Welke stad voor enkele dagen boven Toscane?

25-01-2022 18:25 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben onze zomervakantie naar Toscane geboekt, op een uurtje rijden 'boven' Florence. We willen echter voor de tijd voor 4 dagen een stad ergens boven Toscane b(ez)oeken, zodat we al in de buurt van het vakantieverblijf zitten. We zaten zelf aan Milaan of Verona te denken. Ik ben wel wat meer naar Verona geneigd, omdat Milaan volgens mij meer bekend staat om het shoppen en we eigenlijk vooral gebouwen etc. willen bezichtigen. Hebben jullie tips voor een mooie stad/dorp/regio?
schatkaart wijzigde dit bericht op 25-01-2022 18:33
0.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Verona is mooi maar ik was er na een dag wel klaar mee. Is Turijn nog een optie?
Alle reacties Link kopieren
Oké, dus niet voor langer.
En Brescia? Dat ligt zo'n beetje tussen Milaan en Verona in. Ik weet alleen niet of Brescia wat is.
Alle reacties Link kopieren
Eens. Verona is leuk voor een dagje. Turijn is echt leuk voor een paar dagen.

Milaan vond ik zelf weinig aan als je niet van peperdure modewinkels houdt. De Dom is op zich wel mooi maar ik heb al veel grote kerken gezien. Als je erheen gaat en je wil de fresco van het laatste avondmaal zien moet je rekening houden met ver vantevoren boeken.
Alle reacties Link kopieren
Al die steden zijn leuk voor een dag.
Dus kies een centraal punt en rij er naar toe
Alle reacties Link kopieren
Schatkaart schreef:
25-01-2022 18:39
Oké, dus niet voor langer.
En Brescia? Dat ligt zo'n beetje tussen Milaan en Verona in. Ik weet alleen niet of Brescia wat is.
Volgens mij is dat ook niet heel boeiend. Dan zou ik eerder ergens aan een van de meren gaan zitten en van daaruit dingen bezoeken.
Alle reacties Link kopieren
Het is de bedoeling dat we 's maandags aan komen. Donderdags zullen we richting het volgende adres vertrekken, dus dat zou betekenen dat we dan 2,5 dag hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond Verona prima voor meerdere dagen. Wij zijn er een lang weekend geweest en zijn een dag de wijnvelden in gegaan voor een wijnproeverij. De andere 2 dagen in de stad. We hebben ons prima vermaakt.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond beide steden leuk voor 1 dag en alles is lopend te doen.

Mag ik vragen wat je geboekt hebt? Wij zijn nog op zoek naar een leuke bestemming in de Toscane.
Alle reacties Link kopieren
Milaan is meer dan alleen shoppen, vond ik. Verona had ik in 1,5e dag gezien, maar toen ik er was regende het alleen maar en dat helpt ook niet mee. Mijn man met 35+ graden, ook die was er vrij snel klaar mee daardoor. Bologna en Genua zijn ook leuk.

Wil je per se een stad, of is bv. een paar dagen Comomeer of cinque terre ook een optie?
Alle reacties Link kopieren
Milaan is zeker leuk voor een dag (of twee) want er is heel veel te zien, zeker niet alleen maar shoppen! Daar dichtbij ligt Bergamo Alta - het oude, hooggelegen deel van de stad, ook heel mooi. Ook Venetië is de moeite waard, hoewel ietsjes uit de richting.
Alle reacties Link kopieren
Mocht je richting Verona gaan, dan is het dorpje Peschiera del Garda leuk om te bezoeken. Gezellige restaurants, genoeg bezienswaardigheden en aan het Gardameer.
Sienna, absouluut!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven