Wintersport kerst/oud en nieuw met hond!

25-02-2020 18:26 40 berichten
Wij willen komende kerst/oud en nieuw 1 of 2 weken gaan skiën. Land maakt niet uit behalve Frankrijk :D
Wij willen de hond mee, en zoeken dus sowieso accommodatie waar de hond welkom is.
Maar... nou zoeken we ook specifiek accommodatie waar er hondenoppas aanwezig is zodat we ook een paar dagen samen de hele dag kunnen skiën.
Iemand enig idee?
Alle reacties Link kopieren
misschien is het een idee om te kijken naar een catered chalet waar honden welkom zijn, die zijn er zelfs soms ook met een kinderopvang> wellicht kan je het zo regelen dat er dan ipv op kind op de hond gepast wordt ;-)
guppekop schreef:
26-02-2020 11:12
misschien is het een idee om te kijken naar een catered chalet waar honden welkom zijn, die zijn er zelfs soms ook met een kinderopvang> wellicht kan je het zo regelen dat er dan ipv op kind op de hond gepast wordt ;-)
Oh, goed plan, bedankt! Ik wist niet eens dat zoiets bestond!
Dan kan er op de hond en op Niq worden gepast ;-)
#zinin
Alle reacties Link kopieren
Heel goed juist dat je nu al gaat zoeken. Ik meldde me ooit in de zomer aan bij een facebook-groep speciaal voor het uitwisselen van tips voor vuurwerkarme kerstvakanties met hond. Ik werd zo ongeveer met pek en veren bekogeld. Hoe ik het in mijn hoofd haalde om daar een half jaar van tevoren pas mee te komen. Want iedereen wist toch dat goede plekken dan al láng weg zijn. :hamer:

Maar dat zou dus mijn tip zijn: kijk eens of er geen facebookgroep is waar zulke faciliteiten wordt aangeboden. Wij hebben uiteindelijk wel via die vuurwerkvrij-groep een prachtig plekje gevonden. (Wel via stiekeme pb's trouwens, om niet telkens wéér verketterd te worden door de vreselijke akela-mod daar.)

Of neem Niq mee. Ik zou het doen. :sun:
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Bedankt Dana, voor de tip!
Ik had idd contact met een huisje maar die zal al vol en had een ware wachtlijst voor oud en nieuw!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook eens contact opnemen met sites als dogsincluded, hondenopvakantie, etc. Die hebben misschien wel goede tips.
every journey starts with a single step
firedraakje schreef:
27-02-2020 09:35
Ik zou ook eens contact opnemen met sites als dogsincluded, hondenopvakantie, etc. Die hebben misschien wel goede tips.
Thanks, kijk ik daar ook even! Bedankt voor het meedenken!
Geen bijdrage maar wel enorm veel zin in een bossche bol nu.
Alle reacties Link kopieren
En de hond kan niet alleen zijn overdag? Wij nemen altijd onze hondenweer, en komen tussen de middag thuis om de hond uit te laten.....


En je bent helemaal niet vroeg.....Ik heb al voor kerst 2022 geboekt.... Wil je echt een leuk huisje met alle wensen , dan zijn heel veel huisjes al bezet....
Alle reacties Link kopieren
JobEva schreef:
27-02-2020 12:40
En de hond kan niet alleen zijn overdag? Wij nemen altijd onze hondenweer, en komen tussen de middag thuis om de hond uit te laten.....


En je bent helemaal niet vroeg.....Ik heb al voor kerst 2022 geboekt.... Wil je echt een leuk huisje met alle wensen , dan zijn heel veel huisjes al bezet....
Via welke site heb je geboekt? Ik zie op de bekende sites nog weinig beschikbaarheid (vaak maar tot oktober te boeken)
Alle reacties Link kopieren
Misschien heb je wat aan wintersporteuropa.nl
JobEva schreef:
27-02-2020 12:40
En de hond kan niet alleen zijn overdag? Wij nemen altijd onze hondenweer, en komen tussen de middag thuis om de hond uit te laten.....


En je bent helemaal niet vroeg.....Ik heb al voor kerst 2022 geboekt.... Wil je echt een leuk huisje met alle wensen , dan zijn heel veel huisjes al bezet....
Nou ik neem mijn hond niet mee om hem vervolgens de hele dag alleen te laten behalve even met de lunch.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig zijn onze 2 honden heel tevreden ..... genieten het sneeuwbal gooien tussen de middag en zijn blij sàvonds erbij te zijn......Ik woon zelf in Zwitserland, en heb nu een heel leuk huis gewoon over de toeristen informatie.

Zo ben ik ook al x keer in Oostenrijk geweest......
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een huisje naast de lift en laten de hond 's ochtends heel lang uit en bij thuiskomst weer. Soms ga ik een dagje niet skiën en dan neem ik hem mee naar boven, hij is bekend met de skilift. Wel zijn opa en oma thuis overdag, dus hij is niet alleen, maar zij kunnen hem niet uitlaten. Maar volgens hun slaapt hij de hele dag. Is uitgeteld na het dollen in de sneeuw, hij is dan ook de jongste niet meer dus dat scheelt. Op de site van chaletsplus kun je huisjes zoeken naast de lift en waar hond mee mag. Maar met oppas heb ik nog nooit van gehoord, misschien kun je een oproep op de facebookpagina zetten van het betreffende dorp, als je iets uitgekozen hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven