Weekje weg met 2-jarige zoon

18-01-2020 23:05 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Eind augustus wil ik een week weg met mijn zoontje, hij wordt begin september twee. Aangezien het mijn eerste vakantie met hem is, hij om 19 uur naar bed gaat en ik dan elke avond alleen zit hebben mijn ouders heel lief aangeboden om mee te gaan :heart:

Het budget is echter niet heel groot (alleenstaande moeder met koophuis en ouders met klein pensioen), dus graag tips! Ik ga liever (kort) vliegen dan met de auto. Verder heb ik geen idee wat leuk is met een kind van die leeftijd. Zwembad? Strand en zee? Het liefst in iets van een huisje waar we met z’n allen in kunnen. En waar genoeg te doen is. Parken, winkels, restaurants, etc. Heeft iemand hier de gouden aanbeveling? :)
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
24-01-2020 17:07
Inderdaad goedkoop maar alsnog boven het budget van TO. Ik kom nl uit op 476 euro voor de vluchten (incl bagage, excl stoelkeuze) en 723 euro voor het appartement. Het budget van TO is max. 1050 euro.

Ik vrees dat je voor dat geld en in die tijd gewoon niet kan vliegen naar de zon TO...
Ik heb aan een week genoeg aan een koffer handbagage. Zoveel hoef je dan ook niet mee te nemen en je mag voor een baby een extra stuk handbagage meenemen plus 2 artikelen (reisbedje, kinderwagen, autostoeltje, stoelverhoger, babydraagzak). Het appartement komt bij mij op 657 euro uit. Je redt het dan net (aangezien TO iets meer zou kunnen betalen). 91 x 3 + 657 + 31 (babytoeslag ticket) = 961 euro. Als je echt tekort komt qua bagage zou je nog een koffer bij kunnen kopen.

Wat ik bedoel, als je maar even zoekt dan vind je opties als je criteria zon en vliegen zijn. Ik had dit binnen 5 minuten gevonden. Als ik langer zoek weet ik zeker dat ik wel wat meer en iets goedkopere opties kan vinden.
Alle reacties Link kopieren
Bulgarije, 1 september, 229 euro per persoon, 734 euro totaal. Tweepersoonskamer met extra bed. Kind kost maar 40 euro. Verjaart in september toch? De vertrekdatum wordt aangehouden, dus deze datum zou moeten kunnen.

https://www.corendon.nl/bulgarije/zwart ... S2C|||true

Kreta, 2 september, 319 euro per persoon, 974 euro totaal. Studio.

https://www.corendon.nl/griekenland/kre ... S3C|||true
Life is short. Eat dessert first.
mcsteamy schreef:
24-01-2020 15:29
We komen er in ieder geval (nog) niet helemaal uit. Mijn ouders hebben echt een beperkt budget, waardoor we in de knoop komen met de vlucht (betaalbaar = op rottijden, wat met die kleine niet gaat) of met het verblijf (betaalbaar = niets te doen, crappy appartement of beide). Normaliter ben ik heel goed in de beste deals vinden, maar ik ben nu al dagen aan het zoeken en ik begin gefrustreerd te raken :lol:

Ik ben er in ieder geval wel over uit dat later in september niet per se een financieel aantrekkelijkere optie is, omdat mijn zoontje dan net 2 geworden is en dat is blijkbaar bij de meeste vliegtuigmaatschappijen de grens waarop je een los ticket moet kopen. We zijn dus wel beperkt tot laatste week augustus. Een week in een Landal park of naar Texel is ook niet per se goedkoper dan een week buitenland.
Maar die ticket had je toch moeten kopen. Het is echt geen doen om 2 uur met je kindje op schoot te moeten zitten. Een stoel voor kind is echt wel zo prettig.
mcsteamy schreef:
24-01-2020 15:59
Dat is voor mij geen probleem. Ventje zit sowieso het liefst op schoot, dus zelfs met een eigen stoel zal hij waarschijnlijk de hele vlucht bij mij of bij een van m'n ouders op schoot zitten. Ik ga de autostoel ook niet meeslepen, dat ding is enorm :lol:
Maar wel voor degene die voor je zit. Jij hebt blijkbaar geen idee van de krapte van de stoelen. Of je bent korter dan 1.50 en superslank :D
Alle reacties Link kopieren
strings-attached schreef:
24-01-2020 19:11
Maar wel voor degene die voor je zit. Jij hebt blijkbaar geen idee van de krapte van de stoelen. Of je bent korter dan 1.50 en superslank :D

Ach ze zijn met z'n drieën, kind kan overdwars :D .
strings-attached schreef:
24-01-2020 19:10
Maar die ticket had je toch moeten kopen. Het is echt geen doen om 2 uur met je kindje op schoot te moeten zitten. Een stoel voor kind is echt wel zo prettig.
Wat een onzin. Twee uur is echt prima te doen, en al helemaal als TO's ouders ook meegaan.
En nee, daar hoeven andere passagiers geen last van te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Fijnere vluchttijden vanaf Amsterdam (denk ik, met een kind?):

Amsterdam - Heraklion

https://www.transavia.com/en-EU/book-a- ... ts/search/

3 volwassenen met kind jonger dan 2 jaar:

25 augustus: vertrek 16u35: 70 euro pp (kind 25 euro)
02 september: vertrek 12u00: 118 euro pp (kind 25 euro)

614 euro totaal, exclusief bagage voor 8 nachten.

Nontas Apartments 360 euro voor 8 nachten (25 augustus - 02 september)

https://www.booking.com/hotel/gr/nontas ... #hotelTmpl
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Jullie zijn fantastisch, dank voor al het meedenken en -helpen en -zoeken :heart:

Het eerste deel is gelukt! We vliegen op 24 augustus naar Alicante en op 1 september weer terug voor €125 pp! Heerlijk weer, leuke plaats, veel in de omgeving, perfecte vluchttijden, wij zijn blij. Nu nog op zoek naar het perfecte huisje, maar we zijn nu lekker op weg :hyper:
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
mcsteamy schreef:
24-01-2020 22:13
Jullie zijn fantastisch, dank voor al het meedenken en -helpen en -zoeken :heart:

Het eerste deel is gelukt! We vliegen op 24 augustus naar Alicante en op 1 september weer terug voor €125 pp! Heerlijk weer, leuke plaats, veel in de omgeving, perfecte vluchttijden, wij zijn blij. Nu nog op zoek naar het perfecte huisje, maar we zijn nu lekker op weg :hyper:
Wat fijn :) Buiten Airbnb en Booking.com kan je ook vaak via HomeAway en Rentalia betaalbare appartementen in Spanje vinden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven