Wie heeft er al eens gevlogen met Tuidreamliner?

20-01-2020 20:23 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hee allemaal!

Vorig jaar ben ik over mijn vliegangst gestapt en voor het eerst gevlogen naar Spanje. Uiteindelijk vond ik het enorm meevallen, hoewel de angst altijd wel zou blijven (en nu na het nieuws van het neergeschoten vliegtuig natuurlijk weer wat meer).
Mijn vriend dacht.. Nu kunnen we wel een stap verder. Zijn droom is om te vliegen naar Mexico. Slik.. van 3 naar 10 uur (tussenlanding op de heenweg niet meegerekend). Welliswaar met de Tui Dreamliner.

Is er iemand die zo’n reis heeft gemaakt met dit vliegtuig en een positieve ervaring heeft gehad? Ik ben namelijk ook bang me stierlijk te gaan vervelen, ben niet iemand die alleen maar stil kan zitten. Daarnaast kan ik niet slapen in voertuigen, dus dat is ook geen optie. Als we gaan, vliegen we wel comfort.

Thanks alvast!
Niet met Tui, wel met de dreamliner. Voordeel van die grote toestellen is dat het stabieler vliegt dan de kleinere, is mijn ervaring. Fijne vlucht en geniet van je vakantie!
Wat knap dat je je vliegangst zo aangaat!
Ik ben met TUI dreamliner van en naar Aruba gevlogen. Ik weet niet helemaal wat nou precies je vraag is. Slapen en stilzitten heeft toch niet echt met dit specifieke vliegtuig te maken? Ik vond het een prettige reis. Het was mijn eerste lange vliegreis (eerder was Griekenland het verst), dus ik kan het niet vergelijken met andere lange afstands vliegtuigen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou me meer zorgen maken om Mexico momenteel...niet alles is veilig ivm de drugsoorlogen. Dat vliegtuig blijft wel hangen. En lang vliegen is gewoon slapen/ lezen/ films kijken
Alle reacties Link kopieren
De keer dat ik met TUI vloog, was het met 2 kids van 6/7 jaar. We hebben ons allemaal vermaakt, al is vliegen zonder kinderen een stuk beter!

Er zijn aan boord meerdere films & series op je mediascherm in de stoel voor je (je kan dus zelf gewoon kiezen). Je krijgt wat te eten en je moet natuurlijk zelf wat leuks meenemen - boek, tijdschrift, puzzeltjes, muziek. 10 uur in het vliegtuig (zonder kinderen) voelt voor mij meestal heel relaxed - je hoeft even helemaal niks. Tussenlanding is misschien minder relaxed.

Maar ik heb dan ook geen vliegangst. Hoe groter het vliegtuig, hoe stabieler.
Alle reacties Link kopieren
Onze langste vlucht was 14 uur met de Airbus van Frankfurt naar San Francisco en toen moesten we een volgende vlucht van nog eens 6/7 uur die veel en veel langer leek te duren. Hoe groter hoe stabieler wat iemand dus ook al zegt.
Flink wat films en series op de iPad en verstand op 0.
Alle reacties Link kopieren
hertje89 schreef:
20-01-2020 20:33
Wat knap dat je je vliegangst zo aangaat!
Ik ben met TUI dreamliner van en naar Aruba gevlogen. Ik weet niet helemaal wat nou precies je vraag is. Slapen en stilzitten heeft toch niet echt met dit specifieke vliegtuig te maken? Ik vond het een prettige reis. Het was mijn eerste lange vliegreis (eerder was Griekenland het verst), dus ik kan het niet vergelijken met andere lange afstands vliegtuigen.

Echt een precieze vraag heb ik denk ik niet, haha. Ik denk inderdaad wat de ervaring was van dit vliegtuig, ook in vergelijking met de kleinere vliegtuigen naar bijv dus Spanje. Daar voelde ik me enorm opgesloten, niet even kunnen lopen en de benen strekken want er was maar 1 gangpad
Alle reacties Link kopieren
Vlaginvaas schreef:
20-01-2020 20:33
Ik zou me meer zorgen maken om Mexico momenteel...niet alles is veilig ivm de drugsoorlogen. Dat vliegtuig blijft wel hangen. En lang vliegen is gewoon slapen/ lezen/ films kijken
Klopt, we willen naar playa del carmen. Daar is het volgens het reisbureau gewoon veilig
Alle reacties Link kopieren
En als je niet kan slapen in voertuigen: accepteer vantevoren dat je niet zult slapen. Ik heb weleens gedacht: ik moet echt slapen want anders ben ik morgenochtend veel te moe.... Dat helpt niet echt. Je kan je beter voornemen: ik ga lekker de hele nacht films kijken, en als ik moe ben mág ik slapen, maar het hoeft niet.
Alle reacties Link kopieren
aliana schreef:
20-01-2020 20:36
De keer dat ik met TUI vloog, was het met 2 kids van 6/7 jaar. We hebben ons allemaal vermaakt, al is vliegen zonder kinderen een stuk beter!

Er zijn aan boord meerdere films & series op je mediascherm in de stoel voor je (je kan dus zelf gewoon kiezen). Je krijgt wat te eten en je moet natuurlijk zelf wat leuks meenemen - boek, tijdschrift, puzzeltjes, muziek. 10 uur in het vliegtuig (zonder kinderen) voelt voor mij meestal heel relaxed - je hoeft even helemaal niks. Tussenlanding is misschien minder relaxed.

Maar ik heb dan ook geen vliegangst. Hoe groter het vliegtuig, hoe stabieler.

Dat is wel fijn, een eigen mediascherm. 3 films verder en je bent er natuurlijk ook al bijna.. haha
Alle reacties Link kopieren
Cozzzy schreef:
20-01-2020 20:38
Echt een precieze vraag heb ik denk ik niet, haha. Ik denk inderdaad wat de ervaring was van dit vliegtuig, ook in vergelijking met de kleinere vliegtuigen naar bijv dus Spanje. Daar voelde ik me enorm opgesloten, niet even kunnen lopen en de benen strekken want er was maar 1 gangpad
Ook met maar 1 gangpad mag je gewoon lopen hoor.
Alle reacties Link kopieren
aliana schreef:
20-01-2020 20:40
En als je niet kan slapen in voertuigen: accepteer vantevoren dat je niet zult slapen. Ik heb weleens gedacht: ik moet echt slapen want anders ben ik morgenochtend veel te moe.... Dat helpt niet echt. Je kan je beter voornemen: ik ga lekker de hele nacht films kijken, en als ik moe ben mág ik slapen, maar het hoeft niet.
Ja, die gedachten heb ik ook haha! Bedankt, hele fijne tip. Die gedachten moet ik inderdaad omzetten
Wij hebben er ook mee gevolgen.
Die vluchten was wel echt prettiger dan andere vliegtuigen. Waarom geen idee eigenlijk, misschien ook andere omstandigheden.
Het mediascherm is wel lekker uitgebreid.
Alle reacties Link kopieren
Één keer met een Tui Dreamliner naar Florida gevlogen. Werkelijk het fijnste vliegtuig waar ik in gevlogen heb. Heel rustig en stabiel. Bovendien ruimer dan ik gewend was.

Heerlijk filmpjes gekeken op het entertainment systeem.
Ik ben niet bijgelovig, dat brengt ongeluk...
Alle reacties Link kopieren
Hoe groter, hoe stabieler inderdaad! Accepteren dat je niet kan slapen, en als je angst echt heel erg is bij de huisarts vragen voor iets kalmerends, wellicht dat je dan ook gewoon kan slapen. Verder je eraan over geven, films kijken, een goede koptelefoon mee tegen het geluid, luisterboek aan en ogen dicht.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Cozzzy schreef:
20-01-2020 20:38
Echt een precieze vraag heb ik denk ik niet, haha. Ik denk inderdaad wat de ervaring was van dit vliegtuig, ook in vergelijking met de kleinere vliegtuigen naar bijv dus Spanje. Daar voelde ik me enorm opgesloten, niet even kunnen lopen en de benen strekken want er was maar 1 gangpad
Toen ik met TUI vloog (was dat dreamliner? ik weet het niet zeker) waren er 2 gangpaden. (3 stoelen / gangpad / 4 stoelen / gangpad / 3 stoelen) Je kan zeker kiezen voor een stoel aan het gangpad, zodat je makkelijk kan opstaan. (soms moet je extra betalen voor gegarandeerde stoelkeuze)

Ik vloog een keer met een niet-helemaal-zindelijk kind, en we moesten continue naar de WC. Ook heb ik een lange vlucht gemaakt toen ik 6 maanden zwanger was ofzo en heb toen veel rondgelopen, ging elk uur een glaasje water halen, even gaan staan in het gangpad bij de wc's etc. (zitten was toen niet zo lekker). Dat kon allemaal, het is wel ruimer dan een vliegtuig voor korte vluchten.

Je moet wel een beetje oppassen dat je andere passagiers niet hindert, want die willen vaak slapen.
Alle reacties Link kopieren
Super bedankt voor jullie tips en gedeelde ervaring! Heel fijn. De tijd gaat in zo’n vliegtuig dus eigenlijk heel snel wel voorbij en is een vakantie opzich, ten opzichte van het kleine corendon vliegtuigje die ik gewend ben?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen idee of ik ooit met een dreamliner gevlogen heb, wel vaker met TUI en dat is eigenlijk altijd goed vind ik.

In het vliegtuig kun je lezen, van te voren wat Netflix films downloaden en op je Ipad zetten, muziek luisteren. Wij hadden vorig jaar ook mediaschermpjes in het vliegtuig, maar die deden het niet.
Alle reacties Link kopieren
De Dreamliner is gewoon een vliegtuig als alle andere qua interieur, leuk dat er wat aardige nieuwe foefjes in zitten zoals het kunnen verduisteren van de ramen e.d. maar verder vond ik het niks bijzonders. Heb er een paar maal mee gevlogen (KLM), en het is echt geen slecht vliegtuig, maar ook niet iets om helemaal opgewonden van te raken omdat het zo super anders is.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Zorg dat je iets comfortabels draagt en voldoende laagjes voor het geval je het te koud of te warm krijgt. Paar extra sokken mee zodat je je schoenen uit kunt trekken en koop extra water op het vliegveld. Je kunt een klein stukje lopen of ergens gaan staan - waar je niet in de weg staat - dat doen meer mensen. Chill. Geef je over aan de reis, zet verstand op nul en het komt helemaal goed.
Cozzzy schreef:
20-01-2020 20:40
Dat is wel fijn, een eigen mediascherm. 3 films verder en je bent er natuurlijk ook al bijna.. haha
Eigen mediascherm is helaas niet altijd zo bij tui. Wij vlogen via Mexico naar Cuba met de Dreamliner en hadden geen scherm.. helaas.

Voor de rest is Dreamliner prima. Iets stiller dan normaal vliegtuig maar zal je niets van merken. Zal eerder kiezen voor een andere airline met betere service. Maar qua veiligheid maakt t toch geen verschil.
Alle reacties Link kopieren
Vlaginvaas schreef:
20-01-2020 20:33
Ik zou me meer zorgen maken om Mexico momenteel...niet alles is veilig ivm de drugsoorlogen. Dat vliegtuig blijft wel hangen. En lang vliegen is gewoon slapen/ lezen/ films kijken
Tsja, dat dacht ik dus ook gelijk. In 2019 zijn er meer dan 40.000 (!) mensen vermoord in het land.
En dan heb je het over vliegangst. Zo veel mensen zijn er wereldwijd in geen 50 jaar met een vliegtuig overleden!

https://www.aljazeera.com/news/2019/08/ ... 28901.html
Alle reacties Link kopieren
jo12345 schreef:
20-01-2020 21:00
Tsja, dat dacht ik dus ook gelijk. In 2019 zijn er meer dan 40.000 (!) mensen vermoord in het land.
En dan heb je het over vliegangst. Zo veel mensen zijn er wereldwijd in geen 50 jaar met een vliegtuig overleden!

https://www.aljazeera.com/news/2019/08/ ... 28901.html
Dat klopt helemaal, maar een fobie is een irreële angst. Er zijn zat mensen in Nederland bang voor spinnen en daar ga je helemaal niet dood van!
Ik ben niet bijgelovig, dat brengt ongeluk...
Alle reacties Link kopieren
jo12345 schreef:
20-01-2020 21:00
Tsja, dat dacht ik dus ook gelijk. In 2019 zijn er meer dan 40.000 (!) mensen vermoord in het land.
En dan heb je het over vliegangst. Zo veel mensen zijn er wereldwijd in geen 50 jaar met een vliegtuig overleden!

https://www.aljazeera.com/news/2019/08/ ... 28901.html
In het hele land gelden momenteel eigenlijk veiligheidsrisico's: https://www.nederlandwereldwijd.nl/land ... %E2%80%99s
minnimouse schreef:
20-01-2020 21:11
In het hele land gelden momenteel eigenlijk veiligheidsrisico's: https://www.nederlandwereldwijd.nl/land ... %E2%80%99s
Vrijwel alle landen buiten Europa gelden veiligheidsrisico’s... dan kan je nergens meer heen.

Daarnaast zijn die 40.000 mensen geen toeristen. Voor toeristen is het relatief veilig, als je een beetje logisch na denkt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven