Wonen in Zweden/Denemarken

13-12-2019 12:28 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi forummers,

Ik wist niet zo goed waar ik dit topic moest plaatsen, maar ik denk dat dit nog het meest in de richting komt...

Ik woon sinds een tijdje in zuid Zweden, en ik ben benieuwd of er nog meer forummers in Zweden wonen. Misschien toevallig ook in het zuiden? Of in de regio Kopenhagen?
Je moet helemaal niks doen, en accepteren dat dat alles is wat je kan doen.
Alle reacties Link kopieren
Er wonen er wel veel in Noorwegen.
Hi, ik woon in zuid Zweden maar dat is behoorlijk groot haha
Op basis van je Kopenhagen verwijzing neem ik aan dat je in Malmö regio zit? :)
Bevalt het wonen hier je wat?
Alle reacties Link kopieren
poezels schreef:
13-12-2019 13:06
Hi, ik woon in zuid Zweden maar dat is behoorlijk groot haha
Op basis van je Kopenhagen verwijzing neem ik aan dat je in Malmö regio zit? :)
Bevalt het wonen hier je wat?
Ja, beetje in die regio inderdaad :) En jij?
Het bevalt hier zeker!

Hoe lang woon jij hier al?
Je moet helemaal niks doen, en accepteren dat dat alles is wat je kan doen.
Ik woon in een klein plaatsje tussen Helsingborg en Ljungby. Wij wonen hier inmiddels bijna 3 jaar dus relatief kort, mijn man in Zweeds en we zijn hier omdat zijn kids hier ook wonen :)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb je een pb gestuurd @Poezels! :)
Je moet helemaal niks doen, en accepteren dat dat alles is wat je kan doen.
Hi,

Ik woon in het noorden van Zweden maar kan je misschien ook helpen bij vragen :)
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
13-12-2019 12:44
Er wonen er wel veel in Noorwegen.
Hoho, trollen wonen in heel scandinavië en misschien ook in Denemarken:

Smaller trolls are attested as living in burial mounds and in mountains in Scandinavian folk tradition.[12] In Denmark, these creatures are recorded as troldfolk ("troll-folk"), bjergtrolde ("mountain-trolls"), or bjergfolk ("mountain-folk") and in Norway also as troldfolk ("troll-folk") and tusser.
https://en.wikipedia.org/wiki/Troll
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Alle reacties Link kopieren
En hebben jullie sneeuw tijdens kerst?
ik word jaloers...
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
haarklover schreef:
13-12-2019 21:29
En hebben jullie sneeuw tijdens kerst?
ik word jaloers...
Waar ik woon begon het met sneeuwen begin november. Het is daarna niet meer gestopt met sneeuwen.
Alle reacties Link kopieren
haarklover schreef:
13-12-2019 21:29
En hebben jullie sneeuw tijdens kerst?
ik word jaloers...
Eén van mijn zussen woont diep in Noorwegen en met een beetje pech begint het begin november, eind oktober met sneeuwen, is het aardedonker rond half december en snakken ze in januari naar zon en warmte. Maar de sneeuw blijft dan nog liggen tot april. Als het echt te gek wordt boeken ze in januari een tripje naar een warm en zonnig land.
(weet je nog dat het een paar jaar terug in de winter sneeuwde op zo'n zonning Spaans eiland? :lol: )
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
@PhiIae; ik heb niet echt een specifieke vraag. Ik was benieuwd of er mensen enigszins in de buurt van mij wonen. Misschien leuk om eens koffie te drinken of zo :) Maar 't hoge noorden is wel net ff uit de richting, haha! ;-D

Wel gaaf man! Een vriendin van een Zweedse vriendin van ons woont ook in het noorden. Daar begon het in oktober al met sneeuwen..! :O :O En dan ook écht veel.

Hier hebben we 2 keer wat natte sneeuw gehad die niet bleef liggen; mja, half uurtje max. Ze voorspellen rond de jaarwisseling mogelijk wat sneeuw, maar de temperaturen blijven tot die tijd rond de 6-7 graden, dus ik verwacht er niet teveel van.

Hier ligt ook alles op z'n gat, net zoals in Nederland, als er 3 sneeuwvlokken vallen.. haha!
Je moet helemaal niks doen, en accepteren dat dat alles is wat je kan doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven