Week rondtrekken Marokko vanuit Fez

19-02-2020 19:45 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Spontaan tickets geboekt naar Fez in de meivakantie. (Eind april)

Nu op zoek naar tips voor een mooi riad in Fez, tips what to see and to do (Buiten wat ik al in de reisgidsen vind ;-) of juist ter bevestiging dat iets echt heel leuk is)

We willen graag naar de Sahara om daar een nacht te slapen.

We denken nu aan:

Za aankomst Fez, medina
Zo Fez (oa misschien boodschappen doen souk en koken)
Ma vertrek ri errachidia
Di vertrek ri todra kloof en dades vallei (+wandeling? Hebben drie kinderen bij ons, jongste is 7 -oudste 12)
Woe vertrek ri merzouga , tocht kameel overnachting tent woestijn
Do vertrek ri midelt of ifrane
Vrij ri vliegveld
Za vroeg vertrek ri huis

Ik weet dat het sneller kan maar we willen niet teveel haasten. Maar misschien is het te langzaam? Shoot... wie is er al eens in Marokko geweest? Of toch sneller en door naar Marrakesh? We vliegen wel weer vanaf Fez dus das dan wel een lange rit.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond Fez geweldig. Daarna nog in Tanger en Chefchouen geweest. Chefchouen vonden wij echt geweldig. We zaten daar in een geweldige riad (kan even niet meer op de naam komen).

Tanger vond ik niet zo bijzonder. Veel Marokkanen uit NL daar. Dat was wel grappig waren wij in gesprek, liepen er dus van die mensen langs die opeens Nederlands tegen je begonnen te praten.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eerst naar Merzouga gaan en daarna naar Todra en Dades en dan via Agoudal terug naar Fez. De weg van Dades naar Agoudal is zo gaaf!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het belachelijk veel in een week.
Less is more, echt waar.
Alle reacties Link kopieren
Gisselle schreef:
19-02-2020 20:06
Ik vond Fez geweldig. Daarna nog in Tanger en Chefchouen geweest. Chefchouen vonden wij echt geweldig. We zaten daar in een geweldige riad (kan even niet meer op de naam komen).

Tanger vond ik niet zo bijzonder. Veel Marokkanen uit NL daar. Dat was wel grappig waren wij in gesprek, liepen er dus van die mensen langs die opeens Nederlands tegen je begonnen te praten.
Chefchouen ziet er idd prachtig uit! Voor de volgende keer!
Alle reacties Link kopieren
mayou schreef:
19-02-2020 20:14
Ik zou eerst naar Merzouga gaan en daarna naar Todra en Dades en dan via Agoudal terug naar Fez. De weg van Dades naar Agoudal is zo gaaf!
Goed te doen? Vraag me af hoe de wegen daar zijn. Heb de indruk dat het minder gebruikelijk is voor toeristen - aan de andere kant zijn we wel wat gewend.
Alle reacties Link kopieren
stippensokken schreef:
19-02-2020 20:14
Ik vind het belachelijk veel in een week.
Less is more, echt waar.
Qua kilometers vind ik het echt reuze meevallen. Het is een (mini) rondreis. Dus vooral door het kansrijken om landschap te zien. We hebben de afstanden in onze ogen verkort zodat er tijd is smiddags te relaxen of op ons gemakje te doen.

Waar zou jij adviseren meer tijd te nemen en wat te doen?

Ik lees veel verslagen van mensen die in 1 dag van fez naar merzouga rijden. Een lange dag is dat maar prima te doen als je op tijd weggaat. Wij willen, mede vanwege de kinderen hem opsplitsen met overnachtingen. Maar het zou ook een optie kunnen zijn in 1 x rijden en dan dan een extra overnachting. Weet niet zo goed wat fijner is.

Nogmaals, beiden hebben veel gereisd maar nog nooit in Marokko.
Alle reacties Link kopieren
Jonesboro schreef:
19-02-2020 21:27
Goed te doen? Vraag me af hoe de wegen daar zijn. Heb de indruk dat het minder gebruikelijk is voor toeristen - aan de andere kant zijn we wel wat gewend.
De wegen zijn over het algemeen wel ok. Er rijden ook genoeg campers naar oa Merzouga. De weg van Dades naar Agoudal is grotendeels onverhard maar goed te rijden en op sommige plaatsen echt spectaculair! Van Fez naar Merzouga in 1 dag is veel. Dan zou ik een overnachting in (de buurt van) Midelt doen. Midelt zelf is trouwens niet echt veel aan maar het zit wel lekker halverwege.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het best wel een ambitieus rondje.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Qua hoeveelheid kilometers? Qua hoogte en slechte wegen? Omdat er zoveel te doen is?
Vanaf 23 april is het Ramadan, er zal dan overdag niet veel te doen zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven