Welke van de 3 bestemmingen eind november

05-11-2024 08:18 20 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Eind november willen wij 6 dagen even er tussen uit. We twijfelen tussen 3 bestemmingen:
Sevilla
Malaga
Madeira

Ik weet dat het weer nu niet al te best is, maar het liefst dus de bestemming met de meeste kans op redelijk weer. Wij houden van wandelen, dus dan zou Madeira de beste keuze zijn, maar als het alleen maar slecht weer zal zijn dan skip ik het liever.

Iemand al in een van deze bestemmingen geweest eind november?
Madeira ligt het meest zuidelijk. Het is een groen eiland dus het regent er weleens.
Sevilla ligt wat meer landinwaarts en eind november kun je regen verwachten. Sevilla is het beste tussen half september en eind oktober imo.
Phoenix25 schreef:
05-11-2024 08:18
Wij houden van wandelen, dus dan zou Madeira de beste keuze zijn, maar als het alleen maar slecht weer zal zijn dan skip ik het liever.

Ook aan Canarische eilanden gedacht? La Palma staat het meest bekend als wandeleiland maar ook in het noorden en binnenland van Gran Canaria kun je prachtig wandelen.
Ravintola schreef:
05-11-2024 09:14
Ook aan Canarische eilanden gedacht? La Palma staat het meest bekend als wandeleiland maar ook in het noorden en binnenland van Gran Canaria kun je prachtig wandelen.
Precies mijn gedachte. La Palma is prachtig en trekt eigenlijk voornamelijk wandelaars. Overigens is het op Madeira bijna altijd heerlijk lenteweer. De kans dat het daar dagen regent is volgens mij heel erg klein.
Alledrie mooie bestemmingen.

Malaga zou ik vanwege weer nu niet doen.
Blijft over Sevilla of Madeira en dan is het maar net waar je het meeste zin aan hebt; stedentrip óf gezellig in Funchal met mooie wandelingen.
Ik zou de Canarische Eilanden doen.
La Palma als je wil wandelen of Lanzarote als je van alles wat wil.
Madeira!
Eind november zou ik eerder een stad kiezen dan een wandelvakantie. In een stad vind ik het minder vervelend dat de dagen kort zijn.
Canarische eilanden gaan we nu niet doen, de prijzen zijn een stuk hoger en voor die korte week vind ik dat niet de moeite waard.

Ik neig naar Madeira, maar ben bang dat het weer tegenvalt en dan kan je niet veel anders doen. In een stad heb je nog wat opties mocht het echt slecht weer zijn.
Phoenix25 schreef:
05-11-2024 13:22
Canarische eilanden gaan we nu niet doen, de prijzen zijn een stuk hoger en voor die korte week vind ik dat niet de moeite waard.

Ik neig naar Madeira, maar ben bang dat het weer tegenvalt en dan kan je niet veel anders doen. In een stad heb je nog wat opties mocht het echt slecht weer zijn.

Funchal is echt een leuke plaats/stad hoor.
Genoeg te doen en zien, ook bij iets minder weer.
Dat is goed om te horen. Ik ga eens zoeken naar tips voor Madeira.
Glutenvrijer schreef:
05-11-2024 13:15
Eind november zou ik eerder een stad kiezen dan een wandelvakantie. In een stad vind ik het minder vervelend dat de dagen kort zijn.
Madeira ligt dicht bij de evenaar en van kortere dagen in november is nauwelijks sprake
Het weerbericht voor Madeira de komende twee weken voorspelt gemiddeld 22 graden zonder veel neerslag. Prachtig wandelweer!
ivo70 schreef:
05-11-2024 14:48
Madeira ligt dicht bij de evenaar en van kortere dagen in november is nauwelijks sprake
Het scheelt minder dan hier, maar ‘nauwelijks’ zou ik het niet willen noemen. In juni gaat de zon twee uur later onder dan nu. Op de klok scheelt dat door de zomertijd drie uur.
Ik zou de Spaanse kust op dit eigenste moment - en over een paar weken nog - precies niet heel erg zien zitten.
Zeker Malaga zou ik dus al sowieso schrappen.
En Sevilla is ook maar de vraag of daar de pleuris niet uitbreekt.

Dan zou ik eerder naar Madeira trekken en zorgen dat je een boek mee hebt om te lezen voor als het toch 2 dagen regent.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
https://www.timeanddate.com/sun/portugal/funchal
Hier kun je zien hoe laat de zon opkomt en ondergaat in Funchal.
Voor 6 dagen zou ik Madeira kiezen.
Sevilla is heel mooi maar ik had het na 2 dagen wel gezien, is niet zo groot
Ja het is definitief. We kiezen voor Madeira. Bedankt voor jullie inzichten, we hebben er zin in.
abcdeevdcba123 schreef:
06-11-2024 16:42
Voor 6 dagen zou ik Madeira kiezen.
Sevilla is heel mooi maar ik had het na 2 dagen wel gezien, is niet zo groot

Dan heb je denk ik een hoop moois gemist. Twee dagen is imo veel te kort voor Sevilla, dan heb je net de echte highlights gezien, maar niet tijd om bijvoorbeeld Itálica te bezoeken en even echt stil te staan en de stad te beleven. Sevilla is prachtig.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven