Welke vakantiebestemming viel je tegen?

11-11-2017 17:43 413 berichten
Alle reacties Link kopieren
De steden die mij het meest tegenvielen:

- Moskou:
ontzettende chagrijnige mensen, niemand spreekt Engels en klantvriendelijkheid kennen ze niet. Het is wel 10 jaar geleden, dus misschien is het veranderd.

-Hanoi:
echt overal brommers, ook op de (smalle) troittoirs) je kan echt nergens fatsoenlijk lopen, ik werd er echt gestresst van. En in bijna alle restaurants zit je op van die plastic krukjes (ik ben geen 18 meer en krijg dan last van mijn rug) en op de stoep in de stank en herrie van de brommers.
(Saigon vond ik daarentegen heel erg leuk, zoveel relaxter)

-Istanbul:
totaal geen leuke eettentjes/cafes op 1 straatje na, geen winterbestemming.
Paleizen zijn wel mooi en in de zomer is het vast leuker daar.

Buenos Aires:
- overal vuilniszakken en heel slecht onderhouden op 1 buurt na.
- het water van de rivier is BRUIN en totaal geen sfeer daar(geen kraampjes, muziek)
- als je heel erg van tango houdt en van vlees eten is het wel een leuke bestemming
denk ik en de mensen vond ik erg aardig.
Agra. De taj mahal is leuk, maar voor de rest vond ik dat er echt geen prettige sfeer hing.
Alle reacties Link kopieren
Kopenhagen. Duur, niet bijzonder, saai.

Parijs vond ik ook niet zo leuk. Ik vond het druk, asociaal, vies, lelijk. Totaal niet romantisch.
Alle reacties Link kopieren
Parijs.
Met precies dezelfde redenen als butterfly geeft.

Milaan ook trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Grappig, ik vond Moskou en Hanoi (veel leuker dan Saigon!) wel super. Chagrijnigheid en onklantvriendelijk herken ik wel heel erg van Moskou, maar alleen wat betreft mensen achter een balie. Mensen op straat waren heel aardig. Zelfs mensen die ons te hulp schoten toen we ergens met een kaart stonden te hannesen.

Mij viel Barcelona erg tegen. Het stonk er erg en nergens waren leuke eettentjes te vinden.
Berlijn in de winter is ook geen aanrader. De loopafstanden zijn altijd aardig groot en met een giga pak sneeuw heb je op een gegeven moment gewoon geen zin meer om rond te banjeren.
Wij zijn een paar jaar geleden naar Denemarken geweest, echt, het meest saaie en voorspelbare land ter wereld.
We dachten er toen nog over om naar Kopenhagen te gaan, misschien was daar meer te beleven., maar het was wel weer een hele afstand om te reizen. Goed om te lezen, dat we er niets aan gemist hebben.

Parijs viel laatst ook zwaar tegen.
En ook nog eens heel erg duur. Ga ik nooit meer heen.
Alle reacties Link kopieren
Jamaica. Wel mooi duiken, maar buiten het resort was de sfeer erg agressief
Texel in de winter, bijna alles dicht en geen ov

Londen in de zomer...leuke stad maar bizar druk en overspoeld met chinezen
Alle reacties Link kopieren
Fuerteventura, een rots met geiten
Alle reacties Link kopieren
Poeszie: Jamaica een agressieve sfeer zeg je, mn in het uitgaansleven of ook gewoon overdag?
Samos. Wat een saai eiland.
Tsjechië:
- Was erg sfeerloos, veel armhoede en toen wij er hartje zomer waren hadden veel winkels nog volop kerst decoratie met kerstballen, versierde kerstbomen etc.
- In de meeste stadjes waar we waren kwam je overal dezelfde winkeltjes tegen met veel rotzooi en gerund door Chinezen. We hoorden van wat locals dat ze een ware plaag waren voor de locale ondernemers.
- Het eten vond ik niet echt geweldig, weinig groente ook al ging je wat luxer eten.
Het enige wat ik wel leuk vond is Praag maar de rest nee.

Daarnaast Parijs, vind het een mooie stad qua architectuur maar hier en daar ook erg vies en de Fransen zijn niet echt vriendelijk en altijd gehaast. Daarnaast mis ik daar altijd goede naambordjes van straten waardoor ik daar al en aantal keer echt verkeerd ben gelopen en Fransen die je dan even willen helpen ho maar ook al vraag het netjes. En het allerergste weigeren om engels te praten en stug antwoord geven in het Frans terwijl ze weten dat je dat niet snapt.
anoniem_129113 wijzigde dit bericht op 11-11-2017 18:08
0.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Indonesië: te heet, vochtig, vies, mensen heel vriendelijk maar traaaaaaaggggg.
Spanje: onbeschofte mensen, vies eten.
Winter is coming...
Zuid-Frankrijk in juni.

Heel veel nog niet open. (Blijkbaar wachten ze echt tot 1 juli?)
En bepaalde steden ook een ramp qua afval.

Firenze

Overrompeling qua mensen in juni.
Continu overhoop gelopen worden is écht niet gezellig.
Ik wil niet weten hoe het eruit ziet in juli en augustus.
Alle reacties Link kopieren
Venetië: het eiland was helemaal overgenomen door chinezen, de horeca en winkeltjes. Het was een bizar gezicht.
Indië: maar dat schijnt ook echt zo’n “hate it or love it” land te zijn. Ik vond het onveilig en helemaal niet prettig om de hele dag aangestaard te worden (zelfs met lange rok, lange mouwen en hoofddoek).
Alle reacties Link kopieren
Oja überhaupt Italië. Prachtig land, maar de mensen die er wonen.... o_o
Arrogant, onbeschoft, asociaal, ongastvrij, onvriendelijk. Echt nog nooit mensen tegen gekomen waar ik zo'n hekel aan heb gekregen als de Italianen.
Seychellen en Mauritius. Maar ik vergeleek ze met de Malediven en St. lucia. Dus ben gewoon een enorm verwend nest ;)
Alle reacties Link kopieren
O ja, Dublin en Milaan vond ik niet bijzonder. Die laatste vast het leukst voor (dure) schoenengekken.
En in Pisa bekijk je even de toren en dat is het dan.
Alle reacties Link kopieren
wow, Orangetree, ik zal het proberen te onthouden, ik bedoel als je dan toch ver weg gaat naar een dure bestemming, moet je het goed doen, haha.
Alle reacties Link kopieren
Parijs.

Maar dat lag misschien ook aan dat we het eind april in onze winterjassen nog berenkoud gehad hebben.

Verder waren we het jaar daarvoor in Londen geweest en daar boden mensen spontaan hulp aan als we op een plattegrond keken.
In Parijs werd er dan ergerlijk naar je gekeken van je staat in de weg.

We hadden ook net de verkeerde restaurantjes uitgekozen want eten was karig en niet lekker.

Denemarken.

Legoland was nog wel leuk en de brede stranden ook maar verder was het net Nederland maar dan veel en veel saaier.
gekopreizen schreef:
11-11-2017 17:57
Poeszie: Jamaica een agressieve sfeer zeg je, mn in het uitgaansleven of ook gewoon overdag?
Jamaica was leuk. Op het resort met mijn zus. Ik ben niet blank en spreek de plaatselijke taal redelijk, maar zelfs overdag voelden wij ons onveilig. Overal werden verboden middelen aangeboden op agressieve wijze. Werden we op intimiderende wijze benaderd door mannen en er was een schietpartij een straat verder toen wij daar waren. Heerlijk relaxed op het resort (overigens, dikke 5* of niet, zelfs daar benadert het hotelpersoneel je voor drugs). Maar zeker buiten het resort hangt er een hele gespannen sfeer. Je moet echt continu alert zijn. Jamaica staat niet voor niks in de top 10van de gevaarlijkste landen al jaren.

Oh,dat, en het meest vervelende volk ter wereld in overvloed. De op de een of andere manier altijd schreeuwende amerikanen en amerikaanse vrouwen met stemmen waar eucalypta een puntje aan kan zuigen, en dan met het aantal decibel van een straaljager....
anoniem_245179 wijzigde dit bericht op 11-11-2017 18:18
9.19% gewijzigd
Renesse in een mooi weekend. Afgeladen vol, je kunt er je kont niet keren, voor je auto is nergens plek en je zit overal oeverloos te wachten tot je eten/koffie er is. En veel horeca is smoezelig. Echt niks aan, we waren zo weer thuis.

Edit: Dublin vond ik dan wel weer erg leuk! Maar daar gaat dit topic niet over. :)
anoniem_318765 wijzigde dit bericht op 11-11-2017 18:19
15.32% gewijzigd
CrepeDeFromage schreef:
11-11-2017 17:56
Fuerteventura, een rots met geiten
Jaaaa precies dat. Ik hou van lange vakanties maar wat was ik blij dat we daar maar acht dagen zaten.
Alle reacties Link kopieren
Texel in de winter inderdaad. Koud, nat, ongezellig.

Salou in Spanje. Dit was mid jaren '80. Jaren daarvoor al eerder in Spanje geweest, altijd super naar de zin gehad en dan kom je in Salou, overvol, herrie, duur, vies en je kon er als vrouw niet alleen over straat lopen. Wist ik veel als provinciaalse tiener (pre-internettijdperk) waar Salou voor stond. ;-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven