Ziek in een hostel

14-01-2018 13:37 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik dacht er even tussenuit te gaan en te ontspannen. Niets is minder waar. Ik ben alleen in een stad in een hostel en ik voel me best beroerd.

Het is mijn eerste keer in een hostel en heb net 2 nachten achter de rug. Mijn kamergenoten zijn vandaag vertrokken en ik heb nog geen idee wie mijn kamergenoten van vanacht worden.

Het is gelukkig geen hardcore griep, enkel een fikse verkoudheid. Toch het in en uitstappen van het stapelbed kost me enorm veel moeite. Ik voel me zo alleen! Heb even geen energie en zin om buiten de kou in te gaan. Eten lukt gaat met veel moeite en tegenzin.

Ik kan niet wachten tot mijn vlucht morgenvroeg terug naar Nederland gaat.

Wat ik wil met dit topic? Even klagen en me ook even wat minder alleen voelen. Ik voel ne nu helemaal niet op mijn gemak in dit hostel nu ik me niet lekker voel. Voel me bezwaard dat ik hier in bed zit. Voel me nu niet het type reiziger dat ik zou willen zijn.
Chocolate is the answer, who cares what the question is..
:hug:
Ontzettend rot!
Je kan er nu niets aan doen.
Neem een aspirine, kruip onder de wol, briefje op je deur dat je ziek bent en geef je eraan over. De situatie accepteren zoals hij nu is, is het enige wat erop zit. Geef eraan toe, laat je lichaam ziek zijn. Morgen terug naar huis en daar uitzieken.
Het is helaas niet anders.
Alle reacties Link kopieren
Dan ga je toch naar huis? Je doel haal je nu toch niet meer. Integendeel

Edit sorry, las over het vliegtuig heen
Alle reacties Link kopieren
Op internet een hotel in de buurt of in de buurt van het vliegveld reserveren en daar met de taxi heen.
Als ik bij jou op de kamer lag zou ik iets voor je proberen te bedenken om je te helpen en er helemaal geen moeite mee hebben om bijvoorbeeld iets te eten voor je te halen. En ik denk eigenlijk de meeste gasten in een hostel niet.

Heb je wat hulp? Ben je al begonnen met je bagage inpakken voor de terugreis? Zelf probeer ik op zulke momenten te bedenken dat het jammer is van mijn reis, maar niet het einde van de wereld.

Al een taxi geregeld naar het vliegveld? Als je je naar voelt is dat geen overbodige luxe. Goede reis.
Shit voor je. Uit ervaring weet ik, niet tof. Ik was ook eens flink ziek in het buitenland. Maar ik had nog maanden reizen voor de boeg dus ik heb mezelf ingecheckt in een luxe hotel. Vond ik net iets prettiger "ziek zijn" dan in een hostel. Toen ik na een aantal dagen weer verder kon was ik zó blij dat ik weer gewoon een broodje binnen kon houden... Het hele "alleen ziek in verweggistan" verhaal is nu een grappige anekdote maar toen voelde ik me flink klote. Heb jij natuurlijk niets aan nu, je reist niet verder maar gaat naar huis morgen. Hopelijk heb je een goede vlucht en lig je snel weer in je eigen bed. Dan is gewoon pech en doe je het snel een keertje over. Beterschap!
Alle reacties Link kopieren
Wat ellendig! Beterschap :hug:
Kun je niet in het onderste bed gaan liggen dan? Ik heb op vakantie ook vaak wel een dag of meerdere dagen dat ik me wat minder voel en dan doe ik rustig aan. Heb ook een paar keer gehad dat ik zo beroerd was dat ik de hele dag in bed heb gelegen en geslapen. Een keer was ik alleen en heb ik mezelf naar de supermarkt moeten slepen om dingen te halen om de dag door te komen (was hostel en had alleen een snack en frisdrank automaat overdag) en de andere keren aan anderen gevraagd wat mee te nemen en zonder mij wat leuks te gaan doen. Niet storen bordje aan de deur en je er maar aan overgeven. Baal er wel altijd heel erg van omdat ik het zo zonde vind van m'n dag/dagen maar het is helaas niet anders.
Wat ellendig. Hopelijk knap je vandaag zo veel mogelijk op en hoef je morgen niet lang met het vliegtuig.
Beterschap. :redrose:
Alle reacties Link kopieren
In het onderste bed gaan liggen, boekje, eten bestellen of een filmpje kijken.
Is er geen eetzaal/keukens waar andere mensen zijn met wie je ff lekker een filmpje kunt kijken ofzo? In de hostels waar ik sliep zat er altijd wel iemand op zo’n plek op de bank. Laat je die ff naar de drogist gaan voor je en kijk je daarna samen een leuke film :)
Alle reacties Link kopieren
Ah wat vervelend zeg. Beterschap!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou even bij de receptie vragen of je kunt wisselen naar het onderste bed (mits er nog één vrij is). Niet zomaar ongevraagd doen, want soms registreren ze gasten per (genummerd) bed.

En verder gewoon toegeven aan het niet lekker zijn. Ga lekker een boek lezen of Netflixen, maak een kop thee voor jezelf als dat kan en rust uit.
Wat een balen zeg. Beterschap gewenst!
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Die reacties doen me goed.
Ik heb net een hotel geboekt. Mag me zo inchecken. Lekker in een groot bed en een bad en net wat meer privacy.
Ik word misselijk van een haar in de wasbak en een plasje water bij het toilet. Niet fijn dus.

Ik voel me zo alleen, terwijl er op ieder moment nieuwe gasten de kamer kunnen binnenstappen. Ik voel me niet zo op mijn gemak zo.
Dadelijk met privacy en een badkamer waar ik me gewoon kan omkleden en doen. Ik denk dat dat beter is.
En de prijs van het hotel ben ik ook kwijt aan een dag toerist zijn in de stad.
Chocolate is the answer, who cares what the question is..
Goed plan! Lekker een warme douche/bad, groot bed, geen anderen die je kamer oplopen. Hooguit roomservice als je je goed genoeg voelt om weer lekker wat te eten. Juist als je je niet zo lekker voelt moet je jezelf extra verwennen!
Hey, ziek zijn op vakantie is inderdaad heel vervelend! Heb het een paar keer gehad, en beide keren voor een of meer nachten een kamer voor mezelf geregeld. De privacy en rust om je heen kan je dan erg goed doen, en even tot jezelf komen. :hug:
Hamsterweken schreef:
14-01-2018 14:45
Ergens is het ook wel leerzaam om te ervaren dat je ziek zijn ook in je eentje in een vreemde stad en zonder partner, familie of vrienden om je te entertainen, prima kunt overleven.
Zal best, maar ik kan me toch wel leukere leerzame vakanties voorstellen.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
14-01-2018 15:41
Zal best, maar ik kan me toch wel leukere leerzame vakanties voorstellen.
Nou, dat zeker! Maar een beetje een positievere kijk is wel fijn.

Ik ben net aangenomen in het hotel. Wat een rust, lekker schoon. Heb een kamertje ver weg in het hotel.
Het voelt echt als een opluchting! Tranen rollen over mijn wangen.

Zo even lekker een kop thee voor mezelf zetten.
Chocolate is the answer, who cares what the question is..
Alle reacties Link kopieren
Goed dat je naar een hotel bent gegaan. Beterschap
Alle reacties Link kopieren
Goed te lezen dat je verkast bent, lekker even plekje voor jezelf.
Goede reis terug morgen en een goede nachtrust gewenst.
Misschien nog even een grog halen aan de bar? (Rum/citroen/honing)

Waarschijnlijk heb je de verkoudheid trouwens IN het vliegtuig opgelopen.....
en vergeet niet je verzekering te bellen/mailen. Wellicht kun je het nachtje hotel nog claimen.
MinionX schreef:
14-01-2018 20:27
en vergeet niet je verzekering te bellen/mailen. Wellicht kun je het nachtje hotel nog claimen.
.
En je werkgever: je kunt vakantiedagen die je door ziekte niet hebt kunnen benutten terugclaimen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven