Zomer naar oostenrijk met de trein

28-02-2024 21:03 12 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi!
Wie heeft er tips voor een zomervakantie naar Oostenrijk of eventueel noord Italië met de trein, voor mij en mijn twee kinderen (10 en 15). Ik ben op zoek naar een fijne betaalbare accommodatie die dus goed bereikbaar is met Ov en vanwaar we uitstapjes kunnen maken, om te wandelen, zwemmen en een leuk stadje te bezoeken. Bestaat zoets in Oostenrijk? Via internet vind ik prima treinreizen maar voor de accomodaties lijkt allemaal een auto nodig.
Heeft iemand ervaring of idee?
Alle reacties Link kopieren Quote
Salzburg of Innsbruck zijn leuke steden. En rondom Innsbruck is ook echt goed ov om dingen in de buurt te bezoeken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zoek, als ik met de trein reis, altijd een kleine stad als uitvalsbasis. Je hebt dan vaak goede OV-verbindingen waarmee je de natuur in kunt, of de bergen in en naar kleinere dorpjes.

In Oostenrijk zijn Kufstein of Wörgl bijvoorbeeld een goed idee, beide rechtstreeks te bereiken, met de Nightjet vanuit Amsterdam/Utrecht/Arnhem.
Of Fulpmes, ten zuiden van Innsbruck, dat is wel een kleinere plaats, maar heeft een soort tramverbinding met de stad.
Je kunt vanuit al die kleinere plaatsen met de bus weer prima verder voor dagjes uit.

Of je verblijft in Innsbruck zelf, maar dat is wel echt een grotere stad.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi,

Wij hebben super goede ervaring met rondreizen met de trein in Oostenrijk. Veel dorpjes zijn met de trein goed te bereiken en ov wordt enorm gepromoot.

Bijv gebied: Wilder Kaiser
https://www.wilderkaiser.info/nl/route/ ... -reis.html

Bieden als je via hun toeristenwebsite boekt gratis transfer aan van treinstation in Kufstein of Worgl naar je verblijfplaats. In die dorpjes lekker wandelen, fietsen en zwemmen en dagtripjes met de bus naar grotere steden. Gewoon maar een idee!
Alle reacties Link kopieren Quote
Wauw wat een reacties al! Dank jullie wel ik ga me erin verdiepen!
Alle reacties Link kopieren Quote
En met (basisschoolleeftijd) kinderen fan van de “belevenisberg” in Golm am Montafon. Dat dorpje is met de trein goed te bereiken. Prachtig wandelgebied en ook veel actiefs te doen (klimpark, bergglijbanen, super lange rodelbaan). En ook met trein en bus andere dorpjes en (kleine) steden in de buurt goed te bereiken. Misschien is het voor de 15 jarige al wat kinderachtig?!? Maar dat kan ik niet zo goed inschatten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mocht je met de Nightjet willen reizen, let dan wel op: zodra de data voor de zomervakantie te boeken zijn, zijn de populaire tickets in no-time uitverkocht.
Alle reacties Link kopieren Quote
Misschien voor inspiratie bij de Treinreiswinkel kijken, als je dat nog niet gedaan hebt? Die gaan er tenminste niet van uit dat je ter plekke wel een auto zult willen huren.

https://www.treinreiswinkel.nl/landen/oostenrijk
BaBaLou schreef:
28-02-2024 22:17
En met (basisschoolleeftijd) kinderen fan van de “belevenisberg” in Golm am Montafon. Dat dorpje is met de trein goed te bereiken. Prachtig wandelgebied en ook veel actiefs te doen (klimpark, bergglijbanen, super lange rodelbaan). En ook met trein en bus andere dorpjes en (kleine) steden in de buurt goed te bereiken. Misschien is het voor de 15 jarige al wat kinderachtig?!? Maar dat kan ik niet zo goed inschatten.

Wij waren als volwassenen op die belevenisberg, toevallig. Prachtige wandeling en naar beneden gerodeld. Die rodelbaan vond ik echt fantastisch.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb je wel een rijbewijs? Je kunt ook ter plaatse een auto huren als je mooie bergpassen wil rijden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een leuke tips, krijg er helemaal zin in! Wil dit weekend de trein boeken.
Via airbnb zie ik in de genoemde plaatsen geen betaalbare appartementen/chalets, hebben jullie ook nog tips voor accommodatie?
Alle reacties Link kopieren Quote
Weet niet welke periode je zoekt. Maar de meeste dorpen/stadjes in Oostenrijk hebben een eigen toeristenwebsite waar je accomodaties kunt vinden vnl appartementen en pensions.

Ik heb even gezocht op de website van Wilderkaiser die ik hierboven noemde; een week eind juli/begin augustus en vond nog ruim 100 accomodaties variërend tussen de 750 euro tot heel duur voor een week.

Die accomodaties gaan in t hoogseizoen wel vaak alleen per week (za-za).

Dus als je weet waar je naar toe wil gaan kun je de Oostenrijkse toeristenwebsite van die regio/dat dorp opzoeken (sowieso ook altijd Engelstalig en vaak zelfs in het NL) en kun je daar zoeken. Veel particuliere aanbieders die een aantal appartementen in zo n mooi Oostenrijks huis hebben. Succes!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven