Weekje weg met 2-jarige zoon

18-01-2020 23:05 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Eind augustus wil ik een week weg met mijn zoontje, hij wordt begin september twee. Aangezien het mijn eerste vakantie met hem is, hij om 19 uur naar bed gaat en ik dan elke avond alleen zit hebben mijn ouders heel lief aangeboden om mee te gaan :heart:

Het budget is echter niet heel groot (alleenstaande moeder met koophuis en ouders met klein pensioen), dus graag tips! Ik ga liever (kort) vliegen dan met de auto. Verder heb ik geen idee wat leuk is met een kind van die leeftijd. Zwembad? Strand en zee? Het liefst in iets van een huisje waar we met z’n allen in kunnen. En waar genoeg te doen is. Parken, winkels, restaurants, etc. Heeft iemand hier de gouden aanbeveling? :)
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Ik heb 1x op een vlucht naar Aruba een continue krijsend kind aan boord gehad, en 1x bij een busreis naar Oostenrijk.

Vliegen naar Spanje of Griekenland lijkt me prima te doen, maar een verre reis van meer dan 10 uur vliegen, zou ik zelf niet zo snel doen. En meer dan 1000 km rijden doen we voorlopig ook niet meer. Je moet met zo’n kleintje regelmatig lange pauzes nemen, en dan duurt de reis erg lang.
TO heeft aan dat ze weinig budget heeft en in het hoogseizoen wil gaan, en ik denk dat met haar eisen de Canarische eilanden boven budget gaan.
Alle reacties Link kopieren
Vliegen met kleine kinderen is bij ons nooit een probleem geweest. Ze vonden het leuk en zeker als er wat turbulentie was. Het waren wel vluchten niet langer dan 4 uur. Kinderen zijn vaak snel tevreden als er zon, water, zand en een speeltuintje is. Wij waren al wel snel van de middagslaapjes af want onze kinderen sliepen vanaf 1,5 jaar niet meer tussen de middag. Wij boekten vaak een appartement met een eigen slaapkamer voor de kinderen.
Alle reacties Link kopieren
forumfossiel schreef:
20-01-2020 09:23
Ik heb 1x op een vlucht naar Aruba een continue krijsend kind aan boord gehad, en 1x bij een busreis naar Oostenrijk.

Vliegen naar Spanje of Griekenland lijkt me prima te doen, maar een verre reis van meer dan 10 uur vliegen, zou ik zelf niet zo snel doen. En meer dan 1000 km rijden doen we voorlopig ook niet meer. Je moet met zo’n kleintje regelmatig lange pauzes nemen, en dan duurt de reis erg lang.
TO heeft aan dat ze weinig budget heeft en in het hoogseizoen wil gaan, en ik denk dat met haar eisen de Canarische eilanden boven budget gaan.

Ah ja, die was ik nog vergeten. Halverwege/eind september is ook zeker een optie! Dus na het hoogseizoen kan ook :)
En ik wil niet langer dan 2,5 uur vliegen, dat vind ik lang genoeg met hem.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Kijk eens op de site van Eurocamps en selecteer “ little eurocampers. Die campings hebben extra voorzieningen voor kleintjes.
Alle reacties Link kopieren
lux- schreef:
19-01-2020 22:29
Ik vlieg best vaak, ook met mijn eigen peuter nu. En wij rijden minstens 2x per jaar een km of 1000 met hem. En wist je dat ik nou echt in al die jaren dat ik heb gevlogen en in de paar jaar dat ik met zoon reis nog nóóít heb meegemaakt dat een kind non-stop vervelend en aan het krijsen was?

Ik vraag me dus oprecht af of er mensen zijn die wel die ervaring hebben. Dat ze naar - noem een dwarsstraat - Bangkok vlogen en dat hun kind non-stop 11 uur lang over de zeik was. Of mensen die hebben meegemaakt dat andermans kind non-stop over de zeik was.

Ik zal niet ontkennen dat mijn peuter er soms klaar mee is, maar om nou te zeggen dat dat uren aanhoudt en dat het niet te harden is, mwoah.

Dus zijn mensen daar niet banger voor dan nodig? Zeker als we het hebben over vliegen naar een Grieks of Spaans eiland? Hoe lang is dat nou vliegen? Je rijdt toch ook wel eens naar Noord-Frankrijk met een klein kind ofzo. Da’s al langer (en in een kleinere ruimte) stilzitten.
Ik heb het een keer gehad en het was mijn eigen kind ook nog :) èn het was ook nog eens een lange vlucht (Latijns Amerika). Ik dacht dat een nachtvlucht wel makkelijk zou zijn, niet dus. Hij was oververmoeid, wilde niet slapen en was ontroostbaar. Korte vluchten tot 3 uur gaan eigenlijk altijd wel goed (behalve de momenten wanneer hij in de riemen moet). We gaan het dit jaar opnieuw proberen aangezien schoonfamilie ook graag hun kleinkind wilt zien (voordat ik commentaar krijg waarom ik zo lang met een kind ga vliegen).
Alle reacties Link kopieren
Wij gingen met kids van die leeftijd :
- Na de zomervakantie (google vertelt je wanneer die afgelopen is - 1 week na de vakantie is al goed ivm kosten)
- Naar een middelandse zee bestemming (goed weer, lekker eten, niet te ver vliegen) zoals kreta, sicilie, een dorpje bij Barcelona
- We keken waar we goedkoop, en op goede tijd, naartoe konden vliegen. Dus we begonnen niet met de bestemming, maar met het vliegveld, en dan kijken waar je heen kan. Vlieg niet 's nachts of 's avonds laat - je peuter is meteen zijn ritme kwijt. Dan kies je de bestemming op basis van de vlucht.
- Kies dan je huisje. Gebruik airbnb of homeway voor een comfortabel huisje met sfeer. Je zoon slaapt in de middag en in de avond, wat ga jij dan doen? Saai in je appartment zitten of de ondergaande zon bekijken vanaf je terras? Een mooie, rustige locatie waar je je blij voelt is belangrijk.
- Kies voor iets met een keuken. Met sommige kinderen kan je uit eten, maar niet met allemaal, en niet een hele week lang. Zelf kunnen koken is een groot voordeel. Denk: in je tuin/ terras, lokale wijn, verse producten van de markt, rustig eten, terwijl je natafelt je kind in bed leggen...
- Huurauto is essentieel. Zo kan je precies timen om de tijd tussen ontbijt en middagslaapje goed te gebruiken.

Ik zou dat lost boeken: vlucht, huisje, auto, geen pakket.
Alle reacties Link kopieren
We komen er in ieder geval (nog) niet helemaal uit. Mijn ouders hebben echt een beperkt budget, waardoor we in de knoop komen met de vlucht (betaalbaar = op rottijden, wat met die kleine niet gaat) of met het verblijf (betaalbaar = niets te doen, crappy appartement of beide). Normaliter ben ik heel goed in de beste deals vinden, maar ik ben nu al dagen aan het zoeken en ik begin gefrustreerd te raken :lol:

Ik ben er in ieder geval wel over uit dat later in september niet per se een financieel aantrekkelijkere optie is, omdat mijn zoontje dan net 2 geworden is en dat is blijkbaar bij de meeste vliegtuigmaatschappijen de grens waarop je een los ticket moet kopen. We zijn dus wel beperkt tot laatste week augustus. Een week in een Landal park of naar Texel is ook niet per se goedkoper dan een week buitenland.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
Wat is beperkt?
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Als je kind nog gratis vliegt, heeft t geen recht op een eigen stoel, en heb je m de hele weg op schoot als het vliegtuig vol is. Voordeel van een eigen ticket is dat je je kind in zijn autostoel in het vliegtuig kan hebben, wat handig is als je ook een auto gaat huren.

Nadeel van die laatste augustus week is , is dat het nog hoogseizoen is. En dan is alleen met eigen auto en eigen tent goedkoop.
Alle reacties Link kopieren
lux- schreef:
24-01-2020 15:36
Wat is beperkt?

Max. €300 per persoon.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
forumfossiel schreef:
24-01-2020 15:53
Als je kind nog gratis vliegt, heeft t geen recht op een eigen stoel, en heb je m de hele weg op schoot als het vliegtuig vol is. Voordeel van een eigen ticket is dat je je kind in zijn autostoel in het vliegtuig kan hebben, wat handig is als je ook een auto gaat huren.

Nadeel van die laatste augustus week is , is dat het nog hoogseizoen is. En dan is alleen met eigen auto en eigen tent goedkoop.

Dat is voor mij geen probleem. Ventje zit sowieso het liefst op schoot, dus zelfs met een eigen stoel zal hij waarschijnlijk de hele vlucht bij mij of bij een van m'n ouders op schoot zitten. Ik ga de autostoel ook niet meeslepen, dat ding is enorm :lol:
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
Een week in een Landal park in de laatste week van augustus is wel degelijk goedkoper dan in de rest van de vakantie.
Je kunt wel beter op zoek gaan naar een park dat niet aan de kust of op een Waddeneiland ligt, die zijn over het algemeen wel wat duurder dan bijvoorbeeld een park in Drenthe of op de Veluwe.
Volgens mij is het een standaard regel dat kinderen vanaf 2 jaar voor een eigen stoel moeten betalen.
Dus daar zit je altijd aan vast als je gaat vliegen na zijn verjaardag. Van de ander kant zal eind augustus dan weer duurder zijn vanwege het hoofdseizoen.

Aan wat voor soort vakantie ben je nu aan het kijken?
Heb je ook gekeken naar losse vluchten met een apartement/huisje met bv Airbnb?
Alle reacties Link kopieren
Appartement in Griekenland? Dat is mss te doen voor 300 euro per persoon. Is die 300 euro alleen voor de reis en verblijf? Want anders wordt het moeilijk.
doornroosje9 wijzigde dit bericht op 24-01-2020 18:45
1.32% gewijzigd
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
24-01-2020 16:04
Volgens mij is het een standaard regel dat kinderen vanaf 2 jaar voor een eigen stoel moeten betalen.
Dus daar zit je altijd aan vast als je gaat vliegen na zijn verjaardag. Van de ander kant zal eind augustus dan weer duurder zijn vanwege het hoofdseizoen.

Aan wat voor soort vakantie ben je nu aan het kijken?
Heb je ook gekeken naar losse vluchten met een apartement/huisje met bv Airbnb?

Ja, ik heb letterlijk alles al bekeken. Losse vlucht, op verschillende data, naar alle locaties maar binnen redelijke tijden, met een appartement op locatie (zowel Booking sites als AirBNB), maar ook pakketreizen, zelfs all inclusive reizen.

Mijn ex gaat een week met onze zoon kamperen in mei, in Luxemburg, dus ik wil juist graag met hem 'echt' op vakantie. Voor mij is dat met het vliegtuig naar de zon. Ik heb al tegen mijn ouders gezegd dat ik anders met liefde eind van het jaar met hen (en mijn zoon) een lang weekend wegga in Nederland en dat ik dan zelf met hem ga vliegen eind augustus. Maar ik wil natuurlijk liever mét hen (zodat ik ook wat bewegingsvrijheid heb in die week en het niet allemaal alleen hoef te doen).
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Londen!! Ging ik ook destijds met m’n 2 jarige zoon. Dubbeldekkers, boot tochtje reuzenrad super leuk voor hem.
mcsteamy schreef:
18-01-2020 23:25
Mijn ex gaat in mei een weekje kamperen met hem, dus die week ga ik zelf op vakantie. Om het een beetje te verdelen wil ik dus in het najaar, maar wel als het nog een beetje te doen is qua warmte. Zo kwam ik op eind augustus :)
Ik zou toch wachten op september. Scheelt echt meer dan het dubbele. Voor school hoef je het nog niet te doen toch? September is in Spanje en dan wat zuidelijker echt prima te doen. Te warm is met zo'n kleintje toch ook niks.
Ik zou gewoon naar Benidorm gaan. Prima busvervoer als je ergens naar toe wil, hotel in de buurt van strand, op het strand zijn ook speeltoestellen. Lekker veel goedkope eetgelegenheden en plekken om koffie te drinken. Plus dat ze daar erg makkelijk zijn met kinderen, alles kan en alles mag :D
En een gedeelte van hun reis betalen is voor jou dan geen optie?
Hier nog best wat opties: https://www.alltours.de/package/destina ... ds=8146791
Alle reacties Link kopieren
forumfossiel schreef:
24-01-2020 16:17
En een gedeelte van hun reis betalen is voor jou dan geen optie?

Helaas niet. Mijn budget verhogen van €300 naar €400 of €450 kan, en dat geeft genoeg ruimte om iets leuks te boeken met m'n ventje. Maar die €100 of €150 verdriedubbelen om ook mijn ouders te ondersteunen kan ik me niet veroorloven :(
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
forumfossiel schreef:
24-01-2020 16:17
En een gedeelte van hun reis betalen is voor jou dan geen optie?
Dit idd.
300 eur per persoon is wel echt heel weinig, terwijl je met een kind bepaalde beperkingen hebt. Zoals je zelf al zegt: fatsoenlijke vluchttijden, bepaalde eisen aan accomodatie, transfer etc.

Ik zou ook overwegen later te gaan, ondanks dat kind dan moet betalen
Zon korte vlucht kost misschien 200 eur voor hem maar dat bespaar je makkelijk op accomodatie buiten het seizoen, plus dat er dan meer keuze is.
Alle reacties Link kopieren
Als ik via Momondo zoek dan vind ik prima vliegtickets. 91 euro van Amsterdam naar Alicante met Easyjet. 14:55 – 17:40 heenreis en 18:15 – 21:15 terugreis. Van 25 augustus tot 1 september. Dit appartement is dan bijvoorbeeld 657 per week https://www.booking.com/hotel/es/apartm ... la.nl.html. Er zijn best opties maar je moet wel even zoeken. Ik neem aan dat die 300 euro alleen voor vlucht en appartement is en niet inclusief eten en drinken. Want dat is niet haalbaar.
Miek_ schreef:
24-01-2020 16:58
Als ik via Momondo zoek dan vind ik prima vliegtickets. 91 euro van Amsterdam naar Alicante met Easyjet. 14:55 – 17:40 heenreis en 18:15 – 21:15 terugreis. Van 25 augustus tot 1 september. Dit appartement is dan bijvoorbeeld 657 per week https://www.booking.com/hotel/es/apartm ... la.nl.html. Er zijn best opties maar je moet wel even zoeken. Ik neem aan dat die 300 euro alleen voor vlucht en appartement is en niet inclusief eten en drinken. Want dat is niet haalbaar.
Inderdaad goedkoop maar alsnog boven het budget van TO. Ik kom nl uit op 476 euro voor de vluchten (incl bagage, excl stoelkeuze) en 723 euro voor het appartement. Het budget van TO is max. 1050 euro.

Ik vrees dat je voor dat geld en in die tijd gewoon niet kan vliegen naar de zon TO...
Alle reacties Link kopieren
Eind augustus, 8 dagen, 1042 euro (Eindhoven), 1043 euro (Amsterdam) voor het hele reisgezelschap:

https://www.sunweb.nl/vakantie/portugal ... location=1

Bagage niet inbegrepen.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
mcsteamy schreef:
24-01-2020 16:40
Helaas niet. Mijn budget verhogen van €300 naar €400 of €450 kan, en dat geeft genoeg ruimte om iets leuks te boeken met m'n ventje. Maar die €100 of €150 verdriedubbelen om ook mijn ouders te ondersteunen kan ik me niet veroorloven :(

Budget voor het hele gezelschap is dan dus 900 à 1050 euro. Dat zou dus precies gaan met de optie van Doornroosje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven