Welke vakantiebestemming viel je tegen?

11-11-2017 17:43 413 berichten
Alle reacties Link kopieren
De steden die mij het meest tegenvielen:

- Moskou:
ontzettende chagrijnige mensen, niemand spreekt Engels en klantvriendelijkheid kennen ze niet. Het is wel 10 jaar geleden, dus misschien is het veranderd.

-Hanoi:
echt overal brommers, ook op de (smalle) troittoirs) je kan echt nergens fatsoenlijk lopen, ik werd er echt gestresst van. En in bijna alle restaurants zit je op van die plastic krukjes (ik ben geen 18 meer en krijg dan last van mijn rug) en op de stoep in de stank en herrie van de brommers.
(Saigon vond ik daarentegen heel erg leuk, zoveel relaxter)

-Istanbul:
totaal geen leuke eettentjes/cafes op 1 straatje na, geen winterbestemming.
Paleizen zijn wel mooi en in de zomer is het vast leuker daar.

Buenos Aires:
- overal vuilniszakken en heel slecht onderhouden op 1 buurt na.
- het water van de rivier is BRUIN en totaal geen sfeer daar(geen kraampjes, muziek)
- als je heel erg van tango houdt en van vlees eten is het wel een leuke bestemming
denk ik en de mensen vond ik erg aardig.
Ik vind het best bijzonder dat de regio Beieren zo vaak negatief ervaren wordt. Ik ben er in mijn kindertijd/jeugd vaak geweest (in combinatie met Salzburg) en ook mijn laatste keer toen ik rond de 40 was ervaarde ik het als mooie natuur, vriendelijke mensen en lekker eten. Geen negatief verschil met het net over de Oostenrijkse grens gelezen Salzburg dus, wat ik ook altijd 'n heerlijke vakantiebestemming heb gevonden.
Mevrouw75 schreef:
16-11-2017 07:08
Wat breng je je mening over Rome als een feit. Ik deel je ervaring niet.
Nee zeker niet. Ik vind Rome een prachtige stad. Heel veel monumenten en kunst uit heel veel stijlperiodes. En de binnenstad is vrij klein dus goed te belopen.
Lekker eten ook. Betaalbaar. En vriendelijke mensen vond ik.
anoniem151120172253 schreef:
15-11-2017 18:41
Mallorca vond ik tegenvallen, vond de omgeving niet heel spectaculair ofzo en ik had niet het gevoel dat ik op een eiland zat

Mag ik vragen waar dat um voor jou in zat?
Wij hebben veel rondgereden (bagger weer dus veel gaan bezichtigen). Wij hadden juist het gevoel van rondjes rijden, en Even goed gassen en we rijden de zee alweer in...
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic. Grappig om te zien dat meningen zo ongelovelijk uit elkaar liggen.
En dat sommigen roepen: ".... want ze spreken geen woord engels" ==> dat is toch het leuke van reizen, om te ontdekken dat 'gewone' dingen zoals engels spreken helemaaaaal niet zo 'gewoon' zijn.

Mijn top-3:
* Londen (met stip) --> meerdere keren geweest en ik vind er nog steeds niks aan.
Geen terrasjes (op Convent Garden na), alle mensen druk, musea groot, winkels duur.
* Milaan (zoals meerdere keren gezegd... tenzij je van duur winkelen houdt)
* Zuid-Africa --> zoveel lovende woorden gehoord, zoveel mensen enthousiast, terwijl er mooiere bestemmingen zijn (voor de big five naar Tanzania, voor de stranden naar Golf van Biskaje, voor dolfijnen naar Azoren, voor lekker eten naar Italie)
Mij sprak de veelzijdigheid van Zuid Afrika juist aan. De wijngebieden rond de Kaap, de ruige natuur én daarbij ook nog 'ns diverse safari mogelijkheden. Hoewel mij ook Tanzania big five heaven lijkt, denk ik dat ik er snel gamedrive-moe zou worden.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
16-11-2017 11:56
Mij sprak de veelzijdigheid van Zuid Afrika juist aan. De wijngebieden rond de Kaap, de ruige natuur én daarbij ook nog 'ns diverse safari mogelijkheden. Hoewel mij ook Tanzania big five heaven lijkt, denk ik dat ik er snel gamedrive-moe zou worden.
Game drive moet word ik nooit. Ben tientallen keren op safari geweest en het verveelt me nooit.

Tegenvallers:

Egypte
Ibiza
Florence (wat een touristtrap)
Aruba en Curacao
Java

Kan er nog wel meer opnoemen maar kom er even niet op.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
daddy_gijs schreef:
16-11-2017 11:52
Leuk topic. Grappig om te zien dat meningen zo ongelovelijk uit elkaar liggen.
En dat sommigen roepen: ".... want ze spreken geen woord engels" ==> dat is toch het leuke van reizen, om te ontdekken dat 'gewone' dingen zoals engels spreken helemaaaaal niet zo 'gewoon' zijn.

Mijn top-3:
* Londen (met stip) --> meerdere keren geweest en ik vind er nog steeds niks aan.
Geen terrasjes (op Convent Garden na), alle mensen druk, musea groot, winkels duur.
* Milaan (zoals meerdere keren gezegd... tenzij je van duur winkelen houdt)
* Zuid-Africa --> zoveel lovende woorden gehoord, zoveel mensen enthousiast, terwijl er mooiere bestemmingen zijn (voor de big five naar Tanzania, voor de stranden naar Golf van Biskaje, voor dolfijnen naar Azoren, voor lekker eten naar Italie)
Ik bespeur een thema ;)

Ik hou zo van Londen! Maar het is inderdaad wel een stad waarvan je een beetje moet weten waar je moet zijn en die leuker wordt naarmate je er vaker komt.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
anoniem151120172253 schreef:
15-11-2017 18:41
Mallorca vond ik tegenvallen, vond de omgeving niet heel spectaculair ofzo en ik had niet het gevoel dat ik op een eiland zat
Ben je wel je badplaats uitgeweest?
Het gebergte is echt prachtig mooi. Cap de formentor bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
Oslodeeerste schreef:
15-11-2017 19:55
Met stip op nr 1:

Rome

Als je schitterende steden zoals Parijs, Londen, Berlijn en Madrid hebt gezien, valt Rome heel erg tegen.

Nr2:

Istanbul. Ik had er geen hoge verwachtingen van en het viel toch tegen.

En vrijwel geheel Griekenland.
Ah mennn, echt? Rome heeft zoveel moois, zoveel historie! Ik heb me daar ultiem vermaakt, wat een prachtige stad!

Dat Zuid Afrika wordt genoemd als tegenvallend snap ik ook echt niet. Het is daar zó mooi en heeft zoveel te bieden. Waar vind je juist al die mooiheid in 1 land? Bovendien is het eten er echt heel erg lekker!

Marrakech viel ons trouwens wel tegen, maar de rest van Marokko niet. Prachtig land! Heerlijk eten, lekker gekruid en wonderbaarlijke natuur. 1001 nacht maar dan in werkelijkheid en heel veel lieve mensen. Al zijn die er in Marrakech een stuk minder.

En San Francisco, tsja. De stad op zichzelf is echt heel mooi, bijzonder en fijn gelegen maar ze hebben daar echt een serieus probleem met daklozen/drugsverslaafden.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond Barcelona erg tegenvallen, zeker in de zomer. Te druk, te warm en niet sfeervol.
En Stockholm vond ik eigenlijk ook een beetje tegenvallen. Erg duur en na 2 dagen heb je het eigenlijk wel gezien.
Alle reacties Link kopieren
Kenia. Stelletje kut-zebra's (was vakantie van 1 dag, dat scheelt wel denk ik)
Egypte, dat vond ik dan weer geweldig! Was de eerste keer buiten Europa voor mij, heb een rondreis gemaakt met een vriendin, en ik was zwaar onder de indruk van de cultuur. De fata morgana van de Efteling, maar dan echt haha. Als het daar rustiger wordt dan wil ik graag nog een keer terug.
Labalade schreef:
16-11-2017 16:57
Egypte, dat vond ik dan weer geweldig! Was de eerste keer buiten Europa voor mij, heb een rondreis gemaakt met een vriendin, en ik was zwaar onder de indruk van de cultuur. De fata morgana van de Efteling, maar dan echt haha. Als het daar rustiger wordt dan wil ik graag nog een keer terug.

Ik krijg altijd een heel naar gevoel in de Fata Morgana, dus dat soort landen zijn totaal niks voor mij dan :P (Wist ik sowieso al wel).
Ik vond de Fatamorgana gaaf totdat ik kennis maakte met de arabische/moslim cultuur. :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
LeesMee schreef:
16-11-2017 16:16
Kenia. Stelletje kut-zebra's (was vakantie van 1 dag, dat scheelt wel denk ik)
Hahaha! Dat scheelt inderdaad. Ik was er 2 weken. 1 week wildparken en 1 week kustresort. Was echt supergeweldig! Van zebra's keken we op het laatst ook niet meer op, maar voor de rest heel veel dieren gezien. De big 5 en vele andere.
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
16-11-2017 17:36
Hahaha! Dat scheelt inderdaad. Ik was er 2 weken. 1 week wildparken en 1 week kustresort. Was echt supergeweldig! Van zebra's keken we op het laatst ook niet meer op, maar voor de rest heel veel dieren gezien. De big 5 en vele andere.
Door de kut-zebra's las ik hier kut-resort :proud:
Broodjekroket2 schreef:
16-11-2017 16:14
Ik vond Barcelona erg tegenvallen, zeker in de zomer. Te druk, te warm en niet sfeervol.
En Stockholm vond ik eigenlijk ook een beetje tegenvallen. Erg duur en na 2 dagen heb je het eigenlijk wel gezien.

Barcelona is in de zomer ook het minst leuk. De bewoners gaan dan de stad uit naar hun buitenverblijven en dat wat overblijft zijn de toeristen. Mei is de leukste maand. Of eind september.
Ga nog een keer terug! :)
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
17-11-2017 09:20
Door de kut-zebra's las ik hier kut-resort :proud:

:high5: Ik ook, ik dacht nog, geen leuke vakantie. Lezen blijft moeilijk. :rofl:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ik ben niet zo balkannerig slash Oostblok. Kweenie. Ik heb het geprobeerd maar snap het écht niet.
Ik vind het net 1 grote Albert cuijp en de mensen nors.
Eten in Rusland en Oostblok echt goor! Vleesballen. Bieten. Kool.
Yak!

Eten in Marokko: fantastisch!
Eten in Italië: the best!
Eten in Engeland: Gatver
Frankrijk: oha prima

Mooiste land waar ik ben geweest: Azoren, tanzania, Noorwegen.
Alle reacties Link kopieren
Echt grappig, zoveel verschillende meningen! Sommige herken ik, bij andere heb ik een totaal andere ervaring/beleving meegemaakt.

Zo viel Moskou mij 100% mee. Ik vond het een betaalbare stad (metro niet duur, eten zoals ik in NL gewend ben en kaartjes voor bezienswaardigheden vond ik zelfs goedkoop). Het was er schoon en de mensen waren echt wel vriendelijk. Engels werd niet echt goed verstaan, maar het mooie vond ik telkens dat ze wel probeerden om ons te begrijpen!

De minst leuke bestemming is voor mij ook Milaan, terwijl Italie verder mijn favo land is en ik het in Milaan echt super leuk heb gehad met mijn zusje!
Helaas vond ik ook niet alle ervaringen in China even leuk, dat had vooral met de mensen te maken (aan de kant duwen, uitlachen)
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
17-11-2017 09:20
Door de kut-zebra's las ik hier kut-resort :proud:
Ik ook !)
:proud:
Alle reacties Link kopieren
Grootste tegenvaller: Kreta.
We zaten met z'n tweetjes in een lief dorpje in het zuiden, dus ver van Chersonissos, en je kon er lekker aan zee eten,maar nee.. Misschien gewoon verkeerde periode van (Augustus) maar alles was zo dor en droog, keiharde wind overal dus gezandstraald aan zee en veel te warm om daar ver vandaan te zijn.
Een dag auto gehuurd en leuke dingen gezien, maar niet spectaculair ofzo.
Toch mag Griekenland op zich wel in de herkansing, als iemand een (kindvriendelijke) locatie/ eiland weet waar t in juni 2 weken goed toeven is, hou ik me aanbevolen.

Qua steden vond ik Venetië tegenvallen wegens te druk en toeristisch. Maar was daar 2x een dag midden in schoolvakantie. Heb de hoop dat dat buiten t seizoen leuker is.
Alle reacties Link kopieren
Miss.Speeseend schreef:
18-11-2017 15:37
Grootste tegenvaller: Kreta.
We zaten met z'n tweetjes in een lief dorpje in het zuiden, dus ver van Chersonissos, en je kon er lekker aan zee eten,maar nee.. Misschien gewoon verkeerde periode van (Augustus) maar alles was zo dor en droog, keiharde wind overal dus gezandstraald aan zee en veel te warm om daar ver vandaan te zijn.
Een dag auto gehuurd en leuke dingen gezien, maar niet spectaculair ofzo.
Toch mag Griekenland op zich wel in de herkansing, als iemand een (kindvriendelijke) locatie/ eiland weet waar t in juni 2 weken goed toeven is, hou ik me aanbevolen.

Qua steden vond ik Venetië tegenvallen wegens te druk en toeristisch. Maar was daar 2x een dag midden in schoolvakantie. Heb de hoop dat dat buiten t seizoen leuker is.
Ik ben groot Rhodos fan :love:
Wat me nog meer tegenviel was Caïro. Je denkt dat je een idee hebt van een echt grote stad, want Londen en Parijs gezien. Maar Caïro is echt buitencategorie, wat een bende is het daar. De piramides waren gaaf om eens gezien te hebben, maar ik vond de tempels in het zuiden veel indrukwekkender.
Het hielp ook niet dat we eerst een paar dagen in Luxor en een paar dagen in Aswan hadden gezeten, beide heel prettige en rustige stadjes. Vooral Luxor had echt ons hart gestolen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven