg samen doen we ook weleens. Ze hebben het leuk bij opa en oma dus dat kan prima. De keer dat we een week gingen mijn schoonouders bij ons. Dat was heel fijn voor ze, eigen huis etc.

Vakantie met kinderen is ook fijn, maar soms samen is niks mis mee. Doe gewoon wat je zelf het liefste wilt.
Alle reacties Link kopieren
lisa_ schreef:
09-11-2019 11:06
Dat is voor iedereen anders, ik zou kind meenemen (ik zie ook echt het probleem niet) of later gaan als de kinderen groter zijn.
Kind mee is volgens mij ook geen probleem, maar het is wel anders. Wij namen 1 kind juist heel makkelijk mee, heb er hele toffe herinneringen aan, dat kleine meisje op de rug en gaan. Maar een tripje met zn tweeen vind ik ook super hoor!
Alle reacties Link kopieren
Jamaarhoe schreef:
09-11-2019 11:13
Mijn ouders gingen hun hele werkende leven op congressen en zakenreizen. Ook mijn moeder want die had ook gewoon een baan waarbij dat minstens een keer per jaar moet.
Een vakantie is natuurlijk niet een verplichting, maar er zijn genoeg beroepen waar wegzijn onderdeel is van de baan en die kinderen houden daar meestal niet echt iets aan over ;)
T is meer of jíj denkt dat je je kind kunt missen toch?
Dan was de andere ouder thuis toch?

Ik ga ook regelmatig zelf voor mijn werk naar het buitenland, maar dan is man thuis. Ik geloof dat ons kind meer dan not-amused is als we met z’n tweeën een week weg zijn.

Met z’n tweeën een week op vakantie vind ik persoonlijk een van die luxes die je weer gaat doen als je kind zelfstandig is. Of ik mijn kind kan missen is daarbij geen enkel issue.
MadameJean schreef:
09-11-2019 11:17
Dit. Ik reis veel zakelijk en man af en toe. Kinderen zijn dan wel gewoon thuis. Dus dat sentimentele ‘kan mn kind niet missen’ heb ik niet.

Een weekend weg samen doen we ook weleens. Ze hebben het leuk bij opa en oma dus dat kan prima. De keer dat we een week gingen mijn schoonouders bij ons. Dat was heel fijn voor ze, eigen huis etc.

Vakantie met kinderen is ook fijn, maar soms samen is niks mis mee. Doe gewoon wat je zelf het liefste wilt.
Dit dus.

Wellicht kan die kleine wel mee naar Lapland, maar er is net zozeer helemaal niets mis met er eens een weekje of twee alleen op uit te trekken met je partner. Het leven stopt niet bij het krijgen van kids en die kids zelf houden er ook absoluut niets aan over dat ze eens een week of twee zonder mama/papa zijn (integendeel zelfs).
Over het algemeen kan dat prima, een weekje weg zonder kinderen. Moet ik eerlijk bekennen dat ik het met mijn oudste ook niet kon toen ze zo klein was, maar met een rondreis onder barre omstandigheden of überhaupt een vakantie doe je die kleintjes ook geen plezier. Die gedijen toch het beste in hun vertrouwde omgeving, en dat kan ook prima bij opa en oma als ze die goed kennen.
sugarmiss schreef:
09-11-2019 10:54

Er zijn genoeg mensen die het wel doen kind dumpen om zonder kind op vakantie te gaan. Maar ik zou dat nooit doen.
Dumpen nog wel. Alsof dat kind er iets van krijgt om een weekje te gaan logeren.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af waarom jullie perse nu naar Lapland willen?
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
09-11-2019 11:25
Dan was de andere ouder thuis toch?

Ik ga ook regelmatig zelf voor mijn werk naar het buitenland, maar dan is man thuis. Ik geloof dat ons kind meer dan not-amused is als we met z’n tweeën een week weg zijn.
Ze wisselden het niet altijd af. Soms overlapte het en dan waren we bij opa en oma of later een deel van de schoolweek bij een vriendinnetje en dan in t weekend bij opa en oma.
Ik had geen inspraak in of ze tegelijk weg konden. Het gebeurde gewoon. Want dat was de baan.
Een zebra is geen paard met strepen
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je niet zoveel hebt aan wat anderen aan ervaring hebben.

Als je het zelf prima vindt om te doen en je een logeeradres hebt voor je kind waar ze vertrouwd is en je weet dat ze het daar goed heeft, waarom niet?
Ik zou haar eerst een paar dagen laten logeren en kijken hoe dat gaat voor haar.

Verder vind ik dat je als ouders prima af en toe eens iets voor jezelf kan en mag doen zonder je kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou wachten tot ze iets ouder is en haar meenemen. Je hoeft toch niet per se op stel en sprong?

Zonder kind op vakantie kan altijd, er zijn er genoeg die het doen. Ik zou er zelf niet snel voor kiezen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Mevrouw75 schreef:
09-11-2019 11:52
Ik vraag me af waarom jullie perse nu naar Lapland willen?
Waarom niet? Al was het maar voor een simplistische reden als "wanneer we 60 zijn moeten we dat ook niet meer gaan doen", als zij dat nu willen doen, so be it.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt mij ook helemaal niks mis mee. Goed logeeradres idd en gaan.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven