Welk eiland van de wadden is het leuks met kinderen? t?

08-05-2020 09:06 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi.

Voor de zomervakantie hebben wij nog geen vakantie geboekt. Het eerste idee is thuis blijven met de kinderen. Maar ik vind 6 weken thuis toch wel heel erg lang en daarnaast zijn de vakantie's echt onze momenten van ontspanning.
Kortom wij hebben besloten dat wij graag één of twee weken naar één van de Nederlandse eilanden.
Maar nu. Wij gaan altijd naar het buitenland op vakantie en ik heb echt geen idee wat nu leuk is in Nederland. Ik zie dat er in Schiermonnikoog en Vlieland geen auto's mogen rijden. Dat lijkt mij niet erg practisch en voor de rest staat alles open. Tevens zoek ik een leuke accomodatie bij voorkeur aan het strand. Ik kom diverse vakantie parken tegen maar zie vooral door de bomen het bos niet meer.

Wie heeft er leuke tips?
Ik kom mijn hele leven al op de wadden en heb alle eilanden meermaals bezocht . Vlie is sinds een jaar of 10 echt elitair en duur, veel bn-ers die er komen, dure winkels etc. Met kinderen is Texel het meest praktisch omdat er zo veel te doen is dat slecht weer geen ramp is. En het is er net als op alle eilanden echt prachtig. Hoop dat je nog een huisje kunt krijgen. Misschien is eiland hoppen ook nog een idee er varen boten tussen de eilanden. Duitse wadden kun je ook nog naar kijken. Die zijn ook mooi maar minder sfeer vind ik zelf.
Alle reacties Link kopieren
Niet zo vreemd dat de kosten voor een vakantie in NL hoger zijn dan wanneer je naar de meer zuidelijkere landen gaat.

de lonen in NL liggen veel hoger dan in de zuidelijkere landen, strengere arbeidswetten, de prijzen voor grond/huizen etc is hoger, vaak hogere (lees) duurdere veiligheidseisen, etc etc In de toeristengebieden is het veel lastiger om personeel te vinden. Er werken heel veel buitenlanders in het toerisme op de wadden. Nederlandse studenten willen geen zomer in een strandtent werken. Campings en hotels zijn in het buitenland veel groter, dus kosten kunnen beter verdeeld worden over meer gasten.

Wil je daar als ondernemer iets aan overhouden, dan moet je toch ook meer gaan vragen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Smartwoman1971 schreef:
08-05-2020 14:45
Ik kom mijn hele leven al op de wadden en heb alle eilanden meermaals bezocht . Vlie is sinds een jaar of 10 echt elitair en duur, veel bn-ers die er komen, dure winkels etc. Met kinderen is Texel het meest praktisch omdat er zo veel te doen is dat slecht weer geen ramp is. En het is er net als op alle eilanden echt prachtig. Hoop dat je nog een huisje kunt krijgen. Misschien is eiland hoppen ook nog een idee er varen boten tussen de eilanden. Duitse wadden kun je ook nog naar kijken. Die zijn ook mooi maar minder sfeer vind ik zelf.
Ik vind het wel meevallen met de exclusiviteit op Vlie.
Wij gaan nogmaals altijd naar Stortemelk in een tenthuisje en we gaan echt niet iedere dag uit eten of lunchen.
Ligt echt aan de accomodatie en wat je precies doet, wij zijn nooit veel kwijt in ieder geval.
Alle reacties Link kopieren
Phoebemeaculpa schreef:
08-05-2020 12:08
Ik ga sinds 3 jaar iedere zomer naar Vlieland, heerlijk.
Ik denk dat dat voor kinderen wel leuk is maar ik weet dat niet zeker.
Wij doen geen ene r**t daar, naar het strand, wandelen, naar het dorp, naar het Posthuis fietsen en daar een pannenkoek eten en dat was het wel zo'n beetje....
Ik vind dat heerlijk maar goed ik weet dus niet of dat wat voor kinderen is.
Op de camping waar wij altijd zitten is wel genoeg voor kinderen en dat is vlakbij het strand.
(Stortemelk, Daar hebben ze o.a
tenthuisjes, erg leuk)
Je bedoelt die uitgewoonde tenten waar je de hoofdprijs voor betaalt ? Ooit een lang weekend op Stortemelk in zo n ding gezeten , vreselijk. En daarbij werd op vrijdag de enige keer het sanitair schoongemaakt, rest van het weekend niet en alles was ontzettend smerig.

Ameland is fantastisch to ! Wij gaan dit jaar naar Terschelling , nooit geweest, ben benieuwd. Check idd eerst ook de boot voordat je accommodatie boekt want de afvaarten in juli naar Terschelling zaten al behoorlijk vol. En idd erg duur , bijna 300EUR retour!!
Alle reacties Link kopieren
Smartwoman1971 schreef:
08-05-2020 14:45
Ik kom mijn hele leven al op de wadden en heb alle eilanden meermaals bezocht . Vlie is sinds een jaar of 10 echt elitair en duur, veel bn-ers die er komen, dure winkels etc. Met kinderen is Texel het meest praktisch omdat er zo veel te doen is dat slecht weer geen ramp is. En het is er net als op alle eilanden echt prachtig. Hoop dat je nog een huisje kunt krijgen. Misschien is eiland hoppen ook nog een idee er varen boten tussen de eilanden. Duitse wadden kun je ook nog naar kijken. Die zijn ook mooi maar minder sfeer vind ik zelf.
Helemaal eens vwb Vlieland. Heel bakfiets Amsterdam hangt daar de hipster uit , wordt niet voor niets Vliebiza genoemd 🤮. Nog nooit zulk vreselijk onaardig personeel in winkels en horeca meegemaakt ook daar. 25 jaar geleden was Vlieland nog leuk , nu totaal verpest. En je fiets in file het eiland rond .
Alle reacties Link kopieren
Oh wat zonde van Vlieland, zo'n mooi eiland. Ik ben Schierfan! Leuke camping, relaxen en eten bij de berkenplas, leuk dorpje etc. Heerlijk eiland.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben fan van Ameland! Vlieland is ook een erg mooi eiland, maar minder te doen voor kinderen.
Op Ameland vermaakten wij ons als klein kind ook altijd al.

Vorig jaar ben ik naar Texel geweest, dat viel mij echt enorm tegen. Ik had bijna de hele tijd het gevoel dat ik ergens in Noord-Holland reed.
De stranden van Ameland vind ik ook veel mooier, alles voelt een stuk relaxter aan.
Nes en Buren zijn mooie plaatsen om je prima te kunnen vermaken.

Vroeger al gingen wij niet met de auto over, maar lopend. Gelijk bij de boot kun je fietsen huren (vooraf kun je dit al reserveren met 10% korting) Zij zorgen er dan ook voor dat jouw bagage bij de accommodatie komt (en halen het ook weer op)
Alle reacties Link kopieren
Zonnetje_van_de_dag schreef:
08-05-2020 09:21
Dank jullie wel. Ben nu aan het kijken naar Texel. Maar jeetje ik schrik een beetje van die prijzen. Ik wist niet dat het zo duur is om in Nederland op vakantie te gaan.
Het is inderdaad heel duur.. ook de restaurants zijn heel duur op Texel. Je bent meer kwijt dan in het buitenland. Met mooi weer lijkt het me wel leuk maar als je dan ook nog eens een week of 2 regen hebt is het helemaal balen en zonde van het geld
Alle reacties Link kopieren
Texel vonden wij niet zo veel aan , net of je in Noord Holland zit . Dan kun je net zo goed naar Callantsoog gaan of Juliana dorp.
Ameland een erg mooi eiland ook mooie stranden. Als er geen auto 's zijn op een eiland vind ik het ook wel,een apart sfeertje daardoor hebben.
Schiermonnikoog is te lang geleden dat ik daar geweest ben. Maar toen ik er,was vond ik daar erg weinig te doen.
Ik ben ook fan van Ameland.
Alle reacties Link kopieren
Alle wadden eilanden gezien en heel vaak op Texel geweest. Qua natuur zijn alle eilanden mooi met een lichte voorkeur voor Ameland. Met kinderen is Texel echt een aanrader. Zowel buiten als binnen leuke activiteiten en voor de liefhebbers ook buiten de parken goede zwembaden. Ecomare, Kaap Skil (vooral zelf een zeeslag voeren erg leuk) Sommeltjespad voor de kleintjes en natuurlijk het strand en de natuur. Als je het net Julianadorp vind heb je iets gemist, er is zo'n diversiteit qua natuurgebieden.

Zelf heb ik ervaring met deze verhuurder, verhuurt niet op de grote parken maar wel wat leukere prijzen. https://www.verhuurservicetexel.nl/

Succes met zoeken!
Als het het nog lukt om wat leuks te vinden, vergeet dan niet alvast de boot te reserveren!

Ik ben Vlieland liefhebber, maar de boten varen met slechts met 30 % capaciteit en je moet wel een mondkapje op. Hoe het bij andere rederijen richting de eilanden gaat, weet ik niet
Alle reacties Link kopieren
De auto meenemen is duur, maar bedenk dat de auto parkeren op het vasteland ook duur is. Reken op zeker 7,50 per dag. Als je langer gaat is de auto meenemen goedkoper.
Zelf vind ik alle eilanden mooi, met een voorkeur voor Vlieland (autovrij)
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven